Skocz do zawartości

Jurand ze Spychowa

Forumowicze
  • Liczba zawartości

    997
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

307 Excellent

O Jurand ze Spychowa

  • Tytuł
    Orator

Ostatnie wizyty

916 wyświetleń profilu
  1. Mam konto w jednej z polskich sieci z elektroniką, które daje mi możliwość kupowania z zerową marżą. Na ten moment najtańsze, nowe RTXy 4090 to zaokrąglając 8205 PLN za Inno3D X3 i 8300 za PNY XLR8 Gaming. Względem najtańszych w Ceneo zarabiają na tym pięć stówek i zauważyłem tendencję, że jakoś przez ostatni miesiąc-dwa typowa marża na 4090 poleciała z tysiaka na pięć stów. Niezależnie od tego, czy to taniocha, czy premium typu Strix OC, a na tym modelu walili kosmiczne marże od początku (półtora tysiaka spokojnie). W przypadku 4080 najtańsze to Palit Gaming Pro za 5940 i PNY Verto za 5900, a marża na 4080 także się zmniejszyła ze średniej bodaj pięciu stówek na takie dwie-trzy. Można podejrzewać, że kart zrobiło się tyle, że schodzą z marży, ale ich już sporo było, zanim zeszli. Czyli możliwe, że kolejne dostawy kupuje się taniej, a z marży musieli zejść, by być konkurencyjni, więc możliwe dalsze obniżki
  2. @Ronson Corsair HX-y wypuszcza tak od połowy lat 2000 i w sumie nie jestem pewien, czy przypadkiem właśnie HX nie był ich pierwszym zasilaczem, ale zakładam, że kolega o tyle by się nie pomylił i zasilacz kupił nowy. W takim wypadku to pewnie HX z bodaj 2017r., więc zasilacz, który zdziwiłby mnie, jeśli nie poradziłby sobie ze skokami jakiejkolwiek karty i mocowo też starczy.
  3. To dobrze, że o tym wifi wspomniałeś, a ja nie musiałem pytać Generalnie możemy przyjąć, że upgrade kompa z sygnaturki czy o czymś jeszcze może być sens wspomnieć ?
  4. To może należy odpuścić szarpanie się na mocniejszą kartę kosztem pewnie wszystkiego innego? Bo widząc takie rozterki przeczuwam chłodzenie, które nie wyrobi z prockiem, płytę główną, która nie wyrobi z prockiem, zasilacz, który ledwo styknie i będzie wył albo się wyłączał, a to wszystko w podstawowej obudowie, która nie będzie w stanie wietrzyć tego zestawu. I później będziesz tu przychodził, pytał o rozwiązanie, gówno z tego wyjdzie, a w międzyczasie minie czas na zwrot części, więc skończysz wydając kolejne pieniądze na to, co powinieneś kupić od razu i może jeszcze serwisanta, który to ogarnie już na pewno Z trzech kart, które wymieniłeś, nie musisz obawiać się o skoki (i pobór, i nawet szczególną wentylację obudowy) tylko w przypadku 4070 Ti, bo tu jest kulturka: https://www.techpowerup.com/review/pny-geforce-rtx-4070-ti-oc/39.html Masz tu coś takiego jak Power Spikes 20ms, więc możesz sobie te skoki zobaczyć. Do wymienionych Radeonów lepiej kup sobie zasilacz ATX 3.0 albo dobry i z większym zapasem 2.X typu bezpieczne 850W. W przypadku zasilaczy ATX 3.0 miej na uwadze, że w związku z 12VHPWR mają mniej przewodów PCIe 6+2, które będą potrzebne do tych Radeonów. Kabelek 12VHPWR do zasilacza ATX 2.X nie zmienia nic - jedynie wygląda inaczej niż kable 6+2 wpięte w przejściówkę. Ogółem w kompach zabezpiecza się na przyszłość, jeśli ma się na to dodatkowe pieniądze, a nie zabezpiecza kosztem teraźniejszości. Na tej zasadzie, że przy nienaginalnym budżecie pierw planujesz najmocniejszego kompa, na którego możesz sobie pozwolić i który będzie działał, jak należy (na zasadzie np. chłodzenie wyrabiało z prockiem czy procek z kartą). W drugiej kolejności, jeśli możesz sobie na to pozwolić, dopłacasz do jakichś zabezpieczeń typu mocniejszy niż potrzebujesz teraz procesor czy zasilacz z zapasem mocy. Podzespoły się wrednie starzeją, a w im mocniejsze celujesz, tym wbrew pozorom częściej je wymieniasz.
  5. 3070 Ti jest kartą niezauważalnie bardziej wydajną, a z zauważalnie wyższym poborem pradu, więc będzie zauważalnie bardziej uciążliwa w temacie grzania pokoju. Z drugiej strony odnoszę wrażenie, że 3070 Ti dostawały często lepsze coolery (bardziej jak te od 3080) niż modelowe odpowiedniki 3070, a lepszy cooler fajnie mieć, zwłaszcza jakby miało być coś grzebane przy posranym poborze tej karty.
  6. Zacząłbym do tego, że najlepiej zawsze łączyć się po kablu. Bluetooth rozwiązujesz wtyczką na USB, którą być może już masz, ale takie czasem muszą zająć miejsce na front panelu obudowy, bo różnie działają wpięte dalej, w płytę główną. Ogółem nawet te same płytki, ale w opcji z Wifi i BT są sporo droższe, często dobre dwie stówki, ale w przypadku tego TUFa jest lepiej: https://www.ceneo.pl/103473316 To jakieś osiem dyszek pomiędzy najtańszymi opcjami w Ceneo, więc nie ma w ogóle co kombinować z dodatkowym kosztem doposażaniem biedniejszej wersji. Sama płyta w opcji Wifi to to samo z jednym dorzuconym wejściem od światełek ARGB i miejscem do zamontwania anteny. EDIT: I tak btw tego audio, nie wiem jak Ty ten twój liczny zestaw podłączasz, a zwróć uwagę, że w razie chęci korzystania ze wbudowanego audio, rozpatrywane w temacie płyty różnią się wejściami.
  7. Z tymi kontrolerami bywają jazdy. Ostatnio chyba było podobnie z hubem we Fractal Torrencie, ale nie śledziłem tematu.
  8. @_Unix_ Koledze bodaj chodzi bardziej o to, żeby nie zasłaniało piknych ramów ze światełkami. W jakich Ty czasach żyjesz? Może nawet nie masz obudowy z oknem?
  9. Faktycznie ostatnio te ceny nieźle pospadały. Odnoszę wrażenie, że jeszcze miesiąc temu 1300 PLN można było uznać za cenę okazyjną. Jednak jakoś nie monitoruję ich cen, a swojego mam od niemal premiery. W tych dniach jedyną dostępną opcją inną niż bezpośrednio Corsair było chyba tylko Proline i sprzedawało go za 1500-600 PLN 🤣 To są takie dziady... z Dark Powerem 13 1000W na start też były takie kwoty, dobre dwie-trzy stówy ponad cenę sugerowaną. W sumie ciekawe, jak z Vertexem było, bo nie obserwowałem. A ogółem kolejny raz Ci radzę, tutaj nie ma się co wahać, a do tego imo stówa, nawet dwie w tą czy drugą przy takich kwotach nie powinna przesłaniać Ci istotnych różnic pomiędzy zasilaczami.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...