Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

akainu

Dziesięć lat temu gry wyglądały tak samo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od razu tutaj piszę że na aktualnych grach się nie znam. Grałem z dziesięć lat temu, ale z ciekawości sobie zobaczyłem nowe produkcje za sprawą wielkiego huku przez nową generacje konsol, i kurcze jestem negatywnie zdziwiony. Wszystkie nowe gry nie wyglądają wcale znacznie lepiej niż gry wydane wiele lat temu. Kiedy to było... jakieś 9 lat temu zagrywałem się w FEAR 1, nie wiem czy ktoś kojarzy bo to stara już gierka. Tak wyglądała :

 

http://cdn3.steampowered.com/v/gfx/apps/21090/ss_0c63b852f9ac75012ce2f01210d1f8ee89762a1e.1920x1080.jpg?t=1312834343

http://geo.pccentre.pl/publikacje/fear/fear25.jpg

 

Gdy czytam sobie recenzje na stronach z stosunkowo nowych gier jak Army Rage z 2013 roku, ogólnie porównując sobie grafikę nowych tytułów i to, że jest oceniana ona w tym roku jako przyzwoita przez serwis który te zdjęcia opublikował :

http://www.miastogier.pl/baza/Encyklopedia/gry/ArmyRage_PC/Recenzja/rec_ar5.jpg

http://www.miastogier.pl/baza/Encyklopedia/gry/ArmyRage_PC/Recenzja/rec_ar6.jpg

 

To się zastanawiam czy po prostu zgubiłem się w czasie i przestrzeni, czy może coś jest ze mną nie tak, ale moim zdaniem taka grafika nie jest ani trochę przyzwoita jak na 2013 rok. Wiem że te popularne tytuły jak Killzone 4, Battlefield 4 są na pewno ładniejsze (choć też nie uważam żeby to była jakaś rewolucja) ale większość tytułów które wychodzą na PC nie wygląda moim zdaniem ładniej niż stary dobry FEAR co jest trochę dziwne w prawie 2014 roku. Też odnosicie takie wrażenie, że coś tu jest "nie tak"?

 

Skok pomiędzy rokiem 1995 a 2004 był OGROMNY, a teraz jakoś tak minimalnie się zmieniły gry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę kiepski wybór gry do porównania - F2P, którego wymagania są następujące:

Pentium 4 2.0 GHz, 1 GB RAM, 256 MB RAM (GeForce 6800 lub lepsza), 2 GB HDD, Windows XP/Vista/7

 

Nawet FEAR ma minimalnie wyższe wymagania :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A różnica między 2004-2014 nie będzie już taka kolosalna jak między a 94-2004, ponieważ w zasadzie nie ma co poprawiać już.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A różnica między 2004-2014 nie będzie już taka kolosalna jak między a 94-2004, ponieważ w zasadzie nie ma co poprawiać już.

Miejmy nadzieję, że 1024x768 (popularna w 2004) vs. 1920x1080 (popularna w 2014) zrobi jakąś różnicę :E

O Tesselacji i teksturach w B. Dużych rozdzielczościach nie wspominam (zależne od gry).

 

Porównaj sobie Bioshock'a 1 z 2007, z Ininite'em z 2013.

Postęp chyba widać, a to jest ~6 lat.

 

Zawsze będzie coś "do poprawienia" w grafice komputerowej.

Różnice będą jednak coraz mniej zauważalne na pierwszy rzut oka.

 

Chciałbym jednak wiedzieć, czy 10 lat po wydaniu Crysis'a 1 każda gra będzie (mogła) wyglądać jak on...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Up w 2034 będziesz miał zanurzeniową rzeczywistość wirtualną gdzie będzięsz miał internetowego awatara w grach który będzie wyglądać jak Ty, a komputery będą tysiące razy wydajniejsze o tego co mamy teraz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo że są tytuły nawet z przed pół roku które wyglądają jak by były z 2003 (The Walking Dead survival instinct) ale są też piękne, cieszące oko jak np. Crysis :D

 

No i grafika nie jest najważniejsza w grach tak naprawdę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Autor tematu wybrał jakąś grę studia krzak, o którym nikt nigdy nie słyszał i narzeka, że wygląda jak wyjęta z 2003. Obvious troll is obvious.

