Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Cybir

Słuchawki do gier dla gracza do 200 zł

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Zamierzam kupić słuchawki do gier do 200zł. Zależy mi na B.dobrym dźwięku, potrzebuje też dobrego pozycjonowania, ważny jest też dla mnie bass.Słuchawki nie muszą mieć Mikrofonu, chciałbym aby spełniały moje wymagania. Dodam też że wykonanie ma być dobre.Pozdrawiam i liczę na konstruktywną krytykę.

Moja Karta dźwiękowa to Creative Labs X-Fi Xtreme Gamer

Gram głównie w FPS, czekam na BF3 i MW3 nie gram w CS'a. Zależy mi na pozycjonowaniu i B. dobrym dźwięku. Co niby jeszcze mam dodać?

Interesują mnie bardziej półotwarte, izolacja może być, ale nie musi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze by bylo napisac jaka masz karte muzyczna? Bo kupujac takie sluchawki trzeba miec cos wiecej niz integre.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do 350 zł to masz tylko 3 opcje :

 

1. Creative Aurvana Life

2. Creative Sound Blaster Arena Surround.

3. KOSS-UR40 (sam je posiadam i nie zmieniłbym je na żadne inne)

 

Żadnych SteelSeries czy Razerków nie bierz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do 350 zł znalazło by się trochę opcji do wyboru. X-Fi Xtreme Gamer nie jest złą kartą, miałem na niej wiele słuchawek i nie było problemów. Powiedz jaki typ preferujesz? Zamknięte czy otwarte a może półotwarte?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do 350 zł znalazło by się trochę opcji do wyboru. X-Fi Xtreme Gamer nie jest złą kartą, miałem na niej wiele słuchawek i nie było problemów. Powiedz jaki typ preferujesz? Zamknięte czy otwarte a może półotwarte?

Bardziej półotwarte, ale zamknięte też mogą być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sennheiser HD515, HD485, HD215, HD448. Wybacz, że nie podałem półotwartych ale ciężko takie znaleźć w tej cenie.

 

Osobiście wybrałbym HD515 bo wydają mi się najwygodniejsze, materiałowe nauszniki i gąbka na pałąku oraz owalne muszle. Istnieją oczywiście inne słuchawki poza Sennheiserami np. CAL! Jeśli masz małe i nieodstające uszy to możesz je rozważyć. Ponadto CAL! bardzo grzeją w uszy. Dźwięk mają dobry, wygoda kuleje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bardzo, zaraz wszystkie słuchawki obadam i odpisze. Masz racje, wydaje mi się że HD515 będzie najlepszym wyborem. Teraz mam jeszcze pytanie czy te słuchawki będą dobre do gier? Chodzi mi o pozycjonowanie dźwięku czyli że słychać położenie dźwięku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozycjonowanie dźwięku zapewnia karta dźwiękowa a nie słuchawki. Gamer będzie dobry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już widzę tego CS'a 1.6 Gamera i na przykład K518... Bo jak to karta pozycjonuje to pewnie usłyszymy czysty, przestrzenny dźwięk, nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdaje mi się, że Autor tematu nie gra w żadnego cs'a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@rafi19911

Czy te Kossy UR40 dają dużo dźwięku do otoczenia? Chodzi o to czy inny słyszą to co w nich gra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jak byś nie załapał aluzji: karta dźwiękowa może w najlepszym wypadku emulować informacje, co rzadko wpływa pozytywnie na przekaz, a zdecydowanie nie jest ich żródłem. innymi słowy to nie od dźwiękówki zależy pozycjonowanie (a na pewno nie bezpośrednio, bo pośrednio to wszystko ma wpływ). Stąd nie widzę sensu w płaceniu za gamera 300zł, gdzie 100 jest za oprogramowanie, które w wypadku dobrego doboru sprzętu jest niepotrzebne ;] Ale co kto lubi.

