Skocz do zawartości

Paw79

Forumowicze
  • Liczba zawartości

    5230
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

945 Excellent

3 obserwujących

O Paw79

  • Tytuł
    Uzależniony od forum

Ostatnie wizyty

15377 wyświetleń profilu
  1. Paw79

    The Game Awards 2023

    Na koniec Jeff zapowiedział światową premierę i... zamiast dodatku do Elden Ringa dostaliśmy trailer Monster Hunter Wilds: Czyli oglądałem zupełnie niepotrzebnie. Tytuł gry roku zgodnie z przewidywaniami zgarnęło Baldur's Gate 3.
  2. Paw79

    The Game Awards 2023

    Black Myth Wukong z datą premiery: Light No Fire - nowa gra od twórców No Man's Sky (wygenerowany proceduralnie świat wielkości planety):
  3. Paw79

    The Game Awards 2023

    Ooo.... Cyberpunk dostał nagrodę. Best Ongoing Game, czyli trochę jako gra-usługa, ale zawsze. Na marginesie- każda alejka wyjściowa z widowni w kierunku sceny obstawiona ochroniarzem. W tym roku żaden fan Billa Clntona raczej się nie prześlizgnie.
  4. Paw79

    The Game Awards 2023

    Jak na razie z ciekawszych zapowiedzi: Exodus, czyli kolejna próba od czasów trylogii Mass Effect zrobiena dobrej gry "o kosmosie" (kto wie, może teraz wyjdzie): Nowy trailer Hellblade 2: OD - nowa gra Kojimy:
  5. Paw79

    Cyberpunk 2077

    To możesz spróbować 5120x2880 6880x2880 + DLSS Q (nie daję głowy że obsługuje taką rozdziałkę, ale raczej powinno). Co jak co, ale odbicia przy włączonym RR robią swoje. Jak się nie spodoba, to zawsze możesz wrócić do DLAA bez RR.
  6. Paw79

    The Game Awards 2023

    Rozum mówi "idź spać", serce szepce "Shadow of the Erdtree".
  7. Paw79

    Cyberpunk 2077

    "Mydło" czyli DLSS z włączonym RR poprawia teraz stabilność obrazu, więc radzę "przemóc obrzydzenie" i przynajmniej spróbować. Zwłaszcza że RTX4090 powinien pozwolić na płynną rozgrywkę z DLSS Quality w 4K (olej Path Tracing, po prostu zwykły Ray Traycing + RR).
  8. Paw79

    Cyberpunk 2077

    Z samym DLAA Ray Reconstrution chyba nie działa (mogę się mylić). Co do Path Traycingu- problemy są nie od wczoraj i chyba lepiej sobie darować: https://www.purepc.pl/cyberpunk-2077-a-path-tracing-czyli-o-tym-jak-zrezygnowalem-z-uzywania-najbardziej-zaawansowanej-techniki-sledzenia-promieni
  9. Paw79

    Cyberpunk 2077

    Odpaliłem wczoraj na chwilę i ehh... Chyba za bardzo przechwaliłem po zapowiedzi tego nowego patcha: - Metro "Starfield Edition". Ja rozumiem że są techniczne ograniczenia, ale ładowanie wejścia/wyjścia mogli ukryć przynajmniej za jakąś prostą animacją. Standardowy ekran ładowania, mimo że krótki, strasznie wybija z immersji. - Walkmen. Fajna sprawa, ale rozwiązanie jest nieprzemyślane. Jest tak: Włączam muzykę w samochodzie (klawisz [R])- automatycznie włącza się walkmen i jeżeli nie chcę muzyki poza samochodem muszę specjalnie wyłączać walkmena po wyjściu z pojazdu (klawisz [Z]). Powinno być tak: Chcę mieć muzykę cały czas, czy to w samochodzie, czy przy poruszaniu się na piechotę- włączam walkmena (klawisz [Z]). Chcę mieć muzykę tylko w samochodzie- włączam tylko radio w samochodzie (kawisz [R]) Poza tym zaliczyłem kilka bugów dźwiękowych związanych z walkmenem (włączanie się na stałe dźwięku "zagrożenia" po wejściu w określony obszar, kóry normalnie powinien się automatycznie wyłączać po jego opuszczeniu; problemy przy przełączaniu kanałów radia- dźwięk potrafi całkowicie zniknąć gdy zamiast muzyki akurat leci "komunikat"). Rzecz do naprawienia w kolejnej łatce. - Losowe zdarzenia. Jadę sobie samochodem, cały HUD wyłączony, słucham muzyki i tylko podziwiam widoki. Normalnie nie ma z tym problemu- wszelkie "rozboje w toku" i inne pierdoły spokojnie omijam. W okolicach Glen na autostradzie ląduje Trauma Team i zaczyna się z kimś strzelać. Próbuję ominąć- nie ma takiej możliwości. Żeby to jeszcze było zrealizowane realistycznie, tzn. jeden-dwa pasy fizycznie zablokowane wozem Traumy. Ale nie- ordynarna niewidziałna ściana kilkanaście metrów przed miejscem zdarzenia na całej szerokości autostrady. Da się przejść, ale przejechać już nie. Z plusów: - Ray Reconstruction chodzi lepiej niż przy metodzie z konfiguracją pliku. Dla mnie jest to ważniejsza opcja (mająca większy wpływ na wizualia) niż Path Tracing. A przy tym używalna bez frame-generatora. Na RTX3070Ti wydajność spada o ok. 15% względem tradycyjnego Ray Tracingu. Przy moich ustawieniach sprawia to że płynność dość często spada poniżej 60fps (~47fps na Jigjig Street), ale ciężko mi już grać bez tego, biorąc pod uwagę jak poprawia się jakość obrazu. - Metro samo w sobie jest bardzo fajne i oferuje jedne z najlepszych widoków na miasto. Pierdoła, ale IMO ważniejsza niż kontent w rodzaju "rozbojów w toku". W pełni fizyczne metro, z możliwością swobodnego poruszania się, questami czy wskakiwaniem na dach to jest absolutny "must have" w kolejnym Cyberpunku i nie obchodzą mnie już żadne wymówki. Nie wiem jak z Path Tracingiem, ale Ray Reconstruction jest normalnie dostępne- trzeba mieć tylko włączonego DLSS'a (warunek konieczny).
  10. Paw79

