kanon7 1629 Napisano 16 Września 26 minut temu, lpcl napisał: Ale to chyba piszesz o pc bo na series x Series X? Fixed native 4K in quality mode with a 4K performance option that can scale back to 1600p. Dodaj do tego mocny popup, wiem bo grałem w tą wersję. Jest jeszcze opcja 4k z 30 fps ale to dla tych którzy nie widzą różnicy. Coś kiedyś wspominali o intelu ale pewnie znowu będzie AMD, a szkoda bo fajnie byłoby zobaczyć różne maszyny jak dawniej, bo teraz w zasadzie mamy to samo. Forza Horizon 5 Xbox Series S – tryb wydajności (1080p/60 FPS) i tryb jakości (1440p/30 FPS) Xbox Series X – tryb wydajności (4K/60 FPS) i tryb jakości (4K/30 FPS) Xbox One X – 4K/30 FPS Xbox One/Xbox One S – 1080p/30 FPS Ale ja nie napisałem że obraz jest żyleta, VeryHigh tekstury, x16, cienie x16 itd. - tylko odniosłem się do postu @Thimedes który zacytował że AlanWake2 będzie w 864p/60 fps na PS5 Pro - z którego też się wyśmiewam Chciałem tylko wskazać że "padlina" podzespołowa XSX/PS5/PS5Pro nie jest skazana na 800p, jeżeli chcemy dać 60 fps. Da się zrobić 1440p-2160p+60 fps, jeżeli: - pójdzie się na kompromis (brak jakiegokolwiek RT) - ma się duuuużo czasu i $ na optymalizację - nie używa się zasobożernych silników Unreal Tournament 5 itp. - jakiej obniżenie tekstur / grafiki też czasami musi być -> mocny popup, co wskazałeś w FH5 na XSX. 28 minut temu, Wu70 napisał: a o przetargach u MS coś wiadomo? Nie spotkałem się. Wiadomo tylko oficjalnie, że już dłubią i chcą szybko zrobić premierę. Ale jak Sony pójdzie nadal w APU AMD, to M$ też musi, jeżeli także chce utrzymać kompatybilność wsteczną z grami XSX|S. Chyba że M$ wystrzeli coś z chmurą obowiązkową, to wtedy mogą brać byle co z podzespołów. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lpcl 2005 Napisano 16 Września Ale po co pisać o 4k i 60 fps jak gra ma pływającą rozdziałkę? Poza tym gierka to cross gen i tak naprawdę forza horizon 4 wcale dużo gorzej nie wyglądała. Tak czy inaczej piszesz o 3 letniej grze. A na razie to te nowe gierki nie powalają. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejTrg 5445 Napisano 16 Września 1 godzinę temu, Kris194 napisał: Kto niby oczekiwał 4K60? Pudełko od PS5pro... a czekaj to już było chyba przy PS5 i wiemy co z tego wyszło a raczej nie wyszło, hehehe Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lpcl 2005 Napisano 16 Września 14 minut temu, kanon7 napisał: @Thimedes M$ też musi, jeżeli także chce utrzymać kompatybilność wsteczną z grami XSX|S. Nie musi. Zrobili na xone wsteczną z powerpc z x360 i z Intela z og xbox. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michaelius33 720 Napisano 16 Września (edytowane) 18 minut temu, kanon7 napisał: Chyba że M$ wystrzeli coś z chmurą obowiązkową, to wtedy mogą brać byle co z podzespołów. No mam drobną teorię, że ten największy skok w dziejach konsol to może być podpięcie do chmury Coś w stylu series S , które część obliczeń robi lokalnie a część ściaga z centrum danych (Póki masz abonament :E) @lpcl - jak dla mnie gówno tam zrobili a nie kompatybilność wsteczną. Jakby mieli BC to wszystkie gry by działały, a nie tylko wybrane. To co Microsoft zrobił to prawdopodobnie przekodował gry na natywne dla x86. Edytowane 16 Września przez michaelius33 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lpcl 2005 Napisano 16 Września @michaelius33 Już crackdown 3 obiecywał cuda na kiju za pomocą chmury a jak wyszło to widać. Na razie to ta ich cała chmura 100 lat za nvidią w gierkach. Jak zwał tak zwał ale wiele z tych gierek dostało solidnego upgrejda np. do wyższej rozdziałki. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thimedes 1458 Napisano 16 Września Nie przejdę na żadną chmurę, bo traci się w ten sposób jakiekolwiek resztki autonomii. Przez Steam mogę grać offline w gry, które pobrałem. Do PS3 wkładasz Blu-Ray i grasz. Do Switcha wkładasz kartridż i grasz. W ten sposób mogą ci nagle ocenzurować, zmienić, zmodyfikować, okroić, usunąć czy zablokować grę i nic na to nie poradzić. Stracisz dostęp do chmury, to gra albo nie działa, albo działa w bardzo upośledzonej formie. Prędzej skończę z graniem całkowicie, niż pójdę na poleganie w 99% na chmurze. Wyobraźcie sobie te opóźnienia! Szczególnie VR albo e-sport w taki sposób jest bezsensowny. To na czym będą polegać coraz bardziej to PSSR. W PS6 to będzie podstawa podejrzewam. Teraz to testują. 