Skocz do zawartości
qjin

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Wiedźmin 3: Dziki Gon Next Gen Update  

99 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy jesteś zadowolony/zadowolona z aktualziacji wydanej przez CDPR

    • Tak
      48
    • Nie
      51
  2. 2. Czy zmiany graficzne dodane z opcją RT usprawiedliwiają tak duży spadek wydajności ?

    • Tak
      19
    • Nie
      80
  3. 3. Czy aktualizacja spowodowała że masz chęć przejść watek fabularny ponownie ?

    • Tak
      58
    • Nie
      41
  4. 4. Czy wraz z pojawieniem się aktualizacji zagrałeś w Wiedźmina 3 pierwszy raz ?

    • Tak
      10
    • Nie
      89
  5. 5. Czy gra w wersji DX11 (4.00) wygląda i działa gorzej od wersji DX11 (1.32)

    • Tak
      41
    • Nie
      58
  6. 6. Czy ufasz CDPR że stworzą Wiedzmina 4 conajmniej tak dobrego jak "3" ?

    • Tak
      39
    • Nie
      60


Rekomendowane odpowiedzi

U mnie GPU ładnie leci, ale ścinki i tak się pojawiają. Przejście na DX12 nie wyszło póki co dobrze, może kiedyś połatają, tylko nie wiem po co tracić czas i kasę na łatanie W3... Kto miał ograć, ten ograł, ludzie wrócili jedynie porównać grafikę ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, kadajo napisał:

Nie nic nie robiłem tak, tylko dałem tego SS.


W konsolach system to jeszcze pół biedy sama gra tez musi tej pamięci zabrać.
Wydaje mi się że na aktualnych konsolach więcej jak 10GB Vram nie da się przepchać.

Konsole mają zunifikowana pamięć VRAM, czyli jest współdzielona między GPU i CPU, więc nie trzeba osobno adresować danych dla CPU i osobno dla GPU, także zużycie pamięci może być kompletnie inne niż na PC.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
24 minuty temu, galakty napisał:

U mnie GPU ładnie leci, ale ścinki i tak się pojawiają. Przejście na DX12 nie wyszło póki co dobrze, może kiedyś połatają, tylko nie wiem po co tracić czas i kasę na łatanie W3... Kto miał ograć, ten ograł, ludzie wrócili jedynie porównać grafikę ;) 

Ja od dobrych 6 lat nie grałem w W3, a po tym jak go przeszedłem to nie było dla mnie na rynku innej gry, która dawała by mi tyle przyjemności i była tak dobra. Teraz po premierze NG+ z ogromną chęcią wróciłem do tej gry na PC z uwagi na świetnie wyglądające RT i HDR, na dużym TV wygląda to rewelacyjnie.

Jedynie denerwowałem się, że nie mogę płynnie grać na swoim laptopie z powodu wycieku pamięci VRAM (6GB VRAM bardzo szybko się zapełnia), więc usilnie próbowałem znaleźć rozwiązanie tego problemu i jak najbardziej zoptymalizować działanie RT. Na szczęście się udało i mogę na RTX 3060 Mobile + 5800HS pozwolić sobie płynną rozgrywkę (ok. 30-45 fps w novigrad do 35-60FPS poza miastami, z reguły jest ok. 50 fps) przy zoptymalizowanych ustawieniach graficznych. Jeśli CDPR naprawdę prawidłowo zoptymalizuje wykorzystanie wielowątkowości CPU i to pozwoli zarazem wykorzystać w pełni zużycie GPU(bo przy RT GPU Core usage jest z reguły na ok. 99%, ale już GPU D3D Usage waha się do 50-80%, gdzie na DX11 jest  w obu przypadkach ok. 99% zużycia) zwiększy to jeszcze bardziej płynność gry o co-najmniej kilkadziesiąt % (o ile im się w ogóle to uda poprawić...). Na tą chwilę zamiast czekać na poprawki CDPR lepiej samemu zoptymalizować sobie działanie gry w RT i cieszyć się płynną rozgrywką nawet na karcie pokroju desktopowego RTX 2060.

 

Edytowane przez R4zen
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

35fps płynna rozgrywka ?

