Skocz do zawartości
cRES

Fluid Motion Frames od AMD

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Hej,

tak jak w temacie, chodzi mi o tą opcję w sterownikach "Fluid Motion Frames", która ma działać jak generator klatek od NVIDIA.

Mam kartę graficzną serii 6000 (jest wspierana podobno), a dokładniej RedDevil RX 6700XT i co bym nie robił, jakbym nie włączał tej opcji, to we wszystkich grach nawet 1fps nie zyskuję.

Ja wiem, że nakładka mierząca fpsy może zakłamywać, ale widzę na oko że gra tak jak zacinała, tak zacina z włączoną opcją. Oczywiście czytałem, że opcje włącza się gdy gra jest wyłączona i tak właśnie robiłem, ale nie widzę żadnej różnicy i nie wiem o co chodzi.

Proszę o pomoc jeśli ktoś korzysta z tej opcji i jemu to działa.

Testowałem m.in. na Cyberpunku 2077, który wspiera tą technologię i nic.

Edytowane przez cRES

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
21 godzin temu, cRES napisał:

 

Proszę o pomoc jeśli ktoś korzysta z tej opcji i jemu to działa.

Testowałem m.in. na Cyberpunku 2077, który wspiera tą technologię i nic.

Jak odpala Ci się gra, to czy nakładka sterowników wyświetla, że FMF jest aktywny? Ja na początku myślałem że coś jest popsute, bo FMF w ogóle się nie uruchomił w żadnej grze. Dopiero, bo przewertowaniu różnych forów internetowych, dowiedziałem się, że w ustawieniach windowsa 10/11, trzeba aktywować zmienną częstotliwość odświeżania. Nie wystarczy włączyć tego w zakładce sterowników. 

 

Edytowane przez mURdOcK
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A widzisz, tego nie wiedziałem - dzięki spróbuję :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dołączę się do tematu przy okazji, jak to było z blokowaniem klatek kożystając z FMF i równocześnie z freesync? mając monitor 144hz zamiast blokować na 141/142 to się blokuje na połowę tej wartości tak to leciało?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Heh, tego to ja kompletnie nie wiem, ja mam monitor 180mhz, a i tak w systemie zablokowałem na 60, bo nie chcę żeby mi się oko przyzwyczaiło do lepszego frameratu :) Wolę mieć te stałe 60 na ultra, niż kombinować na 120-180 z ustawieniami ;)

Ale co do tego Fluid Motion Frames to nie jestem specjalistą, baa jestem gamoniem, więc niech koledzy się na twoje pytanie wypowiedzą. Ja jutro odblokuję odświeżanie w systemie i zobaczymy co ten generator klatek od AMD potrafi, może mnie pozytywnie zaskoczy i dalej będę kupował GPU od czerwonych, bo jak na tą chwilę, to zbieram na prime od NVIDIi (pierwszy raz od 20 lat ;) ) ze względu na właśnie DLS, Frame Generator i RT. Zobaczymy. Upgrade planuję za jakieś pół roku, więc pewnie jeszcze się zmieni na rynku trochę.

Edytowane przez cRES

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale chodzi o blokadę klatek w AMD chill? Bo jej przy FMF w ogóle nie da się włączyć. A włączanie blokady w ustawieniach graficznych konkretnej gry nic nie daje, bo gry większej liczby klatek wygenerowanej przez FMF w ogóle nie widzą. Widzi to tylko sterownik od AMD. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra znalazłem film który zobrazuje o co mi chodziło :P

 

 

1 godzinę temu, mURdOcK napisał:

Widzi to tylko sterownik od AMD. 

To że tylko "OSD" z softu amd widzi to wiem ale akurat mi to nie przeszkadza bo jak mało kto korzystam z tego i mi w zupełności wystarcza :E na nvidii korzystałem z osd afterburnera.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podbijam, bo też chciałbym to wiedzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie to cale AFMF jest do bani, testowalem to kilka razy w roznych grach. Niby dostajesz fpsy ale tego nie czuc a przy dynamicznych ruchach kamery AFMF sie wylacza.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lag wzrasta dlatego feeling nie jest idealny druga sprawa że trzeba mieć tam w miarę sensowny fps a nie że gra ci nie wyrabia działa na 20 klatkach i chcesz się tym ratować :E podlinkowałem wyżej filmik jak to poustawiać najlepiej

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Powiem szczerze ze DLSS 3 dziala znacznie lepiej, jestem po wielu testach i tutaj nawet nie ma co dyskutowac. Ten caly FSR3 FG to jeszcze wersja beta, roznica jest naprawde wyrazna. Co do samej jakosci obrazu nie mam zastrzezen ale sam generator dziala co najwyzej srednio.

