Skocz do zawartości
Zamknięcie Forum PC LAB

Szanowny Użytkowniku,

Informujemy, że za 30 dni tj. 30 listopada 2024 r. serwis internetowy Forum PC LAB zostanie zamknięty.

Administrator Serwisu Forum PC LAB - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie: wypowiada całość usług Serwisu Forum PC LAB z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.

Administrator Serwisu Forum PC LAB informuje, że:

  1. Z dniem 29 listopada 2024 r. zakończy się świadczenie wszystkich usług Serwisu Forum PC LAB. Ważną przyczyną uzasadniającą wypowiedzenie jest zamknięcie Serwisu Forum PC LAB
  2. Dotychczas zamowione przez Użytkownika usługi Serwisu Forum PC LAB będą świadczone w okresie wypowiedzenia tj. do dnia 29 listopada 2024 r.
  3. Po ogłoszeniu zamknięcia Serwisu Forum od dnia 30 października 2024 r. zakładanie nowych kont w serwisie Forum PC LAB nie będzie możliwe
  4. Wraz z zamknięciem Serwisu Forum PC LAB, tj. dnia 29 listopada 2024 r. nie będzie już dostępny katalog treści Forum PC LAB. Do tego czasu Użytkownicy Forum PC LAB mają dostęp do swoich treści w zakładce "Profil", gdzie mają możliwość ich skopiowania lub archiwizowania w formie screenshotów.
  5. Administrator danych osobowych Użytkowników - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie zapewnia realizację praw podmiotów danych osobowych przez cały okres świadczenia usług Serwisu Forum PC LAB. Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce Prywatności

Administrator informuje, iż wraz z zamknięciem Serwisu Forum PC LAB, dane osobowe Użytkowników Serwisu Forum PC LAB zostaną trwale usunięte ze względu na brak podstawy ich dalszego przetwarzania. Proces trwałego usuwania danych z kopii zapasowych może przekroczyć termin zamknięcia Forum PC LAB o kilka miesięcy. Wyjątek może stanowić przetwarzanie danych użytkownika do czasu zakończenia toczących się postepowań.

Rekomendowane odpowiedzi

54 minuty temu, amsztel napisał:

Perormance uplift bedzie wyrazny. CPU nie bedzie mialo problemow z utrzymaniem 60fps. Bottleneckiem caly czas bylo GPU. Teraz bedzie mozna zdecydowanie wiecej tytulow odpalac w 60fps zamiast 30fps. Wg mnie to jest bardzo spoko.

Jak nie? : ) jest już cała masa gier gdzie przez CPU nie ma 60 klatek, a nie GPU.

  • Like 2
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, MroczneWidmo napisał:

Tak teraz czytam, to ta konsola ma 60CU 3840 rdzeni, to byłoby 7800XT, tylko z niższym o 100Mhz zegarem. Kurde, to nie jest złe GPU. Jakby to zestawili z lepszym prockiem to byłaby bardzo dobry sprżęt, a tak będzie jak z PS4 Pro. Tam gdzie CPU zdycha to i tak nie uzyskamy wzrostu wydajności, za to wszystko pójdzie w rozdziałkę, RT itd.

PS5 chodzi na AMD tak ? AMD z wydajnością RT jest ten tego... hmm co tu może pójść nie tak :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kadajo tak, ale tam z tych dokumentacji i plotek wychodziło, że to GPU to RDNA 3 + rdzenie RT z RDNA 4, które rzekomo są istotnie wydajniejsze niż to co było.

Jak jest naprawdę to chyba dowiemy się dopiero jak wyjdzie : )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli teoretycznie ten sprzęt pozwoli na tworzenie gier w standardzie 60 fps w 1440p podbitym do 4k , szkoda że taka duża cena

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale tylko gier dzisiejszych, za pol roku znowu będzie pęknięty kasztan.

