Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Robienie konsoli z myślą o VR, ciekawe kto jest gotów zabulić dodatkowe 300$Niech konsole skupią się na uzyskaniu 60fps w JEDNEJ rozdzielczości, a później niech się skupią na renderowaniu wszystkiego dwa razy.

Imo nie ma bata by dawali tylko zestawy z goglami, albo żeby (nie)posiadanie gogli było jakimś dealbreakerem dla klienta. Zamysł technologiczny rewelacyjny, ale obecnie chociaż co druga osoba musiałaby chcieć grać też na vr (obok tv, po vr to bardziej dopełnienie przecież), by takie pomysły jak przymusowe gogle miały sens.

 

Niech konsole skupią się na uzyskaniu 60fps w JEDNEJ rozdzielczości, a później niech się skupią na renderowaniu wszystkiego dwa razy.

Eee, to ja wolę to co się powoli rozwija i co już jest. Ludzie nie żyją wiecznie :E

 

 

Oby VR skończyło podobnie jak Kinect. Sprzęt ma nadal problemy z podstawowymi aspektami, a oni chcą się pchać w coś, co na chwilę obecną nie ma IMO racji bytu. Niestety tutaj pierwsze skrzypce zagra marketing.

Przecież nowa konsola = nowe, lepsze gogle i tracking. Przynajmniej ja tak to widzę. Rozumiem, że te ploteczki trochę sieją popłoch u tych, którym vr nie odpowiada w obecnej formie, albo w ogóle, dlatego też trzymam kciuki żeby Sony podeszło do tego z głową. Niech to będzie wyglądało tak jak teraz, tylko wszystko usprawnione i każdy powinien być zadowolony.

 

Nie, nie... Nie miałem na myśli tego co się da łatwiej osiągnąć tylko podejście przeciętnego, niedzielnego gracza.

Lepiej wziąć nowe, "wypasione gogle VR" - nową technologię, niż jakieś 60 klatek.

To fakt, ale tak jest przecież ze wszystkim. "Niedzielny gracz" wybierze wyższą, rozdzielczość, lepsze tekstury, lepszą grafę i inne światełka, a 60 fps będzie na końcu. Pomijam już fakt, czy vr można utożsamiać z tym przysłowiowym niedzielnym graczem, bo mam wrażenie, że dla niego to coś do obczajenia w markecie albo u znajomych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do mnie też to całe VR nie przemawia. Bawiłem się trochę najpierw Kinectem u znajomego, potem goglami VR pod smartfona. Zupełnie nie moja bajka. Nie chodzi nawet o możliwości techniczne bo z roku na rok będą pewnie coraz lepsze etc.

Tyle że ja kiedy w końcu znajduję chwilę wolnego czasu aby pograć na konsoli dla relaksu i przyjemności to wolę się rozwalić w wygodnym fotelu, z aromatyczną kawką u boku (lub drinkiem, zależy od pory i nastroju) i nogami wygodnie rozwalonymi. Jakoś siedzenie w helmofonie VR machając jakimiś ustrojstwami i szukanie "super realistycznych" wrażeń nie wpisuje się w moje wyobrażenie relaksu :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakoś siedzenie w helmofonie VR machając jakimiś ustrojstwami i szukanie "super realistycznych" wrażeń nie wpisuje się w moje wyobrażenie relaksu :E

 

:lol2: Trochę podobnie to odbieram. Jak na razie to ciekawe wrażenie na kilka/kilkanaście h. Dopóki znacznie nie wzrośnie rozdzielczość wyświetlaczy w tych hełmofonach i gpu nie pociągną przy tym lepszej grafy to na dłuższą metę nie ma co tam zbytnio szukać. Ale za kilka lat może być na prawdę ciekawa zabawka bo potencjał jest.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do mnie też to całe VR nie przemawia. Bawiłem się trochę najpierw Kinectem u znajomego, potem goglami VR pod smartfona. Zupełnie nie moja bajka. Nie chodzi nawet o możliwości techniczne bo z roku na rok będą pewnie coraz lepsze etc.

