Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Misiolin

Gladius X80, jakie wentylatory na top?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Kupiłem ostatnio obudowę SilentiumPC Gladius X80 i (pomijając fakt, że obudowa jest świetna) spotkało mnie małe rozczarowanie. Chodzi o to, że producent nigdzie nie zaznaczył (a i w żadnej recenzji/wideorecenzji nie znalazłem takiej informacji), że na górę obudowy nie wchodzą standardowe 120mm wentylatory ok. 25mm grubości. Może się to wydawać oczywiste, ale nigdy wcześniej nie miałem takiej wypasionej obudowy :D.

Stąd moje pytanie, czy ktoś kupował takie slim wiatraczki i może się podzielić doświadczeniami? Czy wentylatory o grubości 12-16mm zmieszczą się razem z filtrem przeciwkurzowym dołączonym do obudowy, czy muszę wybierać między filtrem a wentylatorem?

 

Udało mi się znaleźć dwa modele które mnie interesują:

Scythe Slip Stream Slim 120mm 1600 lub 1200 RPM - http://proline.pl/?p=SCY+SLIP+120+1600+S

Gelid 120mm Slim - http://www.komputronik.pl/product/196259/Sprzet_komputerowy_/Podzespoly/Gelid_120mm_Slim_12_UV_Blue_FN_FW12_SlimB_15.html

 

Czy możecie mi któryś z nich polecić (najlepiej z własnego doświadczenia)? Zastawiam się też czy Scythe w wersji 1600 będzie współpracował z wbudowanym w obudowę regulatorem obrotów (bo podejrzewam, że przy 1600RPM może być głośny, a 1200 max RPM wydaje mi się trochę maławo).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopytaj się dokładnie bo to trochę dziwne co piszesz.

Zawsze sądziłem, że wejdą tam pełnoprawne 120mm tzn te o grubości 25mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopytaj się dokładnie bo to trochę dziwne co piszesz.

Zawsze sądziłem, że wejdą tam pełnoprawne 120mm tzn te o grubości 25mm.

 

Próbowałem wczoraj je wsadzić :P

Jeden musi wejść pod plastikową część obudowy zatoki hot-swap bo inaczej nie da się go przykręcić (czyli 25mm odpada na 100%), a włożenie drugiego uniemożliwia zamknięcie górnej zatoki (czy jak to nazwać).

 

Też byłem zdziwiony :)

 

Jak będę w domu mogę wrzucić fotki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam X80 i fizycznie mam na topie 2x120x25 mm - nie bardzo rozumiem problem jaki masz:) Chyba, że jednej rzeczy nie rozumiesz - wentyle nie wchodzą miedzy blachę, a plastik, a montujesz je wewnątrz obudowy pod blachą (między blachą, a płytą główną).

 

Między Topem, a blachą mają być filtry, i tylko filtry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam X80 i fizycznie mam na topie 2x120x25 mm - nie bardzo rozumiem problem jaki masz:) Chyba, że jednej rzeczy nie rozumiesz - wentyle nie wchodzą miedzy blachę, a plastik, a montujesz je wewnątrz obudowy pod blachą (między blachą, a płytą główną).

 

Między Topem, a blachą mają być filtry, i tylko filtry.

 

Też o tym myślałem, ale wydawało mi się to jakieś takie "po łebkach" :P. Nie rozumiem tylko do końca, dlaczego nie zrobili miejsca na górze na pełnowymiarowe wentylatory (bo slimy wejdą).

Chyba zrobię tak jak mówisz, po co wydawać 50-70 zł skoro ma wolne dwa 25mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będzie do tego jeszcze gorzej (cienkie wentyle słabiej się sprawdzą).

 

Wiesz takie rozwiązanie ma większość obudów , w małej ilości da radę włożyć pod top - ale fakt było by to wygodniejsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Nie ma co się dziwić masz mega budżetowe kości na tych modułach, to o czym piszesz typu 14-14-14xxx czy 14-15-15 / 14-16-16 / 15-15-15 itd z niskim trfc przy wysokim taktowaniu to się robiło na dobrych modułach b-die a nie na budżetówkach jak good ramy  ale przynajmniej masz dual rank i to jest plus bo nie każde 2x16 był/są DR zawsze to nadrabiasz tym te luzniejsze timingi.  Przy x3d i tak nie wiele to daje a takie "fikuśne" nastawy typu 16-8-22 to też niczego nie zmienia, równie dobrze możesz tam dać 16-16-22, w skrócie aby ta ósemka coś zmieniała to musiałbyś tcl mieć też na 8 co jest niemożliwe u nikogo na takich wartościach  
    • Dokładnie tak jak Krzysiak napisał to wyglądało i nikogo nie wyśmiewam  napisałem jaki był problem i to był jedyny jaki miałem z amd a lecę na takich platformach od lat, intela miałem raz w życiu u siebie w PC  
    • Na wstępie, nie wiem czy wybrałem odpowiedni dział, jeśli nie to proszę o przeniesienie tematu w właściwe miejsce Dziękuję. Witam szanownych użytkowników Zwracam się do Was z wielką prośbą o pomoc w takiej sprawie Niedawno złożyłem sobie starszego PC-ta do zabawy w retro, komputer był na Windowsie XP i posiada dysk 80GB Miałem na nim zapisane mnóstwo różnego rodzaju starych programów pod DOS i starych gier, które zbierałem przez dłuugi czas, większość pochodziła jeszcze z starych dyskietek które zostały już zagubione bądź sformatowane Tyle historii w dużym skrócie, a teraz co się stało, bawiąc się dzisiaj uruchomiłem komputer z dyskietki startowej z DOSem 6.22 i uruchomiłem program Fdisk i przez własną głupotę omyłkowo usunąłem partycję startową dysku C 😭na której było wszystko, od systemu Win XP poprzez wszystkie programy i gry, o ile postawić na nowo Windowsa to nie problem o tyle najbardziej zależy mi na całej reszcie, czy da się jakoś przywrócić tą partycję lub chociaż programy zapisane na dysku? Formatowania na szczęście w nieszczęściu nie robiłem. Jeśli da się to jakoś uratować, przywrócić partycję lub chociaż utracone oprogramowanie zbierane latami to jakim programem darmowym można to zrobić najłatwiej i najszybciej? Bardzo proszę Was o pomoc, wiem że można na Was liczyć Dodam że posiadam drugi nowszy komputer z Windowsem 10 do którego mogę podpiąć ten dysk HDD z tego starego komputera ale co dalej?
    • UV to obniżenie napięcia poniżej standardu karty dla zadanej częstotliwości taktowania rdzenia. Oczywistym jest, że jak taktowanie spada, to karta sama z siebie obniża te napięcia (wyjściowa tabela Hz/V jest w BIOSie karty) ale chodzi o to, żeby obniżyć je jeszcze bardziej.  Pomijam fakt, że są talenty, które obniżają krzywą (że niby niżej to lepiej) robiąc tym samym OV zamiast UV.  Jeśli się z tym nie zgadzasz, to wytłumacz mi na spokojnie, w którym miejscu i jakie bzdury Twoim zdaniem potarzam. 
    • sprawdź, czy karta - jak nie będzie internetu wpisz ping adres bramki jeśli nie będzie połączenia z ruterem\bramką raczej na pewno karta jeśli karta w menedżerze urządzeń kliknij prawym kartę - właściwości, zarządzanie energią, ewentualnie odhacz zezwól na wyłączanie urządzenia...  - może to
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...