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, voltq napisał:

Czyli teoretycznie ten sprzęt pozwoli na tworzenie gier w standardzie 60 fps w 1440p podbitym do 4k , szkoda że taka duża cena

O ile gra nie siedzi na CPU :D Innymi słowy, taki Baldurs Gate III czy Dragons Dogma 2 dalej pewnie będą chodzić kiepsko w miastach, ale za to będą ładniejsze ; )

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, Stjepan666 napisał:

Powinni jakiś tytuł AAAAA zapowiedzieć na premierę PS5 Pro co by pokazał co ta konsola potrafi, a nic nie ma, pewnie będzie TLOU 2 Remaster Remake Super RT Edition za jedyne 359zł. :E 

No mialo byc gta vi, ale te zle hackery sprawe pogmatwaly :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, voltq napisał:

Czyli teoretycznie ten sprzęt pozwoli na tworzenie gier w standardzie 60 fps w 1440p podbitym do 4k , szkoda że taka duża cena

Plus ten nowy algorytm skalowania powinien być bliższy jakości DLSS niż FSR kiedykolwiek będzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, kadajo napisał:

PS5 już nie domaga i ma gorsza grafikę.
PS5 Pro wróci trochę do pionu z wydajnością (czytaj 60 fsp) i i nie będzie schodziła z rozdzielczością do 700p.

Twórcy gier wręcz twierdzą, że nie wykorzystali jeszcze całej mocy PS5 i nie bardzo wiedzą po co w ogóle PS5 Pro a ty twierdzisz, że konsola nie domaga. Nie rozumiem też tej obsesji z 60 FPS na konsoli. Jak komuś tak na tym zależy to niech złoży sobie PC.

7 godzin temu, marioking napisał:

nawet tak nie mów ,nikogo tu nie interesuje rozsadny sprżęt tylko by było wygodnie,,, a ze pojeczą że drogo ale i tak kupia :P

Nie wiem na podstawie czego wysnuwasz takie wnioski.

6 godzin temu, kadajo napisał:

Uwielbiam te pecetowe fanbojstwo.

Gracz: Mam 700$

PCMR: Dołóż 500$ i kup PC

:lol2:

  • Like 1
  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@Kris194 Pytanie tylko którzy developerzy to twierdzą : ) Bo fakt, że jest cała masa gier, które wewnętrznie spada do 720p by osiągnąć 60 klatek sugeruje jednak, że sprzęt jest wykorzystany. Nawet remastery gier SONY nie są wstanie zrobic 4K/60 i jeśli mamy tryb wydajność to jest 1440/60 jak w TLOU 2 Remaster. Horizon FW w trybie wydajności działa w 1800p szachownica, czyli tak naprawdę 1600x1800, a bezwzględna ilość pikseli jest grubo poniżej 1440p.

Innymi słowy, jeśli topowi wewnętrzni devi, którzy cały ten sprzęt, api i inne znają najlepiej, a jednak czarów nie robią, to jest wielce prawdopodobne, że więcej się nie da, a tu przecież w większości przypadków nie ma RT.

Tak więc moim zdaniem to PRO jeśli ma coś istotnie zmienić w kwestii wydajności RT i jakości obrazu, to jest to sprzęt jednak pożądany. PS5 zwykłe już naprawdę często niedomaga. Oczywiście, jeśli przyjmiemy jako konsolowy standard 30fps, to sprawa wygląda dużo lepiej, bo te tryby jakości często są jednak istotnie lepsze, ale targety na 60 klatek są zwykle bardzo słabe ostatnio.

Brakuje na zwykłym PS5 takiego czegoś jak właśnie PSSR. Bo FSR radzi sobie bardzo kiepsko z upscalingiem bardzo niskich rozdziałek wewnętrznych.

Edytowane przez MroczneWidmo
  • Like 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie potwierdziło się że więcej osób woli 60 fps od grafiki czy to kolejne kłamstwo Sony i cernego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
8 minut temu, MroczneWidmo napisał:

Oczywiście, jeśli przyjmiemy jako konsolowy standard 30fps, to sprawa wygląda dużo lepiej, bo te tryby jakości często są jednak istotnie lepsze, ale targety na 60 klatek są zwykle bardzo słabe ostatnio.

Brakuje na zwykłym PS5 takiego czegoś jak właśnie PSSR. Bo FSR radzi sobie bardzo kiepsko z upscalingiem bardzo niskich rozdziałek wewnętrznych.

Nic nie musisz przyjmować, 30 FPS albo nawet mniej to jest konsolowy standard od czasu przynajmniej PS2. Obecne gry to kpina pod względem złożoności ale niektórzy się cieszą, że w 60 FPS na konsoli lata...

Edytowane przez Kris194

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziliśmy, czy w cenie PS5 Pro można zbudować lepszy komputer

RhUORTe.png

Cytat

Za powyższą konfigurację łącznie zapłacimy 4022,06 zł. Na takim komputerze będziemy w stanie grać, ale nie dorówna on możliwościami PS5 Pro.

Ci znowu odlecieli, im już peron po woli odjeżdża, co za pieperzenie głupot, nawet mój R5 5600 jest dzisiaj cały czas okej, w PS5 siedzi cały czas Zen2, a nie Zen3 czy Zen4. :rotfl::crash2:

  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skad miałby mieć takie statystyki, chyba że inwigilacja na PS5 jest totalna ;)

Aczkolwiek do tak skonstruowanej prezentacji to inna narracja by nie pasowała. Bo ona w dużej mierze skupiła się na jakości obrazu w trybie 60 fps.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, amsztel napisał:

Daj spokoj, te konsole to zadnych ogarnietych gier nie maja. Xklocki to zart na te chwile. Pewnie nowej konsoli i po starej cenie by nie sprzedali 😜 

Daj spokój na ten moment Prosiak to większy żart :E z gier MS jeszcze coś wydaje albo oficjalnie zapowiedział a exy Sonowe to bieda aż piszczy póki co :) 

  • Sad 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Stjepan666 ok, ale 4060 z 8GB VRAM raczej nie ma szans z tym PS5 Pro, bo w rasterze to jest poziom PS5 standard.

@Kris194 cóż, jątrzenie PCMR spowodowało, że konsolarze musieli dostać wreszcie te 60. Na PS1 też 60 klatek nie było żadnym standardem. 

Generalnie ja się zgadzam, że 30 klatek jest spoko w konsolach. Kontrowersyjne, ale uważam że to zupełnie co innego niż na PC. Natomiast skoro jest już ciśnienie na to 60 klatek, to obecne PS5 jest na to za słabe. I Pro to w dużej mierze może rozwiązać, choć jak gra zażyna CPU to i tak nic się nie zmieni i dalej będą ogromne spadki.

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, MroczneWidmo napisał:

@Stjepan666 ok, ale 4060 z 8GB VRAM raczej nie ma szans z tym PS5 Pro, bo w rasterze to jest poziom PS5 standard.

Ale w 1080 gram z DLSS i FG RT w 70-100fps, a jak to wygląda w PS5 tam nie 100fps nigdzie. :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Po prostu już nawet konsolowcy się nie zniżają do tego by mieć i sztuczną rozdziałkę i sztuczne klatki :D

Ale jak już się zniżają, to masz np. Immortals of Aveum. 720p wewnętrznie, frame generation i 70-110 klatek ; )

Edytowane przez MroczneWidmo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, MroczneWidmo napisał:

@Kris194 Pytanie tylko którzy developerzy to twierdzą : ) Bo fakt, że jest cała masa gier, które wewnętrznie spada do 720p by osiągnąć 60 klatek sugeruje jednak, że sprzęt jest wykorzystany. Nawet remastery gier SONY nie są wstanie zrobic 4K/60 i jeśli mamy tryb wydajność to jest 1440/60 jak w TLOU 2 Remaster. Horizon FW w trybie wydajności działa w 1800p szachownica, czyli tak naprawdę 1600x1800, a bezwzględna ilość pikseli jest grubo poniżej 1440p.

Innymi słowy, jeśli topowi wewnętrzni devi, którzy cały ten sprzęt, api i inne znają najlepiej, a jednak czarów nie robią, to jest wielce prawdopodobne, że więcej się nie da, a tu przecież w większości przypadków nie ma RT.

Tak więc moim zdaniem to PRO jeśli ma coś istotnie zmienić w kwestii wydajności RT i jakości obrazu, to jest to sprzęt jednak pożądany. PS5 zwykłe już naprawdę często niedomaga. Oczywiście, jeśli przyjmiemy jako konsolowy standard 30fps, to sprawa wygląda dużo lepiej, bo te tryby jakości często są jednak istotnie lepsze, ale targety na 60 klatek są zwykle bardzo słabe ostatnio.

