Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Tommy23

Problem z Subiektem GT - ustawienia regionalne

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Postanowiłem zainstalować Subiekta GT na laptopku i mam problem z którym męcze się już pół dnia.

Nagrałem wersję 4.23 i przy uruchamianiu dostaje taki komunikat (przed jakim kolwiek wyborem bazy):

 

Konfiguracja opcji regionalnych w systemie jest nieprawidłowa, co uniemożliwia poprawną pracę programu.

W celu naprawy tego problemu, należy wybrać w ustawieniach regionalnych język inny niż polski, a następnie przywrócić ustawienia dla języka polskiego (pamiętając o każdorazowym zatwierdzeniu wuboru przyciskiem OK lub Zastosuj).

 

 

Wygoglowałem i niczego sensownego nie znalazłem aby rozwiązać ten problem.

Zauważyłem, że sytuacja ta pojawia się od wersji 4.22 SP3.

Oczywiście ten sam komunikat jest we wszystkich programach Kasiarz, Rachmistrz itd.

Oprócz Sello, które śmiga bez zarzutu.

 

Jak macie jakieś propozycje co to może być i jak to naprawić to zapodajcie coś :)

 

Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Konfiguracja opcji regionalnych w systemie jest nieprawidłowa, co uniemożliwia poprawną pracę programu.

W celu naprawy tego problemu, należy wybrać w ustawieniach regionalnych język inny niż polski, a następnie przywrócić ustawienia dla języka polskiego (pamiętając o każdorazowym zatwierdzeniu wuboru przyciskiem OK lub Zastosuj).

Dla mnie ten fragment jest bardzo ważny. Z tego ładnego, w dodatku po polsku, komunikatu wnioskuję że trzeba zmienić ustawienia regionalne w Twoim systemie. Choć to dziwne żeby najpierw ustawiać inny język by zaraz potem przywrócić polski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie ten komunikat też jest bardzo dziwny. Według mnie windows 7 gryzzie się z najnowszymi wersjami subiekta gt (1.22 SP3 i 1.23).

Choć może być to jakaś bardzo błaha sprawa...która jest prosta do rozwiązania.

 

W związku z tym, że pracowałem na bazie w wersji 1.22 SP3, niestety nie mogę zainstalować teraz starszej wersji subiekta pod nową bazą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem.

Wchodzę w Panel Sterowanie, dalej Region i Język, potem w zakładkę Administracyjne i tam jest opcja "Zmień ustawienia regionalne systemu".

Zgodnie z komunikatem wybieram na kraj inny niż Polska, komputer się restartuje.

Ustawiłem na przykład na Niemcy i wówczas dla sprawdzenia jaki będzie wówczas komunikat przy uruchomieniu subiekta, uruchamian program i mam

komunikat mniej więcej brzmiący w ten sposób:

 

Do obsługi tego programu potrzebna jest strona kodowa 1200 ANSI - Europa Środkowa.

 

Podejrzewam, że przy wybraniu Polski taka strona kodowa jest wykorzystywana, ale jak zmienie znów na Polskę, to pojawia się wcześniejszy komunikat.

 

I klops.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś jest nie tak z polskimi znakami, bo zauważyłem, że w Sello niektóre znaki się źle wyświetlają (są jakieś dziwne ogonki). Chociaż Sello jako jedyny program Insert-u się uruchamia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, udało mi się...hula wszystko :)

Jakby ktoś chciał pomocy w tej sprawie to proszę pisać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, udało mi się...hula wszystko :)

Jakby ktoś chciał pomocy w tej sprawie to proszę pisać :)

Wysłałem piwa do kolegi ! bo mam dokładnie ten sam problem z subiektem !! proszę o pomoc lub wskazówki co z tym począć !!! z góry dzięki !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ...

 

Proszę o podanie rozwiązania bo także mam ten sam problem....

 

pozdrawiam

 

Darek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Matko!!! Jak ja nie lubię jak ktoś rozwiąże problem i nie poda innym tego rozwiązania... po ki grzyb w ogóle pisać "OK, udało mi się...hula wszystko"??!!

 

Oto co dostałem z supportu Inserta(dla mnie pomogło):

Jeśli jest to Windows 7, wówczas proszę wejść do PANELU STEROWANIA->REGION I JĘZYK lub OPCJE REGIONALNE I JĘZYKOWE-> na zakładce FORMATY wybrać "bieżący format" na Polski(Polska), następnie przejść do USTAWIENIA DODATKOWE lub DOSTOSUJ TEN FORMAT->i na każdej zakładce tj. liczby, waluta, godzina, data -> kliknąć w prawym dolnym rogu opcję RESETUJ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...