Skocz do zawartości

_rdk_

Forumowicze
  • Liczba zawartości

    1890
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Odpowiedzi dodane przez _rdk_


  1. Masz jakieś testy które by to potwierdzały? Siostrzeńcy którzy u mnie piłowali kiedyś oba laptopy narzekali że nowy z GTX1650 Ti jest wolniejszy od starego, sprawdziłem, wydajność leży, okazało się właśnie iż w nowym było wyłączone zewnętrzne GPU i jechał na Vedze ;) odłączyłem kiedyś i zapomniałem - libre office wykorzystuje akcelerację gpu i po włączeniu jakiegokolwiek dokumentu przełączał się na GTX'a, co było irytujące


  2. 4 godziny temu, Stefan999 napisał:

    Z ramami 3200, Vega 8 ma niemal taką samą wydajność jak 960m. 

    Mam właśnie dual 3200, CL22 - czyli zdaje się max JEDEC jakie da się odpalić bez XMP i grzebania w timingach (czego nie oferuje mój laptop jak i ogromna większość nawet tych gamingowych), sam RAM mam w wersji CL20 z XMP


  3. Godzinę temu, nitrO_ napisał:

    Jak to jest możliwe, że prawie rok temu i5 11400 był szybszy lub równy r5 5600x a teraz i5 12400 jest taki sam?

    Proste, nigdy nie był szybszy ;)  ani nawet równy. Nawet ten właśnie Lipton przyznał iż jak przetestował ponownie na płycie X570 to wyniki R5600X wyszły mu 7% wyższe. I jakoś nie buduje to jego wiarygodności gdy każdy kto miał jakieś pojęcie o sprzęcie wiedział jak jest, a nawet na tym forum była banda pacanów która się jarała że intel i5 11 gen jest lepszy od 5600X 😂

    A jak przyszło do testów AL, to wychodzą takie kwiatki: i9-11900 = i5-12400 = 5600X, ale ten 5600X dopiero co przecież był gorszy od 11400 właśnie... 😂

    Już kiedyś wrzucałem to podsumowanie, średnia z ok. 30 testów AL po premierze (w tym polskiego PPC):

    Intel-Alder-Lake-vs-AMD-Zen-3-Performance-Summary.png

    • Upvote 1

  4. 38 minut temu, tomcug napisał:

    Dzięki za link, to wyjaśnia sprawę.

    Niby tak, ale patrząc na ten slajd to jednak ja tak samo jak @wrobel_krk sprawdzałem na stronach intela specyfikacje chipsetów bo kurde WTF - w końcu na obrazku jak byk stoi "memory channels" i obok "1". Jak dla mnie to ktoś po prostu popierdolił ten opis

    2 godziny temu, MarioDee napisał:

    Dziś w sklepie na X płyty B660 tańsze o 20 zł niż wczoraj :P Jeszcze parę tygodni i będzie sporo taniej :D

    Niektóre o dużo więcej, np GB DS3H, wczoraj: 699, dziś: 599


  5. Jeśli w testach innych redakcji potwierdzi się 6% różnicy w grach pomiędzy i5-11400 a i5-12400, co wyszło Liptonowi, to zabiję śmiechem każdego kto kupi LGA1700 za 40-50% więcej 😂 może wyjdzie jednak inaczej, ale póki co AL poniżej i5-12600K wygląda na badziew totalny, patrząc na to jaki miał to być generacyjny przeskok -  szykowany przez ileś tam lat

    A intelowi trzeba będzie dać naprawdę jakąś nagrodę, znów 5% generacja do generacji a ludzie jak widać chcą już nawet te 50% dopłacić 😂

     


  6. Performance mode bywa kapryśny, u mnie na iluś tam pc bez problemu, a na jednym - "nie bo nie", i nic nie poradzisz :/

    Możesz spróbować z innym GPU, jak nie pomoże to stawiam na platformę - u mnie ten jeden PC gdzie nie chciało działać to właśnie bliźniak twojej płyty, czyli MSI B450-A Pro Max + Ryzen 3100


  7. W dniu 24.12.2021 o 12:56, MaxForces napisał:

    Nic nie musze szukac, na przykladzie purepc

    pobor calego kompa 420w - 8% efektywnosc zasilacza -idle 83w -30w ddr5 obciazenie-20 w reszta komponetow=253w

    O mamo, nie wierzę iż można skończyć jakąkolwiek szkołę i zrobić tyle błędów przy jednym obliczeniu, chyba iż robisz to intencjonalnie, aby jak wcześniej - naciągnąć sobie pod tezę, bo dziwnym trafem, masz ci los - wszystkie te błędy są w jedną stronę 😂

    - pierwszy błąd to wręcz kompromitacja: jak już raczyłeś odliczyć sprawność zasilacza od obciążonego pc, to tak samo powinieneś zrobić z poborem idle - ale dla niego sprawność jest z 10% niższa, tak koło 85%, a może nawet i mniej

    - drugi: pobór w idle, te 83W, to wg twojego liczenia 0W pobieranych przez procesor, te 83W to wtedy pewnie same ledy na płycie ciągną? 😂 ajć, ale tam płyta nawet nie ma LED.... :szczerbaty:

    - trzecie, sprawność zasilacza - użyty przez ppc ma sprawność MINIMUM 94% dla 50% mocy

    - czwarte, pobór mocy DDR5  po oc + 30W 🙃  ciekaw jestem, czy w rzeczywistości dobiją choć do 20, u ciebie jest 30W + ? idle, mimum więc chyba 35-40 dla dwóch modułów 😂

     

    Odkłamując zatem te twoje wyliczenia:

    420 * 0,94 (sprawność PSU) = 395 - 71 (idle) - 20 (RAM) - 20 (niech ci będzie, to naciągniemy po twojemu - może faktycznie ledy mocniej świecą) = 284W + pobór mocy CPU w idle, który raczyłeś wymyślić sobie iż to zero = realnie ok. 300W+

     

    W zależności od sztuki, chłodzenia i płyty, na stock (PL = 241W) ten procek w CB ciągnie 220-250W. Wg ciebie oc dodaje mu max 30W, a może nawet nic.... :rotfl:

     

    A na pobór mocy 10900K u GN również postanowiłeś być ślepy 😂
     

     

×
×
  • Dodaj nową pozycję...