Skocz do zawartości

Promilus1984

Forumowicze
  • Liczba zawartości

    2
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

O Promilus1984

  • Tytuł
    Małomówny
  1. A ja bym z chęcią zobaczył parę testów... szczególnie, że nawiązują one do ostatnich dyskusji pod artykułami dot. rozwiązań AMD i Intela w dziedzinie CPU i urządzeń towarzyszących. A zatem: 1. PCI-E CPU vs chipset - czy jest różnica wydajności kart graficznych lub NVMe podłączonych do linii bezpośrednio z procesora względem linii "sklonowanych" z chipsetu. Jeśli jest to w czym i jak duża. To samo w kwestiach multi GPU (w tym obliczeniowo, nie tylko SLI/CF) 2. Ilość linii PCI-E a wydajność w grach. Kiedyś coś takiego było, ale mamy już 3 rewizję PCI-E więc może by pokusić się o testy jak dużo karty graficzne będą tracić na PCI-E 3.0 4x albo czy jest duża różnica między PCI-E 16x 2.0 vs 3.0 3. Może jakiś artykuł o modach graficznych do gier. Pewnego czasu zaczęło się tego trochę pojawiać, np. ENBSeries itp. Trend się utrzymuje, a możliwe, że wielu graczy nie wie co można zyskać w ulubionych tytułach. 4. Może jakiś mały artykuł o wpływie optymalizacji pod architektury. Np. kompilacja programu zoptymalizowanego pod wektoryzację (SSE/AVX) na K7 (czyt. x87+SSE) i odpalenie na Skylake. Później SSE2 i to samo. Później AVX2 z FMA i to samo. Ile daje w "podatnym" kodzie samo włączenie opcji kompilatora dla nowych instrukcji (czyt. ile można uzyskać tylko z nowych instrukcji, a ile jeszcze muszą developerzy czasu poświęcić żeby to lepiej wykorzystywało możliwości sprzętowe). 5. Może coś więcej o ograniczeniach w pisaniu programów wielowątkowych i możliwości wykorzystania procesorów wielordzeniowych "wszędzie gdzie się da". Niestety na portalu wielu upiera się przy tym, że jedynie przez lenistwo programistów procesory wielordzeniowe nie są odpowiednio dobrze oprogramowane. 6. Przydałaby się analiza (głównie do Ryzena)... lepsza wyższa częstotliwość czy niższe opóźnienia pamięci. A może jakiś złoty środek. 7. Wreszcie dobrze byłoby uwypuklić wadę Ryzena czyli przetwarzanie AVX2 zatem zestawić procesory AMD i Intela w aplikacjach intensywnie używających AVX i sprawdzić jak to wygląda i czy podejście AMD jest dobre (na dzień dzisiejszy przy ograniczonej ilości appsów AVX2), czy też w przyszłości należy oczekiwać, że jednak zaadaptują pełne 256bit na cykl. 8. Idea APU ileś lat później - ile się udało zrealizować, ile nie... czy rozwiązania intela zbliżają się ideowo do APU, czy samo APU ma sens, czy też będzie regresja do CPU z IGP. 9. PhysX na przestrzeni lat. Ile tytułów korzysta z PhysX, a ile z nich z PhysX GPU. Na jakich kartach to działa ok, czy jest możliwość użycia dedykowanej słabszej karty do fizyki jak kiedyś, czy jest tego sens itp. 10. OpenCL na przestrzeni lat. Ile użytkowych aplikacji się pojawiło, jakie to aplikacje, czy są jakieś wykorzystywane na co dzień, czy rzeczywiście jest to tak multiplatformowe jak zakładano (tj. w smartfonach, tabletach itp.), jak maluje się przyszłość.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...