 

O słuchawkach wszystko już było powiedziane, a badman wyczerpał temat. Jednym wyrazem ;] I tak na marginesie - creative z tego co kojarzę ma raczej zaciemniający wpływ, a HD485, które są ponoć dość dobre (a warte max 200zł za używki), są dość ciemne. Jaki w tym sens? Gdzie tu logika?

 

 

 

Tak, jestem świadom że autor ma już gamera, ale nie oznacza to że mam się nad nim rozpływać, jaka to nie genialna karta do grania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchawki grają tylko to co poda im karta, nic więcej. Same w sobie nie mają żadnych systemów emulujących dźwięk przestrzenny więc to nie one odpowiadają za pozycjonowanie. Gamer bynajmniej nie jest złą kartą, porodzi sobie spokojnie ze słuchawkami poniżej 500 zł. Wiadomo, że każde słuchawki mają inne brzmienie i będą się różnie zgrywały z różnymi źródłami. Do tego dochodzą preferencje brzmieniowe słuchacza, dlatego podałem linki do poszczególnych opinii aby autor dobrał słuchawki pod swoje upodobania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gamer to z tego co kojarzę prawie to samo co music + soft... lepiej zainwestować w DX'a... I karta przecież też nie pozycjonuje bo jest składową systemu... Informacje do pozycjonowania ma sama gra i to jest podstawa do czegoś. Karta ma tylko nic nie popsuć... I ciekawią mnie te 'preferencje brzmieniowe' w słuchawkach do grania ;)

 

I z tego co wiem HD485 już są wycofane ze sprzedaży i zamiast linkować wszelkiego rodzaju senki, zlinkował bym raczej

 

http://forum.pclab.pl/topic/671141-S%C5%82uchawki-CS-16-do-300z%C5%82-i-odpowiednia-karta/

 

lub techfanatyka. Ale co tam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jak byś nie załapał aluzji: karta dźwiękowa może w najlepszym wypadku emulować informacje, co rzadko wpływa pozytywnie na przekaz, a zdecydowanie nie jest ich żródłem. innymi słowy to nie od dźwiękówki zależy pozycjonowanie (a na pewno nie bezpośrednio, bo pośrednio to wszystko ma wpływ). Stąd nie widzę sensu w płaceniu za gamera 300zł, gdzie 100 jest za oprogramowanie, które w wypadku dobrego doboru sprzętu jest niepotrzebne ;] Ale co kto lubi.

 

O słuchawkach wszystko już było powiedziane, a badman wyczerpał temat. Jednym wyrazem ;] I tak na marginesie - creative z tego co kojarzę ma raczej zaciemniający wpływ, a HD485, które są ponoć dość dobre (a warte max 200zł za używki), są dość ciemne. Jaki w tym sens? Gdzie tu logika?

 

 

 

Tak, jestem świadom że autor ma już gamera, ale nie oznacza to że mam się nad nim rozpływać, jaka to nie genialna karta do grania.

 

 

Kompletna bzdura.

 

Jak karta wypuści czyste stereo na słuchawki to możesz zapomnieć o jakimkolwiek pozycjonowaniu ( głupie, nadużywane słowo przez "specjalistów").

 

Aktualnie bez CMSS Headphone w X-FI czy Dolby Headphone ( Xonary) nie ma możliwości odwzorowania dźwięku przestrzennego na słuchawkach ( mówie o grach i filmach).

Pomijam ścieżki nagrane w systemie binaural - bo to całkiem inna bajka.

 

Nawet gdy masz najdroższe sennheisery/ denony/ grado to jak dostaniesz zwykłe stereo od karty to nie będzie żadnego dźwięku przestrzennego w grach ( pozycjonowanie - tylko prawo - lewo).

 

Nawet najtańsze słuchawki stereo + CMSS Headphone / Dolby Headphone sprawdzają się milion razy lepiej w grach niż Sennki za 100zł + dobra karta stereo ( Prodigy HD2).

 

Najprościej zauważyć to przy plikach binaural ( np bardzo popularne "zapałki" czy też "fryzjer").

W tym przypadku efekt dźwięku 3D ( wszystkie kierunki, łącznie z górą/ dołem) jest dokładnie słyszalny na KAŻDYCH słuchawkach stereo.

