Skocz do zawartości
kamilkusio

Baldur's Gate 3

Rekomendowane odpowiedzi

Prawie 20h na koncie a ja jeszcze kompletnie nic w tej grze nie zrobilem, nawet tego Druida jeszcze nie znalazlem 😐Cos mi sie wydaje ze sam Akt 1 zajmie mi minimum z 40h, a co dalej to nawet nie chce wiedziec. I do niczego sie nie zmuszam, wszedzie chodze bo ciagle znajduje cos ciekawego :) 

Edytowane przez Element Wojny
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Element Wojny napisał:

Prawie 20h na koncie a ja jeszcze kompletnie nic w tej grze nie zrobilem, nawet tego Druida jeszcze nie znalazlem 😐Cos mi sie wydaje ze sam Akt 1 zajmie mi minimum z 40h, a co dalej to nawet nie chce wiedziec. I do niczego sie nie zmuszam, wszedzie chodze bo ciagle znajduje cos ciekawego :) 

Dobrze, że chociaż z tego edytora postaci już wyszedłeś. xd

  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

https://steamcommunity.com/games/1086940/announcements/detail/3669924544085723480

PATCH! 4.38GB na GoGu

Tutaj jest dużo większy patch notes niż na steamie:
https://forums.larian.com/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=886485&#Post886485

 

Cytat

You won’t be waiting long for Patch 2, which is right around the corner. This update will feature significant performance improvements - but we’ll go into more detail about that closer to its release.

 

Edytowane przez Reddzik
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy to co teraz łatają będzie już miało bezpośrednie przełożenie na wersję ps5 czy tam zaczynamy zabawę od nowa i pierwszy miesiąc będzie też dość surowy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisali że wersja na PS5 dostanie na start wszystkie patche które wyjdą do tego czasu na PC. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nom konsolowcy będą nas nosić na rękach za nasze beta testy :rotfl:

W końcu ruszyłem z grą, i mam blisko koniec 2 aktu. Super gierka.

Edytowane przez Reddzik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ta gra ma zwaloną optymalizację, przyszło mi walczyć na parterze w Wieży, i fpsy poleciały do 50+ przy 1440p DLAA, mgła na wysokie zamiast ultra. Proc się rozszalał, dobijał do 60% użycia, HWinfo zanotowało 80W na Ryzenie 3600! proc zaczął zbijać taktowanie do 4150-4175mhz, GPU 70% użycia, 138W.
Nie chcę spoilerować, dlatego wrzucę samą info grafikę z msi after.
FNhXhFt.png

1.368v 66C 67W dotyczy Ryzena.
71.8C 0.9v 138W - dotyczy GPU, od lewej- hotspot, vcore, pobór.

Więc nie dziwota, że w akcie 3 czeka mnie jeszcze gorsza sytuacja :E
BTW. szkoda, że nie mam jak sprawdzić z innym prockiem, ale pewnie sprawdzę w swoim czasie, czy z lepszym prockiem coś to da. Ale DF pokazał na filmie, że nie jest różowo.

Edytowane przez Reddzik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Reddzik Miałem to samo nawet na 5800X3D. Ewidentnie dropy są od dużej ilości NPC w jednym miejscu, widać to szczególnie w 3 akcie.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No w 3 akcie jest słabo z optymalizacją. Przy szybkich ruchach kamerą mam spadki ponizej 60 fps, gdzie w 1 i 2 akcje było nawet ponad 100.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, TmK napisał:

Ciekawe czy to co teraz łatają będzie już miało bezpośrednie przełożenie na wersję ps5 czy tam zaczynamy zabawę od nowa i pierwszy miesiąc będzie też dość surowy. 

Będzie już to co na PC, do tego na premierę PS5, lub tuż przed nią ma być drugi duży Patch 2, który oprócz kolejnych poprawek ma się skupiać na wydajności silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 24.08.2023 o 11:55, Element Wojny napisał:

Prawie 20h na koncie a ja jeszcze kompletnie nic w tej grze nie zrobilem, nawet tego Druida jeszcze nie znalazlem 😐Cos mi sie wydaje ze sam Akt 1 zajmie mi minimum z 40h, a co dalej to nawet nie chce wiedziec. I do niczego sie nie zmuszam, wszedzie chodze bo ciagle znajduje cos ciekawego :) 

Kropką w kropkę jak w Kronikach Myrtany do których cię już dwa razy namawiałem :P.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po jakis 3h zabawy w akcie 2gim... Zaczalem grac od nowa nowym zestawem postaci. :E

1. Zwiekszylem poziom trudnosci na tactician (wiem, ze moglem na poprzednim save - ale to nie to samo).
2. Duzo fajnych itemow 'przegapilem' przez pewne wybory, a od zwlok ich juz nie moglem kupic ;)
3. Chcialem zmienic party comp, a niechcacy mi sie zabilo 1 osobe wczesniej... i znowu ja zabilem :E

 

Na nowym save gram z modami, ktore MOCNO polecam:

  • improved UI
  • bags bags bags (dodatkowe plecaki, niektore same lootuja itemy do srodka, np strzaly, ksiazki),
  • better containers - mozna lepiej powiekszyc okienko plecaka
  • weight tweak - samo przez siebie, jak sie nie wykorzystuje tego ze mozna nosic 150 beczek ze soba, to fajny quality life improvement gdzie nie trzeba latac do miasta co 2 walki sprzedawac lootu
  • no i black dye - jakos tak przyjemniej mi sie gra jak kazdy biega na 'czarno' ;)
  • tav hair saloon (fryzurki) + new faces presets - tak zebym nie gral defaultowa postacia

 

Gra sie super - przed patchem super stabilnie, niestety po patchu gra mi sie czesto - bo potrafi i z 3 razy na 3h wywalic. Ale nie sadze, zeby to bylo zwiazane z modami, bo 7h przed patchem zrobilem bez problemow.

