Skocz do zawartości
qjin

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Wiedźmin 3: Dziki Gon Next Gen Update  

99 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy jesteś zadowolony/zadowolona z aktualziacji wydanej przez CDPR

    • Tak
      48
    • Nie
      51
  2. 2. Czy zmiany graficzne dodane z opcją RT usprawiedliwiają tak duży spadek wydajności ?

    • Tak
      19
    • Nie
      80
  3. 3. Czy aktualizacja spowodowała że masz chęć przejść watek fabularny ponownie ?

    • Tak
      58
    • Nie
      41
  4. 4. Czy wraz z pojawieniem się aktualizacji zagrałeś w Wiedźmina 3 pierwszy raz ?

    • Tak
      10
    • Nie
      89
  5. 5. Czy gra w wersji DX11 (4.00) wygląda i działa gorzej od wersji DX11 (1.32)

    • Tak
      41
    • Nie
      58
  6. 6. Czy ufasz CDPR że stworzą Wiedzmina 4 conajmniej tak dobrego jak "3" ?

    • Tak
      39
    • Nie
      60


Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, cyberpunk2020 napisał:

Masz tu sporo NPC na screenie, nadal 68fps, nie widze sensu uzywania ultra+...

No i właśnie dlatego nie widzisz tego problemu.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 minuty temu, SebastianFM napisał:

Zmniejszyłeś ustawienia nawet poniżej tych, których można było spokojnie używać do tej pory i twierdzisz, że nie ma problemu.

No z RT + wysokie i wyglada lepiej niz wczesniej bez RT + wszystko na uber+. To nie wiem o co ci chodzi.

A swoja drogą tez patch 4.01 u mnie dodal conajmniej z 10% fps.

Edytowane przez cyberpunk2020

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się czepiać, dostosował grę tak aby nie odczuwać problemów, to jak ja z graniem w DX 11, gdzie nawet ultra+ nie robi problemów w Novigradzie.

Wyjdą te zapowiadane aktualizacje i mam nadzieję wszystko wróci do normy.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, cyberpunk2020 napisał:

No z RT + wysokie i wyglada lepiej niz wczesniej bez RT + wszystko na uber+. To nie wiem o co ci chodzi.

O to, że gra źle działa na DX12 z włączonym RT. Dlaczego ty to negujesz skoro nawet CDPR to potwierdzili i obiecali, że poprawią?

Z włączonym RT w rozdzielczości nawet zmniejszonej do 720p mam 39 FPS. Zmiana wszystkich ustawień z Uber+ na wysokie zwiększa ilość FPS do 41.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, caleb59 napisał:

No i właśnie dlatego nie widzisz tego problemu.

Ale to i tak nie to, gram sobie jakieś okrutne spadki do 20 fps, robię save, restartuje grę i nagle problemu nie ma w tym samym miejscu z masa NPC... Gra jest skopana i tu nie ma o czym dyskutować.

  • Like 2
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

CDPR planuje naprawić wszystkie największe błędy zgłaszane przez ludzi, jest oficjalne ogłoszenie firmy nad czym obecnie pracują:

https://forums.cdprojektred.com/index.php?threads/currently-investigated-issues-last-updated-13-02-2023-patch-4-01.11114090/

Do tego czasu polecam zapoznać się z moim poradnikiem optymalizacji do W3 NG 4.01, są w tym 3 mody do RT i fix na wyciek pamięci, dzięki tym zmianom można zyskać ponad dwukrotnie więcej FPS przy włączonym RT:

https://forums.cdprojektred.com/index.php?threads/the-witcher-3-ng-4-01-rt-optimalization-guide-memory-leak-fix.11112433/

2 godziny temu, kadajo napisał:

Ale to i tak nie to, gram sobie jakieś okrutne spadki do 20 fps, robię save, restartuje grę i nagle problemu nie ma w tym samym miejscu z masa NPC... Gra jest skopana i tu nie ma o czym dyskutować.

Dzieje się tak z powodu wycieku pamięci GPU VRAM przy 95% jej użycia, już od grudnia zgłaszałem to do CDPR i dopiero teraz napisali, że nad tym pracują, ale na szczęście znalazłem na to fix (przynajmniej dla Nvidii) i podałem go w powyższym poradniku.

Edytowane przez R4zen
  • Thanks 1
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niszczy mnie ten fix na memory leak, wygląda to bardziej na winę Nvidii niż cdp red. :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Niby jaka w tym wina Nvidii, skoro zastąpienie działania wbudowanego AF w silniku gry na ten ze sterownika Nvidii rozwiązuje problem...

