Camil666 1184 Napisano 20 Września 4 minuty temu, Kris194 napisał: Tym gorzej bo szczególnie Housemarque nie było w stanie sobie wyrobić marki przez blisko 30 lat jak widać, Returnal to pierwszy tytuł przy którym naprawdę zaistnieli. To studio przed wykupieniem przez Sony miało w sumie ok. 80 pracowników (wszystkich). Przed Returnal robili raczej popierdółki. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michaelius33 725 Napisano 20 Września Szczerze to wolałem gry od Housemarque jak robili małe gry po naście Euro Super Stardust HD zjadł kilkadziesiąt godzin mojego życia A jak ktoś się zastanawia czemu Sony robi tyle remasterów https://x.com/Chris_Dring/status/1837059344308871651 zobaczcie co jest na 3 miejscu sprzedaży w Europie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slafec 566 Napisano 20 Września 8 minut temu, Kris194 napisał: Tym gorzej bo szczególnie Housemarque nie było w stanie sobie wyrobić marki przez blisko 30 lat jak widać, Returnal to pierwszy tytuł przy którym naprawdę zaistnieli. Housemarque tworzyło mniejsze i tańsze gry (np. Resogun, Alienation, Nex Machina, Super Stardust). Polecam zagrać, bo to świetne tytuły. Niestety dopiero segment AAA pozwolił im zaistnieć. 9 minut temu, Kris194 napisał: Pełna zgoda ale czy po prostu nie jest tak, że platformówki zawsze były bardziej kojarzone z Nintendo? Astro Bot może być wręcz genialną grą ale większość osób mam wrażenie kupuje PlayStation dla innych gier. Jak zapytasz kogoś w obecnych czasach z czym mu się kojarzy PlayStation to chyba ostatnie co mu przyjdzie do głowy to platformówki. Ale czy przypadkiem nie ma narzekań, że Sony produkuje ciągle to samo (słynne cinematic experience) i ludzie chcą zmian. Dostajemy coś innego i nagle zaczyna się kręceniem nosem, że platformówki to na Nintendo. Wydadzą jakiegoś FPSa to ktoś się odezwie, że w FPSy gra się na PC itd. 14 minut temu, musichunter1x napisał: Valve przynajmniej daje dobrą usługę i nie odwala cyrków Problem różnicy cen to głównie wina twórców, którzy ustalają ceny oraz niezaktualizowanego proponowanego przelicznika walut. Powinni go po prostu częściej aktualizować i tyle. Ciężko nie być "monopolistą", gdy po prostu robi się to najlepiej "Prawnicy twierdzą, że Valve zmuszało wydawców do podpisywania umów, które miały zagawarantować, że Steam ma najniższe ceny. Jednocześnie porozumienia miały powstrzymywać przed oferowaniem tańszych opcji na konkurencyjnych platformach.". No i do tego porzucili wszystkie swoje gry single player na rzecz gier multiplayer/live service. Faktycznie wzór do naśladowania. Może Sony chce być drugim Valve? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
musichunter1x 716 Napisano 20 Września (edytowane) 24 minuty temu, slafec napisał: "Prawnicy twierdzą, że Valve zmuszało wydawców do podpisywania umów, które miały zagawarantować, że Steam ma najniższe ceny. Jednocześnie porozumienia miały powstrzymywać przed oferowaniem tańszych opcji na konkurencyjnych platformach.". No i do tego porzucili wszystkie swoje gry single player na rzecz gier multiplayer/live service. Faktycznie wzór do naśladowania. Może Sony chce być drugim Valve? Mnie to nawet rybka i przekonamy się jak rozwinie się to w sądzie. Steam oferuje wiele narzędzi, których nie ma na innych platformach i jakoś ciężko uwierzyć że musieliby zmuszać wydawców, gdy nawet niezbyt chce się mi odpalać darmowe gry z Epica Nie wspominająć o narzędziach dla developerów. Kanał "Pirate Software" przytaczał liczne narzędzia steam, ale on ogólnie prowadzi liczne porady dla devów. Nie porzucili gier single player.... Akurat Valve w kwestii developmentu śledzę od lat na bieżąco i mieli beznadziejny "system pracy", jeśli chodzi o dokańczanie produkcji. Każdy mógł decydować nad jakim projektem chce pracować, skacząc z kwiatka na kwiatek itd. Zmieniło się to w okolicy Half Life Alyx, a ilość porzuconych projektów sięga pewnie +10. Pracowali nawet nad grą dla Nintendo, a mechaniki grawitacyjne z tej gry trafiły do Mario Galaxy. Z tego co pamiętam to poza Deadlock pracują nad jeszcze 2-3 produkcjami: HL:X, projekt w VR oraz coś jeszcze. OH, jednym z ich celów jest dokończenie Source 2 i udostępnienie tego