Skocz do zawartości
Zamknięcie Forum PC LAB

Szanowny Użytkowniku,

Informujemy, że za 30 dni tj. 30 listopada 2024 r. serwis internetowy Forum PC LAB zostanie zamknięty.

Administrator Serwisu Forum PC LAB - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie: wypowiada całość usług Serwisu Forum PC LAB z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.

Administrator Serwisu Forum PC LAB informuje, że:

  1. Z dniem 29 listopada 2024 r. zakończy się świadczenie wszystkich usług Serwisu Forum PC LAB. Ważną przyczyną uzasadniającą wypowiedzenie jest zamknięcie Serwisu Forum PC LAB
  2. Dotychczas zamowione przez Użytkownika usługi Serwisu Forum PC LAB będą świadczone w okresie wypowiedzenia tj. do dnia 29 listopada 2024 r.
  3. Po ogłoszeniu zamknięcia Serwisu Forum od dnia 30 października 2024 r. zakładanie nowych kont w serwisie Forum PC LAB nie będzie możliwe
  4. Wraz z zamknięciem Serwisu Forum PC LAB, tj. dnia 29 listopada 2024 r. nie będzie już dostępny katalog treści Forum PC LAB. Do tego czasu Użytkownicy Forum PC LAB mają dostęp do swoich treści w zakładce "Profil", gdzie mają możliwość ich skopiowania lub archiwizowania w formie screenshotów.
  5. Administrator danych osobowych Użytkowników - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie zapewnia realizację praw podmiotów danych osobowych przez cały okres świadczenia usług Serwisu Forum PC LAB. Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce Prywatności

Administrator informuje, iż wraz z zamknięciem Serwisu Forum PC LAB, dane osobowe Użytkowników Serwisu Forum PC LAB zostaną trwale usunięte ze względu na brak podstawy ich dalszego przetwarzania. Proces trwałego usuwania danych z kopii zapasowych może przekroczyć termin zamknięcia Forum PC LAB o kilka miesięcy. Wyjątek może stanowić przetwarzanie danych użytkownika do czasu zakończenia toczących się postepowań.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

wlepa

Zalman Z9 Plus i gotowe chłodzenie na procesor, co o tym myślicie.

Rekomendowane odpowiedzi

Na nagraniu panowie wyjęli tylko sanki więc cała chłodnica bez problemu zmieści się na przodzie za przednią ścianką od razu. Kwestia tego jak dalej z rezerwuarem i pompką ?

Myślę, że jedne sanki zostaną czy dwa, bo chłodnica aż tak wielka nie będzie, że od góry do samej góry wypełni przód. Jak pisałem, żadna ingerencja fizyczna nie wchodzi w grę, zostawiam obudowę taką jaką ją stworzono.

Zasilacz mam XFX 550, niestety modularny nie jest.

 

Tak, S tego panelu, choćby w Twoim przypadku nie ma, no ale chyba jak jest to tragedii nie ma?

http://img.techpowerup.org/140204/27.jpg

To o ten panel rozumiem chodzi po prawo co zakrywa i trzyma sanki na dyski ?

Chyba przy zasilaczu jest tam miejsce na HDD, no jakoś to się wykombinuje, ewentualnie chłodnica na samą górę , a na dole jedne sanki się ostają.

 

A ewentualnie opcja chłodnicy na górze ? Wtedy zachowa się cały panel i sanki zostaną jak stoją. Ewentualnie coś się wyjmie na rezerwuar z pompką, chyba, że to się zmieści bez tej operacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego właśnie pisze o demontażu tego panelu - rez albo do niego przykręcisz, ale wtedy będzie niewidoczny, a jednak fajnie wyeksponować ten element albo usuwasz ten panel i kombinujesz - kupujesz np combo DDC z rezem albo D5 z rezem i stelaż montażowy pozwalający na przykręcenie reza z pompką do samej chłodnicy - inna sprawa, że okno w H440 jest za małe, żeby wyeksponować tak zamontowany rez. Inna możliwość to przykręcenie reza tubowego w pozycji poziomej do osłony PSU - wtedy masz problem gdzie dać SSD :E. Jeszcze inna możliwość to rez zaraz obok śledzi - jest tam nawet miejsce na jego montaż. Najlepiej wpisz sobie w google grafika "NZXT H440 water cooled" - wyskoczy Ci masa zdjęć różnych buildów, które będą prowadzić do worklogów, gdzie zobaczysz jak inne osoby poradziły sobie z takimi problemami :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da radę wyeksponować jedno i drugie jak patrzę. Rez pomieści się przy śledziach raczej bez problemu. Przy panelu też nawet da radę. Bo rzeczywiście fajnie, żeby było go widać.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20140525/vevydytu.jpg