  • Haha 4
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Cytat

Hotfix do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon jest już dostępny. Adresuje on problemy z wydajnością, które pojawiły się po Aktualizacji 4.01. Wersja gry nie uległa zmianie.

285KB  sporo tego

Edytowane przez Reddzik
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Reddzik napisał:

285KB  sporo tego

Mały ale wariat :E 

  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Phoenix. napisał:

35fps płynna rozgrywka ?

Jak dobrze wypijesz to czlooowiekkuuu :E

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Na gogu 39 mega pobrało, więc proszę nie pisać, że hotfiksik za mało waży i nic nie zmienia. ?

Edytowane przez Kulfoniarz
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, Kulfoniarz napisał:

Na gogu 39 mega pobrało, więc proszę nie pisać, że hotfiksik za mało waży i nic nie zmienia. ?

U mnie 171 mega... dziwny ten pacz - w zależności od zasług na pcl? ;)

IMO znów coś nie bangla.
Fr lata mi 7, 16, 7, 16, 7, 16 = widoczne dropy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Bo gog nie ma kompresji i pobierasz pliki na żywca. Jaśnie pański Steam zawsze był ponad inne klienty i raczej nikt nigdy ich pod kątem kompresji pobieranych danych nie dogoni, mają swój cwany autorski system.

Godzinę temu, Reddzik napisał:

285KB  sporo tego

U mnie to samo.

ka0osAr.jpg

---------------------------

OCZYWIŚCIE miałem nosa i przeczucie by zrobić ponowną weryfikację plików i co - jajco...

iqQN32w.jpg

Jak zwykle tylko przy tej grze dobrym nawykiem jest robić ponowną weryfikację bo czasami jest ok, a czasami coś takiego i tak jest odkąd pojawiła się wersja nextgen na Steam.

Pobrało 3.3MB po weryfikacji i wszystko znowu OK. Kisnę... :E 

kLuasvO.jpg

Edytowane przez caleb59

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Uruchomiłem grę, i wywaliło mnie przy wczytywaniu gry- odszedłem od gry, wracam a tu zamiast wczytania powitał mnie komunikat.  Czytam pod wątkiem z patchem, że nie jestem sam :szczerbaty:
Leci weryfikacja plików i jeszcze wywalę 2 pliki od  moda RT performance

Edytowane przez Reddzik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weryfikację plików zapuść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, *** ChOpLaCz *** napisał:

U mnie 171 mega... dziwny ten pacz - w zależności od zasług na pcl? ;)

Albo stopnia własnej modyfikacji gry i zaciąga od nowa pakiet najważniejszych plików lub coś innego, ale to i tak bez znaczenia.

10 minut temu, caleb59 napisał:

Bo gog nie ma kompresji i pobierasz pliki na żywca. Jaśnie pański Steam zawsze był ponad inne klienty i raczej nikt nigdy ich pod kątem kompresji pobieranych danych nie dogoni, mają swój cwany autorski system.

Jakby tego nie upakowywać, to nic nie zmienia. Przetestowałem i zmian na lepsze, w kwestii wydajności brak. Z drugiej strony, pewnie poprawia problemy, których nie miałem i dlatego nie widzę różnicy.

Już myślałem, że grę załatają, jak ledwo ukończyłem, ale nic z tych rzeczy. ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jakiś bieda hotfix, raczej pewnie nikt nie zauważy różnicy do czasu kolejnej, większej aktualizacji.

Za to na pewno żeńskie narządy poprawili. :E

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jednak po weryfikacji nie działa, zwiecha tuż po wczytaniu zapisu. Skopali na amen.

edit:
Po wywaleniu tego moda https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/7432 save się wczytał, ale działa masakrycznie w tych samych ustawieniach co miałem, z DLSS  jakości, musiałem dać na balans by mieć ten sam fps, przy RT wydajność. Do tego takie dropy przy ruchu myszką... frame time cały czas niestabilny, czego wcześniej nie miałem. To jest cyrk.

 

Edytowane przez Reddzik
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Edit: jednak mój bład, nie zmienia DLSS, wciąż jest 2.5.1 plik DLL w domyślnych plikach x64_dx12, dlatego najlepiej jest to zastąpić na DLSS 3.1.1 samodzielnie.

