Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

faxnn

GTX 1060 - Undervolting a taktowania

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Głównym moim pytaniem jest czy undervoltując kartę przez siatkę napięć/taktowań powoduje spadek wydajności? Normalnie moja karta fabrycznie ma 1620mhz przez co przekłada się to 2025mhz w trybie boost. Po UV (ustawiłem 850mV dla taktowania 2000mhz) program GPU-Z pokazuje mi 1550mhz na rdzeniu. Tak powinno być? Czy po prostu tym się nie przejmować skoro karta wyciąga nominalne 2000mhz w boost, czyli spadku wydajności nie powinno być raczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak/co ustawisz.

Przykładowo :

GnnqAv9.png

^Używając powyższej tabelki, karta ustawi na starcie niecałe 1500MHz przy 0.8V na vGPU (nie patrz na zacieniowaną linię).

Jak widzisz, taktowanie/napięcie będą rosły do momentu aż karta nie osiągnie 1V i ~2GHz.

Na tym etapie, dużą rolę odgrywa temperatura karty, oraz limity mocy (ponieważ im wyższa temperatura, tym bardzie karta będzie zrucać taktowanie aby pozostać w swoich "widełkach").

Maks. taktowanie wynosi ~2GHz, ponieważ nie ma dostępnego wyższego punktu na osi częstotliwości (oś Y).

 

Jak ustawiłeś maks taktowanie na poziomie 1550MHz i napięciu 0,85V (nie dając jej przy tym możliwości zwiększenia taktowania), karta będzie się tego trzymać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak/co ustawisz.

Przykładowo :

GnnqAv9.png

^Używając powyższej tabelki, karta ustawi niecałe 1500MHz przy 0.8V na vGPU (nie patrz na zacieniowaną linię).

Jak widzisz, taktowanie/napięcie będą rosły do momentu aż karta nie osiągnie 1V i ~2GHz.

Na tym etapie, dużą rolę odgrywa temperatura karty, oraz limity mocy.

 

Ja u siebie tak ustawiłem:

QSgkxsd.jpg

 

Chyba dobrze, 2000mhz to max dla napięcia 850mV na mojej karcie, niżej też można zejść ale uważam że takie ustawienie to optimum, ale nie wiem czy ta krzywa jest w ogóle dobrze ustawiona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest dobrze ustawiona, GPU-z w głównym oknie nie bierze pod uwagę ustawienia z "curve", tylko odczytuje punkt domyślny z karty.

 

Sprawdź taktowanie GPU w zakładce "Sensors", po obciążeniu jej 3DMarkiem albo testem z GPU-z.

Przykład :

1yTsuzY.png

Jak widzisz, karta nie jest nawet blisko wartości z głównego okna GPU-z (jak chodzi o taktowanie rdzenia).

Oczywiście, ostateczne taktowanie (punkt równowagi dla temp/mocy/taktowania), jest zależny od zbyt wielu czynników aby móc go określić jednoznacznie w programie GPU-z.

Wartości z głównego okna GPU-z, są po prostu gwarantowanymi przy danym ustawieniu (jeżeli karta ich nie osiąga, jest z nią "coś nie tak").

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest dobrze ustawiona, GPU-z w głównym oknie nie bierze pod uwagę ustawienia z "curve", tylko odczytuje punkt domyślny z karty.

 

Sprawdź taktowanie GPU w zakładce "Sensors", po obciążeniu jej 3DMarkiem albo testem z GPU-z.

Przykład :

gwyY5K0.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to na wydajności powinieneś zyskać.

W skrócie : GPU Boost 3.0 określa chwilowe taktowanie karty na podstawie temperatury, poboru energii oraz tabelki napięć/taktowań.

"Na stocku" w przypadku kart referencyjnych, limit temperatur był dość szybko osiągany przez co karta zrzucała taktowania po kilkunastu minutach pracy (szukając equilibrium dla danego obciążenia/środowiska).

Wynikał z tego oczywisty spadek wydajności karty wraz z czasem testowania (np. z początkowych 2GHz, karta po 30 minutach "spada" do ~1,7GHz).

Undervolting pozwala ZNACZNIE ograniczyć ten długo czasowy spadek.

Jeżeli masz kiepskie chłodzenie (albo wentylację w obudowie), najwięcej zyskasz na stabilności taktowania w czasie.

W takim przypadku, nie zdziwiłbym się gdybyś miał teraz zauważalnie lepsze wyniki po dłuższym graniu niż "na stock".

 

Oczywiście, chłodzenie karty ma tutaj najwięcej do powiedzenia, ale nie można lekceważyć też poboru energii (GPU-z + Perf cap reason : "Pwr").

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to na wydajności powinieneś zyskać.

W skrócie : GPU Boost 3.0 określa chwilowe taktowanie karty na podstawie temperatury, poboru energii oraz tabelki napięć/taktowań.

"Na stocku" w przypadku kart referencyjnych, limit temperatur był dość szybko osiągany przez co karta zrzucała taktowania po kilkunastu minutach pracy (szukając equilibrium dla danego obciążenia/środowiska).

Wynikał z tego oczywisty spadek wydajności karty wraz z czasem testowania (np. z początkowych 2GHz, karta po 30 minutach "spada" do ~1,7GHz).

Undervolting pozwala ZNACZNIE ograniczyć ten długo czasowy spadek.

Jeżeli masz kiepskie chłodzenie (albo wentylację w obudowie), najwięcej zyskasz na stabilności taktowania w czasie.

W takim przypadku, nie zdziwiłbym się gdybyś miał teraz zauważalnie lepsze wyniki po dłuższym graniu niż "na stock".

 

Oczywiście, chłodzenie karty ma tutaj najwięcej do powiedzenia, ale nie można lekceważyć też poboru energii (GPU-z + Perf cap reason : "Pwr").

Karta jaką mam to wersja od Palita, Super JetStream. Ogólnie karta się nie grzeje gdyż mam własną krzywą i w stresie ciężko jej dobić obecnie do 50-60 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie mam na stałe 813 mV i 1734 MHz warto dodać te kilka mV dla stabilności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tracisz 400mhz na rdzeniu kosztem 200mV :E

 

Kup mi monitor 32" 144Hz to będę miał powód aby podkręcić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup mi monitor 32" 144Hz to będę miał powód aby podkręcić.

 

Dodatkowe kilkaset MHz to i na 60Hz idzie w zupelnosci wykorzystac :E

 

1060 jest dobry ale to nadal nie demon szybkosci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowe kilkaset MHz to i na 60Hz idzie w zupelnosci wykorzystac :E

 

1060 jest dobry ale to nadal nie demon szybkosci

 

W to co ja gram mam stałe 60 FPSów a w R6S ponad 110.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...