Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

baQus

E39 530dA

Rekomendowane odpowiedzi

Alternatywnie można też tarcze zwyczajnie zmienić na nowe. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli było z czego skrobać, to nie widzę w tym nic złego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za założyłem Zimmermann Sport nawiercane i po 7k Km ładnie się sprawują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tarcze mają 3 miesiące, więc nie było sensu zamawiać nowych :)

Tym bardziej, że nie żadne chinole, tylko normalne Febi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do czytnika to mk3 czesto sie psuja, kup sobie mk4, wyjmujesz stary, wkladasz nowy i dziala od strzala ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tarcze mają 3 miesiące, więc nie było sensu zamawiać nowych :)

Tym bardziej, że nie żadne chinole, tylko normalne Febi.

To normalne żeby trzeba było przetaczac 3 miesięczne tarcze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To normalne żeby trzeba było przetaczac 3 miesięczne tarcze?

 

W obecnych czasach wcale nierzadkie. Miałem kiedyś okazję (z resztą też przy przetaczaniu prawie nowych tarcz) porozmawiać z gościem, który się tym zajmuje od wielu lat, i mówi, że nawet w przypadku renomowanych producentów typu ATE, Zimmermann się to zdarza, a najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to, że tarcza często lepiej się zachowuje po.. przegrzaniu i przetoczeniu, niż jak była nowa. Witamy w erze cięcia kosztów na wszystkim, włącznie z procesem hartowania czy doboru materiałów :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za założyłem Zimmermann Sport nawiercane i po 7k Km ładnie się sprawują.

 

nie wiem czy E39 ma te same tarcze co E46, ale kiedyś przeczytałem ileś wątków z których można było jednoznacznie przeczytać, że najlepsze tarcze do E46 to OEM, nawiercane wcale lepiej nie odprowadzają ciepła i łatwiej je wykrzywić. Winowajcą ma być jedno tłoczkowy zacisk, który nie wyrabia, w sumie to byłoby całkiem logiczne.

 

To normalne żeby trzeba było przetaczac 3 miesięczne tarcze?

 

Tu ta sama sytuacja, dużo nie trzeba. Czytałem, że gość, bardzo inteligentnie umył samochód i schował na miesiąc do garażu, potem mu zaczęły pojawiać się bicia, tarcze miały chyba zaledwie 14k km. Ten aspekt właśnie podczas kupna auta jest dość ważny, bo podejrzewam, że wiele ludzi, którzy już kupili nowe cacuszko, to które sprzedają zostawiają gdzieś na parkingu, garażu i stoi, czekając na zbawienie. Tarcze łapią rudę, potem taki delikwent podczas pierwsze jazdy zamiast zebrać tą rudę to od razu sprawdzi moc hamulców i po ptokach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie tarcz - jak wcześniej pisałem, problemem był zacisk, który był cały usyfiony i nie cofał się prawidłowo. W wyniku tego nowe tarcze się lekko skrzywiły. Po oczyszczeniu zacisku i wymianie wszystkich elementów wymienialnych, działa już prawidłowo. Tarcze delikatnie przetoczone mają teraz niewiele mniej grubości, niż nowe tarcze, a do grubości minimalnej jest jeszcze daleko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile Cię kosztowało przetoczenie? Bo nierzadko słyszę, że porównując koszt przetoczenia z ceną nowych tarcz, różnica jest na tyle niewielka, że lepiej kupić nowe tarcze.

 

Oczywiście wszystko zależy od ceny tarczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

25 zł/szt. Drugim powodem przetoczenia było to, żeby zobaczyć, jak będą się zachowywać za kilka tys. km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy u Ciebie w okolicach podświetlania tablicy rejestracyjnej ruda się szerzy (u mnie jest w mocowaniach żarówek mały rdzawy nalot)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, tam nie. Tylko na samym rancie widać ślad korozji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj się dowiedziałem, że mam webasto, które wystarczy aktywować za pomocą kompa :)

Magik, które ma mi ogarnąć piksele i AUX będzie miał do zrobienia jeszcze uruchomienie webasta, ale niestety muszę poczekać jeszcze 2 tygodnie, żeby się do niego umówić.

 

Sprawdziłem sobie też spalanie - po zatankowaniu pełnego baku zrobiłem 300 km i ponownie zatankowałem do pełna - zapłaciłem 100 zł z jakimiś groszami, więc spalanie wychodzi poniżej 7l przy normalnym jeżdżeniu - rewelacja :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...