Skocz do zawartości

Bono[UG]

Forumowicze
  • Liczba zawartości

    25832
  • Rejestracja

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana Bono[UG] w dniu 18 Września 2023

Użytkownicy przyznają Bono[UG] punkty reputacji!

Reputacja

1650 Excellent

O Bono[UG]

  • Tytuł
    Wiecznie niewyspany...
  • Urodziny 08/05/1980

Ostatnie wizyty

131518 wyświetleń profilu
  1. Przy założeniu, że to końcowa i przesiadkowa, to taka liczba peronów jest uzasadniona. Po prostu gdzieś trzeba te pociągi upchnąć jak się zjeżdżają w jedno miejsce. Dlatego np. Gdańsk Główny ma 2 dalekobieżne i 3 SKM, a Gdynia Główna 4 dalekobieżne i 1 SKM. Że taki charakter tej stacji sensu nie ma już mi się nie chce powtarzać. Linia PKM jak na razie obsługuje wyłącznie ruch regionalny. Linia kolejowa nr 9 ma zupełnie inny charakter. Mimo to bywają kursy z pominięciem niektórych przystanków (a przynajmniej były takie). KDP to konkurencja dla Pendolino, które powinno wynieść się na nowe tory. Tak jak pisałem, IC, TLK zostaną na starych i Malbork będzie miał też szybsze połączenia z Gdańskiem niż Regio zatrzymujące się na każdym przystanku. Dawałem wyżej przykład jak można połączyć Gdańsk z Warszawą. Odgięcie na CPK i wjazd do stolicy od zachodu zamiast Północy to około 17km więcej, czasowo kilka minut. Wrocław - Łódź - Warszawa jest wprost przez Baranów, może z kilkukilometrowym odgięciem. Poznań - Łódź - Warszawa ostatni odcinek i tak tą samą trasą może lecieć. Niby można krócej z pominięciem Łodzi ale po co omijać sporą aglomerację? Kraków - CPK - Poznań z kolei nie ma sensu, omija Warszawę, trasa dłuższa niż przez Katowice i Wrocław, czy alternatywnie przez Łodź. Tutaj ciężko mi na poczekaniu wykombinować jakby było optymalnie, czy nadłożyć przez Łódź, czy zrobić bezpośrednie na Warszawę, czy jeszcze inaczej. Trzeba też bać pod uwagę, że nie da rady każdej dużej aglomeracji połączyć bezpośrednio z każdą. Nie ma to uzasadnienia ekonomicznego w infrastrukturze i w późniejszych połączeniach. Optymalne połączenia nie oznaczają najkrótszych i najszybszych.
  2. A ilu jest tych chcących? Ilu będzie, jak ryzyko natknięcia się na uzbrojonego napadanego wzrośnie?
  3. Temat do rozmów o rowerach i wokół rowerów. Można się dzielić wrażeniami z ostatniej jazdy, wyżalić na kierowców itp.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...