Brakuje na zwykłym PS5 takiego czegoś jak właśnie PSSR. Bo FSR radzi sobie bardzo kiepsko z upscalingiem bardzo niskich rozdziałek wewnętrznych.

Trzeba pamiętać, że czyste 4k to  gigantyczne marnotrastwo mocy obliczeniowej przy założeniu, że gramy na TV z kilku metrów a nie siedzimy 60 cm od monitora 4k.

Taki Astrobot czy Stellar Blade wyglądają całkiem spoko w 60 fps bez schodzenia do dramatycznych rozdzielczości tylko to są gry zrobione by dobrze chodzić a nie po to by nawalić najwięcej efektów z UE5 na cm kwadratowy obrazu i potem  się kończy 720p@60.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwie się SONY, że nie podjęli próby stworzenia po AI swojego generatora klatek. Jakby tak umieścili to jako część PSSR to mieliby w sumie całkiem spoko zestaw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Elvis79 napisał:

Teraz to Microsoft powinien zapowiedzieć swojego XSX PRO z napędem i ceną 600 euro ;)

Albo na dzień dobry zrobić obniżkę na xsx.

Konsola powinna się nazywać PS5 Premium jak niegdyś "drogie" xperie. I gdyby to jeszcze miało napęd... 

No nic, ja wysiadam, a raczej nawet nie wsiadłem do pociągu zwanego tą generacją. Ciekawe jak cena slima wyjdzie w praniu.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@michaelius33 ja się absolutnie zgadzam i jeśli ten ich PSSR zbliży się jakością obrazu do DLSS i będą mogli zrobić przyzwoite 4K z wewnętrznej rozdziałki 1080p, to na TV u przeciętnego saloniarza co TV ma 3-4 metry od sofy to będzie jak znalazł. FSR niestety choć usprawnili bardzo, to jednak dalej z niskich rozdzielczości wejściowych radzi sobie dużo gorzej niż DLSS.

Ciekawi mnie czy wyjdzie CP 2077 usprawnione dla PRO. W 30 klatkach z PSSR to mogliby się już chyba rzucić na pełne RT (nie PT), czyli odbicia, globalne oświetlenie i cienie.

Edytowane przez MroczneWidmo
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, Kris194 napisał:

Twórcy gier wręcz twierdzą, że nie wykorzystali jeszcze całej mocy PS5 i nie bardzo wiedzą po co w ogóle PS5 Pro a ty twierdzisz, że konsola nie domaga. Nie rozumiem też tej obsesji z 60 FPS na konsoli. Jak komuś tak na tym zależy to niech złoży sobie PC.

A co maja mówić, te Sony weźcie ten paździerz zupgrejdujcie bo na tym to się już co najwyżej pasjansa da developowac.
Panie ogarnij pan wrotki, ta konsola spada z rozdzielczością poniżej 720p, wiesz pan kiedy taka rozdzielczość była ? 20 lat temu za czasów PS2. A ty piszesz o jakieś mocy niewykorzystanej. 😆 
Chyba tego SSD najwyższej :D

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@Stjepan666 ładnie polecieli widać ze się nie znają , spokojnie w cenie do 4000zł złożymy zestaw 5700x ryzen + rx 7700 XT + 16/32gb ram tyle z dyskiem 1TB bo ostatnio podrożały , nawet jeszcze myszkę klawiaturę i podkładkę tam spokojnie się upcha

A taki sprzęt bez FSR spokojnie uciągnie takiego cyberpunka w 60 fps na 1440p i wszystko na ULTRA , co będzie wyglądało wielokrotnie lepiej niż cyberpunk na PS5 PRO

Konsola jest spoko tylko

A.musi miec naped podobno jakas wersja w grudniu z napedem ma byc to prawda jest?

B.Musi kosztować dużo mniej

C. I dobre gry muszą być jakieś na wyłączność przynajmniej czasowa żeby się opłacało kupić

Edytowane przez voltq
  • Like 2
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...