Skocz do zawartości
PomocToPodstawa

GTX 1080 TI niskie wykorzystanie karty w 40-50%

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam.

Mam taki problem z kartą graficzną GTX 1080 TI.

Mianowicie w Battlefield 5 mam zużycie GPU na poziomie 40-50% przez co fpsy są jakie są czyli +/-60 a powninny być grubo ponad 130+.

Gdzie szukać powodu? Dlaczego tak się dzieje? Dorzucam ss z MSIa w BF5.

 

Procesor: Ryzen 5 2600

Ram: 16gb 3000mhz ddr4

Płyta główna: Aorus B450 Elite

post-464800-15903726347289_thumb.jpg

Edytowane przez PomocToPodstawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

W opcjach wyłącz synchronizację pionową ( v sync)

Edytowane przez Kazz77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jest wyłączona. Dorzucam kolejny screen.

 

To jest na pustym serwerze...

 

Sprawdziłem w Watch Dogs 2 i jest tak samo... Nie wiem co jest grane.

Wychodzi na to, że w każdej grze jest zużycie ok 50%.

post-464800-15903741510124_thumb.jpg

Edytowane przez PomocToPodstawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem lezy po stronie procesor i pamięci, podkręć je, a FPS wzrośnie, lecz ten procesor po prostu jest za słaby dla GTX 1080Ti.

Zalecałbym Rzyena 3600.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A pamieci chodzą w dual Chanel ? Oraz jaka częstotliwości ich jest ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak dual channel, 3000mhz. Są to Crucial ballistix ddr4 CL15 3000mhz

 

Przetestowałem Red Dead Redemption 2 i tutaj jest użycie w okolicach 100%. Owszem gram w 1080p ale mimo wszystko, że ten procesor jest słabszy to powinien wyciągnąć z tej karty dużo więcej w BF5 niż tylko 60fps na zapełnionym serwerze...

post-464800-15903771289275_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Podkreć cepa na na 4.1 ramy na 3600 będzie hulać ;)

Ps w BF v jest jedna opcja która u mnie też powodowała brak pełnego obciążenie GPU nie pamiętam nazwy jak będę w domu to napiszę

Edytowane przez zlotnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ci tak równo trzyma 60 klatek to musisz mieć gdzieś limit klatek albo vsync włączony - nie ma bata szukaj w opcjach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

W opcjach wyłącz synchronizację pionową ( v sync)

Jeśli ma monitor 144Hz ( ??? ) to i tak powinien mieć więcej niż 60 FPS.

 

Jak ci tak równo trzyma 60 klatek to musisz mieć gdzieś limit klatek albo vsync włączony - nie ma bata szukaj w opcjach

Dokładnie ... albo limit w ustawieniach gry, albo w sterownikach. No i przy samym vsync jest limit na 60 ale tylko przy monitorze 60Hz

 

ps. większa ilość wyświetlanych fps niż odświeżanie monitora pogarsza płynność - sprawdziłem w różnych grach, wyłączając limit FPS w sterownikach/grach. Także gdyby autor tematu miał monitor 60Hz, to lepiej ustawić w sterownikach limit 60 FPS bo po prostu będzie płynniej

 

Problem lezy po stronie procesor i pamięci, podkręć je, a FPS wzrośnie, lecz ten procesor po prostu jest za słaby dla GTX 1080Ti.

Tylko do niskich rozdzielczości często jest za słaby wzgl. tej karty (jak np. FHD). W razie czego niech ustawi wyższą jakość renderingu, czyli rendering 200% czy inne DSR, a użycie GPU z pewnością podskoczy (wraz z jakością obrazu) Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Future frame rendering zmień ta opcję i dx 11

Edytowane przez zlotnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź użycie poszczególnych wątków CPU w tych grach. Bo jeśli 6 wątków będzie pracować na 100%, a drugie 6 będzie się nudzić to program zgodnie z prawdą pokaże Ci 50% obciążenia a i tak będzie bottleneck. Nie wyglądasz na totalnego laika, ale sprawdź czy pamięci nie pracują czasem z profilem 2133 MHz, bo tak jest domyślnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

włącz renderowanie parzystych klatek ja jak to mam wyłączone to mam obciążenie GPU na poziomie 70% i 50FPS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włączyłem dx12 i o dziwo na otwartych mapach ładnie w miarę działa +100fps. Ale problem zaczyna się gdy w jednym miejscu jest dużo graczy, wybucha coś itp. Wtedy gra przycina. Jest to spowodowane procesorem czy kartą graficzną. Zauważyłem, że podczas scinki zużycie grafiki drastycznie spada na chwilę przycięcia, czy poprostu jest to wina procesora? Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi związane z tematem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Owszem ten proc jest ograniczeniem 1080Ti ale nie jest to cpu przez który gra powinna "zacinać" wkońcu to 6/12 sprawdz czy masz HPET pod windą wyłączony: otwórz cmd prawym jako administrator i wklej: bcdedit /deletevalue useplatformclock

 

Sprawdź czy nie masz zainstalowanych sterowników sata od amd

 

Graj zawsze na DX12 w bf'a bo działa po prostu lepiej, ustaw opcję "jakość efektów" na średnie lub niskie, ta opcja jest typowo procesorowa odpowiada za wybuchy.

