Skocz do zawartości
mikilys

Bordowy traktor mikilys'a

Rekomendowane odpowiedzi

Przepraszam ze nie zjadlem katalogow czesci do wszystkich Subaru jakie wyszly i zapamietal wszelkie mozliwe opcje. Mowic do slupa a slup dupa, byle tylko dopiec nie? Pozwol ze Ci to napisze jeszcze raz bo chyba cierpisz na analfabetyzm wtorny. N I G D Y nie widzialem Forestera z reczna skrzynia biegow. Idac dalej, jako ze masz problemy z przyswajaniem czytanych informacji; nie mialem okazji sie dowiedziec o reduktorze w Subaru ktore slynie z raczej bezobslugowego AWD.

To na tyle w temacie. Teraz nie robmy burdy w watku chlopakowi.

Jak masz jeszcze cos ciekawego do powiedzenia miszczu to na PW prosze juz.

Edytowane przez chartkor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aż przejrzałem te posty i dochodzę do wniosku, że w jeśli pracujesz w salonie subaru to najwyżej jako wykonywacz poleceń i instrukcji, bo wiedzy, logiki, obeznania nie masz zbyt wiele.

 

Przykładem niech będzie twierdzenie, że załączenie reduktora ma wpływ na przełożenie przekładni kierowniczej, że się ciężej skręca...

 

Mieszanie pojęć blokady mechanizmów różnicowych, centralnego mechanizmu między osiami... Bądź ekspertem od danych katalogowych ale w pozostałych dziedzinach pozwól wypowiadać się ludziom, którzy wiedzą chociaż cokolwiek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mieszanie pojęć blokady mechanizmów różnicowych, centralnego mechanizmu między osiami... Bądź ekspertem od danych katalogowych ale w pozostałych dziedzinach pozwól wypowiadać się ludziom, którzy wiedzą chociaż cokolwiek.
Teraz to i ja wiem. Chcialem to wajche zobaczyc, jak pisze LOW to znaczy ze ma reduktor. Troche inny niz w terenowkach, w moim reduktor jest zintegrowany z blokada mostow, dlatego prowadzi sie naprawde jak czolg wtedy :E
No to tak, by czytać uważnie i przestać się kłócić w moim temacie!

Bo zaraz poproszę władzę by wszystkich ukarała za flame i spamowanie! :P

 

--

90% wykręcanych śrub zgnita. Część wręcz wywiercana była...

Odziwo spód nawet nie tknięty przez rdzę - jak stał na podnośniku to wlazłem pod spód :cool: Dziwni mnie więc stan śrub... Ale może tak już ma być :)

 

Naprawa skrzyni, tzn. wykonane przeszczepy z gwarancją ~1000zł :kwasny:

Sprzęgło nówka, choć rozwalone łożysko w nim. Ale to prawie Polonez, więc można dokupić samo to łożysko :E Nie wiem w sumie jakie ;) Nie znam się na tym, ale jego stan w stosunku do reszty elementów był faktycznie kiepski. No i pluło olejem z odmy (jak nic nie przekręciłem) na sprzęgło. Jest to do zrobienia, albo już zrobione.

 

Poza tym mechanik mi się rozchorował, dziś dopiero jazda próbna na odebranej skrzyni.

Zmiana olejów, filtrów, świec i innych płynów ustrojowych + hamulce z tyłu. Przód tarcze i klocki nówka.

Zawieszenie... Wymieniał mi nazwy, ale nie pamiętam :E Niedawno zmienianie wg. niego. Dopiero co się zabrudziło.

 

Rozrząd od jutra będzie oglądany :)

 

Rurę wydechową da się uratować, w zasadzie jest w b.dobrym stanie. Jedyne co ktoś zrobił to dał za dużą obejmę, która spadła. Tzn. ja jej pomogłem ostatnio :E

Ma być zrobione ;)

 

Ogólnie auto jakby tak zrobione (tzn. zaczęte, ale nie skończone naprawy) przez właściciela w Niemczech, a decyzja o sprzedaży nagła. Tak jakby miał nim jeździć. Ja odnoszę takie wrażenie, mój mechanik też. Okaże się ile dołożę przez następne parę tys. kilometrów :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to tak, by czytać uważnie i przestać się kłócić w moim temacie!