Na AMD nawet nie można wymusić działania AF z poziomu sterowników dla gier pod DX12, bo ustawienia AF w oprogramowaniu adrenalin jest tylko pod DX9, więc użytkownicy kart AMD są skazani czekać na fix od CDPR... (choć może coś udało by się zmienić w adrenaline, bo są tam jeszcze 2 opcje do optymalizacji tekstur, ale nie mam jak tego przetestować)

Edytowane przez R4zen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@R4zen czy w grze trzeba przestawić AF na coś innego jak 2-16x czy ustawienie ze sterownika to nadpisuje i niczego nie trzeba w opcjach gry ruszać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jeśli wymuszanie AFx16 w sterowniku załatwia problem to logicznym jest, że jest coś nie tak z profilem dla tej gry po stronie Nvidii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

  

6 minut temu, lamparcicho napisał:

@R4zen czy w grze trzeba przestawić AF na coś innego jak 2-16x czy ustawienie ze sterownika to nadpisuje i niczego nie trzeba w opcjach gry ruszać?

 

Powinno nadpisywać, choć tego nie sprawdzałem, ale dla pewności nie polecałbym zmieniać jakość tekstur bez restartu gry, gdyż ustawienie Tekstur jest ściśle powiązane z ustawieniami AF silnika gry (nie można go zmieniać osobno w ustawieniach gry). Ustawienia tekstur na Low = AF x1, ustawienie na medium = AF x4, high  to AF x8,  Ultra i Ultra+ to AF x16.

Edytowane przez R4zen
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
16 minut temu, caleb59 napisał:

No jeśli wymuszanie AFx16 w sterowniku załatwia problem to logicznym jest, że jest coś nie tak z profilem dla tej gry po stronie Nvidii.

problem jest taki, że tego nie zgłosił Nvidii CDPR, więc czego Ty oczekujesz, że nagle Nvidia zaktualizuje profil dla W3 NG, aby domyślną opcją dla wszystkich było AF x16, zamiast kontrolowaną przez aplikacje? I jak to rozgraniczysz skoro problem uwidacznia się dopiero przy włączonym RT... No nie bądź śmieszny.

Edytowane przez R4zen
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, R4zen napisał:

Niby jaka w tym wina Nvidii, skoro zastąpienie działania wbudowanego AF w silniku gry na ten ze sterownika Nvidii rozwiązuje problem...

Na AMD nawet nie można wymusić działania AF z poziomu sterowników dla gier pod DX12, bo ustawienia AF w oprogramowaniu adrenalin jest tylko pod DX9, więc użytkownicy kart AMD są skazani czekać na fix od CDPR... (choć może coś udało by się zmienić w adrenaline, bo są tam jeszcze 2 opcje do optymalizacji tekstur, ale nie mam jak tego przetestować)

Działa też w nowszych API tylko nie w każdej grze ;)

8 minut temu, caleb59 napisał:

No jeśli wymuszanie AFx16 w sterowniku załatwia problem to logicznym jest, że jest coś nie tak z profilem dla tej gry po stronie Nvidii.

Wymuszanie AF musi wpływać na działanie gry ;) Wymuszanie czegokolwiek w niskopoziomowych API to jest taka prosta sprawa.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
1 minutę temu, sideband napisał:

Działa też w nowszych API tylko nie w każdej grze ;)

No czytałem, nawet potrafi działać pod niektórymi grami z DX11, ale już pod DX12 w żadnej Ci nie zadziała, przynajmniej tak zgłaszają użytkownicy kart AMD.

Edytowane przez R4zen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DX12/VK to mnie nie dziwi na NV też praktycznie nic nie wymusisz z poziomu sterownika. Taki urok niskopoziomowych API.

Ale wymuszanie w NV AF jest najlepszej jakości i zapewnia lepszą jakość AF niż z poziomu gry, ale oczywiście powoduje to lekki spadek wydajności.

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakim cudem takich problemów nie ma na konsolach... przecież tam też jest RT, biedne ale jest...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, R4zen napisał:

No nie bądź śmieszny.

Tu nie ma się z czego śmiać. Podobny problem jest w CP 2077 i sam miałem taki memory leak wiele razy jeszcze za czasów GTX 1070 i to bez RT - do tej pory tego nie naprawili. Po prostu zaciekawił mnie Twój pomysł stąd sugestia by skontaktować się z Nvidią poprzez formularz i dać im znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
19 minut temu, kadajo napisał:

Jakim cudem takich problemów nie ma na konsolach... przecież tam też jest RT, biedne ale jest...

