Skocz do zawartości
Stjepan

Offtopic o grach

Rekomendowane odpowiedzi

11 minut temu, amsztel napisał:

@kadajo I miedzy innymi (o czym traktuje ten material) wlasnie dlatego CODy maja i beda mialy tak duza liczbe graczy i fanow. Sam jestem jedym z nich (nie wszystkich ale wiekszosci). Prog wejsca nie jest jakis ogromny ale za to "learning curve" - dluga, ciezka i satysfakcjonujaca.

Poza tym nie do konca zgadzam sie z autorem filmu. Elden Ring czy BG3 to wlasnie SA gry dla casuali, tylko nie sa to gry bezmozgie - i to jest clue programu ;) 

Ale COD MP czy ten żenujący Warzone ? Bo jak piszesz o Warzone to daj spokój, co chwile zmiana broni i balansu, żeby tylko uczyć się od nowa.
I o jakim ty w ogóle learnig curve piszesz w FPS'sie, w którym na padzie jest dosłownie aimbot właśnie dla casuali którzy opanowali ta grę całkowicie. Ta gra to żenada przez to, że jest crosspaly i można grac na padach.

  • Like 3
  • Sad 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, kadajo napisał:

Ale COD MP czy ten żenujący Warzone ? Bo jak piszesz o Warzone to daj spokój, co chwile zmiana broni i balansu, żeby tylko uczyć się od nowa.
I o jakim ty w ogóle learnig curve piszesz w FPS'sie, w którym na padzie jest dosłownie aimbot właśnie dla casuali którzy opanowali ta grę całkowicie. Ta gra to żenada przez to, że jest crosspaly i można grac na padach.

Nie gram w Warzone wiec jak tam jest to nie wiem. Z reszta nie wiem po co grac w Warzone skoro istnieje PUBG ;)

Ja glowne cisne w zombie (starsze) - czyli tryb totalnie hardcore'owy ale takze meczykiem albo kilkoma w MP nie pogardze ;) A to o czym piszesz to wlasnie klasyczna wypowiedz kogos, kto nigdy nie gral ale wydaje mu sie, ze wie o co kaman :) Chodzi o to, ze nikomu nie przeszkadzaja casuale. Wlasnie o to chodzi, zeby gra byla dostepna dla wszystkich. Zaden ogarniety gracz konsolowy nie gra z aimem na padzie. Bo aim celuje w tors a Ty chcesz klepac po headach :D 

Aim jest tylko po to, zeby newbies mieli troche latwiej (pisalem o progu wejscia, prawda? ;))

Ja gram na kb+m wiec w sumie ten temat mnie nie dotyczy, choc na padzie tez pofrafie niezle strzelac heady. To po prostu wymaga wiele godzin treningu i ogrania - i o to chodzi i wtedy czuc te satysfakcje. Tym wlasciwie sie rozni granie na padzie od grania na kb+m. Kb+m nie wymaga wiele na dzien dobry ale wymasterowanie to juz istny hardcore. Wymasterowanie pada to tez hardcore ale prog ogaru na dzien dobry jest o wiele wiekszy. Stad wlasnie czesto mozna przeczytac opinie ludzi, ktorzy nie ogarniaja, ze "na padzie nie da sie grac w fps". Oczywiscie, ze sie da i do tego mozna byc bardzo consistent w tym. To po prostu wymaga ostrego tyrania ;)  

Edytowane przez amsztel
literowki
  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko problem w tym ze grając na padzie grasz z asystami celowania, to komputer w dużej części celuje za ciebie, przecież to jest jakaś totalna bzdura 🤣

Wyłącz na padzie asysty i wtedy możemy grac. Skoro pad ma asysty to, czemu myszka nie ma. Przecież doszło do totalnego przez to absurdu ze porządni gracze z K+M nie są w stanie dorównać temu auto celowaniu na padach. Jak to nie jest wyznacznikiem upadku serii to nie wiem co jest.
W BF'ie to można chociaż ten crossplay wyłączyć. Chociaż nadal nie unikniesz PC'towocow grających na padach, ale jest ich zdecydowanie mniej.

