Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

18 minut temu, Jaycob napisał:
  • 667GB wolnego miejsca
  • Brak wsparcia ALM
  • Brak wsparcia VRR
  • Brak wsparcia 1440p
  • Brak quick resume
  • BC działa lepiej na XSX
  • Jest cicho i chłodno
  • Kontroler wygląda świetnie i jest nextgenowy, czas pokaże w ilu grach będą wykorzystywane te bajery
  • Nie można przenieść gier na inny nośnik USB
  • Brak pełnego wsparcia RDNA2, ale co to oznacza dla gier to jeszcze nie wiadomo, będą testować...
     

Sony to zenada, powinni tego zabronić drugie Apple dajemy mało za wiele ale i tak się sprzeda więc po co się starać...Jakby się okazalo, że się nie da na tym szkaradztwie grać w gry i tak by fanboje kupili.

Edytowane przez WPW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedną rzecz ziemniak powiedział bardzo dobrze - 30 kl/s to powinna być pieśń przeszłości.
Prawda taka, że przez kolejne 5-7 lat to będzie standard, standard panujący na konsolach od 20 lat :E

Tak, wiem jest tryb performance, ale jak ktoś odpali grę w ładniejszej oprawie i wróci do słabszej to zawsze będzie mieć poczucie, że go z czegoś "okradziono", że musi iść na kompromis. Ot taka psychologiczna niedogodność.

Edytowane przez mlody_tarnow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, mlody_tarnow napisał:

Jedną rzecz ziemniak powiedział bardzo dobrze - 30 kl/s to powinna być pieśń przeszłości.
Prawda taka, że przez kolejne 5-7 lat to będzie standard, standard panujący na konsolach od 20 lat :E

Popatrz na cene i przypomnij sobie dlaczego 30fps bedzie jeszcze dlugo standardem na konsoli ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ja sobie zdaję z tego sprawę, dlatego tak boli to usilne dążenie do 4k na sprzęcie, który do 4k się nie nadaje.
Po za tym 4k nie jest żadnym standardem grania. Na steam jest to jakieś 2% wszystkich konfiguracji ? To mówi samo przez siebie.

Edytowane przez mlody_tarnow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że to nie jest jakiś gigantyczny problem. Sam zawsze ciąłem oprawę na PC, by mieć około 144 Hz. To bardziej kwestia wymagań samych konsolowców - chcą mieć ładniej niż płynniej, to mają ładniej niż płynniej. A że to płynniej też jest ładnie (najczęściej) to już nie każdemu można wbić do głowy.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, mlody_tarnow napisał:

Ale ja sobie zdaję z tego sprawę, dlatego tak boli to usilne dążenie do 4k na sprzęcie, który do 4k się nie nadaje.

jak na razie to sie kreuje nowy standard czyli tryb graficzny i performance

Edytowane przez SNC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

30FPS to wina graczy, że się na to godzą. PS4 wprowadziło standard 1080p a nawet 60fps w niektórych tytułach, to teraz poszła pogoń za 4K i znowu będzie to samo. Zrzucanie winy na cenę i bebechy konsoli nie mają tu nic do rzeczy, zawsze oprawę da się pociąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pogoń za 4k w konsolach można też w prosty sposób wytłumaczyć odbiornikiem do jakiego się konsolę podłącza, a matrycę 4k ma nawet TV za 1500 zł, czyli typowy niski budżet.

W sumie sam sobie odpowiadam na zadane w głowie pytania :E

Swoją drogą jeśli nie trzeba będzie jakiś specjalnych SSD to zarówno rozszerzenie pamięci jak i "tuning" konsoli to będzie banał:

 

Edytowane przez mlody_tarnow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są potrzebne specjalne SSD, przynajmniej jeśli chodzi o szybkość. Western Digital ma już jeden taki model w swojej ofercie, ale najlepsze jest to, że i tak nie można tego obecnie zainstalować :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Camil666 napisał:

Z tym VRR to ciekawa sprawa. Z recenzji wynika, że nie obsługuje, samo Sony pisało, ze obsługuje: https://blog.playstation.com/2020/03/18/unveiling-new-details-of-playstation-5-hardware-technical-specs/amp/?__twitter_impression=true

