Skocz do zawartości

Wibowit

Forumowicze
  • Liczba zawartości

    36
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

O Wibowit

  • Tytuł
    Dyskutant

Contact Methods

  • Website URL
    http://github.com/tarsa
  1. Bez żadnej kompresji rozmiar filmu FullHD wynosiłby: ((1 bajt = 8 bitów) / kanał) * (3 kanały / piksel) * (2e6 pikseli / klatkę) * (30 klatek / sekundę) * (3600 sekund / godzinę) = 648 gigabajtów / godzinę 10 kanałowy dźwięk z próbkowaniem 200 kHz i 32 bitami na kanał miałby taki rozmiar: (10 kanałów) * ((4 bajty = 32 bity) / próbkę) * (200 tysięcy próbek / sekundę / kanał) * (3600 sekund / godzinę) = 28.8 gigabajtów / godzinę Przy włączonej kompresji bezstratnej rozmiar wideo wyniósłby około 200 gigabajtów / godzinę, sugerując się wynikami z https://x265.readthedocs.io/en/default/lossless.html natomiast rozmiar audio zmniejszyłby się o około połowę do około 15 gigabajtów / godzinę. Nie. Zmienna ilość bitów nie oznacza zmiennej ilości klatek. Popatrz na kompresję JPEG. Czasami wychodzą mniejsze pliki JPG, a czasami większe, nawet jak zapisujesz z tymi samymi ustawieniami jakości. Obrazek złożony z samych pikseli jednego koloru zajmie najmniej na dysku jako JPG, a obrazek z losowym szumem zajmie najwięcej. Zależy jaki tryb kompresji wybierzesz. Jeśli wybierzesz bezstratną to jakość się nie pogorszy. Jeżeli wybierzesz stratną to za każdym kolejnym kodowaniem (z wersji poprzedniej na następną) jakość będzie się pogarszać.
  2. Jak w Quality wybierzesz Avg bitrate to będziesz miał zmienną przepływność. Dodatkowo zaznacz "2-pass encoding" - w pierwszym przejściu enkoder rozpozna momenty które potrzebują mniej lub więcej bitrate oraz znormalizuje wyniki, a w drugim przejściu zakoduje materiał z obliczoną wcześniej przepływnością.
  3. Samo ściąganie to jeszcze nie ryzyko. Ryzyko jest przy otwieraniu i w zależności od programu ryzyko może być mniejsze lub większe. Dla przykładu jedne czytniki PDF są bardziej dziurawe, a inne mniej. Sprawkę komplikuje to, że np przeglądarka X może korzystać z programu Y do odczytu PDFów, a to za sprawą wtyczki do przeglądarki.
  4. Pod DVI-D? Przecież w cyfrowym formacie przesyłu sygnał jest zamieniany na analogowy dopiero w monitorze. Sprawdź czy nie przestawiłeś jakichś kontrastów czy jasności gdzieś w ustawieniach grafiki.
  5. Te obrazki potwierdzają moje przypuszczenia. W przypadku SDR największe straty są jeszcze przed wyświetleniem obrazu na monitorze. A na to nie ma wpływu sam monitor.
  6. Na mój gust to HDR ma sens przy realizacji wideo, a nie jako format docelowy. Jak już poustawiamy ekspozycję jak trzeba to 8 bitów na wynik wystarczy. Podobnie formaty dźwięku z 24-bitową lub większą dynamiką nie mają sensu jako format docelowy (praktycznie nikt nie usłyszy różnicy w porównaniu do dobrze zrealizowanych 16-bitów), ale mają sens jako format wejściowy, który poddaje się obróbce. Pamiętajmy, że osiem bitów ośmiu bitom nierówne. Dobrze zrobiony dithering i dopasowana krzywa gamma pozwalają uzyskać szeroką rozpiętość tonalną przy standardowych 8 bitach. Dodatkowe 2 bity (ponad standardowe 8) mogą pomóc przy kiepskich konwerterach, wprowadzających duży błąd zaokrągleń. Inaczej mówiąc, HDR ma większy sens przy nagrywaniu (co ma miejsce przed obróbką) niż przy wyświetlaniu (które ma miejsce po obróbce).
  7. Przecież jutro będą oficjalne testy (na jakichś specjalnych sterownikach być może) to po co dzisiaj wróżyć z fusów??? A skoro Ryzen 2400G ma wsparcie dla RAM DDR4 2933 MHz to różnica między pamięciami 2133, a 2933 powinna być znaczna.
  8. Ja mam Edifiery R2730DB i śmigają jak złoto na karcie M-Audio Audiophile 2496. Dorwałem ją za jakieś 300 złotych, ale teraz już pewnie nie da się nowej kupić. Z mojego punktu widzenia plusem są złącza RCA. Z jackami mam złe wspomnienia. Na szybko jednak znalazłem alternatywę tutaj: https://www.x-kom.pl/p/277063-karta-dzwiekowa-aim-sc808-pci-e.html Ma cinche, złącza PCI-E i pewnie wsparcie w postaci aktualnych sterowników. Jest nawet artykuł na pclabie o tej karcie: http://pclab.pl/news57347.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...