Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

mikilys

Bordowy traktor mikilys'a

Rekomendowane odpowiedzi

Ahoj żeglarze bezgranicznego morza polskich dziur :E

 

Po wielu stronach w tym temacie trafiłem na pewien traktor.

Oglądając liczne okazy aut w super stanie, jeżdżąc po Polsce i za granicą, trafiłem na bordowe monstrum przy ulicy (pod Gliwicami).

 

Tenże traktor stał samotnie z kartkami na szybach.

Od razu przykuł moją uwagę. Zatrzymałem się (w końcu jedno, 4 w tym dniu, auto do oglądnięcia różnicy nie robi).

Tak zaczęła się historia miłości rolnika i jego traktora :cool:

 

Bordowy, w dobrym stanie, zasyfiony sianem w środku, technicznie b.dobry Forester skrzywił się na mój widok innym grillem ;)

Ja i mój kolega - mechanik, dokładnie obwąchaliśmy auto, przeczołgaliśmy się w poczekaniu na właściciela.

 

Przyjechał i opowiedział historię auta.

Otóż: kupił je w "duecie" z niebieskim modelem. Auta odkupione od komisu niemieckiego salonu Subaru. Po tym zaproponował przejażdżkę.

 

Wyszło co miało wyjść:

  • huczy łożysko w skrzyni,
  • nie działają spryskiwacze reflektorów;
  • nie świeci się lampka jak klima pracuje;
  • jakiś burak palił w środku.

 

Mimo tych wad, auto przywiozłem po dogodnej cenie we wtorek 29.10.2013r. :)

W dniu wczorajszym - 30.10.2013r., auto zarejestrowałem po wojnie w Wydziale Komunikacji i jestem jego właścicielem.

Krótki opis auta:

  • bordowy metalik;
  • pierwsza rejestracja: 30.03.1999r., Niemcy;
  • 2.0l silnik benzynowy z przebiegiem ~212 000km (171 000km było w 2007 wg. książki serwisowej);
  • 125 japońskich koników;
  • klimatyzacja;
  • tapicerka "szmaciana" z resztami siana po poprzednim właścicielu :E
  • srebrny grill nadający "tuningowy" wygląd autu ;)
  • elektryczne lusterka i wszystkie szyby;
  • radio Sony z odtwarzaczem mp3;
  • tylna wycieraczka! (nareszcie);
  • oczywiście sławny już napęd na 4 koła z reduktorem [FOTO] przenoszony przez manualną 5-biegową skrzynię;
  • sprawne i wytestowane na stacji zawieszenie (jest za nadkolami, nie sprawdzałem jakie);
  • auto dodaje 10km/h do prędkości i kłamie na przebiegu (ktoś założył 195/60R15, a takiego rozmiaru producent w instrukcji obsługi nie przewidział).

 

  • Obecnie dodatkowy poniesiony koszt poza ceną auta to 1199zł za OC+Assistance, 256zł za rejestrację oraz 90zł za wyczyszczenie i napełnienie klimy.

 

W tym samym dniu coś siadło w sprzęgle. Tzn. sprzęgło było przy podłodze, a wcześniej martwy pedał. Odziwo "naprawiło" się :E

W dniu dzisiejszym, tj. czwartek 31.11., auto w ramach testowania wyruszyło w podróż na wieś, na działkę do kolegi [FOTO] :)

Sprzęgło spisywało się rewelacyjnie oczywiście :E

 

Skutkiem tej wyprawy są te zdjęcia:

 

lniv.jpg

 

06fd.jpg

 

1nkn.jpg

 

73ic.jpg

 

5h4o.jpg

 

Najbrzydsza, wręcz wymiotogenna! część tego auta. Za ten tył projektant powinien zostać rozstrzelany!

xqq4.jpg

 

3ly8.jpg

 

foow.jpg

 

gfye.jpg

 

Tyłem nie chciał wjechać (blokuje mu koło) :(

u4j6.jpg

 

Więcej fot środka zapodam po praniu. Póki co wstyd :E

A o silniku zapomniałem :( Za dobrze się bawiłem tłukąc auto po paryjach :P

 

CO DO ZROBIENIA:

  • pranie tapicerki - o 8:00 w sobotę 2.11.2013r. gość przyjeżdża się tym zająć :)---------> F O T O R E L A C J A
    w poniedziałek oddawany będzie do mechanika aby:
  • poprawa dziś naderwanego tłumika :E
  • zmiana rozrządu;
  • naprawa łożyska w skrzyni;
  • wymiana wszystkich filtrów, olejów, płynów;
  • zmiana świec i kabli;
  • przegląd i ewentualna naprawa hamulców (ręczny się zacina);
    ---------> K O S Z T Y
    indywidualne na wiosnę 2014r.:
  • piaskowanie felg i proszkowe malowanie ---------> [/urL]
  • poprawa konserwacji;
  • zmiana opon na jakieś ATeki po zimie (założone mam obecnie zimowe Continental'e i SAWA) ---------> K U P I O N E

 

Doszedł dodatkowy wydatek w postacie instalacji gazowej marki BRC ---------> L P G - F O T O

No i w ramach tejże instalacji mamy kilka innych wydatków: ---------> K O L E J N E _ W Y D A T K I

13.10.2014r. --> :exclam:Naprawa blacharsko-lakiernicza przeradza się jednak w walkę z rdzą :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gordon Lameman

Gratulacje.

 

 

Ale.... :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ma wlotu więc nie jest to Subaru :(
Chwała Zeusowi! :E

Nie pali wiadrami dzięki temu :)

Wyszło mi 8.5-9 litrów na trasie (choć to do weryfikacji jak licznik przestanie kłamać) ;)

 

Ale.... :E
Wypowiedz się! :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chwałą Zeusowi! :E

Nie pali wiadrami dzięki temu :)

Wyszło mi 8.5-9 litrów na trasie (choć to do weryfikacji jak licznik przestanie kłamać) ;)

Takie coś z dmuchawką dużo więcej nie spali, kumplowi automat (po lifcie) pali około 11-12l/100km LPG w mieście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tyłu przypomina mi poloneza :D
Staram się omijać tą część auto, bo porąbałbym ją siekierą i wyglądała by zdecydowanie ładniej >.<

 

A! Zapomniałem :P

Mam pryszcza przy tylnej wycieraczce. Ale w sobotę odbieram zaprawkę w kolorze lakieru.

 

Takie coś z dmuchawką dużo więcej nie spali, kumplowi automat (po lifcie) pali około 11-12l/100km LPG w mieście.
Ja chciałem reduktor, a z tego co mi wiadomo w automatach tego nie było :(

Choć dziś napęd AWD w wykonaniu Subaru pokazał, że jest to zbędny bajer...

 

W zasadzie dopiero na końcu przypomnieliśmy sobie o nim jak wyciągaliśmy złamaną jabłonkę z wąwozu:

v6y9.jpg

 

dhpa.jpg

W aucie nie ja. Kolega bił się i chciał pojeździć :)

--

A co do LGP to tego zua nie zamontuję. Albo benzyna, albo nic :exclam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(...)

 

--

A co do LGP to tego zua nie zamontuję. Albo benzyna, albo nic :exclam:

 

Tajes ! kto bogatemu zabroni ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To auto to dla mnie taka gruba baba, ale niech służy :)
patrząc na tył, to gruba baba jest modelką :E

Ja też mam nadzieję, że będzie służyć :) Dzięki!

 

Tajes ! kto bogatemu zabroni ?
Nie bogatemu.

Przy moim jeżdżeniu długo by się zwracała.

Poza tym założenie dobrej instalacji wymaga wg. mnie dostosowania silnika to jeżdżenia na niej.

 

Dalej - potrzebuję płaskiej przestrzeni w bagażniku, więc musiałbym zamonotwać instalację w miejscu obecnego baku.

Ten jest tylko 60l. Jak więc weźmiemy pod uwagę, że musi zostać 15-20l bak to jaka butla wejdzie? 30-40l maksymalnie :( Jak spali 15l, a nie daj Zeus, 20-25l LPG w terenie to będę musiał wozić jakiś dodatkowy zbiornik ze sobą :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym samym dniu coś siadło w sprzęgle. Tzn. sprzęgło było przy podłodze, a wcześniej martwy pedał. Odziwo "naprawiło" się :E

W dniu dzisiejszym, tj. czwartek 31.11., auto w ramach testowania wyruszyło w podróż na wieś, na działkę do kolegi :)

Nie wiem czy w tym subaru jest na linkę, jak na linkę to zerknij pod maską psiuknij jakimś WD40.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy w tym subaru jest na linkę, jak na linkę to zerknij pod maską psiuknij jakimś WD40.
Hydrauliczne jest niestety.

Wlazłem w kanał, namierzyłem teoretycznie wlot do skrzyni, sucho.

Sprawdziłem stan płynu - pełny.

Albo pompa/popychacz szwankuje, albo nie wiem co...

W poniedziałek będzie się tym zajmował mechanik, skoro i tak skrzynię musi wyjąć :)

 

Byle bym z Rzeszowa dojechał do Krakowa :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Reduktor w Subaru? :hmm:
Si senior :)

Reduktor występował tylko w wersjach z manualną skrzynią biegów oraz silnikiem wolnossącym 2.0l.

Takiej wiedzy zasięgnąłem i faktycznie mam dźwignię.