Tyle że ja kiedy w końcu znajduję chwilę wolnego czasu aby pograć na konsoli dla relaksu i przyjemności to wolę się rozwalić w wygodnym fotelu, z aromatyczną kawką u boku (lub drinkiem, zależy od pory i nastroju) i nogami wygodnie rozwalonymi. Jakoś siedzenie w helmofonie VR machając jakimiś ustrojstwami i szukanie "super realistycznych" wrażeń nie wpisuje się w moje wyobrażenie relaksu :E

Czyli nic o prawdziwym VR nie wiesz, daleko temu do PSVR. Nie mówiąc o HTC Vive.

 

:lol2: Trochę podobnie to odbieram. Jak na razie to ciekawe wrażenie na kilka/kilkanaście h. Dopóki znacznie nie wzrośnie rozdzielczość wyświetlaczy w tych hełmofonach i gpu nie pociągną przy tym lepszej grafy to na dłuższą metę nie ma co tam zbytnio szukać. Ale za kilka lat może być na prawdę ciekawa zabawka bo potencjał jest.

Grałem w Farpoint'a, o rozdzielczości zapomniałem po wzięciu do ręki Sharpshootera.

https://www.youtube.com/watch?v=jm2CAgM2kf4 w to też bawiłem się świetnie :E

VR'a będę bronił do samego końca, jestem zdania że w VR liczy się zupełnie coś innego niż oprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli nic o prawdziwym VR nie wiesz, daleko temu do PSVR. Nie mówiąc o HTC Vive.

 

Masz rację nie wiem nic o prawdziwym VR, ale co to zmienia? Nie masz gogli na głowie? Nie używasz kontrolerów w PSVR? Względy techniczne i oprawa wizualna mnie nie interesują bo ja mówię o wygodzie grania a nie technikaliach które dla mnie są nieważne w tej kwestii. Podoba ci się VR? Super, ale nie znaczy to że każdemu musi się podobać.

 

Wiele jest osób którym VR nie podchodzi dlatego Sony na pewno nie zrobi takiej głupoty że VR będzie wymagane przy grach na PS5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VR, 4K to jedno.

 

Ale jeśli chociaż w jednej grze zejdą poniżej 1080/60 fps to dla mnie będzie to mega porażka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1080/60 fps

 

Byłoby epicko, mimo iż 30 fps na konsoli > 30 fps na pc (piszę to jako były PCMR;) ) to czasem w niektórych produkcjach brakuje mi 60fps. Nie miałbym nic przeciwko, by PS5 kosztował nawet i w granicach 3000zł, byle tylko dali porządne CPU (3,3ghz, 6-8 rdzeni) i wincyj pamięci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest różnica między 30 klatkami na PC i konsoli?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeważnie frametime. Na konsoli mamy przeważnie równiutki frametime, na PC bywa z tym różnie przy locku 30fps. Do tego dochodzi odpowiednio "zoptymalizowany" :E motion blur na konsole, który w jakimś stopniu niweluje wizualnie przeskakiwanie. No i pad, do 30fps z myszą nie ma co podchodzić.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Anomalie mogą być wszędzie DS, BB to takie głośne przypadki na PS4, tak samo może być na PC w kilku tytułach.

Klatki na PC i na konsoli to to samo, inaczej wszystkie serwisy jak DF produkowały by bzdury swoimi testami porównawczymi.

 

Co z tym padem, mam na nim nie grać? :E

Edytowane przez Kazubin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klatki są takie same bo jak mogły by nie być. Ważne aby były wysyłane do monitora/TV jedna po drugiej w równych odstępach czasu.

Na konsolach też z tym bywają problemy, ale zdecydowanie mniejsze niż na PC.

