Skocz do zawartości

wallec

Forumowicze
  • Liczba zawartości

    4181
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Odpowiedzi dodane przez wallec


  1. Cześć,
    Czy spotkaliście się z czymś takim jak degradacja na procesorach Intela? Byłem praktycznie zdecydowany na zakup używanego i7 9700k ale dzisiaj spotkałem się z dziwnym problemem jednego z forumowiczów, który nie może uzyskać stabilności na używanym i7 8700k nawet na ustawieniach stockowych, czyli takich jakie procesor miał gwarantowane z fabryki.
    Czy faktycznie po roku lub dwóch użytkowania topowego sprzętu Intela musimy liczyć się z możliwością utraty stabilności czy raczej wynika to z nieumiejętnego pałowania sprzętu na granicy wytrzymałości po overclockingu oraz mechaniczną ingerencję w strukturę produktu, który w fabryce był dopracowany i opuścił linię produkcyjną jako procesor premium?
    Nigdy wcześniej nie spotkałem się z tym aby ktoś młotkiem lub innym ustrojstwem ingerował w strukturę procesora a potem uważał, że wciąż ma on gwarancję.

    Podsumowując, czy w dzisiejszych czasach używany intel z serii K jest wart zachodu czy lepiej szukać tylko wersji non-k?

    Tutaj link do wspomnianego problemu: 

     

    • Confused 4

  2. Czyli dalej masz niestabilny pc. Jeszcze ciasniej daj ram, jeszcze bardziej zwieksz power limit na karcie graficznej haha

     

    No i orzepotezna beka z Ciebie, chwalisz sie że miales 47 różnych płyt na am4 a zmieniłales je pewnie bo na każdej komp był niestabilny, bogowie oc na tym forum są mistrzami świata w hipokryzji hahah


  3. 35 minut temu, novi napisał:

    Już duże dane nie sypią, nadal mam bug, że nie mogę mieć włączonego hwinfo w tle bo lecą błędy... 

    af292015c6351619.jpg

     

    Więc już masz odpowiedź, że sypie się tylko jedna gra, i to taka co nie obciąża mocno ni procka ni gpu, a te co mocniej obciążają te podzespoły chodzą idealnie. Wszelkie testy stabilności zaliczam ehh. 

    Jakbyś wiedział ile przerobiłem tematu oc na am4 to byś tak nie pisał, pomagałem w oc ramu na pw, bo z kalkulatora komp nie wstawał, lub napięcia fclk na auto nie pozwoliły wstać pctowi, to Ty podglądnąłeś od kogoś jakieś ustawienia, zostawiłeś fclk na auto i zaskoczyło. Jeszcze miesiąc- półtora temu, z podkulonym ogonem podpytywałeś w temacie ryzen oc ram, jak ocnąć ram, a dziś jesteś Bogiem oc , brawo :E . 

    Przerobiłem 7-8 płyt na am4, i jedyną płytą gdzie tm5 v3 potrafi nie dawać błędów, a hci potrafi jest asrock. Na asusie jak tm5 nie miał błędów tak hci nigdy nie miało. Ale skoro wiesz lepiej, to żyj w jaskini nieświadomości, pomagaj kręcić ramy "fclk v auto" , na 1900mhz bo przecież, każdy tyle zrobi :E . 

    art385 wedlug mnie, jest jedna z osób, która najwięcej sie bawiła w oc ram na ryzenie, sporo wie i warto go słuchać.  Nie mówię że to jedyna osoba bo jest ich wiecej. 

    Wracając do tematu, 3700x czy 10700 ? Co wybrać w tak niepewnym okresie ? Warto mieć na uwadze, że planuje wrzucic mocniejsza karte, a monitor na razie zostanie obecny. Z jednej strony niebiescy bo wyzsza wydajnosc w mojej grze + przy 1080p bedzie lepiej sobie radzić z amperka. Z drugiej strony, sprawdzony ryzen, na którym nie miałem crashy ... 

    Duze dane nie sypia bo 4.8ghz wiec 5.0ghz w sygnaturce mozna sobie tylek podetrzec ale nie zmienisz bo poklask na forum musi być.

    Beka z Ciebie


  4. Piękna beka z novi. Jeszcze tylko minciu musi sie wykluc jak niestabilny jest i wszyscy wyjaśnieni.

    Tobie każą testować na milion sposobów bo może się wysypie w zastosowaniach które cie nie interesują a im może sie wywalac w tym do czego uzywaja pc ale sa bogami oc znawcami it i nikt z klsskaczy slowa nie powie haha


  5. Piękne jest to jak bogowie forum wymagają od innych osiemdziesięciu czterech cykli w tm5 żeby potwierdzić stabilność ramu i jak już ktoś da im 86 cykli w tm5 to potem pisza że jednak na asrock trzeba testować innym programem a sami maja sprzęt który sie wywala na stock ale o tym cisza haha


  6. 23 minuty temu, novi napisał:

    Idź do swojego tematu, już na paru tematach nasrałeś, a teraz jak profesor wychodzisz z mądrościami. 

    Idź pomóc podkręcić w swoim wątku "hynixy cjr" na 3733 16 16 16 , bo wszystkie patrioty to są przecież bdie :E . 

    Mam dylemat, podpytuję się co ktoś na moim miejscu by zrobił, a że przedstawiam "powód" chęci zmiany to nie przestępstwo. A że mam intela no cóż, zakazu napisania w amd z tego powodu nie mam. 

    Gwarancja do 10.2020r obowiązuje na moje graty. 

    No cóż, każdy ma swoją ulubiona grę mi ta najbardziej leży :). 

    Do tego problemu trzeba szklanej kuli.

    Kupiles kilkuletni sprzęt który byl od nowości katowany na potężnym oc 5ghz na granicy stabilności, katujesz go jeszcze bardziej i forum ka pomóc?

    Tutaj trzeba inspekcji sprzętu czy trzyma napiecia3, czy nie ma zimnych lutow, czy pcb plyty glownej nie ma mikropekniec.

    Od takiego uzytkowania nie dziwie sie że sprzet jest niestabilny nawet na stock.

    Delid byl? Mlotkiem?

    Znając historie tego sprzętu trzeba szukać frajera na 900zl za całość bo sprzet jest NIESPRAWNY

    Jeżeli oczekujesz pomocy to zapraszam do odpowiedniego działu, załóż temat i Ci pomożemy a nie niszczysz watek o zen 3000


  7. Proszę nie spamowac w tym wątku i o intelu pisać w temacie o intelu.

    Ta rozmowa nie wnosi nic w temacie zen 3000.

    Ten wątek byl bardzo fajny w ubiegłym tygodniu. Dwa posty na dzień, każdy byl w stanie przeczytać posty ze zrozumienie.

    Intel ma swoje subforum a powyższe posty nadają się do dzialu overclocking bo mamy doczynienia z kompletnie niestabilnym komputerem na skutek nieumiejętnie przeprowadzonego oc ramu procka lub gpu.

    • Upvote 3

  8. Godzinę temu, RyszardGTS napisał:

    Ej, ale dzisiaj nie było jeszcze CZELENDŻ OFDE DEJ! :E 

    Z racji, że ludzie się domagają o to jest! Nowa kategoria.

    Pamiętać należy, że nadrzędnym celem tej zabawy jest dogłebne, całkowite poznanie swojej platformy a dzięki temu perfekcyjna jej optymalizacja a tylko podrzędnym niedopuszczenie abym był krulem, zwycięzcą dlatego dzisiaj kolejny krok ku lepszej wydajności!

    Dzisiaj walczymy w jak najniższym trfc ns na ryzenie.
    Udało mi się zoptymalizować zestaw i zejść z trfc z 266 do 260 co skutkuje obniżeniem trfc ns z 140 do 137ns!

    Także drodzy Państwo. Wykładam na print screen 137ns przy 3800mhz i słucham Państwa!

    tqHeDf7.jpg

    Dokładam latency w aida przy tych nastawach

    bvswbXt.jpg


  9. Aegisy na samsungach tuninguje sie tylko zaciesniajac timingi. Pewnie to sa jakies trashe e lub d die ale one i tak powinny mega zejść w dol z trfc i z timingami na rowno np 16-16-16-16.

    Miałem ramy na samsung d die i one były wręcz fenomenalne bo lecialy 3200 cl16 wlasnie na równo z hiper niskim trfc scl na 2jeczce co sprawialo ze byly wystarczająco szybkie 


  10. Czy ryzen 5 3600 podkrecony do 4550mhz z ramami 3800cl15 i chłodzeniem deepcool captain ex 240 kupionym za 169zl na allegro będzie w stanie narodzić rtx 3070?

    Zasilacz 450w corsair sf obecnie ogarnia z rx 5600xt 170w calkowite w stresie.

    Czy taki rtx zwiększy zużycie prądu o 200w?


  11. @Mar_S zostałem pokonany, brawo!

    Płynnie przechodzimy do kolejnej kategorii, która wg. mnie jest bardzo ciekawa.
    OCCT 5 Minut stable avx2 małe dane przy taktowaniu 4000mhz i jak najniższym napięciu.

    Mój egzemplarz osiąga taki rezultat przy 0,95v.
    0VkTrx0.jpg

     

    Fantastycznie przekłada się to na pobór mocy, temperaturę oraz prędkość obrotową wentylatorów.
    W Horrzon zero dawn w 1440p ultra procesor pobiera tylko ~40 wat zachowując fenomenalnie niskie temperatury przy 500rpm na chłodzeniu.
    Przy takich ustawieniach jest to mokry sen maniaków itx. Myślę, że bez problemu schłodzi go amd wraith spire.

    09my1VB.jpg

     


  12. Jakbyś nie zauważył to już mam 4600 na Ryzenie...
    Postów mało bo mało kto może pobić wynik więc nie ma co wklejać.
    Zapytaj PCLABa o ile spadł im hajs z reklam od kiedy przestałem się udzielać w temacie ryzena 3000 i zamiast 200 postów na dzień są 3 i to w dodatku o kartach graficznych na promocjach.

    Ps. Musisz mieć bardzo smutne życie skoro o północy odpisujesz w temacie, który Cię nie interesuje

    Nowy dzień nowa kategoria - teraz powinno być łatwiej.

    Najwyższe taktowanie na Ryzenku.

    Wykładam 4800mhz na stół i słucham Państwa!

    iIxqL5d.jpg

×
×
  • Dodaj nową pozycję...