I właśnie o tym mówi ten typek w filmie i ma 100% racji. Nie ma łatwej drogi do zwycięstwa. Nie ma być niskiego progu wejścia. Albo się nauczysz grac, albo sobie znajdź inna grę skoro nie dajesz rady. To właśnie wyższy próg wejścia i skomplikowaność gry odcina ciamajdy i trolii od tych graczy którzy faktycznie chcą w to pograć i mieć przyjemność z rozwijania skilla, który nagrodzi ich zwycięstwami. Jaki tutaj jest fan z grania czy rozwijania skila jak wystarczy się obrócić w stronę celu a komputer za ciebie celuje. To tak jakby gra grała się sama, za ciebie, bo ty nie potrafisz.
W FPS'ach online w graniu kompetytywnym coś takiego to jest patologia w czystej postaci. Powinno się dać oddzielić graczy, którzy nie chcą grac w ten sposób i koniec kropka, tutaj nie ma o czy dyskutować.

Jest takie świetnie powiedzenie, jak coś jest do wszystkiego do jest do niczego. I taki właśnie dziś jest COD, beznadziejnie nudny, prosty aby pies z kotem nawet w to mógł pograć, powtarzalny bez ikry, ale robi kasę wiec się to nie zmieni.
A czemu robi kasę, bo byle janusz z ulicy może wziąć pada do ręki i w to grac. Już samo to odrzuca od tej gry na kilometr.

  • Sad 1
  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, ze przemawia przez Ciebie glownie hejt... a szkoda, bo mam wrazenie iz zupelnie nie starales sie przyswoic tego, o czym pisalem :/ ...

...ze gracze uzywajacy aima to sa newbies i to dla nich jest takie rozwiazanie. Nigdy w zyciu z aimem nie bedziesz celowac tak dobrze jak bez - to niemozliwe po prostu. Nigdy tez w zyciu nie przeszkadzali mnie ani moim znajomym codowcom tacy gracze gdyz to inny poziom skilla - bardziej niedzielny. I to jest tez normalne bo nie wszyscy chca tryhardowac jak ja po powrocie z roboty do domu. Ludzie chca wziac pada, usiasc na kanapie i sie zrelaksowac i ja to rozumiem.

A ten ziomek od filmiku to wlasnie taki typowy gosc typu "nie znam sie ale sie wypowiem" :E Gada o CODzie a gameplaye na filmie zapozycza od innych YTberow 😂 Taki to z niego gosu gracz :P

Przepraszam ale nie moglem sie powstrzymac od napisania ostatniego akapitu ;) Ale irytuja mnie tacy ludzie. Wydaje mu sie, ze rozumie rzeczy, ktorych nie rozumie. W sumie to ma racje - wydaje mu sie i to tyle.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@amsztel wybacz, ale o czym ty mówisz? SBMM ubija wszystko, sztucznie wyrównując grę. Początkujący słaby gracz będzie dostawał wyłącznie podobnych sobie co by się nie trafił jakiś za dobry gracz, bo ten niedzielny dostanie wpierdziel, wkurzy się i przestanie grać. Za to ci dobrzy mają non stop ciężkie mecze, bo tylko im równi są dobierani. Nie ma losowości. Ci wszyscy youtuberzy itd. przecież mają specjalnie po kilka różnych kont aby dobić mocnym do słabego lobby i potem się chwalić nagraniem nuka. Obecnie nie ma czegoś takiego, że wiesz kiedy dokładnie przestać strzelać. Ta sama broń, a odczucia w dwóch meczach mogą być z goła odmienne i to przy podobnym pingu. Tyle jest warty obecnie CoD. To Activision. Co roku jedno i to samo. Tam się liczy tylko hajs.

A jak chcesz mówić o dobrym CoD-e i w którym można nabywać umiejętności, to pogadajmy o jakiejś części z przed kilkunastu lat, kiedy nie było SBMM, lag compensation itp. dupereli sztucznie wpływających na rozgrywkę.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SSMB to tylko warzone. Mnie warzone nie obchodzi o czym wczesniej juz pisalem. Jest PUBG, who cares about Warzone? ;) 

Moje ulubione czesci: Black Ops 1 (najlepszy COD), 2 oraz 3, AW, BO4. Teraz czekam na BO6.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SBMM jest i w multi przecież :heu:  Ale nieważne, ja tą serię znam od samych jej początków, od 2003 roku, jeszcze od wersji demo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe, ze w tych najnowszych SBMM jest. Ja nawet nie jestem przeciwko temu. Najnowszy COD, w ktorego gram to Cold War ;) 

7 minut temu, Pawelek6 napisał:

 ja tą serię znam od samych jej początków, od 2003 roku, jeszcze od wersji demo.