 

Nie wiem o co ci chodzi z padem. Napisałem wyżej na myszce będzie się gorzej grało w 30fpsch niż na padzie. Tak samo ustaw sobie motion blura w takim U4 na 0 i porównaj z ustawieniem na 5 czy wyżej. Tak to sztuczne maskowanie judderu np. podczas obracania kamery, ale tak to działa na konsolach. Na pc nie masz tak mocnego blura.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DF jak są jakieś anomalie podaje to do wiadomości i tych na PC jest kilka, ale jest ich mało oraz po użyciu Rivatuner Statistics Server problem znika.

 

Problem jest tak marginalny w obu przypadkach, że trudno mówić o tym w kontekście problemu. Zresztą możesz wymienić tą długą listę gier na PC które mają problemy z czasami klatek w 30fps.

 

 

Ps.

Raczej nie liczyłbym na 1080/60 fps jako standard na PS5, bo będzie to dynamiczne 4k/30 ;)

Edytowane przez Kazubin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To mnie rozbawili z tą premierą na 2018. lol2.gif

 

Wcześniej niż 2020 piątki raczej nie ujrzymy. W 2019 może będą zapowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę, by SSD tak potaniało nawet do 2020 roku, by jakikolwiek producent konsol dał radę wcisnąć go do swojego sprzętu.

Przydałoby się żeby zrobili tu jednak krok. Chociaż jakiś custom sshd z toshibą albo niech się dogadają z intelem i optane :E. To im raczej zalega, więc dwie pieczenie na jednym rożnie :D.

Swoją drogą odnoszę wrażenie patrząc na te różne rendery które pojawiają się przy okazji plotek, że ludziom generalnie chyba się taki odpustowy styl podoba skoro to tworzą. Gdzie wszystko jest na wysoki połysk, napchane świecidełkami.

W sumie racja. Zawsze milion światełek i nieforemne kształty, a gdyby taka konsola wyszła na prawdę, to ludzie by ich zabili śmiechem, a później byłyby narzekania że oślepia i samo się rysuje.

 

Im dłużej się zastanawiam nad tą konsolą, to wydanie jej w tym roku w cale nie byłoby takie niemożliwe. Pytanie tylko czy sony na prawdę by tego potrzebowało. Moc może by nie powalała (jak obecna gen), ale to zawsze byłoby "new generation".

Każdy tak się napala na zen 2 nawet 3, navi w 7nm apu, 30GB ramu, ogólnie cuda na kiju, premiera w 2021 :E i najlepiej za 399 dolców, a wyjdzie jak zawsze, i budżetowo, skoro to tak dobrze się sprzedaje. W xoxie też każdy sobie marzył zenka i wyszło jak wyszło :E. O hbm też można raczej zapomnieć.

Skleili by mobilne ryzeny (jak jaguary) w 12/14nm, 16GB gdddr6(?) dla gier, gpu jakiś custom vega z navi w 7nm(?), arm +4GB ddr na OS, jakiś dysk. Na razie dwa czipy, ale 7nm stanieje to sobie zrobią jako apu w slimie.

Jedynie pamięci może być mało jak pomyśli się nagrywaniu i itp pierdołach.

Wygląd wystarczy niech zrobią na modłę Szaraka, dadzą możliwość odtwarzania gier ze wszystkich plejek (bo co mi po grach na vite, psp, psx jak nie mam na czym tego odpalić, sprzętów nowych nie da się kupić, a tak sobie zawsze zarobią), jakiś abonamencik i wygrana w kieszeni :E.

"Playstation 2018", później "Playstation 2018 S", "Playstation 2021" itd. A później PsNow i hasta la vista bitches :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc, nie miałbym nic przeciwko premiery w 2018. Chcą to niech wydają, z chęcią kupię. Mimo wszystko premiera 2019 jest już bardzo prawdopodobna. Argumenty, typu PS4 się sprzedaje więc po co nowa generacja są do bani. Takim myśleniem Sony by dopiero PS3 wydawało :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PS5 będzie wtedy gdy w odpowiedniej cenie Sony będzie mogło zaoferować odpowiedni sprzęt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Premiera będzie wtedy, gdy w ogóle będzie jakikolwiek sprzęt. Więc na pewno nie w tym roku, bo teraz odpowiedniego sprzętu nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

teraz odpowiedniego sprzętu nie ma.