 

Battlefield 4 ultra 2013: http://imgur.com/a/TFLcA#3qkjEdX

Crysis 3 ultra 2013: http://cdn2.wccftech.com/wp-content/uploads/2012/11/crysis3_libertdome.png

Wiedźmin 2 ultra 2012: http://cdn420.ripten.com/wp-content/uploads/2011/04/witcher2-2011-04-15-02-30-45-91.jpg

Bioshock Infinite ultra 2013: http://farm9.staticflickr.com/8377/8592014438_c06428eaa4_o.jpg

 

[+18] Wniosek: http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20120921183031/nonsensopedia/images/2/25/No_kurwa_rzeczywi%C5%9Bcie.jpeg

 

Gry w tamtych latach nie miały ani post processingu, ani dobrych tekstur, ani dobrych modeli, ani animacji, ani fizyki, obecnie 90% ma to wszystko. Więc zdecydowanie, nie ma różnicy między 2003, a 2013.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poniekad zgadzam sie z autorem, w sensie takim ze teraz praktycznie kazda gra ma ladna grafike,wedlug mnie oczywiscie. Rownie ladna grafike maja gry sprzed 5 lat w moim doczuciu. To skoro teraz juz wszystko jest ladne to najwyzszy czas zmienic proporcje 90% grafike 10% dlugosc rozgrywki i fabula :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taki 7-letni Gears of War ma nadal genialną grafe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już kiedyś pisałem Rewolucja bedzie wtedy kiedy komputery będą wstanie renderować Reytransing w czasie rzeczywistym ale na to musimy jeszcze kilka lat poczekać.

Pozatym sprzęt komputerowy jest sztucznie ograniczany bo na rynku jest za mała konkurencja. Superkomputery nadal podlegają prawu Mura które twierdzi że co 2 lata się podwaja moc obliczeniowa, komputery stacjonarne już temu prawu nie podlegają bo niema konkurencji i niema sensu wdrażać nowych technologii same procesory są już dawno stworzone na kilka lat do przodu ale niema sensu ich wdrażać bo to też koszt skoro nadal stare się świetnie sprzedają. Na rynku mobilnym jest duża konkurencja to widzimy że czasami nowe modele są więcej niż 2 krotnie szybsze od poprzednich.

 

Poza tym jest wiele osób które tak samo jak na rynku mobilnym twierdzą po co wdrażać nowe jak to co mamy jest aż za mocne wystarczy poczytać komentarze pod nowymi modelami smartfonów.

 

 

Złożoność gier kiedyś była taka że 3 ludzi wystarczyło do jej stworzenia w rok a dzisiaj nad takimi grami jak GTA5 czy Asasins's Creed pracują studia składające się z kilku tysięcy osób i gra jest tworzona kilka lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze cienie/gra swiatel w historii gier komputerowych: metro LL

Najlepsza ogolnie grafika w historii gier komputerowych: Crysis 3

 

Przed 2000, najlepsza grafike prezentowaly gry komiksowe, jak larry, kolorowy fotorealizm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Push-up3k

Tak jak już kiedyś pisałem Rewolucja bedzie wtedy kiedy komputery będą wstanie renderować Reytransing w czasie rzeczywistym ale na to musimy jeszcze kilka lat poczekać.

Już to potrafią i działa to w grach od dawna, ale to jak szybko będzie to trwało zależy od tego jak daleko będziemy algorytmowi działać, dzięki czemu gry komputerowe wyświetlają nam się w setkach klatek na sekundę, a nie w jednej klatce na sto sekund.

 

 

Dla mnie po kilku produktach wydanych w latach 2004-2007 rozwój grafiki w grach komputerowych jest tylko podbijaniem parametrów.

Przed 2000, najlepsza grafike prezentowaly gry komiksowe, jak larry, kolorowy fotorealizm.

Ja bym bardziej powiedział, że gry typu point and click i tu nie idzie tylko o komiksowe. Zawsze bardzo ładną grafikę miały gry, w których można było bardzo ładnie animować świat w sytuacji, kiedy obserwator się nie porusza. Najlepszy przykład to seria Myst, której nowsze części uchodzą za jedne z najładniejszych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma to jak zestawić obrazek z gry po modach i kampanii dla jednego gracza z grą w której widzimy obrzeże mapy multiplayer i to w dodatku na jakiś średnich/low detalach (w dodatku z artefaktami w grafice)... proszę specjalnie dla Ciebie ten sam obrazek ale na max detalach http://i.imgur.com/raJNmDO.png teraz proszę zadaj sobie też trochę trudu i daj mi tę samą miejscówkę z Half-Life 2 ale bez modów :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Na tym screenie chodzi o efekt wody, więc dalej dla HL 1:0 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja gdzieś od roku 2007 w ogóle nie patrzę na grafikę, bo wszystko jest tak miałkie, że odpalam sobie starsze produkcje, żeby zobaczyć "normalną" grafikę, a nie robionę "na siłę".