Ja rowniez :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, amsztel napisał:

Mozliwe, ze w tych najnowszych SBMM jest. Ja nawet nie jestem przeciwko temu. Najnowszy COD, w ktorego gram to Cold War ;) 

Ja rowniez :) 

SBMM jest od Modern Warfare 2019. Od "nowego" silnika. I skoro nie jesteś przeciwko sztucznemu wyrównywaniu poziomu graczy, to w zasadzie nie mamy o czym rozmawiać.

Edytowane przez Pawelek6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W PUGBu tez jest SBMM i nie widze specjalnego narzekania. Jeszcze nie slyszalem racjonalnego argumentu dlaczego to mialoby byc zle. Ty jako, ze tez zadnego nie podales to w sumie racja. Nie ma o czym rozmawiac ;) 

Uwazasz, ze Twoja racja jest najtwojsza i masz do tego prawo ;) 

PS. Ja najlepiej bawilem sie w multi przy BO3 i AW. Chyba, ze idziemy do jeszcze bardziej zamierzchlych czasow to oczywiscie MW3, BO1 i 2 tez setki godzin w kazdej z tych gier.

Edytowane przez amsztel
uzupelnienie informacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że nie czytasz ze zrozumieniem co piszę. Mówiłem o sztucznym ingerowaniu w rozgrywkę? Mówiłem. Reakcja? Żadna i jeszcze twierdzisz, że nie podaję argumentów. Jak już się chcesz bronić, to miej czym, a nie jawnie ignorujesz rozmówcę.

SBMM jest zły, bo to oszukiwanie. Tak należy to rozpatrywać. Sztuczne wpływanie na rozgrywkę i na wyniki. Nie ma różnych graczy w meczu. O ten jest słabszy, ten równy mi, a ten lepszy, więc od niego mogę się coś nauczyć. Nie ma, nie istnieje takie coś obecnie w CoD-e. Poczytaj sobie jak działa SBMM w tej serii, trochę trzeba pokopać aby dotrzeć do szczegółów, ale Acti ma takie patenty, że w czasie rzeczywistym mogą wpływać na obrażenia zadawane przez broń, opóźnienie itp. Wszystko po to aby sprawić, że wszyscy są w miarę równi. Nadal nie widzisz w tym problemu? Podawałem również co robią specjalnie youtuberzy.

Na przyszłość czytaj co druga osoba mówi i miej sam choć jakieś argumenty do swojej teorii. A nie usilnie bronisz się na zasadzie atakowania drugiej osoby, która podaje ci argumenty samemu ich nie dając.

Edytowane przez Pawelek6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tak delikatnie wtrącę że też uważam autoaima za oszukiwanie, i jak kiedyś ogrywałem GTA V na konsoli to najbardziej właśnie AA bolał, a bez niego to była tragedia. Później jak wyszło na PC to grałem m+k, a jak trzeba było jeździć, latać, pływać to brałem pada do ręki :E  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Pawelek6 napisał:

O ten jest słabszy, ten równy mi, a ten lepszy, więc od niego mogę się coś nauczyć. Nie ma, nie istnieje takie coś obecnie w CoD-e. Poczytaj sobie jak działa SBMM w tej serii, trochę trzeba pokopać aby dotrzeć do szczegółów, ale Acti ma takie patenty, że w czasie rzeczywistym mogą wpływać na obrażenia zadawane przez broń, opóźnienie itp. Wszystko po to aby sprawić, że wszyscy są w miarę równi.

Zaintrygowales mnie. Sprawdze to.

1 godzinę temu, Pawelek6 napisał:

[..]

Na przyszłość czytaj co druga osoba mówi i miej sam choć jakieś argumenty do swojej teorii. A nie usilnie bronisz się na zasadzie atakowania drugiej osoby, która podaje ci argumenty samemu ich nie dając.

ale musiales zrobic z siebie malego hipokryte na koniec, prawda? ;) Przeciez to Ty stwierdziles, ze nie mamy o czym rozmawiac ZANIM cokolwiek w tej materii napisales.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CODy są śmieszne i badziewne, ja gram nadal w to:

tumblr_prtlu0TjgI1xfbjjmo1_540.gifv

  • Like 3
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, amsztel napisał:

Ja glowne cisne w zombie (starsze) - czyli tryb totalnie hardcore'owy

matko bosko XDDD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No co? ;) 

Uwielbiam! :D 

Edytowane przez kadajo
Cytowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, amsztel napisał:

ale musiales zrobic z siebie malego hipokryte na koniec, prawda? ;) Przeciez to Ty stwierdziles, ze nie mamy o czym rozmawiac ZANIM cokolwiek w tej materii napisales.