 

Jak nie ma jak jest a AMD Ryzen™ 5 2400G with Radeon™ RX Vega 11 Graphics to co?

 

Nawet jeśli GPU to tak naprawdę Polaris to i tak wydajnościowo wychodzi lepiej od tego co siedzi obecnie w konsolach.

 

PS. Link do testów dla zainteresowanych https://pclab.pl/art76962.html

 

A tutaj ciekawy materiał od matekmz https://pclab.pl/news77495.html

 

Sklejka z dwóch takich APU jak w PS4Pro i do konsoli petarda ;)

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nic, to nie jest chip nadający się do konsoli. Do tego zamiast wzrostu wydajności miałbyś spadek xD W ogóle liczyłeś, jaką to by miało wydajność, czy po prostu sobie wrzuciłeś, bo tak ci się spodobało? RX Vega 11 ma 11 CU, czyli 704 procesory strumieniowe. Sklejka miałaby 1408 SP. GPU z PS4 Pro ma 2304 SP. To jaką chcesz zrobić sklejkę? Z czterech APU, czy może z ośmiu? A może 16? Wydajność GPU z PS4 Pro to 4,2 TFLOPS (FP32). By osiągnąć taką samą wydajność ta Twoja sklejka z dwóch APU musiałaby pracować z zegarem 1490 MHz. Nie wiem czy wiesz, ale przy takim zegarze Vega jest już kosmicznie prądożerna. Więc gratuluję stworzenia całkowicie bezsensownego chipu.

RX Vega 11 nigdy nie była Polarisem.

Do konsoli mają dać chip w 7 nm - nikt nie wyprodukuje w tej chwili takiego chipu, bo się nie da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież wiadomo że do konsoli są modyfikowane APU i różnią się od układów w PC - widać doskonale na przykładzie zwykłego XBOX ONE a XBOX ONE X tutaj też masz bardzo dużą różnicę w wydajności samego GPU. Możliwości są pytanie tylko na ile opłacalne dla SONY.

 

Pozwolę sobie zacytować lukadd z innego tematu

 

 

Jak wcześniej pisałem CPU w konsolach poprzedniej generacji był mocny w stosunku do GPU. W xboxie siedział xenon a w ps3 Cell.

 

W dzisiejszych konsolach siedzi jaguar, którego pcetowym odpowiednikiem jest Athlon 5150 :E a raczej dwa takie złączone w całość tyle, że dla gier są dostępne tylko 6 z rdzeni.

https://www.gamespot.com/forums/system-wars-314159282/how-powerfull-are-the-cpus-on-current-gen-consoles-32740733/

 

Samo ubi w przypadku AC: Unity napisało o tym cpu

 

"Technically we're CPU-bound," he said. "The GPUs are really powerful, obviously the graphics look pretty good, but it's the CPU [that] has to process the AI, the number of NPCs we have on screen, all these systems running in parallel.

 

"We were quickly bottlenecked by that and it was a bit frustrating, because we thought that this was going to be a tenfold improvement over everything AI-wise, and we realised it was going to be pretty hard. It's not the number of polygons that affect the framerate. We could be running at 100fps if it was just graphics, but because of AI, we're still limited to 30 frames per second." "

 

Zobaczcie sobie jak taki athlon 5150 nawet dodając sobie te 50% fps radził sobie w Far Cry 3 w low detalach na PC

fc3.png

 

Nie znam się na programowaniu gier, ale programowanie pod taki tabletowy CPU połączony z całkiem mocnym GPU bo konsole najnowsze jednak mają je dość mocne to musi być mordęga dla programistów i dla tego obcinają co tylko mogą.

