Skocz do zawartości

bergercs

Forumowicze
  • Liczba zawartości

    9575
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

5 Neutral

7 obserwujących

O bergercs

Ostatnie wizyty

17741 wyświetleń profilu
  1. bergercs

    Motoryzacyjna Blabla

    A z drugiej strony jako drugi dysk do kompa trafił ADATA SU800 - i w sumie też działa - ten też mogę polecić (w testach wypadadał dobrze - także kupowany jakieś 1,5 roku temu). U mnie ze względu na fakt instalacji dużej ilości gier oraz magazynowania zdjęć z bezlusterkowca oprócz 2 wspomnianych wyżej SSD do kompa trafił 2TB HDD Seagate
  2. bergercs

    Motoryzacyjna Blabla

    Rozpatrywałem go jakiś czas temu - zrezygnowałem na podkreślane w każdym teście: "Bardzo niska ilość zapisów - 200 TBW" Po przejrzeniu x testów postawiłem wtedy na Corsaira Mp510 M.2 i takiego mogę polecić - działa i jest szybki
  3. 120tka to 8mka - one ogólnie lepiej jeżdżą dołem ale brak im góry. A patrząc na suche dane: Zafira 280Nm 2000-2750 max moc 120 przy 3500, Vectra 320Nm 2000-2750 max moc 150 przy 4000 - Vectra musi być sporo szybsza. z okolic 1800-2000obr - chyba, że jej turbo już dawno powinno mieć status "zezłomowano" - przy 1600obr ma okolice 180-200Nm, 8-mka 120-konna będzie mieć wtedy okolice 210, ale od 1800 mocniejszy motor nadgania. Od 2000 16tka to już półka wyżej. No chyba, że zestopniowanie skrzyni? /osiągi: VC 9,8s do setki vmax 217km/h, ZB 12,2s do setki vmax 186km/h/
  4. ALE: przy obrotach max dla 1.7 większy motor będzie miał około 90% jego wartości (większy wpływ na "odczucia" będzie miała masa samochodu). I o ile w 1.7 wzrost będzie liniowy (stała wartość niutów przez pewien cza s*obroty) tak 1.9 będzie tej mocy przybierać o wiele więcej (od 2k sporo większy moment). Więc mniejsze silniki do spokojnej jazdy (w sumie to do zamulania ) mogą wydać się "dynamiczniejsze", podczas gdy chcemy jeździć naprawdę dynamicznie to potrzeba jeszcze pojemności. Jeśli chcesz tak bardzo jeździć "dołem" to polecam dużą benzynę - np wiekowe wolnossące 5.0 w "starusieńkim" E32 przy 1200obr/min na koła trafiało już 300Nm *a max moment tego motoru to 450Nm - dla porównania kultowa rzędowa 2.5TDI z tamtego okresu (A6 C4) dawała max 290Nm (według danych technicznych, bo z "pamięci" to postawiłbym na 320 edit: ponad 300 oferował V6 ) - te dane to też odpowiedź na ostatnie wywody Złomnika po co istniał silnik z czterema turbinami skoro oferował praktycznie identyczne osiągi jak ten z dwoma: jak masz wystarczająco dużo pieniędzy to możesz mieć auto z silnikiem oferującym moc ZAWSZE - niezależnie od obrotów, prędkości, zapiętego biegu *Niestety nie mam na kompie żadnego wykresu - E32 jeździłem w czasach gdy internet był przez modem (taki bzzzz bzzz bzzzz - 10zł) a "kreski" były drukowane w folderach producenta - ale tej wartości przy praktycznie " wolnych"obrotach chyba nigdy nie zapomnę😃
  5. bergercs

    Zakątek Yaba

    Tak po wczytaniu to powodów może być od groma - od sond (wymienione), przez zapchany kat, przepływkę aż po kończące się wariatory. Plus kilkanaście innych powodów. Optymiści zaczynają od odpięcia klemy po wymianie sondy aby ECU zaczęło się uczyć nowych nastawów od początku.
  6. 320Nm od 2000obr/min - teoretycznie wysoko ale przy wspomnianych powyżej 1800obr wypluwa w okolicy 240/250Nm więc pokrywałoby się z odczuciami Lesia. Ogólnie pojemność jest niezastąpiona.
  7. A tak porównując - Passat B7 1.6TDI 250Nm od 1500obr/m, moc max przy 4400, Scenic 3 1.5dci 106 260Nm przy 1750obr/min moc max 4k obr - więc tutaj TDI faktycznie wcześniej się zbierze i sporo szerszy zakres "użytecznych " obrotów. W Scenicu o wiele ciekawiej od 1.5 wypada 1.6dci - 320Nm przy 1750 (moc także przy 4k obr). Szkoda, że wykresów nie dają aby zobaczyć jak to wygląda poza tymi wartościami - czy krechy w dół czy też jeszcze coś "rokującego na jazdę". A co do Jtki - oba max moment od 1700obr/min - tyle, że 1,7 ma 260Nm a 2.0 350Nm - to jest przepaść. Powyżej wzór na wyliczenie mocy (w kilowatach) - podstawiając tam wartości momentu i obrotów fajnie obrazuje różnice w dieslach i benzynach Nic nie widać w grafice- Moc = (moment x obroty) / 9549,3 link do wzoru
×
×
  • Dodaj nową pozycję...