Niestety przez ten hotfix przestał działać RTXGI unlocker, bo jego plik DLL xinput9_1_0.dll powduje crash gry zaraz po wczytaniu (autor moda o tym informował, że tak się stanie przy każdym updacie, musi swój mod aktualizować). Ten DLL jest niezbędny do prawidłowego działania modów np. optymalizujących RT, takich jak np. optimized RT, więc jeśli macie ten plik w folderze x64_dx12 u siebie to trzeba go usunąć i czekać, aż autor moda RTXGI go zaktualizuje.

Edit: Jeśli wciąż wam gra się crashuje, to najlepiej usuńcie oba foldery x64_dx12 i x64 oraz przeprowadźcie ponowną weryfikacje/naprawę gry w steam/gog.

Edytowane przez R4zen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, caleb59 napisał:

To jakiś bieda hotfix, raczej pewnie nikt nie zauważy różnicy do czasu kolejnej, większej aktualizacji.

Za to na pewno żeńskie narządy poprawili. :E

Bo o to w tym patchu chodziło, teksty o poprawie wydajności zwyczajnie pisane pod publiczkę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Reddzik napisał:

Jednak po weryfikacji nie działa, zwiecha tuż po wczytaniu zapisu. Skopali na amen.

Przyznam strach odpalać. :E Poczekam na inne opinie, a jak tam na gogu? Wszystko działa i gra wczytuje zapisy poprawnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
3 minuty temu, caleb59 napisał:

Przyznam strach odpalać. :E Poczekam na inne opinie, a jak tam na gogu? Wszystko działa i gra wczytuje zapisy poprawnie?

Jest ok, edytowałem post, ale z RT wydajność chodzi jak kaplica... działa gorzej niż mod RT z dlss jakość, który daje lepsze rezultaty niż ich RT wydajność, bo trzeba grać na DLSS balans, z jakość to drop, drop, frametime w górze... ruszam gałką na padzie to jeden wielki stutter. Ten patch wydaje się dużo gorszy, no i mam DLSS 3.1 wrzucony, a teraz oni dali 2.5.1, więc muszę przywrócić

Edytowane przez Reddzik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziarmolicie, zapindala jak złe (gog)

99dad09cddb0.png

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No u mnie też gra odpaliła normalnie i zapis gry wczytał się poprawnie. Odpaliłem w DX12 ale bez RT, reszta ultra+ w 1080p z DLSS jakość i na moje oko to oni nic nie zmienili jeśli chodzi o wydajność w Novigradzie ale pewnie nie taki był zamysł tej małej aktualizacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, caleb59 napisał:

Przyznam strach odpalać. :E Poczekam na inne opinie, a jak tam na gogu? Wszystko działa i gra wczytuje zapisy poprawnie?

U mnie działa ale framerate skacze bardzo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 13.02.2023 o 14:24, Phoenix. napisał:

W Cp2077 mozna grac z RT bez nowej generacji wiec dlaczego w wiesku mialoby to nie nastapic ?? Przeciez to te same 4 efekty RT.

I to jeszcze na radonie 6700 xt się udaje, co prawda z fsr na jakość ale idzie.

Edytowane przez kogut199109

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, Reddzik napisał:

Jest ok, edytowałem post, ale z RT wydajność chodzi jak kaplica... działa gorzej niż mod RT z dlss jakość, który daje lepsze rezultaty niż ich RT wydajność, bo trzeba grać na DLSS balans, z jakość to drop, drop, frametime w górze... ruszam gałką na padzie to jeden wielki stutter. Ten patch wydaje się dużo gorszy, no i mam DLSS 3.1 wrzucony, a teraz oni dali 2.5.1, więc muszę przywrócić

Niestety trzeba czekać na aktualizacje pliku DLL do moda RTXGI unlocker, aby znów przywrócić płynnie działanie gry.

Od poprawy frametime użyj Nvidia Reflex na on lub + boost. i najlepiej też wymuś low latency mod w panelu sterownia nvidii na Ultra dla witcher3.exe oraz obok opcje pref. maksymalną wydajność dla GPU

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Mam tą samą kartę, jeżeli to 2500-2600 jest stabilne przy 1110mv to szacun, mi minimalnie udało się zejść tylko do 1155v poniżej tego to nawet 2000mhz w timespy wywala resztę poboru tnę zegarem (każde 100mhz mnie to -25W z tego co zaobserwowałem)  3dmarka zaliczasz? (timespy) na tych ustawieniach? bo mi różne benchmarki chodziły nawet na 1080mv przy 2500mhz a timespy w sekundę to zweryfikował  Podciągnąłem vram do równych 2300mhz z fast timings, na 2320 już mnie losowo raz na dobę z gry wywala a przy 2350 robi się restart pc  (tutaj też nowość co do przekręcenia memek) próbowałeś wyłączyć szybkie uruchamianie w dodatkowych opcjach zasilania windowsa? na te restarty ustawień? ja mam tak zrobione i wszystko jest ok. Na pewno schodząc -100mhz nie stracisz 10% bo już to przerabiałem może wynik w benchmarkach będzie mniejszy ale w grach tego nie odczujesz, zrób z zegarem tak jak krisol sugerował to zobaczysz jak fajnie zacznie spadać pobór. Warto wiedzieć że na tych kartach masz pokazany programowo pobór samego gpu a nie całej karty, realnie to masz przy tych "289 W" jakieś 320.
    • Ten tryb rekonstrukcji na szczęście nie działa negatywnie na każdą twarz, bo to byłby już dramat, widząc twarz, która wygląda jak namalowana pastelami. Jeżeli chodzi o otoczenie, to wygląda to lepiej. OFF ON   W grze otoczenie wygląda normalnie i nie jest tak wyostrzone jak na screenie. Zapomniałem wspomnieć, że włączony ten tryb dodaje mi kilka fps w 4K.   Mam już kilkanaście godzin gry  za sobą i bawię się świetnie, gra wygląda naprawdę bardzo fajnie na Oled z RT PT i HDR, a co najważniejsze gra działa płynnie w 4K.
    • Czekam na recenzję czy warto wydać 100 zł x)
    • Jemu pewnie chodzi o to jak filmowo i prawdziwie wyglada CP w porownaniu do Starfielda. Roznica jest kosmiczna i tutaj CDPR pokazuja klase swiatowa, praca kamery, dialogi, mimika. I tak, pod tym wzgledem Starfield ciagle traci sztucznoscia znana z F4 czy Skyrima. Bethesda jak piranie, swojego pinokia w kolko struga. Ale zeby nie bylo, Starfield jak dla mnie swietna zabawa, juz ponad 60-70h mam i ciagle chce wiecej.
    • hary ma tam 82 vs 87 FPS i 4090 obciążony jest w 50% i wciąga 200 wat, więc w sumie fajnie, że się zgadzasz. Ale mówisz że 1440p już wszystko zmieni? No nie wiem. waty pewnie urosną trochę   Dla mnie różnica jest "powalająca".  O ile ten test ma coś wspólnego z testem, bo mam wątpliwości co do wiarygodności samego portalu.  Co ciekawe pokazują tam też taką samą różnicę między 4800 a 6000. Czyli również nic nie warte uwagi 5PFS. Czyli mamy 77/82/87 FPS. Wiadomo, skoro nie widać różnicy to po co kruszyć kopię?  A wogóle to po co się czepiam i9 + 4090 + DDR4 to wspaniałe połączenie. Pozwala oszczędzić kupę hajsu na pamięciach. Ze 400zł będzie no chyba że odsprzedamy ddr4 i jeszcze na tym zarobimy bo jakiś jeleń odkupi starocie     ps. dzisiaj pasjonaci (na świecie) kręcą się między 2x24GB a 2x16GB i poniżej 7600 nikt nie schodzi. Inaczej spać nie może.. U nas na pclolu dalej czyta się o ddr4 i że ram nic nie daje. Mam wrażenie, że do grobu będziecie Bdie zabierać po jednej kostce w garści jak kiedyś faraoni te swoje patyki  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...