Skocz do zawartości

Isharoth

Forumowicze
  • Liczba zawartości

    6045
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana Isharoth w dniu 5 Lipca 2020

Użytkownicy przyznają Isharoth punkty reputacji!

Reputacja

758 Excellent

O Isharoth

Contact Methods

  • Website URL
    http://steamcommunity.com/id/Isharoth

Ostatnie wizyty

52474 wyświetleń profilu
  1. Isharoth

    Valheim

    Nic dziwnego, bo pewnie nawet Valheim ma lepiej zaprojektowaną rozgrywkę niż większość AAA. Gra ma w pierwszej kolejności wciągać rozgrywką, w ten sposób można przechodzić ją nawet po kilka razy i nadal czerpać radość. W CP77 niby masz ciekawą fabułę i zadania, ale gra jest zbyt łatwa, niezbalansowana przez co rozgrywka sama w sobie nie wciąga. W nowych AC masz powyciągane wszystkie mechaniki z innych AAA i posklejane żeby jakoś się trzymały ot - poprawna ale mierna rozgrywka projektowana przez ludzi od wykresów a nie zapalonych graczy. Chcesz się dobrze bawić to trzymaj się z daleka od gier wysokobudżetowych. No chyba że szukasz samej dobrej fabuły, bo niektóre z tych gier jeszcze dają radę pod tym względem. Ale wtedy nie wiem czy nie lepiej sobie jakiś dobry film włączyć, zamiast się męczyć z jakimiś nudnymi przerywnikami w postaci źle zaprojektowanej rozgrywki. Ciekawi mnie popularność Valheim i jak długo się utrzyma. Sam nie grałem, ale dwóch moich znajomych podzieliło się wrażeniami i bardzo chwalili. Jednak ostatnio jakoś nie grali. Ciekawe też jak będzie wyglądał dalszy rozwój gry i na ile czasu starczy ona obecnie.
  2. Isharoth

    Cyberpunk 2077

    Odważne stwierdzenie jak na kogoś, kto przed chwilą pisał że Redzi powinni przepisać cały swój silnik żeby naprawić CP2077. Bardzo często wprowadza się usprawnienia, a nawet nowe rzeczy do silnika, jeśli są one potrzebne. Problem jest w tym, że Redzi grzebali za dużo, a ich praca nie była w żadnym stopniu poukładana. Nie od dziś wiadomo, że zarządzanie w tej firmie leży. Faktycznie najlepsza sytuacja jest wtedy, kiedy silnik nie przechodzi jakichś rewolucyjnych zmian, ale w tym przypadku mówimy o zupełnie innej sprawie. Chodziło mi o trudność w dalszym rozwoju silnika, a nie trudność w tworzeniu gier na danym silniku. Na Frostbite podobno trudno się tworzy gry. Według mnie SI nie jest integralną częścią silnika gry. Wiem co masz na myśli, ale ubierasz to w złe słowa, a w przypadku w którym piszesz że powinni przepisać cały silnik najprawdopodobniej nie masz racji, a nawet nie masz podstaw żeby to podejrzewać. Silnik co najwyżej może mieć narzędzia pozwalające na stworzenie SI, albo ułatwiające jego tworzenie, o czym zresztą sam już pisałeś, ale sam w sobie nie zawiera jako tako gotowego SI. Silnik Redów prawdopodobnie ma możliwość stworzenia dobrego SI, tutaj po prostu to co zaimplementowali Redzi jest zrobione na szybko i bez pomyślunku. Przecież w przypadku SI kierowców widać jak na dłoni, że mają na sztywno wyznaczoną drogę, co w przypadku ingerencji gracza tworzy dziwny rezultat. Nie wiem więc skąd przypuszczenie że od razu trzeba pisać cały silnik na nowo, skoro to SI w pierwszej kolejności nie zostało w ogóle zaimplementowane (bo to co jest obecnie trudno SI nazwać). Z kolej SI wrogów nie jest aż tak tragiczne i przypomina raczej to co widzimy w innych grach. Wrogowie czasem starają się nas flankować, ale na ogół są równie tępi co w innych strzelankach. Takie rozwiązanie wynika z tego że jest to gra pod odbiorcę masowego i nie opłaca się implementować nic bardziej skomplikowanego, bo po pierwsze nie zostanie to i tak docenione na opłacalną skalę, a po drugie mogłoby być za trudne dla przeciętnego odbiorcy. Oni i tak mieli za mało czasu żeby tę grę skończyć... albo raczej ten czas został źle wykorzystany. A czemuż mielibyśmy o nim tyle myśleć? Ot, niektóre zadania robiły wrażenie, ale cała gra jako całokształt jest zwykłym, przeciętnym AAA. Nie ma co się zadręczać, ani zmuszać do zainteresowania czy przechodzenia gry po raz drugi. Wieśka też długo nie wspominałem. Jeszcze dużo czasu minie zanim Redzi nauczą się tworzyć gry RPG. O ile w ogóle to nastąpi. Mnie to dziwi że ten temat ma już prawie 1000 stron, a większość postów nadal jest o tym samym. Zapowiedziano sporo nowych gier, sporo gier też wychodzi, a dyskusja nadal o CP2077, z którym praktycznie nic się nie dzieje. Jeszcze bym zrozumiał gdyby dyskusje były o fabule czy ogólnie rozgrywce, ale nie - po prostu kolejne posty o tym że ta gra jest słaba / dobra / patch opóźniony i ciągle to samo. Nie żebym chciał komuś zabraniać, ale dziwi mnie to że ktoś się wciąga w taką bezowocną dyskusję i marnuje tyle czasu. No chyba że komuś sprawia przyjemność ciągłe pisanie o tym samym.
  3. Isharoth

    Cyberpunk 2077

    @Azakiel Współczesne silniki gier są pisane w taki sposób, aby ich modyfikacja była łatwa, niektóre są nawet bardzo modularne. Nie ma potrzeby tworzyć nowego silnika, ani nawet przepisywać jakiejś większej części, a już na pewno nie dla AI. Możliwości silnika CDPR były już mniej więcej znane lata po premierze W3, ten z CP2077 na pewno został mocno zmodyfikowany, ale założenia jeśli chodzi o jego architekturę mocno się nie zmieniły, bo inaczej pisaliby całość od nowa. Problem wynika ze złej implementacji poszczególnych elementów - już nie silnika a samej gry. Widać tutaj ewidentnie brak czasu i brak doświadczenia. Sama SI jak najbardziej może być do przepisania, ale mi wydaje się że ona nie działa źle, tylko jest po prostu zbyt prymitywna. To nie jest tak, że ktoś napisał jakąś skomplikowaną SI dla kierowców w Cyberpunku, tylko z jakiegoś powodu nie działa tak jak trzeba. Ci kierowcy mają po prostu na sztywno wyznaczone ścieżki jakimi mają się poruszać, oraz proste wytyczne co robić kiedy z tych ścieżek zjadą - które jak widać nie wystarczą. Tak samo to nie jest wina silnika, że odległy ruch uliczny to samochody w postaci sprite'ów 2D. Albo że samochody znikają / podmieniają się jak spojrzymy w przód, a potem w tył. Ktoś chyba nie miał lepszego pomysłu, albo czasu na optymalizację, więc zaimplementował takie proste rozwiązania. To wybiega poza zakres zadań silnika gry. Działa w oparciu o silnik, ale samo z siebie częścią tego silnika nie jest.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...