Najpewniej dlatego, że lepiej zoptymalizowali zużycie VRAM na konsolach, ale nawet jeśli było by to samo co na PC to wystąpienie tego wycieku było by bardzo rzadkie z uwagi na 16GB VRAM dostępnego na PS5 i series X, gdyż ciężko jest nawet na PC obciążyć taką ilość VRAM (ale niestety czasem da się i więcej, tak dobrze to REDZI zoptymalizowali tą grę xD)

10 minut temu, caleb59 napisał:

Tu nie ma się z czego śmiać. Podobny problem jest w CP 2077 i sam miałem taki memory leak wiele razy jeszcze za czasów GTX 1070 i to bez RT - do tej pory tego nie naprawili. Po prostu zaciekawił mnie Twój pomysł stąd sugestia by skontaktować się z Nvidią poprzez formularz i dać im znać.

Może masz racje i przesadzam, ale tak jak wspomniałem, nie sądzę by mogli to rozwiązać w sterowniku bo narzucali by jedne domyślne ustawienie AF dla każdego użytkownika. Wtedy jaka wartość by ustawili domyślną? Jak x16 to zmniejszy to wydajność tym co używali tekstur w grze na ustawieniach Wysokich lub nniższych i tym bardziej tym co w ogóle nie używają RT. A jak ustawią niższą wartość to trochę pogorszy jakość tekstur. Nie ma tutaj złotego środka, trzeba samemu ustawić to co się preferuje, albo czekać na fix od CDPR... ii się nie doczekać xD (joke, oby tylko ? )

Edytowane przez R4zen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.02.2023 o 01:18, cyberpunk2020 napisał:

Ogolnie na RTX 3070 przy wszystkim na high + RT + RT AO mam bardzo fajne stabilne 70fps, bardzo dobrze sie gra.

O widzisz, a w innym temacie ktoś napisał że 3070 to 3-letni trup ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, kadajo napisał:

Jakim cudem takich problemów nie ma na konsolach... przecież tam też jest RT, biedne ale jest...

 

10 godzin temu, R4zen napisał:

Najpewniej dlatego, że lepiej zoptymalizowali zużycie VRAM na konsolach, ale nawet jeśli było by to samo co na PC to wystąpienie tego wycieku było by bardzo rzadkie z uwagi na 16GB VRAM dostępnego na PS5 i series X, gdyż ciężko jest nawet na PC obciążyć taką ilość VRAM (ale niestety czasem da się i więcej, tak dobrze to REDZI zoptymalizowali tą grę xD)

Jak zdarta płyta z tym VRAM...

Zapomnieli co się działo z GTA4 gdy wyszedł na PC? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, R4zen napisał:

Najpewniej dlatego, że lepiej zoptymalizowali zużycie VRAM na konsolach, ale nawet jeśli było by to samo co na PC to wystąpienie tego wycieku było by bardzo rzadkie z uwagi na 16GB VRAM dostępnego na PS5 i series X, gdyż ciężko jest nawet na PC obciążyć taką ilość VRAM (ale niestety czasem da się i więcej, tak dobrze to REDZI zoptymalizowali tą grę xD)

Bardzo watpliwe aby konsole mogły zaadresować taka ilość pamięci tylko dla Vram, one mają 16GB pamięci całkowitej współdzielonej, czyli masz 16GB pamięci Vram i Ram ale z jednej puli.

Wczytany save i kupa wydajnosciowa :

53de6a99dd58252e609350db4bd1ab2b.png

Grafika niewykorzystana, procesor jeszcze bardziej a pamięć zajęta przez aplikacje nawet się nie zbliża do krytycznych wartości.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, kadajo napisał:

Bardzo watpliwe aby konsole mogły zaadresować taka ilość pamięci tylko dla Vram, one mają 16GB pamięci całkowitej współdzielonej, czyli masz 16GB pamięci Vram i Ram ale z jednej puli.

Wczytany save i kupa wydajnosciowa :

Grafika niewykorzystana, procesor jeszcze bardziej a pamięć zajęta przez aplikacje nawet się nie zbliża do krytycznych wartości.

Tak, konsola rezerwuje część pamięci dla systemu, ale znaczna większość może być wykorzystana przez grę. Nie chciałem wchodzić tutaj w szczegóły.