lub z tej mańki

http://i.imgur.com/0UkIXSg.jpg

 

Zakładam wstępnie, iż chłodnica będzie na górze, rezy albo na lewo, albo na prawo, aby były wyeksponowane. Czyli wtedy pompka musi być za panelem ?

Czy można zrobić coś takiego, że rez będzie tam gdzie na drugim zdjęciu, czyli na lewo przy śledziach, a pompka tam gdzie rez na pierwszym czyli po prawo ? Zamiar mam taki, żeby nie demontować sanek, z czystej ciekawości, tak aby wszystko było widoczne.

 

Jak pisałem, wolałbym nic nie ciąć, nie wiercić itp. Gdyby zdjęcie nie było inwazyjne to nie ma problemu, ale z ingerencją narzędzi, odpada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę, że na pierwszym zdjęciu masz tylko wlot do reza - nie ma wylotu. Jest on prawdopodobnie ukryty pod osłoną PSU, w której trzeba było wywiercić dziurę i użyć specjalnej złączki. W drugim przypadku nie ma tego problemu. Inne wyjście to montaż rezerwuaru w ten sposób. Nie wiem dlaczego mówisz o dwóch rezerwuarach? Jedyna funkcja rezerwuaru to pomoc przy napełnianiu pętli oraz estetyka. Nie budujesz dwóch osobnych pętli w jednej obudowie, więc nie ma sensu stosować dwóch rezerwuarów.

 

Rezerwuar powinien być połączony bezpośrednio z pompką i koniecznie musi się znajdować nad nią. W przypadku rezerwuaru jak na pierwszym podlinkowanym przez Ciebie zdjęciu nie ma problemu - pompę dajesz pod osłoną PSU i wszystko działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To znaczy chodziło mi o jeden rezerwuar. Założenie jest takie, żeby nie ingerować w sanki. Wtedy wstawię sobie tam oba dyski, a zostaną wszystkie sanki.

 

No ale jeśli dam pompkę pod osłoną PSU to będę musiał zdjąć sanki, bo jak inaczej węże dotrą do tej pompki i z niej wyjdą ? Póki co chcemy zachować sanki i wyeksponować rezerwuar, pompka też może być widoczna i w sumie musi jeśli sanki mają zostać. Wykonalne to jest w ogóle ? Chociaż jak patrzę na pierwsze podane przeze mnie zdjęcie to pompka gdyby była u dołu to wąż leci obok koszyków na górę i nie trzeba ich wcale wyjmować.

Bo obok miejsca na prawy SSD od razu obok jest prostokątny otwór. Niewielki, ale jest. Więc stawiam na nim rezerwuar jak na pierwszym zdjęciu, niżej pompka, od pompki idzie wąż od razu przy sankach jak widać na zdjęciu, wraca wąż do chłodnicy, z chłodnicy wychodzi do CPU, z CPU znów do rezerwuaru i mamy zamknięty obwód.

Cały czas się zastanawiam, jak się mocuje pompkę czy rezerwuar chociażby ?

 

Oczywiście na razie to takie domysły. Dostanę obudowę w piątek to spojrzę jak można kombinować.

 

Jeszcze małe pytanie, w przypadku Twojego zestawienia, co to jest to takie okrągłe co masz na dole, połączone z wężem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przez otwór w osłonie PSU powinno się dać przeciągnąć węża. Ewentualnie bierzesz po prostu combo pompa + rez i przykręcasz je/przyklejasz do osłony PSU. Co do mocowania rezerwuaru to w zestawie zazwyczaj masz wszystko co potrzeba, czyli takie zapinki. Pompkę możesz przykręcić do blachy, ale przy bezpośrednim połączeniu może rezonować, więc dobrze jest ją wyizolować warstwą pianki (może być nawet gąbka do mycia naczyń).