Edytowane przez Rtx4060tiUser
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

No na DLS nie ma mocnych, no i na RT od NV. Dlatego następną kartę kupię od zielonych - pierwszy raz od 20 lat :]

Edytowane przez cRES

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to ciekawostka bo zazwyczaj ludzie piszą odwrotnie :E 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Polecam samemu potestowac. Mysle ze FSR 3 z czasem bedzie lepszy ale na dzien dzisiejszy odstaja i troche szkoda. Pytanie czy softwareowo da sie wogole dogonic rozwiazania hardwareowe bo tutaj moze byc pies pogrzebany, dlss ma lepsza jakosc obrazu a samo FSR FG nie daje az tak dobrego uczucia plynnosci jak u Nvidii. Na plus u AMD jest napewno program Adrenaline, moim zdaniem jest o wiele lepszy niz to co daje nvidia.

Edytowane przez Rtx4060tiUser
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
31 minut temu, cRES napisał:

No na DLS nie ma mocnych, no i na RT od NV. Dlatego następną kartę kupię od zielonych - pierwszy raz od 20 lat :]

Ja wlasnie kupilem pierwszego RTXA, wczesniej mialem 6600xt i czuc roznice jesli chodzi o te technologie bo sam raster jak to raster. Choc trzeba przyznac ze amd jakos lepiej wycenia swoje karty niz NV. Poczatkowo wzialem rtx 4060ti 8gb ale zwrocilem bo ten vram nie wyrabia jak odpalisz RT i FG w niejednej grze, wymienilem na wersje 16gb i wszystkie stuttery oraz ograniczenia wynikajace z braku vram zniknely dzieki czemu mozna sie cieszyc jednoczesnym uzyciem RT + FG w kazdej grze.

Edytowane przez Rtx4060tiUser
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, Send1N napisał:

A to ciekawostka bo zazwyczaj ludzie piszą odwrotnie :E 

Nie no jeśli chodzi o RT, to nikt nie mógł napisać, że AMD sobie lepiej radzi od NV. Co do FSR, to na dzień dzisiejszy jedyną zaletą jest to, że jest to freeware. Generator klatek od AMD jest póki co gorszy od NV. AMD wygrywa ceną w stosunku do FPS'ów jeśli chodzi o surowe granie, bez RT, FSR i FMF (aka FG), bo ma więcej ramu i może lepsze taktowania (porównując model z tej samej półki cenowej).

Także moim zdanie (i nie tylko moim), jeśli chcesz wskoczyć poziom wyżej i korzystać z najnowszych technologi, to niestety musisz dopłacić do produktów od zielonych, bo na dzień dzisiejszy nie mają konkurencji jeśli chodzi o te wszystkie "bajery". Kto co lubi.

Edytowane przez cRES

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Rtx4060tiUser napisał:

Pytanie czy softwareowo da sie wogole dogonic rozwiazania hardwareowe

Rozwiązanie hardwarowe to po prostu software wypalony w krzem przez co działa wydajniej. Wada? Dużo mniejsza elastyczność. Coś co w wersji softwarowej zmienisz jedną linijką kodu, w wersji HW będzie wymagać nowej rewizji czipu.

  • Like 1
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, cichy45 napisał:

Rozwiązanie hardwarowe to po prostu software wypalony w krzem przez co działa wydajniej. Wada? Dużo mniejsza elastyczność. Coś co w wersji softwarowej zmienisz jedną linijką kodu, w wersji HW będzie wymagać nowej rewizji czipu.

Zgadza się, ale póki co to rozwiązanie miażdży AMD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem 3090 na 4090 i nie zgodzę się. Tam gdzie FSR3 Frame gen działa bez oczywistych błędów - czyli wiesiek 3 albo horizon forbidden west (oczywiste błędy są np w CP2077) to różnica jakości dla mnie jest bardzo mała, w normalnej grze FSR frame gen daje taki obraz że zupełnie mi nie przeszkadza i w ślepym teście bym od DLSS frame gen nie odróżnił zapewne.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
14 minut temu, cichy45 napisał:

Zmieniłem 3090 na 4090 i nie zgodzę się. Tam gdzie FSR3 Frame gen działa bez oczywistych błędów - czyli wiesiek 3 albo horizon forbidden west (oczywiste błędy są np w CP2077) to różnica jakości dla mnie jest bardzo mała, w normalnej grze FSR frame gen daje taki obraz że zupełnie mi nie przeszkadza i w ślepym teście bym od DLSS frame gen nie odróżnił zapewne.