 

To nie słuchawki umożliwiają "pozycjonowanie" tak jak wspomniał Kiciunio. To są tylko 2 przetworniki i nic więcej - ani grama elektroniki, żadnego DSP. Grają to co im poda karta dźwiękowa.

 

Żadne słuchawki nie "naprawią" kiepskiego nagrania/ sygnału.

99% muzyki nie jest przystosowania do słuchania na słuchawkach - zbyt duża separacja ( odległość) kanałów, przez co na słuchawkach może byc nieprzyjemnie (np gdy sygnał "drastycznie" przechodzi z kanału na kanał, gra w "środku głowy"). Dlatego w przypadku odsłuchu muzyki stosuje się crossfeed, który miksuje obie ścieżki "emulując" słuchanie na głośnikach/ live.

Żadne słuchawki tego nie naprawią.

 

varamir Widać że dużo u Ciebie teorii a mało praktyki i doświadczenia.

Gdybyś pograł trochę na słuchawkach to byś wiedział o czym mówie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaraz zaraz, czyli że co? Moja karta dźwiękowa jest lipna? Nie będę kupował karty dźwiękowej za 500zł.Tak BTW, nie kupiłem jeszcze jej ale zamierzam. Kupuje nowy PC i w nim ma być zawarta karta dźwiękowa i słuchawki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Buahahaha, gaaazzz rozwaliłeś mnie. Lata gry w cs'a, przerobione prawie wszystkie klasyki i nowe ciekawe gry - głównie na słuchawkach, z audiotrakiem HD2 i różnymi słuchawkami. Wręcz tonami słuchawek do kwoty 500zł, więc wybacz - nie trafiłeś. Ostatnio jestem w posiadaniu A500 i miażdżą możliwościami pozycjonowania i czucia gry. A nie używam żadnych, powtarzam żądnych emulacji czy ulepszaczy. Nawet EQ.

 

I wybacz, ale nie używałem nigdy żadnych emulatorów dźwięku przestrzennego bo... są zbędne. Nie wiem w co grałeś i na czym, ale obawiam się że nie zrozumiałeś co mówiłem. Jak ktoś chce niech używa. Ale dobry dobór sprzętu daje więcej niż emulatory przestrzeni. Bo wiesz... Czy ktoś kiedykolwiek słyszał o emulacji koncertów?? Bo ja nie słyszałem (poza kinem domowym). A jednak holografia istnieje. Magia, czy się mylisz? Bo nie oddziela się dźwięku w grach od muzyki. Różnica jest tylko w priorytetach.

 

Jedyna syt gdzie wg mnie emulatory mają sens, to spaprany dobór sprzętu. Bo (tego akurat osobiście nie sprawdzałem), takie HD201 powinny spokojnie starczyć, nawet z integrą. I nie powinny być gorsze od tego samego sprzętu z emulacją. To właśnie emulacja jest od 'naprawiania' brzmienia, a nie słuchawki ;)

 

 

@Cybir - Gamer to nic wybitnego. Nie jest zła, ale wybitna też nie jest. Jak nie kupiłeś to nie kupuj ;) DX w podobnej cenie sprawdzi się co najmniej tak samo dobrze.

 

P.S. fakt, do ST jest soft mający emulować muzykę w 3d, ale nie robiło to na mnie wrażenia.

P.P.S. tak w sumie, po co Ci emulator, jak nasz mózg odwala lepszą od niego robotę - za free. W cs 1.6 to najwyraźniej było widoczne. Słyszeć 3d, w grze mającej kiepskie stereo x) wystarczył mózg i robiło się z tego precyzyjne 3d ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaraz zaraz, czyli że co? Moja karta dźwiękowa jest lipna? Nie będę kupował karty dźwiękowej za 500zł.Tak BTW, nie kupiłem jeszcze jej ale zamierzam. Kupuje nowy PC i w nim ma być zawarta karta dźwiękowa i słuchawki.

 

gaaazzz dobrze mówi.

