Skocz do zawartości
Yab

Zakątek Yaba

Rekomendowane odpowiedzi

O, Yab się nauczył palić kapora :D:luxhello:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, Kowal napisał:

O, Yab się nauczył palić kapora :D:luxhello:

Lepiej późno niż wcale :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wrzucam jeszcze tutaj, bo w blabli może się zgubić:

w Mercu wciąż falują mi trochę obroty jałowe, coś jakby delikatnie zapłon wypadał. Żadnych błędów nie ma. Świece zmienione, czujnik położenia wałka zmieniony, sonda przed katem też zmieniona. Myślę, że któraś cewka może powoli już umierać. Komplet cewek to niby nie majątek, bo ok. 300 zł od Beru, ale nie lubię wymieniać w ciemno części :P  Jak dokładnie sprawdzić cewki miernikiem? Jakie tam powinny być wartości rezystancji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw dociśnij cewki albo zamień miejscami i zobacz co sie stanie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Grzechu_1990 napisał:

Najpierw dociśnij cewki albo zamień miejscami i zobacz co sie stanie :)

tak na chłopski rozum, to zamiana cewek miejscami nic nie wskaże. Bo żadnego błędu nie mam, a jeśli faktycznie któraś niedomaga na niskich obrotach to będzie niedomagać dalej, tylko na innym cylindrze a efekt będzie taki sam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie tak, a czasami cewka na innym cylindrze potrafi działać lepiej - słyszałem o takich przypadkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Yab, powinny być misfire, tylko nie wiem czy interfejs takie coś odczytuje u Ciebie i czy go masz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cewka powinna właśnie wywalić błąd.

Ogólnie obczaj jak wyglądają świece bo przy wypadającym zapłonie raczej na świecach będzie "ślad" nieprawidłowej pracy.

Edytowane przez bergercs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
58 minut temu, Kowal napisał:

Yab, powinny być misfire, tylko nie wiem czy interfejs takie coś odczytuje u Ciebie i czy go masz.

mój nie odczytuje, a mam zwykły ELM327 na BT + Torque Pro. U kumpla na jakimś interfejsie z dedykowanym softem pod Merca też nie było żadnych błędów z tym związanych (a raczej interfejs bardziej zaawansowany niż mój, bo i czytał parametry i błędy z poduszek, skrzyni, klimy, dachu, itd)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajdź książkę typu sam naprawiam albo jakiś manual serwisowy i tam powinna być podana rezystancja  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Yab chodziło mi o interfejs dedykowany do auta gdzie można odpalić podgląd parametrów w czasie rzeczywistym przy pracy silnika. Nie wiem jak u Ciebie to będzie wyglądało bo nie mam doświadczenia, ale w vagu się to nazywa bloki pomiarowe i przy odpalonym silniku można podejrzeć kupę parametrów na bieżąco. Drobne misfire nie będą powodować błędu, ale podgląd zapłonu pozwoli podejrzeć na którym cylindrze się pojawia. Wtedy podmieniasz cewki miejscami i patrzysz czy misfire wędrują po cylindrach za cewkami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Kowal napisał:

@Yab chodziło mi o interfejs dedykowany do auta gdzie można odpalić podgląd parametrów w czasie rzeczywistym przy pracy silnika. Nie wiem jak u Ciebie to będzie wyglądało bo nie mam doświadczenia, ale w vagu się to nazywa bloki pomiarowe i przy odpalonym silniku można podejrzeć kupę parametrów na bieżąco. Drobne misfire nie będą powodować błędu, ale podgląd zapłonu pozwoli podejrzeć na którym cylindrze się pojawia. Wtedy podmieniasz cewki miejscami i patrzysz czy misfire wędrują po cylindrach za cewkami.

właśnie szukam takiego interfejsu. Torque nie pokazuje parametrów korekt wtrysków. Liczyłem, że ten interfejs kumpla pokaże, ale też nie. Muszę się wybrać gdzieś na diagnostykę. Ale jak mam za diagnostykę zapłacić nawet i 300 zł (bo, np. do ASO pojadę), to równie dobrze mogę cewki wymienić :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U nas w GP na obrotomierzu obserwuje lekkie wahania obrotów, natomiast odczyty (dynamiczne) parametrów auta nie wykazują żadnego wypadania zapłonu / falowania obrotów :E
Przedmuchów na wydechu / kolektorze brak (w tym nowa uszczelka kolektora jak i plecionka wydechu), cewki świeże, świece nowe, góra silnika świeżo składana po uszczelce pod głowicą itd.
Słuchając pracy silnika też nie idzie nic wyłapać.

U nas podejrzenia kierowałem w stronę elektryki / alternator / spadki napięcia bo światła przygasają - natomiast pomiary ładowania itd. nie wykazują żadnych nieprawidłowości sugerujących większe obciążenie na jałowym / przez to falowanie;


 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości sprawdź na zimnym czy po wkręceniu go na 1500 rpm wskazówka będzie falować. Można też mu z zaskoczenia dać gaz w podłogę i jak będzie moment zawachania i koślawej pracy to faktycznie będzie jakiś problem z zapłonem.