Bo zaraz poproszę władzę by wszystkich ukarała za flame i spamowanie! :P

 

Ja juz skonczylem z nimi dyskutowac ;) Tez widze ze cervandes chyba nie uwaznie czytal te posty.

EOT z mojej strony. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KOSZTY:

  • robocizna - 1000zł
  • części (chyba wszystkie, bo z głowy) - 1750zł
    • oleje (skrzynia, most/dyfer, silnik);
    • filtry (powietrza, oleju, paliwa, kabiny);
    • płyn chłodniczy i hamulcowy;
    • łożysko alternatora i sprzęgła;
    • szczęki tył;
    • nowa obejma na tłumik + spawanie uszkodzeń;
    • uszczelka wału korbowego i kolektora wydechowego;
    • świece zapłonowe;
    • nowe śruby;
    • końcówki drążków kierowniczych;

    [*]skrzynia - 1100zł

==============================

3850zł

 

Rozrządu się nie zdążyło zrobić - choroba mechanika.

A auto muszę mieć przez najbliższe 2 tygodnie.

Zrobi się :)

 

Do wymiany po zimie tłumik. Jest w stanie dostatecznym, by go dobić :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładna proporcja robocizny do części - mechanik znajomy? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest wszystko co było robione. Np. spawanie rury nie wymienione, bo to nie część.

 

Oleje też lałem z najwyższej półki. Auto dla mnie

Weź pod uwagę, że do skrzyni wchodzi 80W90, a do tylnego dyfra 75W90 i to 1l :kwasny: Więc masz na oko 3.5l albo 4l x 25-50 i 1l x 30-50zł ;)

Do silnika zalany był Castrol 10W40, więc pewnie takowe też do reszty. Bez promocji - strzelam, 100zł.

Jak policzysz to masz ~350zł za to.

 

Szczęki na tył na całą oś to jakieś 100-150zł, kolejne... Nie znam się, patrzę na cenę średnią na allegro :P

Świece, gorsze, ale grosik do grosika i sumka się zbiera. Niechby nawet tylko 50zł...

Kolejne 100zł to obydwie końcówki drążka kierowniczego O_o W sumie ceny do Subaru są kosmiczne, ale ostrzegano mnie :P

 

Na szybko wymieniłem jakieś 650zł :(

 

--

Mechanik pewny. Nic sobie nie doliczył to ręczę za niego.

Co swoje to też się owiercił wyjmując wszystko, bo zgnite.

 

Szczęka z przodu w hamulcach też zacięta była i się z nią męczył, bo musiał ją rozebrać.

 

--

Najbardziej mnie przeraża rozrząd...

Patrzyłem w kilku sklepach, on też i nie ubije poniżej 900zł, chyba, że na tandetnych częściach.

3 napinacze (albo 4 już nie pamiętam) z czego jednym jest też pompa wody jak wyczytałem na internecie :kwasny:

 

--

~edit~

Jedyne co mi się wydaje to, że za skrzynie mi coś źle powiedział, albo jest to koszt zrobienia, bez części - tj. łożysk. W zasadzie nie wiem tego, ale jest na nią i tak gwarancja.

Może tam są ukryte gdzieś koszty, które jak z łącznej kwoty ująłem w "częściach".

 

--

Jeśli jednak macie nadal jakieś wątpliwości to słucham oczywiście :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

--

Najbardziej mnie przeraża rozrząd...

Patrzyłem w kilku sklepach, on też i nie ubije poniżej 900zł, chyba, że na tandetnych częściach.

