Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Dade Murphy

Problem z zewnętrznym dyskiem twardym pod Windows 10

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

W miniony weekend przesiadłem się na Windowsa 10 w wersji 64-bit (wcześniej używałem Windowsa 7 w wersji 32-bit). Przez ten czas sporo używałem swojego zewnętrznego dysku twardego Samsung HM251HI (250 GB), ponieważ po postawieniu nowego systemu instalowałem wszystkie niezbędne programy, sterowniki, itp. W międzyczasie jednak coś się musiało wydarzyć, ponieważ od wczoraj nie mogę uzyskać dostępu do danych na dysku, tzn. po podpięciu dysku za pomocą kabla USB urządzenie widziane jest jako Dysk lokalny (F:), a kiedy klikam dwukrotnie LPM na w/w dysk pojawia się komunikat "Lokalizacja nie jest dostępna: F:\ nie jest dostępny. Żądanie nie jest obsługiwane." albo "F:\ Nazwa katalogu jest nieprawidłowa." Z kolei po odpięciu dysku od USB pojawia się komunikat "Problem z wysuwaniem Urządzenie pamięci masowej USB: System Windows nie może zatrzymać urządzenia 'Urządzenie pamięci masowej USB' z powodu nieznanego błędu. Dopóki urządzenie jest w użyciu, nie usuwaj go. Zamknij wszystkie programy używające urządzenia, a następnie je usuń." Co ciekawe, w zarządzaniu dyskami system plików urządzenia widoczny jest jako RAW. :o HD Tune nie wykrywa żadnego problemu, a po podpięciu dysku do służbowego laptopa z Windowsem 7 wszystko jest OK, choć początkowo również pojawił się jakiś komunikat który kazał mi przeskanować dysk i naprawić ewentualne błędy plików, co też uczyniłem. Od tego czasu na laptopie nie zgłasza mi żadnych problemów, natomiast na komputerze sytuacja w dalszym ciągu bez zmian. O co może chodzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz wrócić na win 7 i odczekać trochę aż ten system się ustabilizuje (zejdzie im się pewnie do 2020 roku :-) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, podbijam temat. Ktoś znalazł jakieś rozwiązanie? Mam ten sam błąd tylko z dyskiem Seagate. Korespondowałem trochę z Seagate, ale najwyraźniej nie wiedzą co to za problem, bo nic mi nie pomogli. Potrzebuję dysku a tu taka klapa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też dołączam się do tematu. Po Aniversary Update do Windows 10 straciłem dostęp w eksploratorze plików do dysku zewnętrznego Seagate 1 TB. Czy jest jakieś rozwiązanie problemu, bo na razie brak reakcji ze strony MS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TO ja... gram sobie w lola a tu w końcu brak reakcji na klik, restartuje z palucha kompa a tu nie ma dysku, nie ma systemu, no mówie ssd zdechło, ale strzeliłem formata na szybkości i śmiga dalej ok:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat, ponieważ minęły już 3 miesiące, a ja w dalszym ciągu nie mam dostępu do danych na swoim zewnętrznym dysku twardym. Zdaje się, że krótko po wydaniu Anniversary Update Microsoft zapowiedział, że za jakiś czas wypuści łatkę naprawiającą ten błąd, jednak nic takiego się nie wydarzyło.

 

Jakieś rady? Czy mam podpiąć w/w dysk do innego kompa, zrobić backup danych, a następnie użyć jakiegoś programu do przywrócenia danych na dysku? A jeśli tak, to który program polecacie?

 

EDIT:

Dobra, już nieważne. Zrobiłem backup danych na służbowym laptopie, a następnie sformatowałem dysk na komputerze z Windows 10 i pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...