Dalej to samo. Napisałem, że SBMM oszukuje i sztucznie wyrównuje grę. Na co stwierdziłeś, że nic nie powiedziałem. Teraz jak rozwinąłem, to dalej twierdzisz, że uciekam zanim cokolwiek napisałem, kiedy zrobiłem to już na samym początku w pierwszym poście (!), więc moja cierpliwość została nadwyrężona. Przewiń do góry i przeczytaj. Jak już to zrobiłem początkowo, to również mogłeś sam się zainteresować tematem SBMM, ale oczywiście lepiej było mówić, że ja nic nie mówię, a się rzucam i czekać aż ci wyłożę wszystko na tacy.

Wszystko się rozchodzi o to, że podałem argument na samym początku, a ty się upierasz, że nie. Nie zamierzam cytować swoich postów. Przewiń sobie do góry i przeczytaj ze zrozumieniem, tyle razy ile trzeba do skutku.

Tak, obecnie ciśnienie mam podniesione, bo dosłownie czuję jakbym ze ścianą rozmawiał :heu:

Pfff... dobra, spróbujmy... CoD na multi to kpina od kilkunastu lat już. Od 2019 roku SBMM, a od 2012 (BO2) lag compensation - co też jest sztuczne, bo dostajesz "gratisowe" opóźnienie dlatego, że masz lepszy net z lepszym pingiem od drugiego gracza. Ogólnie te informacje są trudniej dostępne, lepiej na anglojęzycznych stronach szukać. Kiedyś jakiś nasz youtuber co gra w CoD-a od lat pokazywał takie pismo, co gdzieś wyciekło, ale to było parę lat temu. Acti ma mnóstwo patentów. Nieważne jak jesteś dobry i jak dobre masz połączenie. Jeżeli w danym momencie algorytm stwierdzi, że masz dany pojedynek przegrać to go przegrasz albo... przydzieli ci samych koksów w przeciwnym zespole w kolejnym meczu jeszcze.

To nie pomaga uczeniu się, a tylko utrzymywanie w twierdzeniu niedzielnych graczy, że są super aby streak-a mogli nabić. Co raz szybsza rozgrywka z części na część również temu nie pomaga, bo to dodatkowo przecież śrubuje poziom trudności, gdzie SBMM go następnie sztucznie wyrównuje. Naprawdę tęsknię za starymi CoD-ami. Jedynką, dwójką, pierwszym MW czy pierwszym BO. Gdzie rozgrywka była przyjemna, zbalansowana, serwery były dedykowane i nie było żadnych oszustw z zewnątrz po stronie gry. I do tego człowiek super bawił się latami bez żadnych sezonów i dodatków co miesiąc. Po prostu gra sama w sobie była u podstaw na tyle dobra, że się broniła.

Edytowane przez Pawelek6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co sie spinac... luzik relaksik ;)

Na poczatku napisales tylko, ze "SBMM sztucznie wyrownuje rozgrywke" ale nie podales zadnych konkretow, po czym stwierdziles, ze nie mamy o czym rozmawiac. No chyba nie uwazasz tego za szczyt uprzejmosci :E 

Potem rozwinales temat i ja na to odpowiedzialem, ze mnie zaintrygowales i sprawdze to, bo w sumie zrodel zadnych nie podales. Nie wiem co moge jeszcze wiecej napisac.

Co do lag compensation to sie zgadzam, ze jest to slabe na maksa oczywiscie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, amsztel napisał:

Aim jest tylko po to, zeby newbies mieli troche latwiej (pisalem o progu wejscia, prawda? ;))

A to ciekawe, tylko czemu pro playerzy CoDa używają aim assist ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinno być tak, w trybie SP aim assist tak jak jest, w trybie MP całkowicie wyłączony :E . Ile by w tym momencie na konsolach/pc(tych z padami, a o tym pojniżej) było ludzi do grania w FPSy w MP? Obstawiam że może max.10% z tego co obecnie. Jeszcze dodam że czytałem o ludziach którzy specjalnie do grania w BFy czy Cody na PC używają pada... A na pytanie czemu, wiecie co odpowiedzieli? bo łatwiej. No ale chyba aim assist macie wyłączony? A co to :E z lekką ironią. Są ludzie którzy grają bez AA ale to jest jak ww napisałem. 

To jest jak z Fifą czy Pesem, sam kiedyś próbowałem grać online, ale praktycznie zostało mi kanapowe granie, ponieważ aby znaleźć kogoś kto gra full manual graniczyło z cudem, a jak już znalazłeś to jak zaczynali przegrywać to assist on i pozamiatane 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...