silnika dla devów, więc będą to ciekawe czasy... Zgaduję, ze następny, wielki HL będzie właśnie pokazówką silnika i narzędzi, a z wycieków wiemy, że będzie tam Gordon Freeman oraz jakieś mechaniki oparte na wokselach, może to tylko efekty i dym, a może coś więcej.... Do tego pewne elementy proceduralnej generacji, aby zwiększyć grywalność, nadal będąc dość liniowym światem o otwartym podejściu. (open area, a nie open world). Valve News Network, a raczej Tyler McVicker planuje zrobić pokazówkę tych mechanik w silniku gry. Ale to już offtop na całego Edytowane 20 Września przez musichunter1x Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raiders 1489 Napisano 20 Września 3 godziny temu, slafec napisał: Na PC masz monopol Valve. Ale rozumiem, wybierzesz mniejsze zło. XD ... Wrócę do PC bo gry na tą platformę są jednak tańsze + masa przecen których nie ma na PSstore .W dodatku można pograć w lepszej rozdzielczości /FPSach .. Cytat A wspierasz twórców nowych gier? Kupiłeś np. Returnal/Stellar Blade/Astro Bot? Pytam, bo ludzie z Internetu głośno krzyczą, że chcą nowe gry, a później okazuje się, że na krzyku poprzestają i sprzedaż jest słaba. Tak było ze Studio Japan, każdy uwielbiał ich gry i pisał poematy o tym jakie to są świetne/oryginalne produkcje. Po czym okazywało się, że sprzedaż była bardzo niska i finalnie studio zostało ubite przez Sony. A tu mnie rozbawiłeś .... twoim zdaniem mam kupić grę za 349zl aby wesprzeć producenta .. pomimo ze jego gra to gniot i zamulacz ? Sorry nie tędy droga od lat gry są wydawane jako kastraty ,niedopracowane produkcje z masą błedów często nie grywalne na premierę , gry robione bez pomysłu byle zrobić wydać ,zarobić coś tu się komuś poprzewracało . Kiedyś lata 90 żadna gra się nie ukazała zanim nie wyszło demo owej gry do grania dla graczy i każdy mógł sobie pobrać takie demo i zobaczyć co oferuje dana produkcja .I to działało ludzie sprawdzali produkt przed zakupem ,pasowało ,kupowali ale ktoś chciał być cwańszy i pomyślał ze będzie sprzedawał kota w worku i tak ludzie kupią .I miał racje ludzie są tacy głupi ze kupują kota w worku na rok przed premierą bo zabraknie Cytat Ceny będą rosły niezależnie od platformy. Owszem będą rosły nie dla tego ze rosną koszty produkcji (chociaż te pewnie też ) ale dla tego aby maksymalizować zyski .Sami gracze nakręcają tą spiralę jeśli pre order GOd OF war rangarok edycja limitowana za 1399zl wyprzedaje się tylko w Polsce we wszystkich sklepach w ciągu 3 h to coś tu jest nie tak , ta sama edycja w UE wyprzedała się w nieco ponad 24 h . Nowe CALL of DUTY BO6 już pobiło rekord sprzedaży przedpremierowej A producent wydawca będzie podnosił ceny bo wie ze i tak się sprzeda ,będzie szukał tego górnego limitu kiedy gracz powie ze nie kpię bo za drogo .Alan Wake 2 był papierkiem lakmusowym co do wydań cyfrowych jednak nie sprzedał się na tyle dobrze jak sądzono i postanowiono wydać fizyczne wydanie . GTA 6 będzie kolejnym papierkiem co do ceny gier , plotki o 699zl za wydanie podstawowe nie są bajką ani fikcją to na prawdę może się ziścić , a wydanie GTA6 tylko cyfrowo tez nie bedzie zaskoczeniem tym bardziej ze gra ma się ukazać pierwotnie tylko na konsole . 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slafec 566 Napisano 20 Września 18 minut temu, musichunter1x napisał: Nie porzucili gier single player.... Akurat Valve w kwestii developmentu śledzę od lat na bieżąco i mieli beznadziejny "system pracy", jeśli chodzi o dokańczanie produkcji. Każdy mógł decydować nad jakim projektem chce pracować, skacząc z kwiatka na kwiatek itd. No miejmy nadzieję. Z produkcją dłużej im schodzi, niż Rockstarowi 3 minuty temu, raiders napisał: A tu mnie rozbawiłeś .... twoim zdaniem mam kupić grę za 349zl aby wesprzeć producenta .. pomimo ze jego gra to gniot i zamulacz ? Sorry nie tędy droga od lat gry są wydawane jako kastraty ,niedopracowane produkcje z masą błedów często nie grywalne na premierę , gry robione bez pomysłu byle zrobić wydać ,zarobić coś tu się komuś poprzewracało . Kiedyś lata 90 żadna gra się nie ukazała zanim nie wyszło demo owej gry do grania dla graczy i każdy mógł sobie pobrać takie demo i zobaczyć co oferuje dana produkcja .I to działało ludzie sprawdzali produkt przed zakupem ,pasowało ,kupowali ale ktoś chciał być cwańszy i pomyślał ze będzie sprzedawał kota w worku i tak ludzie kupią .I miał racje ludzie są tacy głupi ze kupują kota w worku na rok przed premierą bo zabraknie Sony i inni tworzą gry bezinteresownie? Jak nie ma zainteresowania to projekty są ubijane. Akurat te gry, które wymieniłem nie mieszczą się w Twoich widełkach kastratów, niedopracowanych produkcji z masą błędów często niegrywanych na premierę, robionych bez pomysłu byle zrobić, wydać itd. 30 lat temu były dama, teraz też są. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
musichunter1x 716 Napisano 20 Września 3 minuty temu, slafec napisał: No miejmy nadzieję. Z produkcją dłużej im schodzi, niż Rockstarowi VNN obstawia, że w ciągu kolejnych 1.5-2 lat coś zobaczymy Historia zatacza ciekawe koło. HL1 powstał na silniku ID software, a teraz oni będą udostępniać swoje narzędzia od Doom Eternal. Może w 2025-2026 jednak gry zaczną powstawać na czymś innym, niż UE5, Unity i wewnętrznych starociach, które trudno porzucić. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wu70 4132 Napisano 20 Września 40 minut temu, raiders napisał: GTA 6 będzie kolejnym papierkiem co do ceny gier , plotki o 699zl za wydanie podstawowe nie są bajką ani fikcją Wątpię w tak wielką cenę ale 499zł? R* to jedyny producent który zasłużyłby na taką cenę w porównaniu do tysiąca gniotów za 300zł dzisiaj a ludzie i tak to kupują. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
musichunter1x 716 Napisano 20 Września Nie walną przecież więcej niż 99$ Z resztą mogą zrobić normalną cenę, a dopłacać trzeba będzie do dodatkowych rzeczy + online. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MroczneWidmo 391 Napisano 20 Września (edytowane) Nie no, 699zł to przesada. Ale te 399zł za wydanie standardowe to by pewnie akurat w przypadku tej gry przeszło w zupełności. No i nie zdziwię się jak zrobią jakieś bardzo drogie wydanie z wcześniejszym dostępem, to też ma się szanse sprzedać za chore pieniądze. Nie powiem, GTA VI to obecnie jedyna gra z takiego totalnego mainstreamu na którą czekam bardzo, bardzo i byłbym wstanie wyłożyć 1k na nią w ciemno. Jakoś na R* mimo wielu "ale" nie rozczarowałem się jeszcze, oferują jednak ciekawe i dopracowane tytuły pełne detali. Tak jednorazowo się szarpnąć raz czy dwa razy na dekadę to można dla wybitnie dopracowanego dzieła. Natomiast są tacy devi co myślą, że jak R* wyskoczy z chorą ceną, to oni też będą mogli dzięki temu żądać więcej (oczywiście nie tak dużo). I tu się przeliczą grubo. Edytowane 20 Września przez MroczneWidmo 3 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stjepan666 7459 Napisano 20 Września Konsolowcy czy teraz tak jest jak za czasów PSX/PS2, SNES/N64, Gamecube, Sega Saturn, Sega MegaDrive: "Wkładam płytę/kartridż i gram" Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MroczneWidmo 391 Napisano 20 Września Niestety tak już od dawna nie ma (czyt. PS3 i X360 już częściowo i od PS4/XONE kompletnie), ale w sumie Nintendo Switch ciągle działa na zasadzie wkładam i gram : ) Nośniki typu Blu-Ray przestały już wyrabiać na takie praktyki, a szkoda. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemcio666 872 Napisano 20 Września (edytowane) Jakby co to po 9 latach w końcu OST z DLC do Bloodborna trafił na Spotify, w preoderze Astro Bota strój huntera był jako bonus... bardzo podobne znaki były przed ogłoszeniem remaku Silent Hilla 2, więc chyba się w końcu doczekamy xD Ale też się nie napalam za bardzo, bo to może być tylko wersja PC + remaster, choć akurat w przypadku tej gry bym kupił nawet remaster, bo kocham + framerate i rozdzielczość na PS4 jest tragikomedią. 54 minuty temu, Stjepan666 napisał: Konsolowcy czy teraz tak jest jak za czasów PSX/PS2, SNES/N64, Gamecube, Sega Saturn, Sega MegaDrive: "Wkładam płytę/kartridż i gram" Prawie identycznie - wkładam płytę, ewentualnie czekam parę minut na patcha (mogę go również ocharać i grać bez) i gram, te patche są jednak nieuniknione przy dzisiejszym poziomie rozbudowania gier, gdzie milion rzeczy może pójść nie tak, nie są też problemem jeśli ktoś nie mieszka w lesie i ma światłowód co najmniej te 100 mbits. Nie widzę za bardzo różnicy między PS2, a PS5 w kwestii wygody, change my mind. Edytowane 20 Września przez Przemcio666 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stjepan666 7459 Napisano 20 Września A ustawienia? kiedyś nie było wydajności i jakości, po prostu wkładałeś płytę do napędu i grałeś. Nic więcej, żadnych HDR nie było VRR, PSSR itd. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemcio666 872 Napisano 20 Września (edytowane) Ustawiam performance, jak widzę, że wygląda jak FF VII Rebirth (czyli tak źle, że nawet mi przeszkadza xD), to wchodzę w opcje, zmieniam na quality i zapominam. VRR'y i inne pierdoły mnie nie interesują - grafika ma dla mnie marginalne znaczenie, dopóki nie gram na PC, gdzie zawsze tracę czas na min-maxowanie grafiki i klatek, bo można xD Edytowane 20 Września przez Przemcio666 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris194 4370 Napisano 20 Września 4 godziny temu, slafec napisał: O Rockstar krążą plotki, że chcą wprowadzić nowy standard cenowy wraz z premierą GTA VI W sensie taki tylko dla nich? Jak dla mnie spoko, jeśli chodzi o GTA VI to ja mam taką "relację" z tym tytułem, że albo w pewnym oczy mi się zaczną mienić niczym kryształy na sam widok tej gry i pójdę na całość i kupię najpewniej kolekcjonerkę albo nie kupię tej gry wcale Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slafec 566 Napisano 20 Września 400 milionów dolarów za takie coś. "The Future of PlayStation" Jim Ryan wiedział kiedy ze sceny zejść 4 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris194 4370 Napisano 20 Września Tutaj pasuje jedynie scena z jednego polskiego filmu, nie przytoczę bo mógłbym dostać warna za wulgaryzmy 400 baniek, nie wierzę... Ludzie z R* i nie tylko będą się zastanawiać na co poszła ta kasa i jakim cudem można za to stworzyć takie guano Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kanon7 1630 Napisano 20 Września To już wiadomo czemu PS5 Pro kosztuje aż 800 euro i jeszcze napęd zajumali Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thimedes 1458 Napisano 20 Września 5 godzin temu, slafec napisał: Ale czy przypadkiem nie ma narzekań, że Sony produkuje ciągle to samo (słynne cinematic experience) i ludzie chcą zmian. Dostajemy coś innego i nagle zaczyna się kręceniem nosem, że platformówki to na Nintendo. Wydadzą jakiegoś FPSa to ktoś się odezwie, że w FPSy gra się na PC itd. Mnie się wydaje że ogólnie wybór gier nie-indie, nie-remasterów i nie gier zeszłogeneracyjnych, które jakoś lepiej bardziej prezentowałyby możliwości nowych maszyn jest na prawdę skromny. Niby gier jest mnóstwo ale jak odrzucimy wszystkie gry mało ambitne, wszystkie uwstecznione, wszystkie "remastery", wszystkie poniżej 7/10 i wszystkie stare to nie zostaje ich wcale wiele. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris194 4370 Napisano 20 Września Z nowych, które próbowały faktycznie coś nowego pokazać to mamy Ratcheta i właściwie nic więcej... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Camil666 1184 Napisano 20 Września 400 baniek za Concord? Możnaby za to zrobić dwa RDR2… Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MroczneWidmo 391 Napisano 20 Września RDR 2 kosztowało więcej : ) Pewnie resetowali tą grę 10 razy i nie wiedzieli co chcą zrobić, to taki mamy efekt. SONY niech się lepiej zajmie tym co potrafi robić. Trafić na żyłę złota w grach usługach teraz to jest bardzo trudna, ryzykowana i kosztowana sprawa. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidoxx 4415 Napisano 20 Września https://www.gry-online.pl/newsroom/days-gone-kolejna-gra-z-remasterem-na-ps5-do-tych-plotek-lepiej-p/zb2ab0f 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Po uj zrobić kontynuację.. Lepiej walnąć remastera 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Camil666 1184 Napisano 20 Września 19 minut temu, MroczneWidmo napisał: RDR 2 kosztowało więcej : ) https://en.m.wikipedia.org/wiki/Development_of_Red_Dead_Redemption_2 Cytat Analyst estimations place the game's development budget between US$170 and US$240 million Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach