Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

michal1993

Aluminiowy potwór Michallusa

Rekomendowane odpowiedzi

Nastał czas (15 czerwca 2012r.) kiedy mogłem spełnić swoje marzenie. Szukanie było długie bo w moim przedziale cenowym znalezienie "żywej" A8 graniczyło z cudem.

Ale... w końcu znalazłem odpowiednią maszynę. Jestem 3 właścicielem, samochód od 2009r. w Pl wcześniej DE. Więc żeby nie zanudzać to przejdźmy do suchych faktów:

Data produkcji: 1997r.

Model: A8 D2 prelift.

Kolor: Ciemny grafit.

Przebieg (prawdopodobnie oryginalny) przy kupnie 279847 Km, stan na dziś (widoczny na zdjęciu) 286126 Km

Pod maską siedzi silnik oznaczony nazwą kodową ABZ czyli V8 4.2l 32V o mocy 300 KM. Dzwięk przy przyśpieszaniu jest bajeczyny choć nie brzmi jak klasyczne amerykańskie V8 choć europejskie silniki podobno tak mają. Ciągnie od samego dołu choć max moment obrotowy jest osiągany przy 3300 RPM więc w środku zakresu obrotów. Teraz to co zaboli spalanie. Z mojej obdukcji wynika, że:

Trasa 8.5-10l

Mieszane ok. 13l 50%/50%

Miasto ok. 15-17l

Pałowanie >30l

średnie z komputera z trasy do Holandii (980 Km z czego 920 Km po autostradach z prędkością ok 140-170 Km/h w Niemczech oraz wolniej w Polsce i NL (120-140 Km/h) 10.6 l i to prawda bo dojechałem na 1 zbiorniku PB95 92l tankowane pod korek i jeszcze ok 5l zostało.

Prawdopodobnie na zimę podtlenek LPG :)

+ trochę oleju (aktualnie Castol Edge 5W30) ok. 300-500ml/1000Km

 

Skrzynia biegów:

Tiptronic 5-biegowy. Na razie w dobrym stanie. Olej ok. 50k Km ma przejechane więc jeszcze trochę przed zmianą można pojeździć. Ogólnie w dobrym stanie. Przez cały okres mojej eksploatacji tylko raz trochę szarpnęła przy zmianie z 3-4 i to wszystko .

 

Nadwozie aluminiowe więc nie pordzewieje i o to się nie martwię.

Lakier jak na 15 letnie auto w dość dobrym stanie ale jest parę rys i jedno przetarcie, którego doznałem będąc w Holandii. (Cofać i jednocześnie gadać przez telefon to trzeba umieć szczególnie jak się jedzie Nissanem Patrolem).

Znaczek S8 był już od kupna ale to S8 nie jest a do oryginalnego stanu może powrócę.

 

Hamulce przód Zimmerman Sport nawiercane 312mm i klocki TRW.

 

Kapcie

Aktualnie zimowe dunlop winter sport M3 245/55 na dotarciu z przymusu. Na feldze 17'.

 

Tyle jeśli chodzi o opis, zatem przejdźmy do zdjęć.

Zdjęcia cienkiej jakości ale są :E

 

 

dsc07747c.jpg

 

dsc07750hs.jpg

 

dsc07751f.jpg

 

dsc07753vh.jpg

 

dsc07754vr.jpg

 

dsc07756r.jpg

 

dsc07759uk.jpg

 

dsc07761z.jpg

 

dsc07762k.jpg

 

dsc07766hb.jpg

 

dsc07773h.jpg

 

dsc07780i.jpg

 

dsc07781xj.jpg

 

dsc07785q.jpg

 

dsc07795o.jpg

 

dsc07798l.jpg

 

dsc07803k.jpg

 

dsc07804k.jpg

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.2.3., kto pierwszy gleba powie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

porada: jak już ci raz szarpnęła z 3 na 4 to lepiej zmień olej, bo to są początkowe objawy starego oleju lub uszkodzenia płytki sterującej. Olej w automatach powinien być zmieniany co 30-40k km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wstępnie olej będę wymieniał w październiku-listopadzie. Vag nic nie pokazuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

michal- u mnie też błędów nie pokazywał, bo to kwestia hydrauliki, a nie elektryki jest niestety. Olej koniecznie zmieniaj i to nie wiem, czy u ciebie nie trzeba jak u mnie, czyli dynamicznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BeerBoobs

Okropne auto, ale 4,2 V8 pod maską jest doskonałym argumentem :D Trochę oliwy dużo bierze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wolę zdecydowanie bardziej e38 :) Nie podoba mi się w serii, ale autko zacne - 4.2 300 kuniów <3 ;) Ale 17" w takich furach nikną :o Wymień ten olej w skrzyni, bo żal takiej maszyny a i naprawa będzie droga ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Twoje pierwsze auto to jest, a liczba w nicku jest rocznikiem? :D Ogólnie no ciekawa machina :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gospeedy zależy jaką skrzynię masz. W tym tiptronicku robi się wymianę dynamiczną.

Ja nie wiem mi się bardzo sylwetka podoba i do tego wygooooooooooooda. Wielowachacze powodują że trzeba w dużą dziurę wjechać, żeby potrząsło człowiekiem oraz te wygodne skórzane fotele. Ale nie polecam jazdy latem bez koszulki bo można sobie nieźle plecy odparzyć.

 

Twoje pierwsze auto to jest, a liczba w nicku jest rocznikiem? :D Ogólnie no ciekawa machina :)

 

Yep, jestem młody gnojek. Tak własne pierwsze. I jakoś cudem udaje mi się to utrzymywać choć specjalnie drogie w utrzymaniu nie jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie u mnie też, więc szykuj ok. 700zł na wymianę, bo w cholerę oleju idzie na straty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki rydzyk taki maybach :E

 

fajna fura :thumbup:

osobiście bałbym się takiego kupować, z obawy przed kosztami jakichkolwiek napraw :D ( o spalaniu nie wspominając)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, felgi są za wąskie do tego audi :) Fajne autko... słychać coś tą vałkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie na tych oponach z tymi felgami jest zawieszony bardzo wysoko. Prześwit jest dużo większy niż w np stojącej z przodu Corolli mojej mamy ale czemu ja się dziwię jak ta stoi na 14'.

 

Na jałowym jest bardzo cicho silnik wręcz szeleści. Dopiero ponad 4k RPM robi się przyjemny dźwięk ale najlepszy efekt jest jak się ciśnie kickdowna na wyższych biegach i obroty powoli dochodzą do odcięcia to wtedy silnik ryczy ogromnie. Po za tym układ wydechowy stock + nakładki na końcówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to jest jakiś ulepiony wydech, ja pytam czy w serii coś słychać, bo to limuzyna, więc mogli nieopatrzenie zabić całą radość posiadania vałki. W takim audi 1 co bym zrobił to wydech, potem felgi... a na koniec pewnie zawias (air?)... i gaz hehe :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździsz na zimowych oponach?

 

Auto jako konkretny model bardzo fajne. Jednak w tym Twoim jakoś strasznie wyruchane fotele jak na 280 000km... raczej 580 000km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajny wózek :)

 

Ciekawe kiedy ja doczłapię się do zakupu A8, które mi się podoba. Ale u mnie w grę wchodzi minimum D3 po lifcie :]

 

Życzę bezawaryjności, bo eksploatacja tego autka (nie tylko od strony spalania) niestety tania nie będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...