 

Dlatego jak ten lapek się skończy, to kupuję do grania konsolę, bo grafa przestała mieć dla mnie jakiekolwiek znaczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Push-up3k
teraz proszę zadaj sobie też trochę trudu i daj mi tę samą miejscówkę z Half-Life 2 ale bez modów :)

Jeśli dobrze pamiętam to Lost Coast jest darmowy, także włączaj Steama, ściągaj i sam sprawdź. Ta gra od pewnego momentu tak wygląda bez modów.

 

Co do wody to w całej serii CoD zawsze woda była jakaś taka... brzydka. Koniec końców nowy CoD i tak będzie bardziej szczegółowy. To jest kilka lat różnicy, niemniej nie ma żadnej dużej różnicy. Nowy produkt wymaga za większą dokładność w wyświetlaniu grafiki, za to stary produkt był wykonany bardzo dokładnie na tym co potrafił wyświetlać ówczesne komputery. Dla mnie różnica jest taka jak pomiędzy klasycznym doomem, a gzdoom. Albo Quake 3 CPMA, a Quake Live.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie od premiery Crysia (2007) żadna gra do tej pory nie zaskoczyła grafiką, nie ma już tego wow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tym screenie chodzi o efekt wody, więc dalej dla HL 1:0 ;)

Nooo proszę Cię... wyraźnie widać tutaj gloryfikacje jednego, jedynego słusznego tytułu jakim jest Half-Life... a pokazanie jaki dzisiejszy CoD nie jest jak CoD 1 czy 2 czy MW1 dlatego tym razem porównany grafikę (duża doza sarkazmu jak co)... Nieważne czy mod/gra jest od jakiegoś czasu za darmo. Porównujemy grafikę w grach na dany rok to pokażmy ją jaka ona wtedy była. Nie technologie, tekstury czy inne usprawnienia które ktoś wprowadził pół, rok czy dwa lata później od premiery a być może obecnie instalują się one same jako poatch... nie wiem. Ja rozumiem, że co poniektórzy nienawidzą konsol, serii CoD itd. ale proszę zachowajmy umiar bo naprawdę te forum o grach zaczyna czasami wyglądać jak polska polityka... albo jesteś z naszej partii i masz takie same zdanie jak my albo wyp*erdalaj... Half-Life 1 czy 2 czy inne tam dodatki jakie wyszły te 10 lat temu wyglądały rewelacyjnie. Ale dzisiaj na czysto jak byśmy odpalili taką sklepową wersje z 2004 roku to jest to kupa i krwotok z oczu, przynajmniej od strony graficznej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ray trancingu w grach jeszcze niema jedynie cień jest obliczany w czasie rzeczywistym ale też jest skalowany do jakiejś rozdzielczości i nadal nie wygląda realistycznie. Owszem są demka z Ray trancingiem ale ograniczają się do jednego modelu na przykład głowy a gry się składają z większej ilości elementów.

 

Tu jest link do tego dema http://www.blendernation.com/2012/02/07/non-blender-open-source-real-time-sss-shader/

 

W grach do tego jeszcze daleko ale widać jak wygląda reytransing i SSshader i to w czasie rzeczywistym na kartach nvidi można sobie ściągnąć i odpalić.