Nie chcę z Tobą dyskutować, albo broń Boże podważać Twoich wniosków, bo osobiście nie ma doświadczenia z kartami od NV. Na swoją obronę, powiem tyle, że do karty od NV przymierzam się od około roku (może trochę mniej) i oglądam sobie testy na YT wszystkich topowych kart od AMD i NV i na tej podstawie uważam, że jednak NV wygrywa na luzie z AMD jeśli chodzi o FG, DLS i RT. Tyle, że trzeba dużo więcej zapłacić i stąd może takie wrażenie, że ktoś kto używał karty z podobnej półki cenowej od AMD, a później od NV uważa, że AMD jest lepsze. Nie jestem fanbojem NV, od 20 lat kupuję karty od AMD, ale ostatnio czuję już, że to najwyższy czas na zmianę. Nie chcę tego, ale już dwa lata czekałem na to magiczne FSR i FG od AMD (konkurencyjne dla NV) i jakoś nie mogę się doczekać, a sprzęt budowałem pod RT i nie chcę grać na 300 fps bez RT w gry (choociaż mam taką możliwość, to blokuję na 60), bo dla mnie (stara data) wystarczy stałe 60 fpsów, ale z RT i na wysokich ustawieniach, a tego AMD nie może zaoferować. A jeśli jesteś innego zdania, to podaj mi model od AMD, który z RT wyciągnie stałe 60fps przy każdej grze.

Edytowane przez cRES

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, cRES napisał:

Nie no jeśli chodzi o RT, to nikt nie mógł napisać, że AMD sobie lepiej radzi od NV. Co do FSR, to na dzień dzisiejszy jedyną zaletą jest to, że jest to freeware. Generator klatek od AMD jest póki co gorszy od NV. AMD wygrywa ceną w stosunku do FPS'ów jeśli chodzi o surowe granie, bez RT, FSR i FMF (aka FG), bo ma więcej ramu i może lepsze taktowania (porównując model z tej samej półki cenowej).

Także moim zdanie (i nie tylko moim), jeśli chcesz wskoczyć poziom wyżej i korzystać z najnowszych technologi, to niestety musisz dopłacić do produktów od zielonych, bo na dzień dzisiejszy nie mają konkurencji jeśli chodzi o te wszystkie "bajery". Kto co lubi.

Miałem na myśli że większość ludzi się przyznaje do tego że po tych "20" latach kupuje kartę amd zamiast NV a nie odwrotnie pisząc tamtą odpowiedz :] 

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Send1N napisał:

Miałem na myśli że większość ludzi się przyznaje do tego że po tych "20" latach kupuje kartę amd zamiast NV a nie odwrotnie pisząc tamtą odpowiedz :] 

Ok i to rozumiem, bo tak jak pisałem AMD bije na głowę NV pod względem wyniku cena/jakość(osiągi), ale jeśli chodzi już o bajery typu RT i FG, to niestety AMD jest daleko w tyle i niestety będę musiał dopłacić do karty od NV z kiepskim oprogramowaniem, żeby móc w końcu zagrać w jakąś grę z włączonym RT. Smutne to, że władowałem niemało pieniędzy w sprzęt i na dzień dzisiejszy AMD nie jest w stanie wydać karty, która powinna śmigać z RT na moim komputerze. Może za parę lat AMD się odbije, ale póki co to na półce RT i FG firma AMD nie istnieje.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
51 minut temu, cichy45 napisał:

Zmieniłem 3090 na 4090 i nie zgodzę się. Tam gdzie FSR3 Frame gen działa bez oczywistych błędów - czyli wiesiek 3 albo horizon forbidden west (oczywiste błędy są np w CP2077) to różnica jakości dla mnie jest bardzo mała, w normalnej grze FSR frame gen daje taki obraz że zupełnie mi nie przeszkadza i w ślepym teście bym od DLSS frame gen nie odróżnił zapewne.

Wiesz, jak Ty grasz w 4k + masz miliard fps bez samego FG to moze i nie widzisz. Wskocz sobie na bardziej mainstreamowe GPU i wtedy zrob test w full hd lub 2k. Ja roznice widze, mniej shimmeringu i jakos ta plynnosc lepiej odczuwalna przy mniejszej ilosci klatek, powiedzmy przy 40-50 natywnie.

Edytowane przez Rtx4060tiUser
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...