Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

eta30

Quake 2 (1997) i dodatki

Rekomendowane odpowiedzi

tak jak w temacie :) , męczę się z kumplami żeby se pograć przez LAN-a i coś nie wychodzi :E , oczywiście przez hamachi , wchodzimy w multi - start network serwer (daj my na to żę ja założyłem ) i odpalam grę , co trzeba wpisać w adres book ? bo chyba trzeba wpisać port a nie pamiętamy z kąd się go "brało " :E

 

z góry dzięki za pomoc :D

 

odświeżam

 

up :)

 

no nie wiecie :E ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ostatnio zacząłem grać w Q4 i złapała mnie ochota na przypomnienie sobie starszej części jaką jest Quake 2.

Niestety, w dzisiejszych czasach mało kto posiada monitor 15' i niską rozdzielczość :E , w moim przypadku jest to 24' z rozdzielczością 1920x1200 i wątpię aby tak stara gra to obsługiwała.

Jest możliwość 'podrasowania' silnika gry? Jakiś patch/mod?

 

Proszę o pomoc :Up_to_s:

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamietam, to q2 obsluguje wysokie rozdzielczosci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Q2 obsługuje do 1600x1200. Do podrasowania grafiki możesz użyć np. quake2max (są chyba jeszcze inne, ale ich nie znam), ale nie wiem czy obsługuje panoramiczne rozdzielczości.

 

edit:

Berserker@Q2 wygląda ciekawie i chyba obsługuje panoramę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście.

Obsługuje maksymalnie 1600x1200 [ tak samo jak Q4 ] lub jakąś wypasioną ( 2xxx )

 

Gra się świetnie :E stare czasy... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Quake 2 XP

 

Świetny client. Obsługa panoramicznych rozdziałek, poprawione efekty i shaderowa woda!!! Daje świeży powiew Q2. Działa także z dodatkami Reckoning i Ground Zero. Dostępne są także pack'i z wysokiej jakości modelami i (chyba) teksturami.

 

Testowałem różne,ale ten mi przypadł najbardziej do gustu. Polecam :D

 

EDIT:

 

Po ustawieniu rozdziałki trzeba w configu albo w consoli (~ cg_fov 105) ustawić sobie fov na 105. Standardowy 85 (albo 90) jest za mały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@mor6oth"

bylbym Ci wdzieczny jakbys mnie pokierowal w sprawie instalacji tego na PM sciagnalem klienta i tekstury modeli ale nie wiem co z tymi teksturami i jak je wkleic do folderu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Także chętnie się dowiem, jeśli nie jest to problemem - napisz tutaj. :E

 

Edit:

Ściągnąłem i zainstalowałem, nie spodziewałem się że będzie wygładzanie krawędzi i efekt rozmycia ( bloom. ) i dodatkowo pełno innych opcji usprawniających grę :)

Niestety, nie wiem jak włączyć obsługę panoramicznego monitora. Pograłem w rozdzielczości 1680x1050 ale na pewno da się 1920x1200 ;)

 

quake2xp.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Q2 obsługuje do 1600x1200. Do podrasowania grafiki możesz użyć np. quake2max (są chyba jeszcze inne, ale ich nie znam), ale nie wiem czy obsługuje panoramiczne rozdzielczości.

 

edit:

Berserker@Q2 wygląda ciekawie i chyba obsługuje panoramę.

 

 

po screenie widzę że roździałka mojego monitora działa :D

 

to na screenie to : "berserk2" ?

 

zasysam berserk2 :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
up :)

 

no nie wiecie :E ?

z tego co mi wiadomo to q2 nie uzywa protokolu tcp/ip tylko tego wczesniejszego... wybacz skleroze :D

nie wiem jak to rozwiazac... musisz troche pogooglowac : >

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie niestety szukałem i nie znalazłem a archiwum gg już nie mam :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do ch*** czy zawsze na moim pc coś musi się się spierdzielić :mad2:

 

zainstalowałem http://fps.maros.pri.ee/index.php?event=1163 , i po 1 : nie mogę ustawić 1680x1050

po 2 : nie mogę grać w misje !! (wyskakuję "cannot foudn bsp" czy coś takiego)

 

jak ktoś wie o co kaman to proszę o pomoc :)