 

Co do mojej pętli, to zapewne chodzi Ci o przepływomierz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajne by było wziąć od razu pompa-rez, ale taka opcja od choćby EK WaterBlocks kosztuje bagatela 600zł, a z tej samej firmy biorąc pompkę i rezerwuar oddzielnie to zamknę się na 400zł nawet.

Pompka

Rez

Niecałe 400 nawet. Myślę, że ta pompka ma odpowiednią moc no i rezerwuar odpowiednią pojemność. A 200zł w kieszeni zostaje czyli mam chłodnicę w prezencie.

Ewentualnie dla pompki 2.2 którą podałem jest takie cuś :

Drugi rez

Bym to musiał odpowiednio ustawić na osłonie zasilacza, jednym otworem raczej w stronę okna, drugim w stronę śledzi.

Myślałem o czymś takim, rysunek jest schematyczny, ale przedstawia moją myśl:

http://wstaw.org/w/3NAr/

 

I są dwie opcje, czerwona, czyli rez leży, pomarańczowa, czyli stoi, droga węży praktycznie taka sama. Pomarańczowa droga wyglądałaby tak, jak z linka, którego podałem wyżej:

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20140525/vevydytu.jpg

Jedyna rzecz to przejście węża obok pomarańczowego rezerwuaru, musiałby być wtedy trochę ugięty, bo wychodzi z dołu pompki i gdyby zostawić sanki no to musiałby o nie ocierać. Ewentualnie wyjmę dolne i te górne, bo do górnych otworów, które zostawiają po sobie sanki mógłbym przymocować czymś jedną złączkę 90*, która skieruje wąż do chłodnicy.

Albo otwory chłodnicy nie skierować przy tylnej ściance, lecz na odwrót, żeby były z prawej strony.

 

Masz sam może jakiś pomysł ? Czy mam ograniczenie pod względem użytej długości węży ? Bo mógłbym zrobić jakieś fikuśne przejścia, żeby zająć więcej miejsca niż tyle co na obrazkach, nie nie wiadomo ile, ale z głową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Zakupiłem NZXT 440, przyszła wczoraj, dzisiaj zabrałem się za montaż. Trochę mi to zajęło, ale chciałem być ostrożny, aby nic nie zadrzeć.

Obudowa ogólnie wygląda prześlicznie. Naprawdę robi wrażenie. Nie mam jedynie na płycie podłączki pod USB 3.0, więc musiałem zostawić ten kabel luzem w luku zasilacza.

Miejsca jest bardzo dużo, zdecydowanie więcej niż w Zalmanie, przeżyłem lekki zawał serca, gdy wstawiałem obudowę na podstawkę przy biurku, myślałem, że nie wejdzie, ale jest idealnie.

 

Ten etap jest za mną, teraz czas myśleć o zestawie chłodzenia wodnego. Na pewno będzie to 2x120, ustawiona u góry. Dokupię jeszcze kable pod kolor obudowy, zwłaszcza te zasilające, bo w XFX są strasznie sztywne no i ogólnie ładniej będą kolorowe wyglądać. Ogólnie mam mnóstwo niezagospodarowanych kabli z tego XFX, teraz to by mi się modular tutaj przydał, ale może kiedyś to zrobię, pomyślę.

Na cooling.pl są podzespoły do chłodzenia wodnego od EK Water. Dobra jest ta marka ? Te podzespoły nie są jakieś wybitnie drogie, a przystępne w miarę właśnie. Czy rozglądać się za czym innym ?

Jeszcze kwestia wentylatorów, jakie najcichsze do chłodnicy ?

Znalazłem coś takiego:

http://www.morele.net/corsair-co-9050002-ww-477394/

Ale są cholernie drogie. Nie wiem czy warte swojej ceny, dlatego prosiłbym o propozycje podobnych, w tej konwencji, bo NZXT też ma w tym stylu fabryczne.

Może wziąłbym podświetlane na czerwono, żeby oświetlić centrum obudowy, bo LED dają na krańcach z tyłu.

