Skocz do zawartości

Raidenorius

Forumowicze
  • Liczba zawartości

    1157
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

16 Good

O Raidenorius

  • Tytuł
    Uzależniony od forum

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Sposób aplikacji najbardziej zależy od coolera. Jeżeli masz direct heatpipes (czyli rurki cieplne bezpośrednio do odpromiennika CPU), to w tedy musisz się tym bardziej martwić. Przy boxowym chłodzeniu amd masz płaską podstawę, więc sposób apliakcji ma mniesjze znaczenie, z tym, że lepiej trzymać się tu zaleceń producentów (większości past) co do wielkości odpromienników, tj.: - przy małych odpromiennikach jedna, centralna kropka; - przy średnich 5 kropek: jedna centralna i 4 po rogach, ale nie przy samych krawędziach; - przy dużych wiele kropek. lub, tak jak podaje Noctua: https://noctua.at/pub/media/blfa_files/manual/noctua_nt-h1_3.5g_manual_en.pdf Twój procesor to średni odpromiennik (jak każdy AM4), więc metoda na X też jest dobra (podobna do 5 kropek, bo mamy pastę w centrum i na rogach). Co do ilości pasty, to jeżeli nie pójdziesz w skrajności, to nic się nie stanie, z tym, że przy naprawdę skrajnych ilościach, lepiej jest dać dużo za dużo, niż prawie nic.
  2. Przy manualnych nastawach opóźnień ram, np. Dram calculator for ryzen nie podaje tRFC 2 i 4. Zostawiacie na auto, czy zmieniacie pod nową wartość tRFC?
  3. To kwestia dokarmienia karty przez lepszy ram w manualu. Ja w 1080p z dlss też miałem 120-140W. Dopiero w 1600p mam te 180-200W, bo większy nacisk na kartę, a procek z tak ustawionym ramem nie blokuje jej (tak jak u ciebie - rozumiem, że do 145W w 1440p?). Ogólnie ta gra ma problem, bo nie robi ansychronu ray tracingu na karcie, tylko miesza do wszystkiego CPU. Nie jest to najlepszy przykład np. do sprawdzania tego, czy dany CPU fajnie wykarmi nam kartę w 1440p, a chyba to było tematem tego wątku. Na podobnej zasadzie co @jurekk rzucił do tematu spidermana, możemy wybrać dowolną grę paradoxu w późnej fazie rozgrywki i pisać, że i7 13700k się dusi z RTX 3060ti w 4k. Jakby to są tak napisane silniki i zawalą każdy CPU. Tu filmik 1080p, ustawienia b. wysokie, DLSS quality; RTX on vs RTX off - wpływ na CPU i klatki
  4. Dla zainteresownych, poczytałem o tym spideramnie i rt w nim. Zgodnie z analizą CapFrameX cpu bardzo mocno uczestniczy w obliczeniach trajektorii promieni (bardziej niż w innych grach), i ta gra z rt zajedzie każdy cpu. Ciekawe ile z tego z uwagi na AMD w konsolach? https://tech4gamers.com/spider-man-remastered-cpu-intensive/ Żeby nie było, sami twórcy powiedzieli : "cpu is massively involved in BHV management" BHV - http://www.bwfischer.com/oculusRayTracer.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...