 

zassam jeszcze Quake 2 XP i przetestuję :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@mor6oth"

bylbym Ci wdzieczny jakbys mnie pokierowal w sprawie instalacji tego na PM sciagnalem klienta i tekstury modeli ale nie wiem co z tymi teksturami i jak je wkleic do folderu

 

jeśli jeszcze sobie nie poradziliście to zapodaje manuala:

 

1. instalujesz clienta i sprawdzasz czy działa

 

2. rozdzielczość

 

odnośnie rozdziałek panoramicznych -> jeśli w menu nie da się ustawić większej niż 1680x1050 (nie wiem, akurat taka to max mojego monitora), to trzeba zrobić to w configu. znajduje się on w folderze quake 2/baseq2/config.cfg. zaletą quake'ów jest duuuuża konfigurowalność z poziomu tego pliku.

 

odszukujemy tam dwie linie, bodajże r_width i r_height (w każdym bądź razie width i heigth) i wartości zamienić na interesującą nas rozdzielczość. przy 1680x1050 polecam ustawić cg_fov na 105 przy wyższej 110, może więcej

 

3. modele i tekstury

 

jeśli są w formie pack'ów (np. pak8.pak pak8.pk3 pak.pk2) to wrzucamy je do folderu baseq2 i mają działać (w quake 2 XP są albo w *.pak albo "luzem" )

 

jeśli są "luzem", czyli nie spakowane to pliki z danej kategorii (modele, tekstury) wrzucamy do folderów - odpowiednio: baseq2/models lub baseq2/textures jeśli nie ma tych folderów należy je utworzyć

 

w configu można sobie zmienić jeszcze konfigurację (np. poustawiać bronie pod wybranymi klawiszami - z poziomu menu sie tego nie da zrobić)

 

w razie pytań piszcie :)

 

have fun! ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Quake 2 XP

 

Świetny client. Obsługa panoramicznych rozdziałek, poprawione efekty i shaderowa woda!!! Daje świeży powiew Q2. Działa także z dodatkami Reckoning i Ground Zero. Dostępne są także pack'i z wysokiej jakości modelami i (chyba) teksturami.

 

Testowałem różne,ale ten mi przypadł najbardziej do gustu. Polecam :D

 

EDIT:

 

Po ustawieniu rozdziałki trzeba w configu albo w consoli (~ cg_fov 105) ustawić sobie fov na 105. Standardowy 85 (albo 90) jest za mały.

 

dzięki ci :D , ten klient jest świetny :D , obsługuję pełno rozdziałek , polecam każdemu bez dwóch zdań :P:thumbup:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzięki ci :D , ten klient jest świetny :D , obsługuję pełno rozdziałek , polecam każdemu bez dwóch zdań :P:thumbup:

 

drobiazg :) przeszedłem tą grę około 40 razy, (kiedyś to była moja pasja :E ) wiem o niej... no sporo :)

 

też uważam, że to najbardziej use friendly client - a testowałem kilka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko czemu nie mogę włączyć rogue.exe i xatrix.exe ? wyskakuje coś tam buffer :hmm:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko czemu nie mogę włączyć rogue.exe i xatrix.exe ? wyskakuje coś tam buffer :hmm:

 

głowy nie dam,ale z dodatkami był taki problem,że trzeba było podmienić pliki gamex86.dll

 

spróbuj tych:

 

do folderu rogue

http://www.fileplanet.com/126692/120000/fi...evel-Load-Patch

 

do folderu xatrix

http://www.fileplanet.com/126688/120000/fi...oad-Level-Patch

 

no i żeby je włączyć trzeba mieć jeszcze te dodatki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie mam konta na file planet :(

 

no tak nie mam dodatków :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie mam konta na file planet :(

 

no tak nie mam dodatków :E

 

nie szkodzi,że nie masz konta... wydaje mi się,że problem leży w tej drugiej opcji :E

 

ekhm... fajny avek... :-P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie szkodzi,że nie masz konta... wydaje mi się,że problem leży w tej drugiej opcji :E

 

ekhm... fajny avek... :-P

 

aa no wiem wiem fajny :P:cool:

 

owszem problem leży w tej drugiej opcji :E

 

ale ten klient wymiata :D , jeszcze raz thx :respect:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja juz zassałem Berserkera. Teraz tylko poinstalowac i testowac :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Działa!

Nie ustawiałem nic w plikach .cfg tylko podczas gry zmieniłem rozdzielczość na "custom" i automatycznie ustawił taką samą rozdziałkę co ma Windows.

Wyżej pisaliście o tym ale za pierwszym razem nie zadziałało, bo miałem włączoną opcje gry w okienku :E

 

55057637.th.jpg q21.th.jpg

 

Filmik - http://www.youtube.com/watch?v=xi8Ge3RCJs8 ( mało FPS'ów i jakość taka sobie. Normalnie podczas grania ok. 100FPS'ów )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no z tym Q2XP lipa,nie podeszlo a wszystko dobrze zrobilem,ale zainstalowalem Berserkera i prezentuje sie przyzwoicie wlacznie z woda,fpsow mam ciagle 60,a przeciez mam Vsync wylaczone,w sterownikach rowniez,ale w sumie to dobrze bo ekran nie szarpie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Zmęczenie materiału  tam się nie znam ale pewnie ilość kliknięć na styku osiągnęła limit i ma prawo nie działać prawidłowo. Pewnie jakaś tam ilość jest przewidziana jak w myszkach(teoretyzuje) a Ty przypadkiem jakiś czas temu analogów nie wymieniałeś? Nie lepiej już dać temu padu spokój i dać mu odejść i kupić nowego? 
    • to że Ci w grze nie idzie, to nie znaczy że to przez ping... po za tym ping 40 jest ok. Jakbyś miał skoki z 40 do 100 to byłby problem, ale z 25-40 to nie problem i na pewno nie wpływa na jakość rozgrywki. Chodzi o to żeby połączenie było stabilne i z tego co wkleiłeś to takie masz, więc szukasz problemu na siłę. 
    • witam Z690 Taichi obsługuje bez problemu BCLK OC czy Z690 Taichi Razer, czy obie?
    • @Kelero W międzyczasie też udało mi się dokopać do paru informacji związanych z TDU na prockach dwurdzeniowych i faktycznie wychodzi na to, że możesz mieć rację. Gra miała tak kiepską optymalizację i jednym działała bardzo dobrze, a innym właśnie gorzej/tragicznie. Tak na szybko wrzucę parę linków na ten temat: https://forum.dobreprogramy.pl/t/skaczace-gry-amd-athlon-x2-dual-core-4600/136308 https://forum.gram.pl/temat/60950-problem-z-test-drive-unlimited-dosc-nietypowy/ https://forum.purepc.pl/topic/181614-test-drive-unlimited/page/227/#comment-2917404 Z kolei ja ten tytuł pamiętam jako bardzo płynny oraz bardzo grywalny, tak jak na testach od Tom's Hardware: https://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-4850,1957-13.html Lub:     https://www.tomshardware.com/reviews/athlon-gaming-benchmark,2054-8.html Jak się nie przesadziło z detalami, rozdzielczością oraz FSAA, to jak najbardziej można było miło pograć. Wszystkie powyższe wykresy pokazują wydajność na maksymalnych detalach z włączonym HDR'em. Pamiętam że na moim Athlon'ie 64 3200+ Venice s.754 grałem maksymalnie na rozdzielczości 1024x768, detale wysokie, HDR wyłączony, V-sync wyłączony, FSAA na 0x lub 2x i Anizo dałem sobie na x16, bo lubię ładne tekstury Jednakże wiem też jak to jest z pamięcią. Dla mnie wtedy było to przyjemne płynne, ale nigdy nie sprawdzałem faktycznego fps'a w grze (z racji braku zasobów sprzętowych, bo wszystko inne musiało być wyłączone). Jak najbardziej istnieje szansa, że gra nie osiągała u mnie 60 fps, a właśnie bliżej 45-50. Myślę jednak, że niską płynność na poziomie 30 fps'ów i mniej bym dobrze zapamiętał. Poza tym nie przejmowałem się aż tak bardzo minimalnym fps'em. Owszem, w mieście gra chodziła wolniej, ale zawsze dało się omijać obszar miejski, tak aby móc się cieszyć przyjemną rozgrywką. Pamiętam również, że od zawsze, we wszystkich ścigałkach, wybierałem kamerę na zderzaku  Tym bardziej mnie to zmotywowało to przeprowadzenia testów wydajności, tak abym mógł poznać faktyczny fps  Myślę, że kiedyś poczynię takie testy, dla zaspokojenia własnej dociekliwości ... ____________________ Na dzisiaj udało mi się przygotować ten test sterowników, o którym wspominałem we wcześniejszym poście. Platforma testowa oraz wszelakie ustawienia takie jak wcześniej, za wyjątkiem innej karty graficznej, tym razem średniaka z serii 7000: ASUS GeForce 7600 GT 256MB 128Bit ... Wybrałem cztery wersje sterowników ForceWare: ForceWare | 94.24 | Windows XP | datowane na 19 kwietnia 2007 ForceWare | 169.21 | Windows XP | datowane na 5 grudnia 2007 GeForce/ION | 197.45 | Windows XP | datowane na 3 kwietnia 2010 GeForce | 307.83 | Windows XP | datowane na 31 stycznia 2013 Premiera karty graficznej, której dotyczy test: 9 marca 2006. ... Dla przypomnienia/ciekawostki, data premiery gry Test Drive Unlimited: 5 września 2006. A poszczególne procesory zgodnie z poniższymi tabelkami:   (źródło: Wikipedia) ... Wyniki w testach syntetycznych wrzucam zgodnie z kolejnością premiery kolejnych wersji sterownika, poczynając od najstarszej: 3DMark2001 SE po raz kolejny ładnie pokazał swoją wrażliwość na zbyt nowe sterowniki. Co ciekawe, tym razem ucierpiała również wydajność w teście stricte graficznym Game 4 Nature. ... Pod względem punktowym ta wersja 3DMark'a również wydaje się preferować starsze sterowniki. Test Wings of Fury doskonale ukazuje większy narzut na procesor z każdą kolejną wersją sterownika. Jednakże w tej wersji 3DMark'a jesteśmy w stanie zaobserwować lepszą wydajność 3D w teście Mother Nature, poczynając od wersji 197.45. ... W 3DMark'u 05 po raz pierwszy najstarsze sterowniki zaczynają odstawać od reszty, która oferuje liniową wydajność. ... W '06 najstarsze sterowniki odjęły wydajność procesora w testach CPU, gdzie reszta trzymała się liniowo. W tym teście po raz kolejny wygrał optymalny kompromis pomiędzy narzutem na procesor, a wydajnością w 3D. ... Nie bez przyczyny sterowniki ForceWare 169.21 są tak często używane w zestawieniu z kartami z serii 7000 Co prawda, na internecie chodzą również słuchy, że wersje 175.19 oraz 186.18 są najlepsze do gier z tamtego okresu. W teorii powinny być one właśnie takim pomostem pomiędzy wydajnością w syntetykach, a kompatybilnością (łatkami) dla "nowszych" tytułów gier dla kart z serii 7000. Jak coś, zostawiam namiary na te dwie wersje: https://www.nvidia.com/content/DriverDownloads/confirmation.php?url=/Windows/175.19/175.19_geforce_winxp_32bit_international_whql.exe&lang=pl&type=GeForce https://www.nvidia.com/content/DriverDownload-March2009/confirmation.php?url=/Windows/186.18/186.18_desktop_winxp_32bit_international_whql.exe&lang=pl&type=GeForce Sterowniki ForceWare 197.45 są z kolei wydają się być nieco zbyt nowe dla serii 7000 i o wiele lepiej radzą sobie w obecności zunifikowanych shader'ów, obecnych od serii kart GeForce 8000. Zaleca się je właśnie w obrębie tych trzech serii: 8000/9000 oraz późniejszej serii 200, z którymi te sterowniki radzą sobie najlepiej. Jednakże na koniec już dopowiem, że podtrzymuję moje ostatnie słowa oraz polecam @Kelero sprawdzenie w pierwszej kolejności sterowników 197.45, z racji na obecność SLI, które nie działało mi na wersji 94.24 (a 169.21 nie sprawdzałem). Tyle ode mnie na tę chwilę
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...