Proszę o odpowiedź, dziękuję i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EK jest ok, nic wybitnego zwłaszcza jeśli chodzi o bloki na CPU. Pomp i tak nie robią tylko przyklejają swoje znaczki na produkty Laing, złączki są ok. Zajrzyj na angela.pl - masz większy wybór części do LC i lepsze ceny.

 

Co do wentylatorów, to nie bierz tych AF120 od Corsair - po pierwsze nie warte tej ceny, po drugi kompletnie nie nadają się na chłodnice. Co do konkretnych konstrukcji to taniej Enermax Twister Pressure, drożej Fractal Venturi HP-12, najlepiej ale i najdrożej Noiseblocker eLoop (są też wersje czarne, czerwone i niebieskie oprócz białych, dostępne na angela.pl). Co do oświetlenia led to pisz do użytkownika sony21 - zrobi Ci oświetlenie takie jakie chcesz, wszystko pod wymiar. Odnośnie kabli jeśli chcesz mieć najlepsza jakość i sam sobie powybierać kolory to iksmodiw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak z ciekawosci to podaj konfiguracje kompa jakiego skladales pod nowa bude

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.

 

Kable wezmę na zamówienie ze sklepu, który podałeś. Ale czy te Bitfenix czy Gelid na Andżeli będą złe ? Może już wolałbym wszystko w jednym miejscu kupić.

 

Co do wentylatorów i oświetlenia. Właśnie mi chodziło tylko o świecące wentylatory. Czy na chłodnicę by się takie znalazły ? Dałyby światło przy procesorze i całej reszcie w okolicy. Bo jakichś pasków LED czy czegoś takiego to póki co nie chcę. Ewentualnie jeszcze jakiś świecący 140mm na tył zamiast fabrycznego NZXT.

 

Póki co EK, ale czy są w cenie podobne, czy lepsze ewentualnie ? Póki nie kupiłem to chcę mieć 100% pewności czy coś wartego uwagi jest jeszcze.

 

Przykuło moją uwagę coś jak świecąca ciecz, czy reagująca na UV. Jak to z tym jest ? Bo to gdyby mi ciecz w wężach świeciła to by mi się bardzo podobało, byłoby to widoczne. Czy światło z wentylatorów wydobędzie to światło, czy trzeba specjalnych źródeł takiego światła ?

 

Pytanie odnośnie cieczy i węży. Wziąć kolorowe węże, czy przeźroczyste ? Bo słyszałem, iż kolorową wodę trzeba częściej wymieniać niż bezbarwną dla barwnych węży.

 

Co do wypowiedzi wyżej, nie składałem nowego komputera, po prostu zmieniłem obudowę na tą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przedłużki Bitfenix czy Gelid są ok. Sklep do którego dałem ci link należy do iksmodiwa i przedłużki oraz kable robi on ręcznie, możesz sobie wybrać kolory oplotów czy wtyczek - spersonalizować wszystko, jakość też jest zdecydowanie wyższa niż w przypadku wyrobów Gelid czy Bitfenix, co nie znaczy, że te ostatnie są złe - w swojej klasie cenowej to dobry wybór :).

 

Co do wentylatorów to z LEDowych i sensownych na chłodnice nie ma szczególnie dużego wyboru - jest Corsair SP120, ale łożysko nie najlepsze, są Thermaltake Riing, które wyglądają kozacko, ale kultura pracy też nie jest wzorowa. Na tył możesz dać Thermaltake Riing 140mm lub Corsair AF140.

 

Co do EK to wszystko zależy od budżetu i konkretnej części - bloki na GPU EK ma bardzo dobre, bloki na CPU są dobre wydajnościowo, ale ubijają flow, pompy i tak robi Laing więc to czy weźmiesz pompę z nalepką EK czy Alphacool nie ma znaczenia - bierz to co się mieści w Twoim budżecie.

 

Przy płynach UV aktywnych potrzebujesz źródła UV - obecnie będą to paski z diodami LED emitującymi UV, ewentualnie starszym rozwiązaniem są katody. Nie każdy kolor dobrze świeci w UV - najlepiej świeci zielony, żółty czy niebieski. Czerwony świeci najgorzej. Przy oświetleniu diodami UV będziesz miał w budzie niebieską poświatę. Zresztą zobacz ten

, ewentualnie zobacz jeszcze
.