 

Druga sprawa że ten proc aż prosi się o podkręcenie :) nie wspominając o ramie tym bardziej przy tak mocnej karcie jak 1080ti

Edytowane przez Send1N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Owszem ten proc jest ograniczeniem 1080Ti ale nie jest to cpu przez który gra powinna "zacinać" wkońcu to 6/12 sprawdz czy masz HPET pod windą wyłączony: otwórz cmd prawym jako administrator i wklej: bcdedit /deletevalue useplatformclock

 

Sprawdź czy nie masz zainstalowanych sterowników sata od amd

 

Graj zawsze na DX12 w bf'a bo działa po prostu lepiej, ustaw opcję "jakość efektów" na średnie lub niskie, ta opcja jest typowo procesorowa odpowiada za wybuchy.

 

Druga sprawa że ten proc aż prosi się o podkręcenie :) nie wspominając o ramie tym bardziej przy tak mocnej karcie jak 1080ti

 

U mnie gra działa dużo lepiej na dx11 niż 12 na 12 są mikroprzyciecia i spadki zużycia gpu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie gra działa dużo lepiej na dx11 niż 12 na 12 są mikroprzyciecia i spadki zużycia gpu

Tak jak pisze kolega, graj na D11 i włącz future frame rendering. U mnie na DX12 był dramat z przycięciami. Jeżeli chodzi o FPS na moim configu to generalnie mam 80-130 FPS średnio w zależności od mapy, spróbuj z tym DX 11 i może podkręć procka + ramy w ramach testu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio BF V wysypał mi konfiguracje i tez nie wiedziałem co się dzieje a były podobne objawy procesor i grafika nie użyta w 100% a fr niski. "Future frame rendering" załatwił sprawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio BF V wysypał mi konfiguracje i tez nie wiedziałem co się dzieje a były podobne objawy procesor i grafika nie użyta w 100% a fr niski. "Future frame rendering" załatwił sprawę.

 