 

X-Fi Xtreme Gamer albo Asus Xonar D1/DX zapewnią Ci pozycjonowanie w grach i filmach właśnie dzięki CMSS-3d i DolbyHeadphone. Jeśli jeszcze nie kupiłeś karty to możesz wybrać któregoś Xonara. Jeśli masz X-Fi Xtreme Gamera to nie musisz jej zmieniać aby mieć dobre pozycjonowanie w grach. Miałem obie te karty i moim zdaniem obie są dobre.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
P.P.S. tak w sumie, po co Ci emulator, jak nasz mózg odwala lepszą od niego robotę - za free. W cs 1.6 to najwyraźniej było widoczne. Słyszeć 3d, w grze mającej kiepskie stereo x) wystarczył mózg i robiło się z tego precyzyjne 3d ;]

 

CS 1.6 to zwykłe stereo bez żadnego systemu dźwięku przestrzennego. Tam słychać tylko prawo-lewo.

Nie masz pojęcia o czym piszesz.

 

To że mózg zamienia dźwięk z 2 odbiorników (uszy) na dźwięk 3D to chyba oczywiste.

Jednak nagranie musi posiadać zapisaną pełnię dźwięków w przestrzeni które mają być odkodowane przez mózg.

Przestrzeń w dźwiękach/ plikach audio ( stereo) bazuje na harmonicznych + separacji kanałów i to one odpowiadają za to czy nasz mózg to odczyta czy nie.

 

Gry bez zaimplementowanej technologi dźwięku przestrzennego ( bez EAX'a , A3D, itp) nie posiadają zapisanych informacji o przestrzeni w ścieżce dźwiękowej - więc mózg nie ma co odczytać/ zdekodować i zamienić na 3D

 

Tam jest tylko zapis stereo bez żadnej głębi/ pogłosu/ odbić. Nie ma możliwości żeby to prawidłowo "uprzestrzennić".

 

Po to właśnie powstał EAX, A3D, Sensaura aby to umożliwić w grach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. wiem o czym piszę, szczególnie napisałem to samo co ty. z czym nie wiedząc o tym, umiałem słyszeć idealnie przez pół mapy i wskazać palcem w pełnym 3d źródło dźwięku. Wyobraź sobie mojego zonka, jak mnie uświadomiono ;) od tego czasu patrzę z pełnym przymróżeniem oka ma '3d'. I o taką iluzję, o niewyobrażalnej mocy mi chodziło. Nie o fizyczne założenia, które wymykają się w praktyce...

2. zgadzam się w całej rozciągłości z teorią. w praktyce da się grać skutecznie na słuch i czuć przestrzeń/grę, na słuchawkach stereo, bez żadnego 'ulepszenia'. Nie jest to nazwijmy to fizyczną przestrzennością, ale funkcjonuje to bardzo sprawnie. Tu mi niczego nie udowodnisz, bo po prostu funkcjonuję tak od zawsze i nie miałem żadnych problemów z grą na słuch ;)

 

P.S. EAX to system pogłosów a nie system 3d ;) Nie wiem jak z tego chcesz zrobić 3d, ale ok. Bo wiesz... EAX był zaimplementowany w half-life'ie... a z halflife'a wyrósł cs 1.6. Chyba się domyślasz do czego zmierzam... Jak EAX jest systemem emulacji 3d, to znaczy, że można mieć 3d w cs 1.6. a to jak już mówiłeś i z czym się zgadzam... jest iluzją ;)

 

P.P.S. nie nazywajmy przestrzenią głębi, pogłosów itd. A tylko i wyłącznie wielokierunkowość dźwięku, w trzech wymiarach -> 3d. A nie 2d z bajerami, ok?

 

Pozycjonowaniem nazwijmy, składowe postrzegania środowiska w grze, w naszym przypadku za pomocą słuchu. I do tego 'fizyczna przestrzenność' nie jest potrzebna. Chyba że masz psychiczny przymus, a to już nie są fizyczne warunki a nadal psychika... Tylko "na około".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
P.S. EAX to system pogłosów a nie system 3d ;)

 

Same pogłosy to były w pierwszym EAX'ie.

