Skocz do zawartości
Fr00st

Stuttering w każdej grze

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem otóż zmieniłem procka i grafikę i występuję u mnie w większym lub mniejszym stopniu stuttering:

w far cry new dawn i 5, wiedźmin 3 i metro exodus.

i5 6400

rx 570 8gb

8gb ram

crosair vs 450

msi h110m pro-d

Co próbowałem: przeinstalowanie windows 10, przeniesienie gry na ssd nie pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Slaby procesor, ram w jednej kości? Pewnie 2133 lub 2400MHz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Slaby procesor

Wiedźmin raczej nie potrzebuje więcej niż 4 rdzenie, wiec to nie to. U mnie na I5 2400, 4x4GB RAM DDR3 1333, RX460 4GB nie było "stutteringu" na takich grach jak Shadow Of The Tomb Raider, czy Battlefield 1 (przynajmniej w tej wcześniejszej wersji, bo podobno nowe aktualizacje coś pogmerały i chodzi gorzej na CPU z mniejszą ilością rdzeni niż 6)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no procek nie jest najwyższych lotów ale na starszych i5 ludzie grają a kości ram mam 2 po 4gb 2133 goodram play i iridium. W wiedźminie mam najmniejszy stutter.

Czyli przez wolny RAm ten stutter?

Edytowane przez Fr00st

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

grafika 62 stopnie

procek 40 stopni

Nie wiem co jest grane. Odinstalowałem intel system guard extension i wieśku jakby lepiej nie ma ściny jak dojeżdżam do nowego miejsca i pojawia się napis z nazwą. Ale w fa cry został jak był to nie wiem czy to to było problemem. Wcześniej na celeronie i radeon hd miałem mniej fps ale nie było takich ścinek np. jak ghrałem w bf 3

Tak wygląda:

Edytowane przez Fr00st

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, co jakiś czas jest chwilowe zatrzymanie. Otwórz menedżer zadań w tle, na wykresie CPU, odświeżanie najniższe (by zebrał wykres z większego czasu) , pograj kilka-kilkanaście minut i wstaw obraz z menedżera, może coś tam wypatrzymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sekcja zasilania nie wyrabia i przez to jest stuttering

Edytowane przez Panrzuuf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płyta faktycznie kiepska, ale żeby nawet przy niepodkręconym i5 6400 klękała ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sekcja zasilania nie wyrabia i przez to jest stuttering

Kompletna bzdura, miałem na takiej płycie I7-6700 i sekcja nie przekraczała pod pełnym obciążeniem 70st.

Coś niemwyrabia, dla mnie 3 rzeczy podejrzane, CPU, trzeba sprawdzić w aferburnie czy te przycięcia występują gdy zużycie dobija do 100%, druga to dysk twardy, może nie wyrabiać, a trzecia zasilacz vs450, trzeba zobaczyć jak zachowuje się karta graficzna w momencie przycinki, czy nie zrzuca zegarów w afterburnerze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

https://zapodaj.net/cd8c62e9f6950.jpg.html

https://zapodaj.net/cf75b08cfbcc5.jpg.html

https://zapodaj.net/f52143643e3d7.jpg.html

https://zapodaj.net/48e621a6d5bba.jpg.html

 

Akurat teraz nie mam bardzo czasu na grę ale zapuściłem occt w trybie power supply na ponad godzinę i test dysków zrobiłem w linkach screeny oraz memtest86 przetestowałem ram nie wykrył problemów.

Zasilacz teraz w sierpniu jakoś skończyła mi się gwarancja 3 letnia, rozebrałem go to kondesatory całe. Z hwmonitor płyta główna pokazuje 58 stopni jak to sekcja

zasilania to wydaje mi się że temperatura dobra. Ostatnio wymieniałem obudowę na coolermaster mb511 i 5 wentylatorow mam zamontowanych to przewiew jest. Karta graficzna po UV ale sprawdzałem na stocku to samo się dzieje a 40mhz na rdzeniu nie robi różnicy w fps. Jedynie co zauważyłem do użycie gpu spada nawet do 0%.

Edytowane przez Fr00st

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Metro exodus

 

Ktoś coś doradzi co robić dalej??

Edytowane przez Fr00st

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najnowsze stery 19.8.2 zainstalowane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyłącz w Windows Defender skanowanie w czasie rzeczywistym - ja miałem podobne ściny przez defendera

 

wylaczenie_oraz_wlaczenie_aplikacji_windows_defender_w_systemie_windows_10_soisk_3.jpg

Edytowane przez dawidoxx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterowniki mam 19.8.2 , a wyłączenie defendera nie działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na procka. Przydałoby się sprawdzić co będzie na i7. Ramu też warto dołożyć bo 8GB to mało. Jak cokolwiek będzie dogrywać w tle z dysku to przycinać będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem jeszcze raz sterowniki od chipsetu/IME pobrane ze strony intela.

Metro przeniosłem na ssd i jest poprawa przycięcia ustąpiły. W far cry 5 bez zmian czy hdd czy ssd.

Jeszcze muszę wieśka przenieść i zobaczyć jak działa bo też się zdarzają ścinki przy dojechaniu do nowej lokacji albo użyciu igni.

Już chyba do nowych gier hdd nie wyrabia i trzeba zamienić na ssd. W FC 5 pewnie procek już za słaby.

Edytowane przez Fr00st

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym poście pisałeś że przenoszenie na SSD nie pomogło, myślałem że próbowałeś przenosić wszystkie gry.