Tu przykład 

 

Edytowane przez Pentium D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Yab napisał:

..

Tak po wczytaniu to powodów może być od groma - od sond (wymienione), przez zapchany kat, przepływkę aż po kończące się wariatory. Plus kilkanaście innych powodów. Optymiści zaczynają od odpięcia klemy po wymianie sondy aby ECU zaczęło się uczyć nowych nastawów od początku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 5.08.2020 o 16:14, bergercs napisał:

Cewka powinna właśnie wywalić błąd.

Ogólnie obczaj jak wyglądają świece bo przy wypadającym zapłonie raczej na świecach będzie "ślad" nieprawidłowej pracy.

 

W dniu 5.08.2020 o 15:15, Kowal napisał:

Yab, powinny być misfire, tylko nie wiem czy interfejs takie coś odczytuje u Ciebie i czy go masz.

Przy pojedyńczym wypadaniu w cale nie musi walić błędem wypadania, przynajmniej u mnie tak było - ale to  laguna więc tutaj może wszystko być na opak :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, jarux napisał:

Przy pojedyńczym wypadaniu w cale nie musi walić błędem wypadania, przynajmniej u mnie tak było - ale to  laguna więc tutaj może wszystko być na opak :E

No w vagu tak dokładnie jest - pojedyncze drobne misfire nie powodują pojawienia się błędu, ale będą widoczne w blokach pomiarowych. Tylko jak pisałem nie wiem czy w Mercu też da się to tak sprawdzić. 

Błąd ja miałem jak mi jedna cewka (a miała niewielki przebieg) konkretnie bruździła przy odcince, pojawiał się check engine, błąd na vagu i odłączało cylinder :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmieniając temat na Dodge'a: musiałem dać do zrobienia zaprawki, w tym na masce. Wyszło tak średnio wizualnie. Jako, że obecne naklejki na masce i tak są do wyrzucenia, to stwierdziłem, że okleję całą maskę. Podrzućcie pomysły w jaki kolor to okleić? Myślałem o satynowej czerni, tak by się zgadzało z naklejkami po bokach i z tyłu, ale nie upieram się konkretnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Yab napisał:

satynowej czerni

fajnie bedzie leżało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem też za czarnym.

CO do programów na elma ja polecam polskiego PISTONa

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kamerka cofania albo radio mi świruja w Dodge'u. Od niedzieli mam tak, że jak odpalam auto i odpala się radio to od razu wskakuje ekran cofania. Tak jakby radio wykrywalo że cały czas R jest wrzucone. Jednak obraz pojawia się dopiero jak faktycznie wrzucę R. Mogę ten ekran zamknąć ale wtedy jak znowu wrzucę R to kamerka się nie przełączy automatycznie. Nic takiego nie grzebalem przy aucie by to się stało. Jedynie w sobotę umylem auto a problem wyskoczył w niedzielę. W sobotę po myjni trochę jeździłem więc to nie było tak, że po umyciu się to stało. Radio to Pioneer AVH-X390BT. Cała reszta działa w porządku tj. na desce prawidłowo się pokazuje w jakiej pozycji jest skrzynia, światło cofania zapala się dopiero jak jest R wrzucone. Ktoś ma jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie pomogło. Nie pomógł też restart do ustawień fabrycznych ani update firmware'u. Zauważyłem, ze jak wcisnę hamulec "ręczny" (a w zasadzie nożny) to problem znika. Zatem albo coś na kablach albo coś z radiem - w sumie to żadne odkrycie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Merc odpalony pierwszy raz po chyba 2 tygodniach. Wcześniej pomalowałem tunel środkowy i dzisiaj zajechałem zobaczyć jak wygląda po wyschnięciu. Biorąc pod uwagę skomplikowanie naprawy (odtłuszczenie i później pomalowanie wytartych miejsc farbką do modeli) to jak dla mnie efekt jest mega. Na żywo nie widać gdzie co było robione.

Było tak (w sumie nie mam lepszych zdjęć przed):

8cd4296d3066ee66m.jpg

A jest tak:

e1c9a081cfccaed6m.jpg1084f3e21ef3a531m.jpg

I zauważyłem też, że tych wibracji na jałowym praktycznie już nie czuć. Może to była kwestia zaadaptowania się ecu po wymianie czujnika położenia wałka?

 

Co do Dodge'a to stwierdziłem, że odnawiam naklejki tak jak są. Zatem Dodge idzie do lakiernika w poniedziałek za tydzień na malowanie maski i kilku innych elementów, projekt w firmie poligraficznej się robi i będą nowe naklejki naklejane pod koniec grudnia

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...