1 godzinę temu, kanon7 napisał: Gwarantuje że będzie 16/24 GB, nie będzie w PS6 aż 32GB. PS. Philips Spencer mówił w wywiadzie że kolejny Xbox nie ma najmniejszej potrzeby dawać 32GB, tylko szybszą pamięć - a nie jej ilość zwiększać. To jakieś bzdury mówi. Devi od lat gadają, że 16 GB w PS5 to największe ograniczenie z ich punktu widzenia. Do AI trzeba jak najwięcej RAM btw. 16 GB = zero lepszego AI. 16 GB = gry bardzo bardzo podobne jak dziś, tylko np. 60 fps zamiast 30, 120 zamiast 60, lepsze PSSR lub moooże trochę lepszy ray-tracing, który także potrzebuje RAM. Nie dam się nabrać na takie totalne bzdury. To że są trudności ze zmniejszaniem cen RAM, to nie znaczy że więcej RAM nie jest potrzebne. Bzdura totalna, nigdy nie uwierzę. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thimedes 1458 Napisano 16 Września Jeszcze to: Stare ale nadal aktualne, bo współcześnie jest w kółko powtarzanie "16GB of RAM should be enough for everybody". Nie ma tak wysokiej wartości pamięci, aby wyższa nie miała na co się przydać. Jest tylko problem z wyobraźnią i niedostateczną liczbą pomysłów u niektórych. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kanon7 1629 Napisano 16 Września 40 minut temu, Thimedes napisał: Nie przejdę na żadną chmurę, bo traci się w ten sposób jakiekolwiek resztki autonomii. To samo obecnie mówicie - nie przejdę na cyfrę, a już wiadomo że PS6 i XSX2 będą tylko cyfrowymi konsolami (czyt. obecne XSS i PS5 Pro Digital). 40 minut temu, Thimedes napisał: Przez Steam mogę grać offline w gry, które pobrałem. Do PS3 wkładasz Blu-Ray i grasz. Do Switcha wkładasz kartridż i grasz. Przywróć konsolę do ustawień fabrycznych, wyłącz neta, nie pobieraj żadnych DAy1 Patch - ile z tych gier na płytkach odpalisz i przejdziesz całość z PS5/XSX? 40 minut temu, Thimedes napisał: To jakieś bzdury mówi. Devi od lat gadają, że 16 GB w PS5 to największe ograniczenie z ich punktu widzenia. Do AI trzeba jak najwięcej RAM btw. 16 GB = zero lepszego AI. 16 GB = gry bardzo bardzo podobne jak dziś, tylko np. 60 fps zamiast 30, 120 zamiast 60, lepsze PSSR lub moooże trochę lepszy ray-tracing, który także potrzebuje RAM. Nie dam się nabrać na takie totalne bzdury. To że są trudności ze zmniejszaniem cen RAM, to nie znaczy że więcej RAM nie jest potrzebne. Bzdura totalna, nigdy nie uwierzę. Wiedza Thimedes'a vs. Phil Spencer Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slafec 566 Napisano 16 Września Na PS5 zdecydowana większość gier jest grywalna prosto z płyty. @kanon7 Skąd masz info, że PS6 będzie tylko cyfrową konsolą? PS5 Pro Digital jest Digital do momentu aż nie podłączysz napędu. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kanon7 1629 Napisano 16 Września 3 minuty temu, slafec napisał: Skąd masz info, że PS6 będzie tylko cyfrową konsolą? PS5 Pro Digital jest Digital do momentu aż nie podłączysz napędu. @slafec "powolne gotowanie żaby, tz. graczy" PS4 - konsola tylko z napędem PS5 - konsola z napędem + konsola bez napędu PS5 Pro - konsola bez napędu (a osobny napęd - brak na magazynie) PS6 - ? Połącz kropki sobie Godzinę temu, Thimedes napisał: Devi od lat gadają, że 16 GB w PS5 to największe ograniczenie z ich punktu widzenia Wklej jeden link, gdzie deweloperzy (od lat) narzekają na ilość RAM w PS5. Czekam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slafec 566 Napisano 16 Września Na takie drastyczne kroki to jeszcze za wcześnie. Zapowiedź PS5 Pro pokazała, że ludzie nadal chcą pudełek. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kanon7 1629 Napisano 16 Września Pytanie teraz, czy w kolejnej generacji Sony i M$ się zgadają razem - wydajemy oboje tylko konsole cyfrowe? Czy będzie tzw. przeczekanie; konkurent wyda pierwszy tylko cyfrówkę, to my potem z napędem i nowa generacja już przegrana - dla tego pierwszego, cyfrowego - rzecz jasna. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