HDD jest wolne, ale nie powinno być ciągłego stutteringu, problem bardziej dotyczy sytuacji, gdy dysk nie nadążą z wczytywaniem danych, jak w GTA V i szybkiej jeździe na autostradzie. Jeśli masz system na SSD to HDD jest odciążony. No chyba że jest w stanie agonalnym, ale to już tylko domysły.

Co do FC5 - pobierz sobie MSI Afterburner i RTSS, ustaw w OSD wyświetlanie zużycia CPU i GPU i będziesz widział czy dobija do 100% w tych momentach gdy są skoki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepiej niech nastawi logowanie ilości odczytywanych danych. Czy jak są skoki to nagle nie zapycha się na ładowaniu. Najprościej jest podpiąć kontrolkę LED pod płytę LED HDD. Będzie można zawsze zerknąć czy lampka mruga czy nie mruga jak przycina gierka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No bo wcześniej tylko far cry 5 próbowałem przenosić i oprócz szybszego ładowania nie było różnicy w fps i dalej były ściny. Każdy mówi że w grach dysk nie ma większego znaczenia ale przeniosłem jeszcze na ssd metro exodus problem prawie znikł. W hdtune error scan nic nie wykryło, zakładka health też ok: https://zapodaj.net/f38bb12b31de9.jpg.html

System na ssd. Na przykład w wiedźminie procek jest przy 60% i też się pojawiają. W far cry 5 procek lata 90-98% czasami dobije do 100% ale ścinki są nie ważne od użycia cpu. W metro exodus spadało taktowanie i karty graficznej i procesora. W FC5 tylko karta graficzna zrzuci taktowanie i użycie spada nawet do 0%

Sprawdziłem już wszystko co mogłem i nic z tego nie wyszło. Ważne że na ssd działa lepiej. Już tylko pozostaje zasilacz albo płyta główna.

Dodam jeszcze że jak ustawie w FC5 wszystko na low, skalowanie gpu na 0,5 rozdzielczość na 1280x720 wyłączone rozmycie i aa jest koło 100fps ale taka sama ścinka jak na ultra.

Edytowane przez Fr00st

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • A powiedział byś który by pasował do tego?  
    • @wii Coś Budanov mówił, że w tym roku szykują i mają już jakiś zarys planów. Chociaż nie sądzę by cokolwiek dużego zrobili w momencie kiedy C&C nakazał obronę aż do zmęczenia przeciwnika. Z pewnością Ukraińcy dużo stracili przez błędy w rotacji koło Awdijewki, strata tej jednej wioski doprowadziła do przedwczesnego załamania się frontu, co przy okazji doprowadziło do braku zaminowania terenu i zniszczenia potencjału Rosjan między podejściem z jednej linii do drugiej linii obrony. Czekamy tak naprawdę na czerwiec i F-16, i co zmienią. Wydaje mi się, że wejście F-16 zepnie się z zwiększoną intensywnością wystrzeliwania pocisków arty ze strony UA, i szukanie ważnych celów. ATACMS też swoje może nabroić, nawet jeśli dalej będą mieć uwiązane ręce, Ukraińcy już modyfikują Neptuny i zwiększają ich produkcje, a dronami pokazali że mogą strzelać w rafinerię jak chcą, więc myślę że ich własna produkcja poradzi sobie z celami powyżej 300 km.   
    • Też ale nie o to mi chodziło, dużo gier z konsol, mody, mnogość konfiguracji no i jak zaczynał, na sprzęcie biurowym odpalili wtedy w latach 80 gry na PC.  
    • Po raz kolejny sobie wycinasz jedno zdanie z kontekstu i dopowiadasz całą historyjkę - jestem już jednak do tego przyzwyczajony. Akurat zanim odpowiedziałem to sobie spojrzałem na dosłownie te same linki które teraz wysłałeś bo akurat są one bardzo łatwo dostępne i wyskakują prawie na samej górze w googlach.   OK - to jeszcze raz. I czytaj powoli tak z 10 razy. Nie ma dokumentów dotyczących szczegółów jakby to miało rzeczywiście wyglądać np. z perspektywy Polski i przyjęcia przez nas milionów ukraińców - mamy tylko przepisy ogólne, które sobie można zinterpretować na różny sposób, a za 4 lata sytuacja w Polsce/Unii będzie inna więc argument ukraińców i tak straci swoje znaczenie - pisałem o tym dokładniej. Nie napisałem, że nie ma żadnych dokumentów dotyczących paktu migracyjnego. To zupełnie kompletnie różne kwestie. Po drugie to był lekki sarkazm - bo takie dokumenty nie istnieją na 99% jeśli mamy takie a nie inne wypowiedzi Tuska, że szczegóły trzeba uzgodnić (i to najlepiej na piśmie).
    • No porcja https://www.resetera.com/threads/mobapad-switch-accessory-manufacturer-has-posted-alleged-details-of-switch-2-on-their-bilibili-page-new-buttons-on-joycons-bc-1080p-screen.855369/ 1. The Bluetooth chip of Switch 2 still supports existing Joy-Con and Pro controllers, and still features HD vibration (ALPS dual-axis linear motor). 2. Switch 2 has backwards compatibility with Switch 1 cartridges, but Switch 2 cartridges will be different and won't fit on a Switch 1. 3. The new joycons are larger and are magnetically attached to the console with an electromagnet. The SL and SR buttons are metallic now, and there's a new button behind each joycon (location where the button is) and a new button below the home button on the right joycon (location where the button is) 4. The dock still has an USB-C port and will also support 4K image output. 5. The new kickstand also has a damping bracket on the back for improved angle adjustment. 6. The screen is bigger, up to 8 inches and the resolution is upgraded to 1080p. Ad2 mnie najbardziej cieszy
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...