 

 

INA 558zł

Gorzej z pompą bo

SKF 309zł

Można by poszukać tańszej pompy np Hepu - okolice 170zł (nie kupuj pompy Ruville - często ciekną).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to zeszlismy ponizez 900, ale nadal kosmos :(

A w sklepach na miejscu bedzie i tak drozej ciut.

W grudniu bede szukal. Na razie 2 tygodnie potrzebuje auto :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://e-autoparts.pl/pasek-rozrzadu-p-684466.html (o ile to ten silnik)

http://e-autoparts.pl/napinacz-paska-rozrzadu-p-836053.html

http://e-autoparts.pl/rolka-prowadzaca-paska-rozrzadu-p-836004.html

http://e-autoparts.pl/pompa-cieczy-chlodzacej-p-835951.html

 

Razem 472zł (jak coś mogę zamówić, mam rabat 4%, zawsze to coś :E wysyłka darmowa)

 

Dayco/GMB kompletnym padłem nie są;

Pompę wody GMB mam u siebie w Civicu i wsio ok, paski Dayco klinowe w Cvc również są i też działają;

Edytowane przez serwal4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://e-autoparts.p...u-p-684466.html (o ile to ten silnik)

http://e-autoparts.p...u-p-836053.html

http://e-autoparts.p...u-p-836004.html

http://e-autoparts.p...j-p-835951.html

 

Razem 472zł (jak coś mogę zamówić, mam rabat 4%, zawsze to coś :E wysyłka darmowa)

 

 

Hmm... Nie wydaje Ci się, że czegoś tu brakuje?

 

Podpowiedź: należy policzyć rolki prowadzące (IDLER)CT10501.jpg

 

Pomijając fakt niekompletności rolek to napinacz GMB jest niedostępny.

 

A jak chcemy tanio i dobrze to:

Rozrząd 555zł

Do tego pompa AISIN 137zł.

 

Ewentualnie zapraszam do Cz-wy: zrobimy na pasku Conti, rolkach INA oraz pompie AISIN (pierwszy montaż w japończykach, Renault i innych).

Edytowane przez bergercs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da się tanio i dobrze? :E

Tzn. może to jest realne, ale to ma być moje auto i wolałbym użycia określenia na części: "pewne".

Jeśli pewne i sprawdzone można mieć tanio to będzie dobrze :D

 

Ale tak czy siak 2 tygodnie z głowy.

Może 3, gdyż szykuje mi się pilny wyjazd do Austrii (muszę ogarnąć winiety...).

 

--

Dziś autem pojeździłem, lekko ściąga na prawo i o jeden ząbek jest przestawiona kierownica.

Mechanik mówił, żebym zrobił zbieżność kół :)

Czy ktoś wie gdzie robią to w Krakowie dobrze i przy okazji tak ustawią by kierownica była normalnie, a nie lekko skręcona? :P

No i znowu jaki to koszt? :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś autem pojeździłem, lekko ściąga na prawo i o jeden ząbek jest przestawiona kierownica.

Mechanik mówił, żebym zrobił zbieżność kół :)

Czy ktoś wie gdzie robią to w Krakowie dobrze i przy okazji tak ustawią by kierownica była normalnie, a nie lekko skręcona? :P

No i znowu jaki to koszt? :E

ul.Piastowska nr 20. Gosc konkretny i robi dobra robote (tu nie pamietam ceny)

ul.Wroblowicka 27. Dwoch gosci, robilem tam kilka razy. Odnosnie zbieznosci robia naprawde konkretnie, tylko jak auto ciaglo to nie byla wina zbieznosci (jak sie pozniej okazalo) a opon i tego juz nie wzieli pod uwage (za oske 90zl a za dwie chyba 110).

Edytowane przez Cygan21

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ul.Piastowska nr 20. Gosc konkretny i robi dobra robote (tu nie pamietam ceny)
O! :D

Idealnie :E To mam pod nosem takie coś. Czasami dobrze się dowiedzieć czegoś nowego o okolicy.

Jutro podejdę popytać czy robią od ręki, czy się trzeba umawiać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O! :D

Idealnie :E To mam pod nosem takie coś. Czasami dobrze się dowiedzieć czegoś nowego o okolicy.

Jutro podejdę popytać czy robią od ręki, czy się trzeba umawiać :)

No ja bylem z niego zadowolony, zobaczysz jak sam sprawdzisz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo Amsoil kosztuje pewnie 2x tyle :E

Edytowane przez chartkor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najlepsze oleje i Castrol 10@40 do silnika? :Up_to_s:
Odkąd posiadam Volvo i od zamierzchłych czasów posiadania w rodzinie Passata lane były tylko oleje Castrola i nigdy się nie zawiodłem. Jest to wg. mnie wysoka półka. Lepsze niż GM, które mi nie raz proponowano ;)

A, że 10W40, to taki był zalany. Dlaczego? Mnie nie pytaj, bo wg. instrukcji powinien być 5W40. Ale widocznie znalazł się jakiś jakiś mądry i wlał to co wlał.

Bo Amsoil kosztuje pewnie 2x tyle :E
Nie pewnie, a w zasadzie dokładnie 2x tyle ;)

 

--

Był pomysł na Valvolinie, ale uczciwie - jak mi powiedziano to pierwszy raz usłyszałem nazwę :E

Sam rozmyślałem nad Lotosowskim albo Orlenowskim olejem coby wspomóc kraj, ale nie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg specow tutaj Castrol to nie jest wysoka polka. Valvoline, Amsoil, Millers wydaja sie byc olejami na topie tutaj :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Leję Castrol bo to dobre oleje". Fakt, jak dobrze poszukać to parę przyzwoitych się znajdzie. Cała reszta to masówka, szczególnie popularne i tanie 10w40.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spece swoje też wiedzą, może mają jakieś przykre doświadczenia :)

Silnik wg. mnie pracuje ciszej niż wcześniej, choć wcześniej jeszcze rura dawała nieźle popalić ;)

Za rok jak będę zmieniał to poddam pod dyskusję może zalanie czegoś innego. Dla mnie znaną marką i chyba korzystałem z jej produktów w czymś (może skrzynia :hmm: ) to Elf, a do silników Mobil.

Jak z jakością... No to pewnie też od serii zależy i akurat jak się trafi ;)

Castrol czy zły czy dobry, jakiś poziom trzyma wg. mnie. Choć jak na markę znaną to może mu się zdarzyć oczywiście wypuszczenie bubla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Był pomysł na Valvolinie, ale uczciwie - jak mi powiedziano to pierwszy raz usłyszałem nazwę :E

Czy to wina oleju, że jesteś ignorantem w tym temacie?

 

Za rok jak będę zmieniał to poddam pod dyskusję może zalanie czegoś innego. Dla mnie znaną marką i chyba korzystałem z jej produktów w czymś (może skrzynia :hmm: ) to Elf, a do silników Mobil.

Elf, Mobil. Znasz te marki z reklam, co? :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to wina oleju, że jesteś ignorantem w tym temacie?
Masz problemy z czytaniem, czy nie chciało Ci się zrozumieć, że usłyszałem pierwszy raz o marce?
Elf, Mobil. Znasz te marki z reklam, co? :>
Jak masz po mnie jechać to po prostu przestań pisać w moim temacie, bo jesteś chamski i to bardzo ogólnikowo pisząc.

 

Tak się składa, że od paru... 7 dokładnie lat nie mam telewizora. O? Boli?

Ciekawe skąd mam znać z reklam... Ale wiesz lepiej, że znam z reklam. W końcu jesteś mną.

 

Skąd znam to jest moja sprawa, że pisałem o Passacie, czy Volvo to nie martw się sporo aut się przetoczyło w mojej rodzinie, a tymi autami jako tako ja, albo w ogóle ja się zajmowałem. Swojego doświadczenia mam niewiele, ale sporo kłopotów z różnymi "polecanymi" produktami, też na różnych, specjalistycznych forach widziałem i poczułem na skórze finansowo choćby w domu/rodzinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...