Auto po włączeniu idzie jak czołg. Tak też pracuje w terenie.

 

Takie niewiadomo co to jest, niby terenówka niby nie :E
Bo to Forester :E

Nawet SUVem nie jest w sumie, bo za niski... CR-V, Grand Vitara, czy SantaFe są wyższe... Podobno i C5 podniesiona maksymalnie też ;)

Dopiero 4 generacja nabiera wyglądu SUVowatego i jest podniesiona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jam mówiłem kurnik :E Na zdjęciach lepiej wygląda. Kolejny zakup to

land-rover-discovery-ii-bfg-at-265-75-opony-felgi-3237600616.jpg czy lina-kinetyczna-22-tony-12-metrow-32mm.jpg i szekla? :P

Lubię to auto, coś w sobie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Colicab

Po zabiciu opon tych co są, wypiaskowaniu i proszkowym wymalowaniu zjedzonych przez rdzę felg na wiosnę, pójdzie komplet 5 opon ;)

 

Prawdopodobnie padnie na model: Yokohama Geolandar A/T-S G012 215, 65 lub 60, R16 :P

Ale to się jeszcze zobaczy.

 

Póki co tą "zimę" przejeżdżę. Opony trochę bieżnika mają. W sam raz je dotłukę :P

Jak dożyją kolejnej zimy to się nie obrażę.

 

A linę holowniczą mam z Volvo jeszcze :E

Nią ciągnięte było drzewo :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Si senior :)

Reduktor występował tylko w wersjach z manualną skrzynią biegów oraz silnikiem wolnossącym 2.0l.

Takiej wiedzy zasięgnąłem i faktycznie mam dźwignię.

Auto po włączeniu idzie jak czołg. Tak też pracuje w terenie.

 

Jestes pewien tylko ze to reduktor? Czy tylko wajcha po prostu? Jak to jest prawdziwy reduktor to auto bedzie ciezko skrecac i nie bedzie w stanie jechac wiecej jak jakies 25 kmh moze. Bo mnie sie wydaje ze to bedzie raczej jakis centralny dyferencjal ze sprzeglem wiskotycznym albo jakis podobny uklad.

 

Widze z pick upow i SUVow sie wyleczyles? :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jestes pewien tylko ze to reduktor? Czy tylko wajcha po prostu? Jak to jest prawdziwy reduktor to auto bedzie ciezko skrecac i nie bedzie w stanie jechac wiecej jak jakies 25 kmh moze. Bo mnie sie wydaje ze to bedzie raczej jakis centralny dyferencjal ze sprzeglem wiskotycznym albo jakis podobny uklad.
W to nie wnikam :E

Czy skręca ciężko... Hm... Sprawdzę.

Może jest tak jak piszesz. Ale w instrukcji i na forach, oraz w internecie nazywają to reduktorem.

 

Widze z pick upow i SUVow sie wyleczyles? :E
Z pierwszego nie. Marzy mi się obecnie VW Amarok albo Ford F250 :brokenheart:

 

--

A SUVy... SantaFe jest okropny, za dużo elektroniki sterującej wszystkim. Na sprzedaż same trupy.

Grand Vitara praktycznie nie do zdobycia w dobrym stanie.

 

Kółko się zamyka.

Znalezienie Forestera to też problem... To było (choć z kurnikiem w środku) auto w najlepszym wizualnie, technicznie i lakierniczo stanie jakie oglądałem lub oglądał za mnie mój kolega :kwasny: W Polsce i w Niemczech.

 

--

A tak w ogóle.

Mam na desce magiczny przełącznik z napisem "Bright".

W instrukcji (po niemiecku) nic o nim nie piszą :E

Jak przełączam... Nic się nie dzieje. Obstawiałem początkowo, że to ukryty przełącznik trybu samodestrukcji, ale nadal żyję :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale to nie jest linka holownicza, tylko kinetyczna. Różnica jest taka, że zwykła przy szarpnięciu oderwie Ci kawałek auta (jak się nie zerwie), kinetyczna jak sie oderwie to otworzy Ci czaszkę. Polecam, do wyciągania się we dwóch w sam raz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak w ogóle.

Mam na desce magiczny przełącznik z napisem "Bright".

W instrukcji (po niemiecku) nic o nim nie piszą :E

Jak przełączam... Nic się nie dzieje. Obstawiałem początkowo, że to ukryty przełącznik trybu samodestrukcji, ale nadal żyję :cool:

Naciśnij po zmroku. Rozjaśnia on podświetlenie zegarów :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z pierwszego nie. Marzy mi się obecnie VW Amarok albo Ford F250 :brokenheart:

Niezla rozbieznosc... rozwazac pomiedzy plastikowa zabawka a Super Duty :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...