Skocz do zawartości

Kyle_PL

Forumowicze
  • Liczba zawartości

    4967
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

277 Excellent

4 obserwujących

O Kyle_PL

  • Tytuł
    Uzależniony od forum

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Od lat '90 jakoś jak dobrze pamiętam, gdzieś do okolic 2017r?
  2. Zyskuje zniszczeniem Polaków - sorry za przewrotne stwierdzenie, no ale takie wnioski (najważniejsze pogrubiłem): https://www.bankier.pl/wiadomosc/Komu-sluza-niskie-stopy-procentowe-2776767.html "Zawsze" to było odwrotnie. To dopiero teraz jest taka chora sytuacja. 👍 W takim wypadku w bankach nie będzie pieniędzy zdeponowanych (bo i po co oszczędzający tam mają dawać pieniądze?), tylko same długi pożyczkobiorców, więc kasa stworzona z powietrza nie przez bank centralny nawet, tylko przez bank lokalny. Wiesz do czego to doprowadzi?
  3. A Glapiński wraz z RPP nadal trzyma stopy procentowe na 0% - wszak trzeba zabrać tym co mają jakiekolwiek oszczędności, bo jak to tak może być, by obywatel coś miał zaoszczędzone 🤬
  4. Może problem nie jest z drożnością dysz, tylko ze stykami zasilającymi głowice/dysze. Może przeczyść wszelkie styki do wkładów tuszy/głowic, od strony drukarki i od samych wkładów/głowic.
  5. Po prostu kolejny podatek - powód nieistotny, byle jeszcze bardziej wydrenować społeczeństwo, by były pieniądze na to, by Polaków przekupić ich własnymi pieniędzmi (wysokie podatki i później rozdawnictwo pokroju 500+, które pewnie niebawem się zamieni na wyższą kwotę, bo ta już się w niemałym stopniu zdewaluowała inflacją).
  6. ... czyli te 3600 Mhz wcale nie takie pewne.
  7. Kyle_PL

    240Hz vs 144hz.

    Rozwinę: dzięki temu na ekranie 240 Hz przy stałych np. 144 FPS ekran będzie "taktowany" na 144Hz i będzie płynniej niż przy stałych 240Hz wyświetlających 144 FPS.
  8. Nie chodzi o to żeby grać w takiej rozdzielczości, tylko o to, by przy testowaniu CPU na pewno GPU nie był bottleneckiem. To dobra metoda pomiarowa CPU, biorąc pod uwagę, że kiedy GPU nie jest bottleneckiem, to jest praktycznie ten sam FPS przy różnych rozdzielczościach ( ten sam FPS w 1280x720 co w 1920x1080 co w 2560x1440 np. na i5 11400f w Counterstrike, co widać na tym teście: Counterstrike GO i5 11400f max power limit (gear 2, ale przy innych jest analogicznie) 1280x720 - 407 FPS: https://www.techpowerup.com/review/intel-core-i5-11400f/15.html 1920x1080 - 408 FPS (1 FPS różnicy - tyle co nic): https://www.techpowerup.com/review/intel-core-i5-11400f/16.html 2560x1440 - 407,1 FPS: https://www.techpowerup.com/review/intel-core-i5-11400f/17.html Więc wynik takiego pomiaru CPU dobrze zobrazuje gdzie są granice CPU w wyższych rozdzielczościach również.
  9. Kyle_PL

    240Hz vs 144hz.

    Tak, bo tutaj przy LCD dochodzi jeszcze kwestia działania overdrive itd. Także mając monitor 144Hz i chcąc wyświetlać stałe 60 FPS spróbowałbym 120 Hz i 60 FPS.
  10. Kyle_PL

    240Hz vs 144hz.

    I co z tego, jeśli to większe odświeżanie zostanie "zużyte" na dwukrotne wyświetlenie jednych klatek, a innych na jednokrotne? (no chyba, że się wyłączy synchronizację, to będziemy mieli tearing przy sztywnych 240Hz i np. 144 fps) - to zjawisko pogarsza płynność i aby tego nie było powstało gsync itp. rozwiązania zmiennej częstotliwości odświeżania. Czasem jest tak że się widzi pewne rzeczy, ale myśli się "że tak musi być".
  11. Kyle_PL

    240Hz vs 144hz.

    Co to ma do rzeczy że jest może mniej widoczny, w związku z tym co napisałem?
  12. Kyle_PL

    240Hz vs 144hz.

    I faktycznie nie ma, tylko punkt synchronizacji trzeba przesunąć "pomiędzy klatkami", bo przy samym limicie na 60 FPS przy ekranie 60 Hz bez tej osobliwej synchronizacji (czyli bez v-sync) mamy rozdarty obraz w jednym miejscu. Wygląda gorzej - też odpalałem niższe FPS od Hz ekranu (mowa o niewielokrotnej różnicy, czyli np. 46 fps na ekranie 60Hz). Bo przy 30 FPS na 60 Hz jest już OK (nie licząc kiepskiego FPS oczywiście)
  13. Kyle_PL

    240Hz vs 144hz.

    Zawsze jak masz różny czas wyświetlania klatek to masz gorszą płynność. Zacznij się zachowywać jak człowiek. Eletronika cudów nie zdziała. Przy 144 fps przy ustawionych stałych 240 Hz, zakładając wyświetlanie całych klatek jedne klatki będą wyświetlane 2x dłużej niż inne, co pogorszy płynność. Praktycznie tak - ustawiając zmienny Hz by był równy chwilowemu FPS (tak działa freesync / Gsync) doprowadzają do sytuacji, że ich monitory podczas typowej gry zwykle działają z niższym odświeżaniem niż maksymalne, właśnie po to, by uniknąć sytuacji znacznej różnicy w czasie wyświetlanych sąsiadujących klatek (tak będzie przy stałych 240Hz i 144fps - niektóre klatki będą wyświetlane przez 4,17ms a inne 8,33ms.
  14. Kyle_PL

    240Hz vs 144hz.

    Jak na 240 Hz ustawi 144FPS, to będzie gorsza płynność niż przy ustawionych 144Hz @ 144 FPS. NA ekranie 240 Hz możesz ustawić 144Hz, więc w czym problem?
  15. Wystarczy nieco zastanowić się co tam jest pokazane, porównać z innymi procesorami i wyciągnąć wnioski - wiem, za wiele wymagam 😆 To 10nm zapewne uratowało by tyłek Intelowi. ... z drugiej strony gdyby wcisnąć starszą architekturę w 10nm to byłoby jeszcze lepiej. No nic, zobaczymy jak będzie przy AlderLake - obym się nie zawiódł jak przy RocketLake.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...