    The Game Awards 2023

    Oficjalny Stream (od godz. 1:15 polskiego czasu): GAME OF THE YEAR: Alan Wake 2 Baldur's Gate 3 Marvel's Spider-Man 2 Residen Evil 4 Super Mario Bros. Wonder The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom Pozostałe kategorie: https://thegameawards.com/nominees
  11. Paw79

    Cyberpunk 2077

    Trzeba docenić jak rozwijają tytuł, mimo że już po wcześniejszych patchach ludzie generalnie byli zadowoleni. Jakby wydali grę w takim stanie i z taką zwartością na premierę pod koniec 2020r., to mogliby spokojnie rywalizować o tytuł gry roku na Game Awards 2021 (wówczas wygrało "It Takes Two"). Z drugiej strony nikt nie rodzi się profesorem. Przez ponad dekadę klepali Wiedźmina i przejście na nowy, całkowicie odmienny setting okazalo się trudniejsze niż ktokolwiek przypuszczał. Wyszedł elementarny brak doświadczenia. Pierwsze trójwymiarowe GTA to też nie był żaden szał, i dopiero z kolejnymi odsłonami Rockstar w pełni rozwinął swoje pomysły. Tutaj może być podobnie, jeżeli powstanie kolejny pełnoprawny Cyberpunk. Tylko nie wiem czy w takim wypadku przejscie na UE5 jest dobrym pomysłem, bo to oznacza zaprzepaszczenie wszystkich nabytych "w boju" doświadczeń z RedEngine. Przy tym gra stała się chyba największą platformą dla kolejnych technologicznych nowinek na rynku.
  12. Paw79

    Cyberpunk 2077

    Ciekawe: https://www.purepc.pl/cyberpunk-2077-phantom-liberty-chcesz-osiagnac-najlepsza-wydajnosc-w-grze-wybierz-linuxa-zamiast-windowsa Ponoć 63fps na Linuxie vs 48fps na Windows. Z drugiej strony @tomcug na ITHardware wspominał coś o zepsutej wydajności starszych kart AMD na nowszych patchach, więc może to kwestia użytej karty (RX5700XT), albo po prostu fake lub błąd w procedurze testowej.
  13. Paw79

    Cyberpunk 2077

    Może nie lubi DLSS'a? A wydajność RTX4080 w natywnym 4K z włączonym RT wygląda tak; https://www.purepc.pl/test-wydajnosci-cyberpunk-2077-phantom-liberty-pc-jak-bardzo-cyberpunk-2077-patch-2-0-podnosi-wymagania-sprzetowe?page=0,15 Przy procesorze pokroju 7800X3D spokojnie możesz dać na high. To ustawienie akurat nie ma wpływu na wydajność - możesz dać na high. Część ustawień możesz trzymać na ultra, bo nie mają wpływu lub mają tylko minimalny wpływ na płynność:
  14. Paw79

    Cyberpunk 2077

    Pewnie dlatego że kosztem minmalnej utraty w jakości obrazu można zyskać sporo na płynności. No i jak ktoś nie chce mieć spadków poniżej 60fps w ciężkich miejscówkach w grze, to wypada mieć śr. ~80 fps'ów w wbudowanym benchmarku. 2160p to jednak inny poziom wymagań niż 1080p.
  15. Paw79

    Cyberpunk 2077

    Jeżeli chciałbyś używać Ray Reconstrution bez połączenia z Path Traycingiem (kóry wygląda świetnie, ale bez Frame Generatora zabija wydajność nawet na RTX4090): C:\Users\nazwauzytkownika\AppData\Local\CD Projekt Red\Cyberpunk 2077 -> otwórz za pomocą notatnika plik UserSettings.json -> Ctrl + F znajdź DLSS_D -> dwa wiersze niżej zmień wartość "value" z false na true -> zapisz i zamknij -> uruchom grę
×
×
  • Dodaj nową pozycję...