Ciekawe czy obsługa może zostać dodana w aktualizacji?

tak, raczej kwestia przyszlej aktualizacji firmwaru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, SNC napisał:

tak, raczej kwestia przyszlej aktualizacji firmwaru

Day-1 patche do gier to już normalka, teraz nadszedł etap day-1 patchy do konsol 😂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako człowiek grający tylko na konsolach jeszcze 2 miesiące temu byłem nastawiony na kupno tylko PS5. To, że PS5 jest trochę słabsze mogłem przeboleć, liczyła się biblioteka gier studiów, których produkcje lubię: Naughty Dog, Sony Santa Monica, Guerilla, Kojima Productions. Jednak zakup przez Microsoft Zenimaxa spowodował, że będę miał obie konsole. Nie wyobrażam sobie nie zagrać w takie gry jak Starfield czy kontynuacje serii Fallout, TES, Dishonored, Prey, Doom, Wolfenstein, które na 99% nie wyjdą na PS5. Załatwiłem sobie GPU na 3 lata za 600 pln. Xbox będzie do multiplatform i Forzy, Fable, Avowed, Gearsów, Halo, Ori... PS5 będzie do exów jak nowe Uncharted, God of War, Horizon... Polecam to uczucie. Mieć 2 konsole, cieszyć się grami z dwóch obozów i nie słuchać tego pierd..enia fanbojów 👌🥰 To samo tyczy się osób posiadających mocnego PC i PS5, gdzie PC robi za odpowiednika Xboxa. Podsumowując - nie obchodzą mnie klatki, efekty, rozdzielczość - za niecałe 5 kafli mam sprzęty na całą generację, które dadzą mi wiele frajdy i tylko to się liczy.

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, P406 napisał:

Kojima Productions

Od jakiegoś czasu nie są na wyłączność PS ;) I w sumie to chyba nigdy nie byli. 

 

12 minut temu, P406 napisał:

Nie wyobrażam sobie nie zagrać w takie gry jak Starfield

Ciekawe, bo o grze praktycznie nic nie wiadomo, pokazali jakieś skrawki, na nie wiadomo jakim etapie gry...;)

Edytowane przez Jaycob
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
57 minut temu, mlody_tarnow napisał:

Ale ja sobie zdaję z tego sprawę, dlatego tak boli to usilne dążenie do 4k na sprzęcie, który do 4k się nie nadaje.
Po za tym 4k nie jest żadnym standardem grania. Na steam jest to jakieś 2% wszystkich konfiguracji ? To mówi samo przez siebie.

Wbrew pozorom ma to dużo sensu. FHD to już przeżytek, szczególnie na duże ekrany. A większość nowych TV ma natywną rozdzielczość 4K. Można by było pójść w 1440p, ale większość konsol podłączonych jest do TV a nie do monitorów zwykle używanych wraz z PC. Bzdurą i papką marketingową było natomiast reklamowanie PS4 Pro i XOX jako konsol do 4K. Jak nowe konsole dadzą sobie radę z taką rozdzielczością? IMO słabo, skoro już trzeba ją ciąć. Sprawdzałem wszystkie powszechnie dostępne sposoby upscalingu i żaden nie odzwierciedla tego jak prawdziwe 4K wygląda, tym bardziej że twórcy gier dodatkowo uwielbiają używać wszelakich rozmazywaczy typu aberracja chromatyczna, czy agresywny antyaliasing. Te postprocesy niwelują korzyści płynące z wysokiej rozdzielczości, bo zamazują szczegóły. Ale mało kto zaprzątałby sobie tym głowę. 4K ma też wydźwięk marketingowy i to o to głównie tu chodzi.

Ogólnie to konsole często musiały robić jakieś cięcia, więc nie ma tutaj nic nowego. Zobaczymy też jak daleko zajdzie parcie na coraz bardziej realistyczną grafikę, bo moim zdaniem grafika w grach już od poprzedniej generacji wygląda zadowalająco dobrze - jest po prostu estetyczna i miła dla oka w porównaniu do czasów kiedy grafika 3D raczkowała. Pseudorealizm mi zwisa i często ujmuje grom klimatu, ponieważ pobudza naszą wyobraźnię w mniejszym stopniu. Może jednak twórcy gier spróbują skupić się na utrzymaniu wyższej rozdzielczości / FPS, ale szczerze w to wątpię.

4K/120-144fps to niestety jeszcze odległa przyszłość dla konsol, ale powinniśmy dążyć do takiego standardu i zatrzymać się przy nim na dłużej, a potem dalej rozwijać grafikę. Ale to tylko moje zdanie. Zobaczymy co będzie za ~ 8 lat w następnej generacji.

Edytowane przez Isharoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, Jaycob napisał:

Od jakiegoś czasu nie są na wyłączność PS ;) I w sumie to chyba nigdy nie byli. 

 

Ciekawe, bo o grze praktycznie nic nie wiadomo, pokazali jakieś skrawki, na nie wiadomo jakim etapie gry...;)

https://www.komputerswiat.pl/gamezilla/aktualnosci/starfield-bethesda-ujawnia-nowe-informacje-o-swoim-kosmicznym-skyrimie/zd23qjt

Stawiam, że premiera max w 2022

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Jaycob napisał:
  • 667GB wolnego miejsca
  • Brak wsparcia ALM
  • Brak wsparcia VRR
  • Brak wsparcia 1440p
  • Brak quick resume
  • BC działa lepiej na XSX
  • Jest cicho i chłodno
  • Kontroler wygląda świetnie i jest nextgenowy, czas pokaże w ilu grach będą wykorzystywane te bajery
  • Nie można przenieść gier na inny nośnik USB
  • Brak pełnego wsparcia RDNA2, ale co to oznacza dla gier to jeszcze nie wiadomo, będą testować...
     

Coraz słabiej PS5 wypada w porównaniu do Series-X.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja, skoro xkom chyba nie ogarnie tematu pokampię w dzień premiery (tylko o której? :E ) bo pewnie coś z nieopłaconych wrzuci mm/me/neonet, ale czy mi się będzie chciało patrzeć co 2min... :P
Albo racjonalna wersja olać i poczekać do recenzji użtykowników 🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, SNC napisał:

tak, raczej kwestia przyszlej aktualizacji firmwaru

Napewno dodadza bo by w specyfikacji tego nie podawali. Chyba ze bardzo chca pozew zbiorowy od hamburgerow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Camil666 napisał:

Day-1 patche do gier to już normalka, teraz nadszedł etap day-1 patchy do konsol 😂

Infantylne myślenie, praktycznie każdy sprzęt dostaję aktualizację oprogramowania na premierę ty myślisz że te konsolę które ludzie teraz dostaną były wyprodukowane tydzień temu? Sony rozpoczęło produkcję PS5 już w czerwcu jak nie wcześniej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyzwotia recenzja/prezentacja zarówno dla laika jak i osoby, która coś już wie, uszy nie krwawią.

 

Edytowane przez mlody_tarnow
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Isharoth napisał:

4K/120-144fps to niestety jeszcze odległa przyszłość dla konsol, ale powinniśmy dążyć do takiego standardu i zatrzymać się przy nim na dłużej, a potem dalej rozwijać grafikę. Ale to tylko moje zdanie. Zobaczymy co będzie za ~ 8 lat w następnej generacji.

4k to praktycznie jest już limit praktyczności. Korzyści z 8k realnie widać gdzie? Na ekranach pokroju 75"+. A tu o ile cena spada, tak dochodzimy do sufitu przestrzennego. 75" może być za 2500zł ale 20 metrowy pokój to 20 metrowy pokój.

Mimo to obawiam się, że najpierw będzie pchanie 8k niż 4k z wyższym klatkarzem. Skoro da się ludziom wciskać duże rozdzielczości w 6-7" telefonach to tym bardziej da się w 55" ekranach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, azgan napisał:
15 godzin temu, Tomek1623 napisał:

Pająk ponoć na 7 godzin.... Słabo jak za taką kase.

