Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

MOSSAD

Tmobile nie wyraża chęci przesłania bilingów.

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć chłopaki,

 

Tmobile przesyła mojej babci faktura na ponad tysiąc złotych. Po wielu próbach kontaktu z operatorem okazuje się, że babcia rozmawiała prawie 5 godzin z Republiką Kongo. Albo znalazła sobie murzyńskiego gacha, albo to jakiś wałek. Poczytałem o tym trochę i okazuje się, że to dość częsty proceder wykorzystujący naiwność ludzi do oddzwaniania na nieodebrane połączenie. Babcia ma już swoje lata więc w takiej sytuacji mogła nie zwrócić uwagi, że numer ma podejrzany prefiks. Babcia zarzeka się jednak, że nigdy nie oddzwania na numer, który nie jest zapisany w książce. Okazuje się również, że Tmobile odmawia przesłania bilingów. Czy taka odmowa jest zgodna z prawem ?

 

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Forumowy prawnik ma urlop. Z tego co czytałem na szybko masz prawo do bilingu z ostatnich 12 miesięcy. Ustawa - prawo telekomunikacyjne.

 

 

Art. 80. 1. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych dostarcza abonentowi nieodpłatnie z każdą fakturą podstawowy wykaz wykonanych usług telekomunikacyjnych zawierający informację o zrealizowanych płatnych połączeniach z podaniem, dla każdego typu połączeń, liczby jednostek rozliczeniowych odpowiadającej wartości zrealizowanych przez abonenta połączeń.

 

1a. W przypadku usługi przedpłaconej świadczonej w ruchomej publicznej sieci telekomunikacyjnej dla abonenta, który ma przydzielony numer oraz udostępnił swoje dane, o których mowa w art. 60a ust. 1a, podstawowy wykaz wykonanych usług telekomunikacyjnych jest dostarczany na jego żądanie i obejmuje wyłącznie usługi wykonane po złożeniu żądania przez tego abonenta. Pierwszy wykaz jest dostarczany abonentowi w terminie 14 dni od dnia złożenia przez niego żądania, a każdy kolejny w terminie do 10 dnia miesiąca kalendarzowego. Za dostarczenie wykazu może być pobierana opłata w wysokości określonej w cenniku.”,

 

2. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych dostarcza na żądanie abonenta, który ma przydzielony numer, szczegółowy wykaz wykonanych usług telekomunikacyjnych, za który może być pobierana opłata w wysokości określonej w cenniku.

 

3. Szczegółowy wykaz wykonanych usług telekomunikacyjnych powinien zawierać informację o zrealizowanych płatnych połączeniach, z podaniem, dla każdego połączenia: numeru wywoływanego, daty oraz godziny rozpoczęcia połączenia, czasu jego trwania oraz wysokości opłaty za połączenie z wyszczególnieniem ceny brutto i netto.

 

4. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych dostarcza szczegółowy wykaz wykonanych usług telekomunikacyjnych począwszy od odpowiednio bieżącego okresu rozliczeniowego albo miesiąca, w którym abonent złożył pisemne żądanie, do końca okresu rozliczeniowego albo miesiąca, w czasie którego upływa uzgodniony z abonentem termin zaprzestania dostarczania tego wykazu.

 

5. Wykaz, o którym mowa w ust. 4, dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych dostarcza:

 

1) w przypadku abonenta będącego stroną umowy pisemnej — wraz z fakturą wystawioną za okres rozliczeniowy, którego dotyczy ten wykaz,

 

2) w przypadku usługi przedpłaconej świadczonej w ruchomej publicznej sieci telekomunikacyjnej dla abonenta, który ma przydzielony numer oraz udostępnił swoje dane, o których mowa w art. 60a ust. 1a — pierwszy wykaz jest dostarczany abonentowi w terminie 14 dni od dnia złożenia przez niego żądania, a każdy kolejny w terminie do 10 dnia miesiąca kalendarzowego.

 

6. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych dostarcza, na żądanie abonenta, szczegółowy wykaz wykonanych usług telekomunikacyjnych obejmujący:

 

1) w przypadku abonenta będącego stroną umowy pisemnej z dostawcą — okresy rozliczeniowe poprzedzające nie więcej niż 12 miesięcy okres rozliczeniowy, w którym abonent złożył żądanie;

 

2) w przypadku usługi przedpłaconej świadczonej w publicznej sieci telekomunikacyjnej dla abonenta, który udostępnił swoje dane, o których mowa w art. 60a ust. 1a — okres nie dłuższy niż 12 miesięcy poprzedzających termin złożenia przez abonenta żądania.

 

7. W przypadku, o którym mowa w ust. 6, szczegółowy wykaz wykonanych usług telekomunikacyjnych dostarcza się w terminie 14 dni od dnia złożenia żądania przez abonenta.

 

Pisemnie zwrócić się do nich o biling (list polecony za potwierdzenie odbioru, kopia jedna zostaje u Ciebie) i czekać. Jak nie poskutkuje to skarga do UKE. Nie znam innych opcji, szkoda ze nie ma Gordona.

 

W piśmie możesz się powołać w sumie na ten zapis powyżej, i tak go znają ale jestem ciekawy co odpowiedzą. Grunt to pisemnie to załatwiać bo przez tele to już nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro przysłali fakturę, to abonament, zgadza się? zamiast prosić o przesłanie bilingów, zaloguj się na konto tego numeru przez www, i pobierz bilingi samodzielnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@up Ha ha co racja to racja, jest tam takie coś. Nie pomyślałem a sam jestem w T-mobile. Tak czy siak to wiesz już wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro przysłali fakturę, to abonament, zgadza się? zamiast prosić o przesłanie bilingów, zaloguj się na konto tego numeru przez www, i pobierz bilingi samodzielnie.

W TM na karte tez mozna sprawdzic biling przez strone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W TM na karte tez mozna sprawdzic biling przez strone

Nie tylko TM, w Pomarańczy też o ile nie ma akurat jakiejś awarii ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisz jaką ma Twoja babcia ofertę. Jeśli podobna wzmianka jest w regulaminie i nie przyślą w ciągu 14 dni bilingu to może zrywać umowę z ich winy.

Nie ma bilingu - nie ma podstaw do wystawiania faktury ponad kwotę zobowiązania. Proś o korektę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz się podeprzeć jakimś przepisem lub regulaminem usługi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Babcia ma jakąś taryfę rodzinna. Sprawdziłem w necie tak jak radziliście. Z tego wynika, że istotnie numer został wybrany z telefonu babci, ale to mało możliwe, żeby rozmawiała przez prawie 4 godziny w środku nocy. Fakturę już zapłaciłem, ale kiedy tak o tym myślę to przecież taka sytuacja może się powtórzyć. Może komuś coś przychodzi do głowy ? Może jednak pójdę na policję i niech oni się z tym bujają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Składaj reklamację, dodatkowo zorientuj się w kwestii zablokowania numerów premium i zagranicznych (o ile nie są potrzebne).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...