 

Samo CPU w AMD Ryzen G jest już wydajniejsze od Jaguara a GPU było by skrojone pod potrzeby SONY tak jak dla Microsoftu w XOX.

 

RX Vega 11 nigdy nie była Polarisem.

 

Zasugerowałem się tym https://pclab.pl/news77530.html u Intela jest

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj co napisałem ze zrozumieniem. Jak już przeczytasz to możesz się odnieść do konkretnych punktów. Jak już wymyślisz coś, co będzie miało jakikolwiek sens (a nie ta Twoja sklejka dwóch APU) to chętnie poczytam i się do tego odniosę. Napisałeś propozycję, która nie ma w ogóle prawa być brana pod uwagę przez kogokolwiek, kto choć trochę się zna na sprzęcie. Pominąłeś ogromną ilość rzeczy przy swoich założeniach. O części już wspomniałem, ale np. w ogóle nie przemyślałeś, jaką wielkość miałby ten układ. Jedno APU, z którego chciałeś zrobić sklejkę, to 210 mm2. Jak podwoisz jego rozmiar to Ci wyjdzie większy chip niż w PS4 Pro, który będzie miał jedynie mocniejszy procesor, a gówniane GPU.

I naprawdę, nie tłumacz mi, jak są zbudowane chipy w konsolach, bo dla mnie to nic nowego nie wnosi. Raczej Tobie by się przydały korepetycje w tym temacie.

 

Zasugerowałem się tym https://pclab.pl/news77530.html u Intela jest

A przeczytałeś chociaż tego newsa, czy zatrzymałeś się na tytule? Przecież masz tam napisane, że Vega z APU to rzeczywiście Vega.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o sklejkę CPU z AMD Ryzen G + GPU RX Vega 11 skrojone do potrzeb SONY.

 

A przeczytałeś chociaż tego newsa, czy zatrzymałeś się na tytule? Przecież masz tam napisane, że Vega z APU to rzeczywiście Vega.

 

Serwis PCWorld przyjrzał się nieco bliżej układowi graficznemu Radeon RX Vega M GH znajdującemu się na pokładzie SoC Intel Core i7-8809G i doszedł do ciekawych wniosków. Okazuje się, że zastosowane GPU ma dużo więcej wspólnego z rodziną Polaris niż Vega, choć sama nazwa układu wyraźnie wskazuje na tę drugą architekturę.
Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GPU RX Vega 11 ma 704 SP. Czego nie rozumiesz? Ta liczba, którą widzisz na końcu odnosi się do liczby CU. Vega 64 ma 64 CU, Vega 56 ma 56, Vega 8 ma 8 CU, a Vega 11 ma 11 CU. Liczba procesorów strumieniowych w obrębie CU jest stała i wynosi 64 SP. Więc jak chcesz stworzyć sklejkę np. 2 CPU z Ryzen G (chyba Ci o to chodzi), czyli dostać 8 rdzeni i połączyć to z RX Vega 11, to będziesz miał te 8 rdzeni i 704 SP. Czyli konsola będąca zwykłą kupą. Jak wykazałem wyżej, nawet jakbyś dał dwie Vegi 11 to też tą kupą zostanie.

 

Radeon RX Vega M GH znajdującemu się na pokładzie SoC Intel Core i7-8809G

Czy Ty potrafisz czytać? Co ma RX Vega M GH do RX Vega 11? Od kiedy SoC Intela ma jakikolwiek związek z APU AMD? Dobija mnie Twoja nieumiejętność zrozumienia prostego zdania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę to dokładnie tak:

 

modyfikowana sklejka CPU z 2x Ryzen 5 2400G (w konsoli może się to inaczej nazywać chodzi mi o ilość rdzeni)

 

+

 

GPU Vega skrojone na potrzeby SONY tak jak zrobił to Microsoft w XBOX ONE X (chodzi o architekturę GPU)

 

PS. Taktowanie CPU i GPU też skrojone na potrzeby konsoli

 

Co ma RX Vega M GH do RX Vega 11?

