Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Elqie

co wybrac, bo mam dylemat?

Rekomendowane odpowiedzi

mam dylemat, chce kupic sobie laptopa, ale bedzie on rowniez sluzyl do gier, i to dosyc czesto. jako ze nie chce wydawac calej kasy jaka mam. limit to okolo 3500, w porywac do 3800. prosze nie pisac ze za 420-4400 dostane z radeonem x700.

karta graficzna najelpiej zeby miala 128 mb pamieci (zaraz sie pewnie znajda tacy, co stwierdza ze 128 wcale nie jest duzo lepsze od 64, bo i tak gry nie wykorzystaja), to tak dla komfortu psychicznego, wiecej=lepiej :D

i tu pojawia sie problem tak jak w temacie. co bedzie lepsze?? x600 czy r 9700 ?? nie mowie ze chce grac w doom 3 czy quake 4 w max rozdzialkach, ale chcialbym, zeby np. battlefield byl grywalny w min. 800x600 w full detalach, lub 1024x768 w medium. priorytet na gry RPG, ale czasem chcetnie zagram w FPP czy w jakas scigalke czy gre sportowa. czy te karty graficzne sie od tego nadaja??

jakie lapki zaproponujecie?? laptop musi byc nowy. moze byc z allegro, jesli istnieje opcja wystawienia faktury.

moje zyczenia co do kompa to:

1. procek min. 1.5 GHz (najlepiej zeby nie byl to celeron, semprona przezyje)

2. min 256 ramu

3. HDD min 40gb (chyba ze bedzie nagrywarka DVD, to 30gb starczy)

4. grafika min. 64 mb wlasnej (nie wspoldzielonej) pamieci

5. matryca min. 14" (nie musi byc panoramiczna) najlepiej zeby nie byla typu CrystalBrite czy podobnych wynalazkow, choc pewnie teraz ciezko bedzie cos takiego znalezc.

6. najlepiej zeby otwory wentylacyjne nie byly od spodu

7. przydala by sie podczerwien w laptopie

laptop nie musi powalac zywotnoscia baterii, bo wiekszosc czasu bedzie na uwiezi, ale zeby chociaz 1h w stresie wytrzymal bylo by milo. dobrze, zeby matryca sprawnie skalowala obraz, nie smuzyla i byla dobrej jakosci. nie musi byc wagi piorkowej, ale zeby nie wazyl wiecej niz 4 kg. MUSI miec duzy ENTER. chcialbym gwarancje na 2 lata, ale jak bedzie na rok to tez przezyje.

zaznaczam, ze to sa zyczenia nie wymagania. pomozcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra, no to inaczej. co lepsze do gier radeon x600 czy radeon 9700 w wersjach mobilnych z powiedzmy 64mb pamieci??

jakiego notebooka polecicie do 3500-3800 tak zeby dalo sie jeszcze na nim pograc w jakies tytuly z tych co wymagaja dx 9.0 do odpalenia sie conajmniej?

linki mile widziane, powiedzmy ze od tej pory mozna zignorowac poprzedni post

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam gdzieś słyszałem ze x600 jest lepszy.

 

Moze o 1% :P x600 to r9700 w nowym wykonaniu, czyli x600=r9700 :P roznica wydajnosci to 1-5% i to nie zawsze na korzysc x600. te roznice wynikaja z zainstalowanego go proka, taktowania ukladu czy zainstalowanej pamieci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam gdzieś słyszałem ze x600 jest lepszy.

raczej interesuja mnie konkrety. linki do porownan najlepiej, na "gdzies slyszalem/czytalem" to za wiele bym nie postawil.

Moze o 1% x600 to r9700 w nowym wykonaniu, czyli x600=r9700 roznica wydajnosci to 1-5% i to nie zawsze na korzysc x600. te roznice wynikaja z zainstalowanego go proka, taktowania ukladu czy zainstalowanej pamieci.

1. powiedzmy ze r9700 64mb z p4 m 1.6GHZ centrino (dothan) kontra dajmy na to sempron 2800 i x600 64 mb

2. czy mozna by powiedziec ze cechuja sie porownywalna wydajnoscia?? przypuszczam ze x600 jest nowoczesniejszy technologicznie i udostepnia nowsze wersje shaderow.

czy na obu da sie odpalic takie gry jak battlefield 2 czy HL 2??

3. a moze nie warto doplacac i lepiej kupic cos z r9600?? bo przypuszczam ze x300 to juz za slabo. a moze wlasnie x300 jest wydajnoscia zblizony do r9600??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. powiedzmy ze r9700 64mb z p4 m 1.6GHZ centrino (dothan) kontra dajmy na to sempron 2800 i x600 64 mb

2. czy mozna by powiedziec ze cechuja sie porownywalna wydajnoscia?? przypuszczam ze x600 jest nowoczesniejszy technologicznie i udostepnia nowsze wersje shaderow.

czy na obu da sie odpalic takie gry jak battlefield 2 czy HL 2??

3. a moze nie warto doplacac i lepiej kupic cos z r9600?? bo przypuszczam ze x300 to juz za slabo. a moze wlasnie x300 jest wydajnoscia zblizony do r9600??

 

1/2. w 3dmarku 2001 pewnie bylyby roznice bo opier on sie bardzo na procku ale np. w 3dmarku05 nie sadze by wyniki jakas znaczaco sie roznily. technologicznie nie liczylbym na zmiane, oba oblusguja dx9 i maja shader 2.0

 

3. zartujesz :P doplacic do r9600 :PPPPP przecierz jak sama nazwa wskauje r9600 stoi nizej w hierarchi od 9700. Z tego co mi wiadomo(i tak jest na 100%) x600 to r9700 na pci-e i to jest jedyna roznica w ukladzie, ktora na dobra sprawe nic nie zmienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moze o 1% :P x600 to r9700 w nowym wykonaniu, czyli x600=r9700 :P roznica wydajnosci to 1-5% i to nie zawsze na korzysc x600. te roznice wynikaja z zainstalowanego go proka, taktowania ukladu czy zainstalowanej pamieci.

 

pokaz mi Mądralo 9700(mobilne) z wynikiem 3dmark05=1609 bez podkrecania! albo 3dmark03=3504 tez bez O/C

 

moze byc z 1% roznica :)

 

czy na obu da sie odpalic takie gry jak battlefield 2 czy HL 2??

 

przeszedlem HL2 na 1280x800 z max detalami i texturami i anizox4 bez aa -plynnie-jednak textury na maxa z 512ram to troche malo i cielo na nowych mapach przez pare sec.>dysk 4200rpm) a obecnie pogrywam w GTA SA na max detalach w 1280x800 bez aa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na swoim R9700 Mobile (układ jak zapewne wiecie nie jest od 9700, tylko 9600 Pro) 3DMark03 = ok. 2750pkt.

 

 

Phuong kręcisz lapka i nie boisz się o chłodzenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja na swoim R9700 Mobile (układ jak zapewne wiecie nie jest od 9700, tylko 9600 Pro) 3DMark03 = ok. 2750pkt.

 

Phoug kręcisz lapka i nie boisz się o chłodzenie?

i wlasnie o tym mowie:)

9700 nie jest zla karta ale pisanie,ze rozni sie w 1% od x600 jest bledem ;)

 

 

ps. krecilem go kiedys,zeby sprawdzic jego mozliwosci...

w tej chwili juz go nie krece ale "odkrecam"-zmniejszam napiecie > jest chlodniejszy

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1/2. w 3dmarku 2001 pewnie bylyby roznice bo opier on sie bardzo na procku ale np. w 3dmarku05 nie sadze by wyniki jakas znaczaco sie roznily. technologicznie nie liczylbym na zmiane, oba oblusguja dx9 i maja shader 2.0

 

3. zartujesz :P <b>doplacic</b> do r9600 :PPPPP przecierz jak sama nazwa wskauje r9600 stoi nizej w hierarchi od 9700. Z tego co mi wiadomo(i tak jest na 100%) x600 to r9700 na pci-e i to jest jedyna roznica w ukladzie, ktora na dobra sprawe nic nie zmienia.

zauwaz, ze zapytalem <b>czy moze <u>nie warto doplacac</u></b> i kupic cos z r9600. czytajmy uwaznie :D

czyli wydajnosc taka sama bedzie obu grafik. dzieki za pomoc, troche rzuciliscie swiatla na sprawe. jak juz cos kupie to napisze na forum co wybralem i moze jak znajde troche czasu, to sprobuje napisac jakas recke, kto wie moze sie komus przyda, a moze nawet spodoba. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
NIE-nie bedzie

to w koncu jak jest z ta wydajnoscia, bo juz sie zgubilem. x600=r9700 na pci-e, czy tak. czyli wydajnosc powinna byc porownywalna, tak. juz pomijam wahania wydajnosci w zakresie +/- 5%.

to w takim razie zapytam w ten sposob. na ktora grafike wy byscie sie zdecydowali, zakladajac ze pozostale bebechy beda analogiczne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

x600, przecież sam możesz wywnioskować po wynikach Phuong'a

 

Mój lapek robi dużo mniej pkt, choć i procesor ma dużo słabszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Zmęczenie materiału  tam się nie znam ale pewnie ilość kliknięć na styku osiągnęła limit i ma prawo nie działać prawidłowo. Pewnie jakaś tam ilość jest przewidziana jak w myszkach(teoretyzuje) a Ty przypadkiem jakiś czas temu analogów nie wymieniałeś? Nie lepiej już dać temu padu spokój i dać mu odejść i kupić nowego? 
    • to że Ci w grze nie idzie, to nie znaczy że to przez ping... po za tym ping 40 jest ok. Jakbyś miał skoki z 40 do 100 to byłby problem, ale z 25-40 to nie problem i na pewno nie wpływa na jakość rozgrywki. Chodzi o to żeby połączenie było stabilne i z tego co wkleiłeś to takie masz, więc szukasz problemu na siłę. 
    • witam Z690 Taichi obsługuje bez problemu BCLK OC czy Z690 Taichi Razer, czy obie?
    • @Kelero W międzyczasie też udało mi się dokopać do paru informacji związanych z TDU na prockach dwurdzeniowych i faktycznie wychodzi na to, że możesz mieć rację. Gra miała tak kiepską optymalizację i jednym działała bardzo dobrze, a innym właśnie gorzej/tragicznie. Tak na szybko wrzucę parę linków na ten temat: https://forum.dobreprogramy.pl/t/skaczace-gry-amd-athlon-x2-dual-core-4600/136308 https://forum.gram.pl/temat/60950-problem-z-test-drive-unlimited-dosc-nietypowy/ https://forum.purepc.pl/topic/181614-test-drive-unlimited/page/227/#comment-2917404 Z kolei ja ten tytuł pamiętam jako bardzo płynny oraz bardzo grywalny, tak jak na testach od Tom's Hardware: https://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-4850,1957-13.html Lub:     https://www.tomshardware.com/reviews/athlon-gaming-benchmark,2054-8.html Jak się nie przesadziło z detalami, rozdzielczością oraz FSAA, to jak najbardziej można było miło pograć. Wszystkie powyższe wykresy pokazują wydajność na maksymalnych detalach z włączonym HDR'em. Pamiętam że na moim Athlon'ie 64 3200+ Venice s.754 grałem maksymalnie na rozdzielczości 1024x768, detale wysokie, HDR wyłączony, V-sync wyłączony, FSAA na 0x lub 2x i Anizo dałem sobie na x16, bo lubię ładne tekstury Jednakże wiem też jak to jest z pamięcią. Dla mnie wtedy było to przyjemne płynne, ale nigdy nie sprawdzałem faktycznego fps'a w grze (z racji braku zasobów sprzętowych, bo wszystko inne musiało być wyłączone). Jak najbardziej istnieje szansa, że gra nie osiągała u mnie 60 fps, a właśnie bliżej 45-50. Myślę jednak, że niską płynność na poziomie 30 fps'ów i mniej bym dobrze zapamiętał. Poza tym nie przejmowałem się aż tak bardzo minimalnym fps'em. Owszem, w mieście gra chodziła wolniej, ale zawsze dało się omijać obszar miejski, tak aby móc się cieszyć przyjemną rozgrywką. Pamiętam również, że od zawsze, we wszystkich ścigałkach, wybierałem kamerę na zderzaku  Tym bardziej mnie to zmotywowało to przeprowadzenia testów wydajności, tak abym mógł poznać faktyczny fps  Myślę, że kiedyś poczynię takie testy, dla zaspokojenia własnej dociekliwości ... ____________________ Na dzisiaj udało mi się przygotować ten test sterowników, o którym wspominałem we wcześniejszym poście. Platforma testowa oraz wszelakie ustawienia takie jak wcześniej, za wyjątkiem innej karty graficznej, tym razem średniaka z serii 7000: ASUS GeForce 7600 GT 256MB 128Bit ... Wybrałem cztery wersje sterowników ForceWare: ForceWare | 94.24 | Windows XP | datowane na 19 kwietnia 2007 ForceWare | 169.21 | Windows XP | datowane na 5 grudnia 2007 GeForce/ION | 197.45 | Windows XP | datowane na 3 kwietnia 2010 GeForce | 307.83 | Windows XP | datowane na 31 stycznia 2013 Premiera karty graficznej, której dotyczy test: 9 marca 2006. ... Dla przypomnienia/ciekawostki, data premiery gry Test Drive Unlimited: 5 września 2006. A poszczególne procesory zgodnie z poniższymi tabelkami:   (źródło: Wikipedia) ... Wyniki w testach syntetycznych wrzucam zgodnie z kolejnością premiery kolejnych wersji sterownika, poczynając od najstarszej: 3DMark2001 SE po raz kolejny ładnie pokazał swoją wrażliwość na zbyt nowe sterowniki. Co ciekawe, tym razem ucierpiała również wydajność w teście stricte graficznym Game 4 Nature. ... Pod względem punktowym ta wersja 3DMark'a również wydaje się preferować starsze sterowniki. Test Wings of Fury doskonale ukazuje większy narzut na procesor z każdą kolejną wersją sterownika. Jednakże w tej wersji 3DMark'a jesteśmy w stanie zaobserwować lepszą wydajność 3D w teście Mother Nature, poczynając od wersji 197.45. ... W 3DMark'u 05 po raz pierwszy najstarsze sterowniki zaczynają odstawać od reszty, która oferuje liniową wydajność. ... W '06 najstarsze sterowniki odjęły wydajność procesora w testach CPU, gdzie reszta trzymała się liniowo. W tym teście po raz kolejny wygrał optymalny kompromis pomiędzy narzutem na procesor, a wydajnością w 3D. ... Nie bez przyczyny sterowniki ForceWare 169.21 są tak często używane w zestawieniu z kartami z serii 7000 Co prawda, na internecie chodzą również słuchy, że wersje 175.19 oraz 186.18 są najlepsze do gier z tamtego okresu. W teorii powinny być one właśnie takim pomostem pomiędzy wydajnością w syntetykach, a kompatybilnością (łatkami) dla "nowszych" tytułów gier dla kart z serii 7000. Jak coś, zostawiam namiary na te dwie wersje: https://www.nvidia.com/content/DriverDownloads/confirmation.php?url=/Windows/175.19/175.19_geforce_winxp_32bit_international_whql.exe&lang=pl&type=GeForce https://www.nvidia.com/content/DriverDownload-March2009/confirmation.php?url=/Windows/186.18/186.18_desktop_winxp_32bit_international_whql.exe&lang=pl&type=GeForce Sterowniki ForceWare 197.45 są z kolei wydają się być nieco zbyt nowe dla serii 7000 i o wiele lepiej radzą sobie w obecności zunifikowanych shader'ów, obecnych od serii kart GeForce 8000. Zaleca się je właśnie w obrębie tych trzech serii: 8000/9000 oraz późniejszej serii 200, z którymi te sterowniki radzą sobie najlepiej. Jednakże na koniec już dopowiem, że podtrzymuję moje ostatnie słowa oraz polecam @Kelero sprawdzenie w pierwszej kolejności sterowników 197.45, z racji na obecność SLI, które nie działało mi na wersji 94.24 (a 169.21 nie sprawdzałem). Tyle ode mnie na tę chwilę
    • W jakim celu robisz mu UV ? Przy tak śmiesznym poborze prądu to chyba nie ma sensu 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...