 

Co do węży brałbym przeźroczysty i kolorowy płyn - wymienisz co pół roku i po sprawie. Jak dobrze zaplanujesz pętle i umieścisz w niej dobry system spuszczania płynu, to cała operacja nie zajmie Ci zbyt wiele czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może na początek dam LED czerwony z tyłu, a na chłodnice dam normalne już. Ten z tyłu będzie dyskretnie sobie oświetlać całe wnętrze. W takim razie na tył pójdzie Thermaltake Riing 140mm, bo AF czerwonych nie ma. Mam wrażenie, że 140mm z tyłu jest słyszalna, możliwe to ? Taki głuchy dźwięk.

 

Czy Riing 140mm jest cichy? Bo NoiseBlocker nie mogę znaleźć w wersji czerwonej, albo źle patrzę. A zależy mi na jak największej ciszy. Pytam dla pewności.

Wtedy na chłodnicę wezmę normalne, nie muszą świecić, ważne, żeby też były najcichsze, dobrze, żeby pod kolor, choćby czarne, no albo czerwone, ale nie muszą koniecznie świecić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz wersję czarną, tutaj czerwoną. eLoopy nie mają ledów. Jeden wentylator nie oświetli Ci wnętrza chyba, że będzie to Enermax Vegas :E.

 

Co do Riingów to napisałem powyżej - kultura pracy nie jest najlepsza = nie jest to najcichszy wentylator, ale jak mu skręcisz obroty to da radę, przy czym wydajność oczywiście spadnie.

 

Na chłodnice brałbym albo eLoopy od Noiseblockera, albo rebrandy podlinkowane wyżej, jeśli możesz sobie na nie pozwolić, bo trochę kosztują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem te Vegasy, ale po ironii wnioskuję, że... się nie nadają ?

Oczywiście nie, że od razu całe wnętrze, ale taka poświata ewentualnie. NZXTowskie LED dają na biało i się zastanawiam teraz czy nie podświetlić białym światłem, aniżeli czerwonym, żeby już jednolicie barwić.

Kwestia wentylatora z tyłu, cały czas wydawało mi się, że jest tam 140mm, bo jakiś wielki mi się wydał, ale w specyfikacji widnieje 120mm, moje oko zawyżyło trochę. Bo chyba 140mm na tył to się nie da jak patrzę?

Chciałbym na tył jakiś świecący, a Phobya jak patrzę to chyba nie świeci. Póki co zajmijmy się wyborem wentylatora na tył. Przepraszam, że tak mieszam, ale gubię się już trochę w tych LEDach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vegasy nie są złe - po prostu świecą się jak choinki :). Policz sobie ile ledów na nich jest, jeśli pasuje Ci taki styl to możesz brać.

 

Co do kolorów LEDów najlepiej dawać podświetlenie w innym kolorze niż robisz build - przykładowo składasz zestaw czerwono-czarny, to nie dajesz czerwonych ledów, bo wszystko się zleje, tylko dajesz białe podświetlenie żeby zwrócić uwagę na czerwone akcenty.

 

Phobya eLoop nie ma ledów - pisałem przecież o tym powyżej :P.

 

Na tyle H440 masz śmigło 140mm, ale 120mm też możesz zamontować :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak spojrzałem wewnątrz i trochę po internecie i LED zrobię białe, bo rzeczywiście się to zleje. Czyli zmieniamy koncepcję, robię białe podświetlenie, a może wodne zrobię czerwone. Fajny by był kontrast i białe światło będzie ładnie współgrać z czerwoną cieczą. Myślę, że to będzie ładnie wyglądać.

Pisałem wcześniej, mam wrażenie jakby tylni wentylator buczał, ale nie jest to jakieś wielkie buczenie, tylko takie niskie buczenie dobiegające z tyłu. Nie wiem jak z kulturą NZXT, ale w sumie mam BOX chłodzenie na procesorze i może odbieram mylne wrażenie, bo po przyłożeniu ucha do tylnego wentylatora jednak nie jest tragicznie i słychać BOX.