*** ChOpLaCz *** 4169 Napisano 16 Września A na czym ma polegać przewaga jednego nad drugim? Rozumiem, ze możliwością odsprzedaży gry. Wystarczy więc zmienić politykę / zbanować system odsprzedaży płyt, i konsola z napędem będzie tyle warta, co ta bez IMO. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kanon7 1629 Napisano 16 Września 17 minut temu, *** ChOpLaCz *** napisał: Wystarczy więc zmienić politykę / zbanować system odsprzedaży płyt, i konsola z napędem będzie tyle warta, co ta bez IMO. Jeden (M$) taki był, co tego spróbował w 2013 r. - do dzisiaj mu to wypominają Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michaelius33 720 Napisano 16 Września Po prostu wyjdzie bazowy model bez napędu a napęd tylko jako akcesorium. Wtedy większość nie dokupi napędu i powoli płytki same zdechną bo wydawcom przestanie się opłacić wydawać na nich gry. Błędem Microsoftu było to, że postanowił użyć kija zamiast marchewki w postaci tańszej konsoli. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Spl97 5084 Napisano 16 Września 2 godziny temu, kanon7 napisał: Wiedza Kynareth'a vs. Phil Spencer Poprawiłem . 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kanon7 1629 Napisano 17 Września Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roman.kosecki88@interia.pl 867 Napisano 17 Września Mozna sie zmiac ale przynajmniej sony wydalo pare hitow w tej generacji...a taki microsoft NIC! ZERO fajnych gier RPG czy open world, moze jedynie Forza Horizon 5 mozna zaliczyc do open world Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thimedes 1458 Napisano 17 Września 16 godzin temu, kanon7 napisał: Wklej jeden link, gdzie deweloperzy (od lat) narzekają na ilość RAM w PS5. Czekam. Przez ostatnie 4 lata w czterech różnych podcastach, w których rozmawiano z developerami i grafikami 3D, mówili oni o tym, że chcieli by i w sumie nawet potrzebują 24 lub 32 GB RAM w PS5. Nie będę ich szukał, słuchałem po to by mieć w pamięci swojej głowy. Niektórzy wspominali nawet o tym, że w PS6 przydałoby się nawet 64 GB. Poza tym nie rozumiem dlaczemu mielibyśmy się zatrzymać na stałej wielkości, jeśli kiedyś do gier było 16 KB (1983), potem 16 MB (1998), a w 2020 16 GB. Przecież to oczywiste, że taka sytuacja nie jest korzystna. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phoenix. 12342 Napisano 17 Września https://www.x-kom.pl/p/1280266-konsola-playstation-sony-playstation-5-pro-+-disc-drive-+-vertical-stand.html Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thimedes 1458 Napisano 17 Września 16 godzin temu, kanon7 napisał: Wiedza Thimedes'a vs. Phil Spencer On próbuje racjonalizować korpo-talkiem dlaczego Xbox nie będzie mieć eksponencjalnie więcej RAM. Nie dlatego, że nie potrzeba, tylko dlatego że im się to nie opłaca. Ale niektórzy poczują się lepiej gdy uwierzą Philowi, że 16 GB starczy na następne 100 lat. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thimedes 1458 Napisano 17 Września Ciekawe jest to, że Phil Spencer sam przyznaje się do podejmowania złych decyzji: https://www.gram.pl/news/szef-xboxa-podejmowalem-jedne-z-najgorszych-decyzji Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rtx4060tiUser 134 Napisano 17 Września @roman.kosecki88@interia.pl A ktore to sa te fajne RPG od Sony? 🤣 1 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukadd 10049 Napisano 17 Września Godzinę temu, roman.kosecki88@interia.pl napisał: moze jedynie Forza Horizon 5 mozna zaliczyc do open world FS2020. Największy open world na świecie 34 minuty temu, Phoenix. napisał: https://www.x-kom.pl/p/1280266-konsola-playstation-sony-playstation-5-pro-+-disc-drive-+-vertical-stand.html Zestaw na bogato się szykuje od xkoma. Konsola + stacja dysków + podstawka 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach