Skocz do zawartości

sln

Forumowicze
  • Liczba zawartości

    267
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

1 obserwujący

O sln

  • Tytuł
    Gaduła
  1. czyli bez custom loopa lepiej nawet nie podchodzić do renderowania po OC? Trudno, zostawię go narazie na stocku, przeskok z i5 2500k i tak pewnie będzie bardzo odczuwalny
  2. jeszcze raz dzięki. Na 99% będę dokładać drugie GPU w przyszłości, także zdecyduję się chyba na O11 XL bo ma mnóstwo miejsca na 2 karty No i na jakieś AIO na początek (FD celsius 36?) + BQ pure wings 2 jeszcze jedno pytanie: widzę, że jest też wersja "Air" tej budy: czy dałaby radę temu prockowi i 2x GPU przy dołożeniu tych kilku wiatraków z przodu i z boku?
  3. Dzięki za propozycje. A czy takie połączenia : Lian li o11 xl + jakieś AIO Be quiet! Dark base 700/900 + dark rock pro 4 mają sens?
  4. Nie, mam zewnętrzny dysk pod usb 3.0. W środku będzie dysk na system i jakiś pojemny ssd. Ogólnie komputer nie musi wyglądać, nie potrzebuję szkła i rgb itd. Będzie stać pod biurkiem i na siebie zarabiać. Także biorę pod uwagę wszystkie opcje, midi tower, full tower, powietrze, aio itd
  5. Witam, mam dylemat jeśli chodzi o wybór obudowy i chłodzenia do stacji roboczej na 3900x. Komp wykorzystywany będzie głównie do renderowania, na początek na 1 GPU, później pewnie na 2. Potrzebuję jak najchciszego połączenia przy równoczesnym utrzymaniu bezpiecznych (niekoniecznie najniższych!) temperatur. Komp będzie często renderować w nocy, a ja chcę spać Zamierzam na to combo przeznaczyć max 2000 zł.
  6. Witam, po latach nadszedł czas wymienić zasłużonego dziadka z podpisu na coś nowszego. Do czego będzie używany komputer? Głównie wizualizacja/grafika 3D - Blender / Substance / Unreal Engine Co będzie potrzebne? Zamierzam wykorzystać wiele części/peryferiów z obecnego kompa, jeśli chodzi o nowe to już trochę poczytałem, ale nie wiem jaka jest opłacalność i kompatybilność tych już wybranych. Potrzebuję oceny i pomocy w wyborze:: + PROCEK AMD Ryzen 3900x + CHŁODZENIE Dark Rock PRO 4 + MOBO Asus Pro WS X570-ACE lub Gigabyte X570 AORUS MASTER Potrzebna dobra sekcja zasilania, przepustowość, stabilność + obsługa minimum 2 kart od NV - renderuję głównie na GPU i głównie ten element będę upgrade'ować w przyszłości. Zakładam, że w moim przypadku platforma x570 będzie lepszym wyborem niż B450? + RAM ??? kompletnie nie wiem co wybrać Na początek jakieś kostki 2x 16GB, najlepiej jakby nie gryzły się z chłodzeniem żadne świecidełka mi niepotrzebne + DYSK M2 ??? tutaj też Coś pod system i główne aplikacje (1TB minimum) + OBUDOWA Lian Li PC-O11 Air Podoba mi się możliwość schowania zasilacza z tyłu i możliwość zamontowania wiatraków chłodzących GPU na spodzie budy. Czy będzie kompatybilna z chłodzeniem? Czy da radę wychłodzić taki zestaw? BUDŻET: max 6000 zł pozdrawiam
  7. Dlaczego wszyscy polecają 8-rdzeniowego intela skoro za tą kasę można mieć ryzena 1950x z 16 rdzeniami, który jest stworzony pod programy tego typu? Serio pytam, sam przymierzam się do kupienia podobnego zestawu (grafika 3d) 9900k vs 1950x
  8. nie da się niestety; albo scena się zmieści w VRAMi wyrenderuje albo będzie błąd/zwis aplikacji tak jak kolega gofer87 pisał - wątpię, żeby CPU tutaj miał jakikolwiek wpływ na karty. Jest podobnie jak w bitcoin - karty renderują scenę podczas gdy CPU może być cały czas w spoczynku. Teraz powiedzcie mi: gdybym w przyszłości chciał się brać za tworzenie czegoś w Unreal Engine 4 / Unity albo chciał zainstalować dzieciakowi jakąś grę to ten i7 8700k na serio będzie dławił te karty i potrzebuję Xeona ?
  9. niestety udostępnić nie mogę ale jak pracujesz przy projektach, gdzie trzeba renderować w 4K (zdarzało mi się w 6000x6000) to musisz używać dużych tekstur (4k to absolutne minimum). Najlepiej teksur PBR, które mają po kilka map. Do tego czasami dochodzi displacement, oświetlenie w HDRi itd.. Sam denoiser w blenderze zjada dziwnie dużo ramu Jasne, pewnie dałoby radę dłużej posiedzieć i zoptymalizować scenę, ale to jest dla mnie stracony czas, bo nie tworzę na potrzeby gier i nie muszę liczyć trójkątów etc. A czas to pieniądz bo mogę go przeznaczyć na kolejny projekt
  10. VRAMu może zabraknąć przy renderowaniu, w blenderze/cycles jśli renderujesz za pomocą CUDA to cała scena jest wrzucana do VRAMu właśnie, sam viewport nie stanowi problemu. Płyta świetna, nawet nie pomyślałem wcześniej o 2-procesorowym rozwiązaniu, dzięki
  11. nie wiem czy renderowanie na CPU ma sens, skoro wg tych wyników nawet GTX980 zjada xeona http://download.blender.org/institute/benchmark/latest_snapshot.html dlatego chce miec silne CPU do modelowania/tworzenia tekstur a kilka GPU do renderowania. Największą bolączką właśnie jest ilość VRAMU, która na chwilę obecną sie niestety nie sumuje. Ma to być zmienione w przyszłości, ale kto wie kiedy to będzie .. o cholera, zaintrygowales mnie, teraz mam ciezki orzech do zgryzienia
  12. W tej chwili głównie Blender (Cycles, CUDA) - wcześniej Maya/Sketchup + Vray (CUDA). Tak, silnik wykorzystuje wszystkie karty, które znajdzie w systemie. Możesz połączyć nawet GTX 680 oraz 1080 i ich moc będzie wykorzystywana. Z tego co widzę po benchmarkach, to kupno 1080 w tej chwili nie ma absolutnie sensu jeśli chodzi o wydajność. Problem może pojawić się dopiero, gdy zacznie mi brakować VRAMU (no chyba że istnieje wersja 1060 z większą ilościa VRAMu niż 6GB) i dopiero wtedy zmienię karty.
  13. Witam, zamierzam zbudować kompa do grafiki 3D, głównie do renderingu na GPU, gdyż obecny sprzęt strasznie spowalnia moją pracę. Bazą będzie i7 8700k (który zamierzam w miarę potrzeby podkręcać) i 4 karty graficzne, dlatego potrzebuję głównie pomocy w wybraniu płyty głównej pod ten procesor. Ogólnie potrzebuję pomocy w doborze: - mobo + RAM cena nie gra roli - ma być wydajnie i przede wszystkim stabilnie, ale bez zbędnych dodatków. Ramu na początek 16GB, i tak renderuję na gpu. Obsługa quad SLI mile widziana, ale nie wymagana Miło by było użyć tych 4 kart w jakiejś grze, skoro już będą w środku. - chłodzenie na CPU Proc pewnie będzie prędzej czy później kręcony, ale powietrze wystarczy, mam 0 doświadczenia z chłodzeniem wodnym (może kiedyś...) - obudowa + chłodzenie Coś w miarę dużego i wydajnego, co pozwoli stabilnie utrzymać niskie temperatury przez np. kilkanaście godzin renderowania - zasilacz który uciągnie to wszystko (na początek będą to 4x GTX 1060 6GB, później pewnie 1080) Resztę rzeczy (dyski, monitor, peryferia, karta audio) przerzucę z poprzedniego kompa. Za propozycje z góry dziękuję
  14. sln

    Battlefield 1

    Matko bosko ile w tej grze jest cziterów, masakra. Jestem w BF dosyć nowy i trochę mnie to przeraża jak widzę na YT film jak łatwo jest zdobyć hacka do tej gry i jak łatwo można czitowac i być nie wykrywalnym. Trochę już pograłem (62 lvl) i zaczynam rozpoznawać kto ma wallhacka albo bota i strasznie to demotywuje bo nic nie można zrobić wczoraj w jednym tylko meczu w trybie dominacja system zbanowal 6 kolesi.
  15. sln

    Doom (2016)

    No dobra. Chciałbym postawić prywatny serwer i pograć ze znajomymi. Moge? Nie moge Chciałbym ustawić w configu inne sensitivity dla każdej broni. Mogę ? Nie mogę Chciałbym zagrać w TDM bez demonów bo moim zdaniem są niepotrzebne. Moge? Nie Chciałbym zaraportować kolesia z botem. Moge? Dodatkowo ID chyba zapomniało jak życie gry się wydłuża dzięki modom i możliwością tworzenia własnej zawartości. Niestety jesteśmy skazani na to, co nam "rzucą". No i oczywiście nie za darmo Nie chodzi mi o takie samo multi, ale o rzeczy, ktore sa w dzisiejszych czasach w grach FPS standardem. A w nowym Doom ich zabrakło. Te "skupiska fanów" to ludzie, którzy potrafia spedzić przy tej samej grze kilkanascie lat. I to oni tak naprawdę tworzą tą grę. Tak było np QW i Q3. I Ci ludzie mają prawo wymagać. Pozostali pograją przez chwilę i się przesiądą na Overwatch. edit: po prostu (IMO) spedzili wiekszosc czasu nad SP i optymalizacją (za co im chwała) i nie starczyło czasu na odpicowanie MP. Zreszta troche rzeczy, które były w wersji alpha jak np. granie z botami urwali z finalnej, sklepowej wersji gry. Widocznie tak jak mowie, pewne rzeczy sa jeszcze niedopracowane. Pozostaje miec nadzieje ze kolejne patche poprawia grywalnosc MP.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...