W kazdym kolejnym jest pełny dźwięk przestrzenny.

 

Dowód ( wymagana karta z EAX 2.0 - praktycznie każda obecna lub z hardwarowym DirectSound3D)

 

1. Zainstaluj prosty programik Rightmark 3Dsound. http://audio.rightmark.org/download.shtml

2. Uruchom Positioning Accuracy test.

3. Wybierz system - EAX

4. Załóż słuchawki

5. Kliknij na Play lub sam "pokręć" czarną kropką, dodatkowo po prawej można ustawić wysokość dźwięku

 

Masz pełny dźwięk przestrzenny w EAX 2.0 i wyżej lub DirectSound 3D

 

Teraz wybierz system DirectSound 3D ale w software i masz zwykłe stereo i kompletne 0 przestrzeni

 

 

W systemach Vista/ 7 wymagane Alchemy ( + dodanie RM3Dsound Positioning Accuracy test do listy)

 

 

EDIT:

Zresztą dźwięk przestrzenny opiera się na pogłosach - bo pogłos to taka harmoniczna, dzięki której mózg potrafi obliczyć pozycję dźwięku.

 

EDIT 2:

Down

 

Tak co do 'latających kropek' to mój realtek na MoBo P5B miał fajny efekt z muchą

 

To jest właśnie eax 2.0/ DS3D i efekt jest podobny do tego w RM3DSound

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak co do 'latających kropek' to mój realtek na MoBo P5B miał fajny efekt z muchą. ot tak. z miejsca. i już sprawdzam linka, ale coś czuję, że się zawiodę ;) tylko pamiętaj, ja mam audiotraka hd2 i tak jak pamiętam, nie wspiera on żadnego systemu emulacji ;)

 

P.S. mam dostępną tylko opcję ze zwykłym stereo i cóż. teoria jak mówiłem jest poprawna. ale możemy w coś zagrać 1 na 1, np cs source na HS_only to zobaczymy jak to wygląda w praktyce ;) tylko daj mi parę dni na rozegranie się, bo od dawna nie grałem w cs'a ;)

 

@up jak miałem jeszcze Xonara ST, to próbowałem różnych 'bajerów' i nic ciekawego z tego nie wynikło. Dużo więcej osiągnąłem dobrze dobierając sprzęt i pozwalając zmysłom pracować (wzrok wpływa na słuch - w grach dochodzi jeszcze postrzeganie i doświadczenie).

 

...i ostatnio grałem w FEAR na HD2 + A500. Były ze mną 3 osoby i testowaliśmy grę na słuch i środowisko (ach te ciarki). Wszyscy znaliśmy FEAR, ale odkrywaliśmy nowe smaczki, a przeciwników z palcem w... dało się wyeliminować na słuch ;) tyle jeśli chodzi o praktykę.

 

...I tak. Były braki w precyzji, które eliminowało się przez użycie inteligencji i sprytu, na poziomie 5-ciolatka :) ofc bez urazy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaraz zaraz, czyli że co? Moja karta dźwiękowa jest lipna?

X-Fi Gamer jest OK. Po prostu Xonar DX/DS daje trochę lepszą jakość dźwięku przy mniejszej cenie. Obecnie efekty przestrzenne są realizowane na procesorze komputera, a nie na karcie dźwiękowej, dlatego nie ma powodu dopłacać za sprzętowy EAX w kartach Creative. Dolby Headphone i CMSS 3D to zwykłe sztuczki korektorem i głośnością, które można sobie aplikować ręcznie.

 

Wracając do tematu, w kategorii słuchawek do 350 zł proponuję obejrzeć jeszcze Sennheiser HD 448 (zamknięte), Sennheiser HD 485 (otwarte), Beyerdynamic DTX 910 (otwarte), AKG K 540 (otwarte). Jest też sporo tańszych, a niewiele gorszych jakościowo słuchawek mniej znanych firm, np. Fischer Audio FA-004.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...