Czy zrobiłeś wszystkie optymalizacje jakie podałem w moim poradniku?

https://forums.cdprojektred.com/index.php?threads/the-witcher-3-ng-4-01-rt-optimalization-guide-memory-leak-fix.11112433/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie nic nie robiłem tak, tylko dałem tego SS.


W konsolach system to jeszcze pół biedy sama gra tez musi tej pamięci zabrać.
Wydaje mi się że na aktualnych konsolach więcej jak 10GB Vram nie da się przepchać.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Mam tą samą kartę, jeżeli to 2500-2600 jest stabilne przy 1110mv to szacun, mi minimalnie udało się zejść tylko do 1155v poniżej tego to nawet 2000mhz w timespy wywala resztę poboru tnę zegarem (każde 100mhz mnie to -25W z tego co zaobserwowałem)  3dmarka zaliczasz? (timespy) na tych ustawieniach? bo mi różne benchmarki chodziły nawet na 1080mv przy 2500mhz a timespy w sekundę to zweryfikował  Podciągnąłem vram do równych 2300mhz z fast timings, na 2320 już mnie losowo raz na dobę z gry wywala a przy 2350 robi się restart pc  (tutaj też nowość co do przekręcenia memek) próbowałeś wyłączyć szybkie uruchamianie w dodatkowych opcjach zasilania windowsa? na te restarty ustawień? ja mam tak zrobione i wszystko jest ok. Na pewno schodząc -100mhz nie stracisz 10% bo już to przerabiałem może wynik w benchmarkach będzie mniejszy ale w grach tego nie odczujesz, zrób z zegarem tak jak krisol sugerował to zobaczysz jak fajnie zacznie spadać pobór. Warto wiedzieć że na tych kartach masz pokazany programowo pobór samego gpu a nie całej karty, realnie to masz przy tych "289 W" jakieś 320.
    • Ten tryb rekonstrukcji na szczęście nie działa negatywnie na każdą twarz, bo to byłby już dramat, widząc twarz, która wygląda jak namalowana pastelami. Jeżeli chodzi o otoczenie, to wygląda to lepiej. OFF ON   W grze otoczenie wygląda normalnie i nie jest tak wyostrzone jak na screenie. Zapomniałem wspomnieć, że włączony ten tryb dodaje mi kilka fps w 4K.   Mam już kilkanaście godzin gry  za sobą i bawię się świetnie, gra wygląda naprawdę bardzo fajnie na Oled z RT PT i HDR, a co najważniejsze gra działa płynnie w 4K.
    • Czekam na recenzję czy warto wydać 100 zł x)
    • Jemu pewnie chodzi o to jak filmowo i prawdziwie wyglada CP w porownaniu do Starfielda. Roznica jest kosmiczna i tutaj CDPR pokazuja klase swiatowa, praca kamery, dialogi, mimika. I tak, pod tym wzgledem Starfield ciagle traci sztucznoscia znana z F4 czy Skyrima. Bethesda jak piranie, swojego pinokia w kolko struga. Ale zeby nie bylo, Starfield jak dla mnie swietna zabawa, juz ponad 60-70h mam i ciagle chce wiecej.
    • hary ma tam 82 vs 87 FPS i 4090 obciążony jest w 50% i wciąga 200 wat, więc w sumie fajnie, że się zgadzasz. Ale mówisz że 1440p już wszystko zmieni? No nie wiem. waty pewnie urosną trochę   Dla mnie różnica jest "powalająca".  O ile ten test ma coś wspólnego z testem, bo mam wątpliwości co do wiarygodności samego portalu.  Co ciekawe pokazują tam też taką samą różnicę między 4800 a 6000. Czyli również nic nie warte uwagi 5PFS. Czyli mamy 77/82/87 FPS. Wiadomo, skoro nie widać różnicy to po co kruszyć kopię?  A wogóle to po co się czepiam i9 + 4090 + DDR4 to wspaniałe połączenie. Pozwala oszczędzić kupę hajsu na pamięciach. Ze 400zł będzie no chyba że odsprzedamy ddr4 i jeszcze na tym zarobimy bo jakiś jeleń odkupi starocie     ps. dzisiaj pasjonaci (na świecie) kręcą się między 2x24GB a 2x16GB i poniżej 7600 nikt nie schodzi. Inaczej spać nie może.. U nas na pclolu dalej czyta się o ddr4 i że ram nic nie daje. Mam wrażenie, że do grobu będziecie Bdie zabierać po jednej kostce w garści jak kiedyś faraoni te swoje patyki  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...