Skocz do zawartości

Kyle_PL

Forumowicze
  • Liczba zawartości

    3914
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

69 Excellent

4 obserwujących

O Kyle_PL

  • Tytuł
    Uzależniony od forum

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Jeśli to jest tylko w trybie "low blue" to może albo to jakiś tryb testowy, albo kwestia wadliwego firmware (czyli może da się zaktualizować).
  2. ... ale ma fajny marketingowy napis. Takie "Quantum DOT" tyle, że w IPS.
  3. Grając w np. F1 2015, z widoku z oczu kierowcy/wnętrza kabiny, widzę, że w takich grach jest istotna wysoka rozdzielczość, po to, by było wydać nie za późno w którą stronę skręca tor na dalszym planie (no chyba, że bardzo ostro będziemy bazować na mini-mapie, lub znamy tor na pamięć). Także do takich rajdówek jak np. F1 2015, przy widoku z oczu kierowcy, a nie w trybie "arcade" z nad bolidu, wolałbym 4K @ stałe 60FPS niż 2560x1440 @ zmienne 120-144FPS. Może rozważ jakiś kompromis w postaci ultra-panoramy 3840x1600 pikseli 100Hz itp. (połączenie wyższej rozdzielczości z większym odświeżaniem). ps. tylko teraz z tym 3840x1600 może być problem do 1500zł. No tak czy inaczej dałem Ci temat do przemyślenia
  4. Te wykresy to poziom przekłamań wzgl. sRGB przy wyświetlaniu "na pałę" (czyli obraz sRGB i brak CMS). Po włączeniu zarządzania kolorem (taki skaler gamutu zdjęcia/filmu, do gamutu ekranu) przekłamania będą dużo mniejsze ... na każdym tej klasy monitorze. Odnoszę wrażenie, że wielu recenzentów, którzy robią takie testy, tak na prawdę ich nie rozumie.
  5. Wszystko jest w porządku. W tym oknie w windows 10 nie działa cleartype, więc na monitorze z niewysokim PPI (101PPI) przy skalowaniu 100% (więc stosunkowo mało pikseli buduje pojedyncze litery) takie zniekształcenia bardziej widać (szczególnie, jak ktoś ma dobry wzrok). Przy skalowaniu powyżej 100% powiększamy dystans między wielkością piksela, a wielkością wyświetlanego obiektu, dzięki czemu takich defektów, przy odpowiednio dużym skalowaniu nie widać (oczywiście najlepiej mieć duże PPI, by wyświetlane obiekty/litery nie były za duże). Alternatywą może być skalowanie na tym monitorze do 125% i odsunięcie się od ekranu - pikseloza będzie mniej dostrzegalna, choć na monitorze z powodu nie za wielkiej rozdzielczości będzie nie za duża przestrzeń robocza.
  6. O to bym się nie martwił. W poprawnie napisanych grach nie ma problemu, natomiast w grach gdzie spaprano skalowanie interface, nadal nie będzie on jakoś masakrycznie mały (w końcu to nie 21,5" 4K :) )
  7. Ja proponuję dołożyć do modelu 23,8" 2560x1440 na IPS (poniżej 700zł kosztuje takie coś - obraz ostrzejszy i gładszy niż na 21,5" 1920x1080 ... no i oczywiście większy). Osobiście wolę nieco większe czcionki, niż przy 24,5" FHD @ 100%, a z drugiej strony mniej "ziarniste" (wpływ wielkości piksela), czyli brałbym np. 23,8" , albo 25", ale oba 2560x1440, z takim skalowaniem by czcionki były wygodnie duże, czyli gdzieś w przedziale 125-150%.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...