Czyli jeśli mam 140mm na tyle, to przy tym zostańmy. Jaki wtedy biały LED wentylator do tego ? Patrzę i na 120mm większy wybór, niż na 140mm. Bo chodzi mi o to co cichsze.

Vegas chyba zbyt wyzywające jak spojrzałem na zdjęcia.

Podoba mi się Riing biały, to okrągłe podświetlenie mnie urzeka, ale 120mm widzę, a nie wiem jak z hałasem względem 140mm bo przepływ powietrza ma większy przez co nie musi czadować.

 

Ogólnie to mam tą płytkę z boku obudowy z kontrolerem PWM. Do HUB podłączyłem wszystkie wentylatory w obudowie wraz z BOX procesora, a kabel "PWM" podłączyłem pod CPU FAN jak wskazywała instrukcja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zatrzymaj wentylator na boxie, a potem ten tylni od NZXT i będziesz wiedział co buczy :P.

 

Co do białego wentylatora - zerknij na Enermax Cluster - masz zarówno wersję 120mm jak i 140mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajny wentylator, ale cholercia cały biały. Dlatego w Riing mi się podoba czarna zabudowa i biały LED po okręgu. Boli mnie, że nie ma wersji 140mm, chyba, że to już są tak ciche jednostki, że nie zrobi większej różnicy 120 od 140mm. W ogóle Ring się nada na tył ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Riingi masz dostępne w wersji 140mm przecież - pisałem o tym na stronie wcześniej, nawet jest z białym podświetleniem, czytasz co Ci odpisuję w ogóle? O tym czy nada się na tył też pisałem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, czytam wszystko i dziękuję za cierpliwość. Po prostu muszę być na 100% pewien, co czasem staje się upierdliwe.

http://www.morele.net/thermaltake-wentylator-riing-led-140mm-czarny-cl-f039-pl14wt-a-734121/

Rzeczywiście są, zmyliła mnie nazwa "czarny", ale rzeczywiście czarny, ale z białym LED. Pisałeś iż na tył się nada, więc jeśli więcej opcji nie ma, to wybiorę tą sztukę. To może idąc za ciosem wezmę już te same na chłodnicę w wersji 120mm ? Trzy sztuki powinny już elegancko podświetlić jednostkę.

 

Co do buczenia. Rzeczywiście odpiąłem wentylator procesora i wszystko ustało. Najwyższy czas na zmianę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jesteś zdecydowany na chłodnicę 240mm, to możesz śmiało brać - będzie wyglądać bardzo fajnie. Tutaj zdjęcie zapożyczone z worklogu oizo76:

 

fYvQW3.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To się znaczy chodzi mi o chłodnicę na dwa wentylatory, ale rozumiem aluzję. Wentylatory będą bardzo fajnie wyglądać.

Ogólnie pytanie jest takie, czy chłodnica 2x120(Bo to ta na dwa wentylatory?) schłodzi procesor i ewentualnie w przyszłości kartę graficzną ?

Czysto teoretycznie, gdybym zdecydował się na wodowanie tylko procesora to potrzebuję 2x120 czy 1x120 by zupełnie wystarczyła ?

Jaki to rodzaj płynu, że właśnie jest tak bardzo mocny kolor ? Bo taki od EK na przykład jest jakby bardziej wodnisty, tak mi się przynajmniej wydaje, a tutaj taki bardzo mocny i solidny kolor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podstawowa zasada - 1x120mm na chłodzony komponent, jak chcesz kręcić to dla zapasu 2x120mm, wszystko oczywiście zależy od tego ile ciepła wydziela dany element. Do NZXT H440 na front lub top wejdzie chłodnica 360mm i w taką bym celował - na jednej takiej objedziesz już przy sensownych temperaturach nawet z chłodzonym CPU i GPU.

 

Co do płynu to jest to Mayhems Pastel - ten płyn nie jest transparentny tak jak płyny EK czy Aquacomputer DP Ultra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O właśnie, pastel, zabrakło mi tego słowa. To już wiem, że wybiorę tą ciecz.

A z blokami to jak to jest, jedne 3x120 po 200zł, inne po 400, inne po dwa miliony pięćset tysięcy. Co zyskuję biorąc droższe ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...