Mam teraz 20h na nowym save i za chwile wskakuje na lodke ;) wiec ciagle mecze akt1
pal oathbreaker jako melee dd + gadanie (6 pal, 1 warlock)
Shadowheart - typowy tank + heal (7 cleric)
Wyll - caster/blaster (7 warlock)
Karlach - thrower (chyba najbardziej op build w grze) (5barb, 2 rouge)

oczywiscie kazda postac respecowalem, bo te defaultowe staty mozna sporo udoskonalic.

Dawno nie mialem takiego funu z gry, strasznie mnie wciaga, myslalem ze sie odbije robiac akt 1 raz jeszcze, ale znalazlem tyle nowych rzeczy, ze w sumie bylo warto - a jeszcze z 2 pomysly na zupelnie inny playstyle mam na pozniejsze proby. Juz sobie w glowie szykuje kolejne przejscie z dwoma dodatkowymi modami z brakiem limitu w party i zwiekszonym poziomem trudnosci. (partylimitbegone i tactician plus)
 


Sie rozpisalem 🙃
 

Edytowane przez offensive
  • Like 2
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@offensive dzięki! miałem właśnie pytać o mody i spróbuje tych kilka pierwszych :) UI/torby to trochę boli

co do rpg experience, buildów i decyzji, no to jest piękne, ja gram, gra syn i gra szwagier i co i rusz jak gadamy to się okazuje, że ktoś coś zrobił inaczej niż pozotali :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to mogliby poprawić i rozbudować mapę i dziennik, żeby człowiek się nie pałętał bez celu po lokacji rozmawiając ze wszystkimi npcami z nadzieją że trafi na tego quest givera którego szuka. Irytujące to jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi sie wydaje, ze mozesz miec takie wrazenie jak nie skupiasz sie na tym co gadaja postacie, tylko przeklikujesz, ewentualnie nie czytasz ksiazek ktore podnosisz. 
Przy pelnym 'zanurzeniu' nie mialem takich problemow, z tego co kojarze.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też nie. Co więcej dziennik jestem w stanie pochwalić, bo zawsze jak chciałem odkopać jakąś informację, to wszystko miałem odpowiednio pogrupowane. Nawet są w nim wątki związane z poszczególnymi grywalnymi bohaterami, dzięki czemu wiemy na czym stoimy.

Przechodzę sobie powolutku od początku, tym razem na taktycznym. Jestem już jakoś w połowie 1 aktu i do tej pory nie napotkałem żadnych trudności. Wręcz przeciwnie, idzie jeszcze sprawniej niż przy pierwszym podejściu. Myślałem że trudniejszy będzie ten poziom, tak jak było w DoS2. No może jeszcze później się rozkręci. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, offensive napisał:

Mi sie wydaje, ze mozesz miec takie wrazenie jak nie skupiasz sie na tym co gadaja postacie, tylko przeklikujesz, ewentualnie nie czytasz ksiazek ktore podnosisz. 
Przy pelnym 'zanurzeniu' nie mialem takich problemow, z tego co kojarze.

Ja też nie miałem takich problemów dopóki nie doszedłem do aktu III, i teraz mam sytuację gdzie w dzienniku mam podane w tej lokacji jest npc którego musisz znaleźć, w tej lokacji jest 200stu npc, a ja nie pamiętam kto dał mi tego questa, i o czym była rozmowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to sie nie wypowiem, bo ledwo co mam troche doswiadczenia z 2gim aktem. Trzeci to pewnie za jakies 2-3 tyg gry dopiero lizne. Patrzylem teraz, ale widze tylko moda ktory by Ci dodatkowo utrudnil jedynie (usuwa wszystkie markery na mapie)... :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo podobało mi się jak sobie średnio radziłem w co niektórych trudniejszych walkach, więc wczoraj zrobiłem sobie przetasowania w składzie, kompletnie nowe buildy towarzyszy - i jest o niebo lepiej :D 

Zastanawiam się jeszcze czy jako Paladyn nie złamać przysięgi i nie zostać Wiarołomcą, bo wtedy otwiera się przede mną droga do pełnej wolności wyborów... i nekromancji. Chyba sobie popróbuję ;) 

I oczywiście nadal siedzę w 1 akcie, mam zrobione może z pół mapy (i trochę Podmroku), na koncie już prawie 30h. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj po 40h skonczylem podmrok i poszedlem teraz ta inna sciezka za mostem, w strone creshu.

W takim tempie to lekko ponad 100h wskoczy.

Edytowane przez Sheenek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Sheenek napisał:

Ja wczoraj po 40h skonczylem podmrok i poszedlem teraz ta inna sciezka za mostem, w strone creshu.

Ja tej ścieżki nie wybiorę, bo Shadowheart mnie prosiła bym wybrał ścieżkę przez Podmrok, bo dzięki temu będziemy mieli okazję znaleźć jakąś zaginioną/opuszczoną świątynię Shar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te ścieżki można zrobić obie.

 

Grę skończyłem, na Steamie pokazuje 121,9h, ale pewnie kilka h mniej, bo czasem zostawiałem po prostu kompa. Zrobione wszystko, co się dało. Wszystko dobrze, fajnie, ale dla mnie finał BG3 to zawód i spodziewam się, że po podobnych głosach, które już się pojawiają i będą pojawiać, Larian trochę zakończenie dopieści, bo nie przystoi do tego, co w tej grze było.

  • Thanks 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...