Już to kiedyś dawałem ładne kilka lat temu. I tak jak pisałem da się osiągnąć realizm ale nasz sprzęt jeszcze na to nie pozwala wystarczy luknąć na necie wizualizacje jakichś dobrych grafików.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nooo proszę Cię... wyraźnie widać tutaj gloryfikacje jednego, jedynego słusznego tytułu jakim jest Half-Life... a pokazanie jaki dzisiejszy CoD nie jest jak CoD 1 czy 2 czy MW1 dlatego tym razem porównany grafikę (duża doza sarkazmu jak co)... Nieważne czy mod/gra jest od jakiegoś czasu za darmo. Porównujemy grafikę w grach na dany rok to pokażmy ją jaka ona wtedy była. Nie technologie, tekstury czy inne usprawnienia które ktoś wprowadził pół, rok czy dwa lata później od premiery a być może obecnie instalują się one same jako poatch... nie wiem. Ja rozumiem, że co poniektórzy nienawidzą konsol, serii CoD itd. ale proszę zachowajmy umiar bo naprawdę te forum o grach zaczyna czasami wyglądać jak polska polityka... albo jesteś z naszej partii i masz takie same zdanie jak my albo wyp*erdalaj... Half-Life 1 czy 2 czy inne tam dodatki jakie wyszły te 10 lat temu wyglądały rewelacyjnie. Ale dzisiaj na czysto jak byśmy odpalili taką sklepową wersje z 2004 roku to jest to kupa i krwotok z oczu, przynajmniej od strony graficznej.

Ten screen dotyczy efektu wody, nie wiem co mam powiedzieć więcej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

post processing nie wszedł czasem juz z shaderem 2.0 albo juz na pewno 3.0? HDR na 3.0 chyba wszedł bo 2.0 był bloomowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z pewnej strony to dosyć smutne bo dopiero teraz zrozumiałem że Battlefield 4 lub Metro Last Light czy Killzone 4 to raczej "pachołki" przy niektórych widokach w Crysis 1, grze już niedługo 7-letniej. To smutne że grafika właściwie już się nie rozwija, bo rozwojem nie można nazwać tego co jest w obecnych produkcjach, bardziej lekkie poprawki do Crysisa 1.

No kurcze... wystarczy spojrzeć na te widoki w Crysisie 1 :

 

http://www.thebuzzmedia.com/wp-content/uploads/2008/07/crysis-warhead-screenshot-4.jpg

http://www.abload.de/img/crysis2012-12-0412-28q1e2u.png

http://extreme.pcgameshardware.de/members/gxgamer-albums-screenshots-crysis-3283-picture358508-crysis-1.jpg

 

Dlatego gdy ktoś się przy mnie zachwyca grafiką przy Killzone Shadow Fall, to po prostu uśmiecham się i idę dalej

http://www.ps4site.com/wp-content/uploads/2013/06/1371070641-killzone-shadow-fall-1.jpg

http://i1-news.softpedia-static.com/images/news2/Killzone-Shadow-Fall-Multiplayer-Mode-Gets-Lots-of-New-Details-380161-2.jpg?1378208637

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten screen dotyczy efektu wody, nie wiem co mam powiedzieć więcej?

Last Coast został wydany w 2005 roku i przeszedł szereg poprawek na przestrzeni lat zanim efekt zaprezentowany na screenie zaczął wyglądać tak jak wygląda w linku podanym wcześniej :)http://pl.wikipedia.org/wiki/Half-Life_2:_Lost_Coast jak co. Tak więc jak pisałem zestawienie jest zwykłym oszustwem bo:

- rok podany na screenie jest nieprawdziwy

- dotyczy on dema technologicznego który od stanu wyjściowego z 2005 roku został wielokrotnie poprawiony z czasem

- zestawia on (jak już pisałem zresztą) kawałek singla (dosłownie po modach/poprawkach/udoskonaleniach) z kawałkiem mapy multilayer (które zawsze graficznie wypadają słabiej)

- a jak nadal się upierasz, że dotyczy to "tylko" efektu wody to proszę bądźmy konsekwentni :) woda w Ghost na ultra

http://i.imgur.com/QlW3X9F.png

http://i.imgur.com/lV4KklT.png

http://i.imgur.com/zc4uu4w.png

http://i.imgur.com/2TV2pbS.png

http://i.imgur.com/AqDFm9n.png

http://i.imgur.com/DCXwhjj.png

http://i.imgur.com/VvAl3x7.png

http://i.imgur.com/acfcVGG.png

http://i.imgur.com/KqJ54cs.png

Uwierz w ruchu wygląda lepiej niż to co zostało pokazane wcześniej na tych niekonsekwentnych porównaniach... następnym razem zadaj sobie trud i sprawdź jak wypadają dane gry w rzeczywistości bo wypowiedziałeś się na temat czegoś czego (chyba?) na oczy nie widziałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...