Nie jest źle, słabo to 4h singla w CoD 

Dla mnie to jest kompletnie nie zrozumiały zabieg od dawna. Przykład w wersji pudełkowej PC gdzie gra na premierę kosztuje 180-200zł a miesiąc później można ją kupić nawet za 100zł

Ogólnie gry nastawione tylko na single player to wydanie kasy na grę którą ograsz czasem właśnie w 4h i koniec bo multi nie ma. Równie dobrze można by obejrzeć gameplay na YT.

Jeszcze zwykłe shootery gdzie się tylko chodzi i strzela z poziomu na poziom i nic poza tym ciekawego oryginalnego samemu nie zrobisz.

Ja rozumiem, że każdy chce zarobić na grze ale powinni trochę inaczej podchodzić do tego. Cena adekwatna do oferowanej zawartości. Np czemu GTA V dalej kosztuje prawie tyle co w premierę, bo mają multi cały czas rozwijane....no powiedzmy ja tam osobiście przestałem już grać ale jest...jest.

Tutaj w przypadku Spider-man rozumiem jeszcze tą cenę 350zł za ultimate bo dostajemy Moralesa, podstawkę z 2018 i dodatki z podstawki+możemy ograć w lepszej jakości na PS5. Ale i tak zawsze też można poczekać na używkę. Choć w tej wersji nie wiem jak to jest z kluczem na DLC bo jak się już go wykorzysta to sprzedać się nie sprzeda pełnego produktu?🤔

12 godzin temu, Phoenixsuple napisał:
12 godzin temu, azgan napisał:

Bierz 55 cali

48calowe powroca w drozszej cenie niz 55cali

Szczerze to już nie o cenę tu chodzi, że mniejszy będzie droższy, a o wielkość. Bo ja to bym nawet wolał 40 calowy żebym go mógł jakoś ogarnąć wzrokiem na biurku pomimo 200x100 to już sprawdzałem na starym 50 calowym fullhd(+jeszcze stara obudowa płaska ale jak na tamte konstrukcje 60cm od ściany😆), że jest to za dużo. Jakbym grał na padzie to okey bo tu mogę się oddalić ale używając go jeszcze do PC to ciężką, musiałbym klawe i myszkę na kolana brać😅. Oczywiście na żadne monitory gaimingowe się już nigdy nie porwę bo już z 10 testowałem i wolę jednak OLEDa, nawet jak ma się wypalić coś to nie ważne, jest gwarancja ale za to mam dobry obraz a nie jakieś śmieszne matryce gaimingowe.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, crush napisał:

4k to praktycznie jest już limit praktyczności. Korzyści z 8k realnie widać gdzie? Na ekranach pokroju 75"+. A tu o ile cena spada, tak dochodzimy do sufitu przestrzennego. 75" może być za 2500zł ale 20 metrowy pokój to 20 metrowy pokój.

Mimo to obawiam się, że najpierw będzie pchanie 8k niż 4k z wyższym klatkarzem. Skoro da się ludziom wciskać duże rozdzielczości w 6-7" telefonach to tym bardziej da się w 55" ekranach.

Tak naprawdę ważne jest samo PPI, więc zarówno rozdzielczość jak i rozmiar matrycy. Przy wyłączonym AA 4K 31,5" (140 PPI) zapewnia już odpowiednią szczegółowość obrazu i w 8K nie zauważymy już w tym aspekcie większej różnicy, a przynajmniej nie w odległościach w jakich siedzi się przy monitorze, a tym bardziej TV.

Zatem korzyści od 4K w górę: jeszcze mniej widoczny aliasing, shimmering. O ile przy 4K czasem widać jeszcze defekty na źle zrobionych, zbyt ostrych meshach, o tyle przy 8K można już zapomnieć o rozmazywaczach typu AA. Tak czy inaczej do 8K jeszcze daleko, najlepiej byłoby skupić się na 4K przy wyższym klatkażu.

Tak czy inaczej, do tego tematu będzie można wrócić za jakieś 8-10 lat, ponieważ w tej generacji nie ma co liczyć na takie wartości. Zapewne większość gier będzie chodzić w pseudo 4K po upscalingu w 30fps. I na to bym się nastawiał, żeby nie było rozczarowania. ;)

Edytowane przez Isharoth
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...