Dokładnie jak wyżej. U mnie też to załatwiło sprawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DX11 bardziej obciąża procka u mnie zawsze 12 lepiej działał, mniejsze użycie cpu/temperatury i kilka klatek więcej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może masz ustawiony profil "Oszczędzanie energii" albo coś podobnego w systemie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Czyli masz piekarnik w obudowie. Na topie masz jakiś wyciągający wentylator ? Przydałby się. Jak temperatury ze zdjętym bokiem ? To dużo powie o stanie wentylacji w zamkniętej obudowie. Parę postów wyżej zalinkowałem chłodzenie od TR z 6 rurkami, oglądałeś ? Aha... na obecne chłodzenie można zamontować wentylator slim, tylko będzie nieco mniej wydajny od normalnego. Za to w push-pull slim może być ciekawie.    
    • Chyba zapomniałeś co było jeszcze przed premiera RTX'ow, tak w czasie premiery GTX 1080Ti, który z 3500 poszybował na prawie 5000. To właśnie wtedy Nvidiia się obudziła. Wszytko co bylo potem i dzieje się dziś jest skutkami, ale krypto z 2017 roku, a nie 2020 A najlepsze jest to ze każdy cymbał, który wtedy kopał i przyłożył do tego rękę dziś został z niczym, ale ceny kart zostały. O dzięki wam krypto dziwki bez mózgów
    • Fire Emblem: Three Houses ukończone, a zajęło mi to tyle oto godzin   Co za gra! Naprawdę nie dziwią mnie opinie, że Three Houses to jedna z najlepszych gier, kiedykolwiek wydanych na Switcha, i przychylam się do tej opinii. Złożona, ciekawa i wielowątkowa historia, z wieloma grywalnymi postaciami, gdzie każda z nich ma do opowiedzenia swoją własną historię. Bardzo fajny i wyjątkowo przyjemny turowy system walki taktycznej; dostępnych jest także wiele klas, które można dowolnie rozbudowywać i zmieniać wedle upodobań; bardzo ciekawy system interakcji, trochę podchodzący pod Persony, sporo questów pobocznych, jest też trochę grindu jeśli chce się wymaksować postacie w danej klasie. Do tego bardzo przyjemna oprawa graficzna i fajna, wpadająca w ucho muzyka. Kolejna świetna rzecz - wszystkie postacie z wszystkich domów posiadają pełny voice acting, zarówno podczas misji głównych, dodatkowych, podczas interkacji czy zwykłych rozmów na dziedzińcu - świetna sprawa, totalna rzadkość w jrpg'ach.  Już na samym początku gra zmusza nas do podjęcia bardzo ważnego wyboru - który dom będziemy prowadzić, a do wyboru mamy 3: Blue Lions (Dimitri), Golden Deer (Claude) i Black Eagles (Edelgard). Wybór ogromnie rzutujący na fabułę całej gry, bowiem gra dzieli się na dwie części: pierwsze 11 rozdziałów dzieje się głównie w Akademii, i wszystkie historie aż do tego momentu toczą się podobnie, jedyne duże różnice to questy związane z członkami danego domu. Po rozdziale 11-tym, w zależności od wybranego domu, ze względu na ogromny zwrot fabularny, historia dla każdego domu toczy się inaczej i realizujemy zupełnie inne cele. Historia Dimitriego to historia zemsty, Claude'a to historia przetrwania a Edelgard, cóż, to nieco bardziej skomplikowane  A więc grałem sobie i grałem, mija jakieś 60-70h, kończę historię Dimitriego, bardzo jestem zadowolony z tego co widzę a tu nagle HALO - napisy końcowe. W tym momencie zdałem sobie sprawę, że KOMPLETNIE NIC NIE WIEM - ani co się tak naprawdę wydarzyło w finale, kim były niektóre osoby z którymi walczyłem, kto to wszystko sprokurował, dlaczego to i tamto - mnóstwo pytań, zero odpowiedzi! No i wtedy okazało się, że żeby poznać CAŁĄ historię, trzeba zrobić... wszystkie 3 domy. No ale że historia dobra, to jadę NG+, tym razem wybierając dom Claude'a - pierwsze 11 rozdziałów niestety prawie to samo, ale potem o Panie - zupełnie inna linia fabularna, inne questy, inne postacie, mnóstwo się dowiedziałem... aż znowu wpadłem na napisy końcowe i nadal widzę, że sporo nie wiem. Heh, no to jadę z Edelgard... i ostatecznie zakończyłem całą historię na 183h  A po prawdzie i to nie jest koniec, bo w historii Edelgard jest taki moment, że musisz podjąć bardzo ważną decyzję - i od tego po której stronie staniesz, zależy co będzie dalej. Ale teraz, po ukończeniu tej historii, kiedy mam już pełen obraz wiem jedno - było warto. Mega gra, mega historia. Osobiście najbardziej podobała mi się historia Dimitriego, potem Edelgard, na końcu Claude'a. Bardzo fajną opcją jest to, że pomimo iż na początku masz z góry przypisane postacie do swojego domu - różnymi decyzjami, prezentami, okazywaniem wsparcia czy zapraszaniem gościnnie na misje, możesz sprawić że postacie z innych domów dołączą do Twojego - i będą mogły prowadzić nie tylko te pro-Personowe interakcje z Tobą, ale też z innymi członkami Twojego domu. Bywa jednak ze niektóre nie dołączą (względy fabularne), a inne odejdą na skutek podjętych przez Ciebie decyzji (np. zdrady), także trzeba uważać - do tego, na samym początku gry podejmujesz bardzo ważną decyzję, której nie można zmienić w trakcie gry - czy postacie, które zginą w trakcie misji, giną na amen i wszystko co z nimi związane (interakcje, questy dodatkowe, ewentualne romanse) przepada, czy po ewentualnej śmierci podczas misji będą na Ciebie czekały w Akademii, już po jej ukończeniu. Na standardowym poziomie trudności oczywiście z góry wiadomo co wybrać, ale na wyższym radziłbym się dwa razy zastanowić, nieraz naprawdę bywa trudno.  Tak naprawdę jedna jedyna rzecz, która mnie w tej grze drażniła, to rozwiązanie gameplayowe zaserwowane przez twórców - żeby poznać całą tą historię, trzeba się przebijać 3 razy przez te same 11 rozdziałów początkowych dla każdego domu - za pierwszym razem to było nowe więc grało się super, za drugim już trochę nużyło i zaczęło się przeklikiwanie, za trzecim już ewidentnie wkur... i robiłem speedruna aż do 11 rozdziału. Mogli to rozwiązać inaczej w opcji NG+, spokojnie zaoszczędziłbym sobie jakieś 30-40h.  Sądzę, że z czystym sercem, mogę dać jej ocenę 9/10, odejmując te pół punktu za te 11 rozdziałów x3. Naprawdę bardzo dobra gra, mam nadzieję że trafię jeszcze na coś podobnego. 
    • Jak nvidia wypuszczała 3090 i ustalała jej cenę to jeszcze nie było cryptoszału. Wyszła z MSRP $1499 czyli niewiele mniej niż 4090 z $1599. A z 4080 polecieli z ceną mocno fakt.
    • Ale część posta była też skierowana do mnie, stąd odpowiedziałem
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...