 

Tu i tu piszą że to architektura Vega i tym się zasugerowałem. W obu przypadkach mamy zintegrowaną grafikę od AMD.

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze więcej ogólników wrzuć. Co to znaczy, GPU skrojone na potrzeby konsoli? Ile ma mieć SP? Jaką ma mieć wydajność? Jakie taktowanie ma osiągać? W jakim procesie ma powstać? Jakie ma mieć TDP? Skoro twierdzisz, że jest obecnie możliwe stworzenie takiego chipu dla nowej generacji to raczej powinieneś mieć odpowiedź na te pytania. Na ale po tekście o sklejce wiem, że jej nie masz, bo jej mieć nie możesz.

 

A tekst jest o tym, byś się tym nie sugerował. Przeczytałbyś go, to byś wiedział dlaczego. Już w pierwszym akapicie po LIDzie jest wyjaśnione jak jest w APU i jak jest w SoC Intela.

 

W obu przypadkach mamy zintegrowaną grafikę od AMD

Nie, nie mamy w obu przypadkach zintegrowanej grafiki od AMD. W APU jest ona zintegrowana w procesorze, w SoC Intela jest ona na obok procesora, połączona przez dedykowaną szynę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Wiem co czujesz 🙂.Ja przy nim prawie pada z kompa wyrwałem.A ile było Pi.....e nie gram to nie zliczysz 😄.Ale najważniejsze że się udało.I masz satysfakcję bo to jeden z najtrudniejszych soulsowych bossow https://ebd.cda.pl/620x368/15092229f8 Patrz to
    • Więc wytłumacz mi jakim cudem bez mierzenia wystarczy odpalić gówno kalibrator HDR WINDOWS i zobaczyć w jakim trybie pokazuje detal na 1000 nit, a w jakim na 570. Potem to samo zrobić w dowolnej grze z kalibracja HDR. I w każdym innym ustawieniu niż HDR + APL HIGH, ustawienie gry na 1080 nit prześwietla obraz. Więc w swoim ustawieniu masz niby 1000 nit z uciętymi w opór detalami. Faktycznie, genialna sprawa A jak ustawisz detale na 570 to on nie ma prawa zaświecić 1000 bo właśnie to ograniczyłeś w ustawieniach.  Ale żeby nie było, zjem i odpalę grę I będę srogo zdziwiony jak nie ujrze przepalonych jasności. 
    • Przy każdej zmianie traci się na tym, że kupuje się nową kartę, a sprzedaje używaną, dlatego częste zmiany są niekorzystne finansowo, chyba że się zmienia używaną na używaną.
    • Intel kompletnie tutaj nie ma sensu raz że to do gier, a dwa że jeszcze do 1440p. Powinieneś skupić się na wydajności GPU i bić po RTX 4070 Ti Super - tutaj możesz trzymać się RTX ale CPU spokojnie brałbym 7500F bo to będzie idealne najlepsze połączenie. Za 7100 zł masz właśnie taki zestaw https://proline.pl/koszyk/2878bd11 a celując w maksa to przy dopłacie za 7500 zł z 7900 XTX https://proline.pl/koszyk/316e8335 
    • 14700F nigdy bym nie brał bo to totalny crap. Dostaniesz zawyżone napięcie, to ten CPU będzie siorbał niesamowicie dużo papu i nic z tym nie zrobisz. Do tego kompletnie nic nie wiesz jakie podzespoły otrzymasz. Druga sprawa, połączenie i7 + RTX 4070S jest dalekie od opłacalnej wydajności w zestawie do gier. Za 9200 zł na gotowo masz https://proline.pl/koszyk/35ad9d7d z Ryzen 7 7700 i RTX 4080 Super albo możesz dać i https://proline.pl/koszyk/8f26d0eb 7800X3D + RX 7900 XTX Office w jakiej wersji? 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...