PowerOfIce 2 Napisano 11 Listopada 2019 Pograłem dzisiaj 5h, w tym 3h z Lasso i wywaliło mi gre Fakt, faktem w tych 3 godzinach nie miałem żadnego freez'a, ale równo wybviło 3 godziny i widziałem już pulpit. Wkurzyłem się, wyrzuciłem w wuj Lasso i wolałem grać tyle ile chce z freez'ami Mi tam Lasso nie pomogło na freezy ani na DX12 ani na Vulcanie XD juz nie mam cierpliwosci do tej gry i gram sobie poraz 3 w GTA V, moze do konca roku to załataja a jak nie no to chyba nie jest mi pisane grac w rdr2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KonKor 0 Napisano 11 Listopada 2019 Ja mam 8 i zużycie na poziomie 6,5. No to na pewno swap lata. Wczoraj sprawdzałem i sam proces RDR2 u mnie zajmował 7-8GB, a gdzie winda? Max jaki widziałem to prawie 15GB użyte, a uruchomiony tylko Chrome z tym wątkiem i RDR2. Aż z ciekawości dzisiaj wyciągnę kostki i zostawię 8GB A dobrego konia za darmo (w tej wyższej wersji gry zakupionej) dostaniemy w trakcie misji z polowaniem na niedźwiedzia. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejTrg 4389 Napisano 11 Listopada 2019 Z kasą jest pewien minus w grze. Bo mamy jej stanowczo za dużo. Kup sobie jakiegoś araba w stajni, bronie, ulepszoną amunicje, ulepszenia dla konia nowe siodła itd. Zawsze możesz też przewalic w pokera lub pomnożyć jak się uda. Bardziej chodziło mi obóz, w co tam inwestować. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioraj 5 Napisano 11 Listopada 2019 Jakieś sposoby na wyostrzenie TAA ? Mam pasek wyostrzania na maksa, ale dalej do mnie takie wszystko rozmyte... Inny aliasing nie wchodzi w grę. FXAA, no aa wygląda mega słabo. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kadajo 17728 Napisano 11 Listopada 2019 (edytowane) A wyostrzenie obrazu z poziomu monitora/TV nie pomaga ? Edytowane 11 Listopada 2019 przez kadajo Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azgan 8797 Napisano 11 Listopada 2019 (edytowane) A wyostrzenie obrazu z poziomu monitora/TV nie pomaga ?Pomaga i to bardzo u mnie na TV nie ma ani grama mydła przy TAA obraz jest tak ostry że można nim ciąć żyletki. Widać nawet najdrobniejsze detale na texturach, każdy włos na grzywie konia, trawę to mogę liczyć na zdźbła, na mordach widać nawet pory na skórze albo brud za paznokciami ect. Jeszcze raz podkreślam że do TAA (w 4K) musi być pasek wyostrzenia w grze ustawiony maksymalnie w prawo. Mydło to miałem na PS4PRO ale nie tutaj. PS. W sterownikach NVIDII też dodali ostatnio sharpen do post-procesów. Edytowane 11 Listopada 2019 przez azgan Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KamileN7 79 Napisano 11 Listopada 2019 (edytowane) Ja na AA mam prosty ale bardzo zasobożerny sposób, TAA Średnie + skalowanie rozdzielczości z 1920x1080 na 2880x1620 (Używam Nvidia DSR, ponieważ na tym w grze są zbugowane cienie w cutscenkach) + mieszanka ustawień wysoko-średnich i asyncCompute włączone, daje to około 40-50 FPS na zestawie z sygnaturki. Dzięki temu obraz staje się ostry i dopiero na takich ustawieniach gra zaczęła mnie powalać oprawą graficzną. Te sposoby na wyostrzenie które były tu proponowane niby też działają ale tylko na w pełni statycznym obrazie. Na dodatek te wyostrzenia działają z opóźnieniem, nie ma znaczenie czy użyje tego w grze czy tego od Nvidii, trzeba poczekać ułamek sekundy na wyostrzenie obrazu po jakimkolwiek ruchu kamery. Gram na takich ustawieniach:Przy rozdzielczości 1920x1080 daje to około 65-75 FPSA przy skalowaniu do 2880x1620 około 40-50 FPS Gdyby jeszcze nie było tych przycinek na shift'cie na vulcan'ie to było by idealnie, na DX12 ich nie ma i gra chodzi bardzo płynnie przy niskim FPS, ale wywala mi się co parę minut. Na Vulcanie nie było puki co żadnego crash'a a trochę już pograłem. Edytowane 11 Listopada 2019 przez KamileN7 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcion1408 0 Napisano 11 Listopada 2019 Z kasą jest pewien minus w grze. Bo mamy jej stanowczo za dużo. Kup sobie jakiegoś araba w stajni, bronie, ulepszoną amunicje, ulepszenia dla konia nowe siodła itd. Zawsze możesz też przewalic w pokera lub pomnożyć jak się uda. To jak Wy to robicie, że macie jej za dużo ? Mowa tutaj o singlu tak ? ``` No to na pewno swap lata. Wczoraj sprawdzałem i sam proces RDR2 u mnie zajmował 7-8GB, a gdzie winda? Max jaki widziałem to prawie 15GB użyte, a uruchomiony tylko Chrome z tym wątkiem i RDR2. Aż z ciekawości dzisiaj wyciągnę kostki i zostawię 8GB A dobrego konia za darmo (w tej wyższej wersji gry zakupionej) dostaniemy w trakcie misji z polowaniem na niedźwiedzia. Mógłbyś bardziej rozwinąć to z tym SWAP'em bo nie za bardzo rozumiem ? To dobrze czy źle ? Coś zmienić ? `````````````` Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kadajo 17728 Napisano 11 Listopada 2019 Ja na AA mam prosty ale bardzo zasobożerny sposób, TAA Średnie + skalowanie rozdzielczości z 1920x1080 na 2880x1620 (Używam Nvidia DSR, ponieważ na tym w grze są zbugowane cienie w cutscenkach) + mieszanka ustawień wysoko-średnich i asyncCompute włączone, daje to około 40-50 FPS na zestawie z sygnaturki. Dzięki temu obraz staje się ostry i dopiero na takich ustawieniach gra zaczęła mnie powalać oprawą graficzną. Te sposoby na wyostrzenie które były tu proponowane niby też działają ale tylko na w pełni statycznym obrazie. Na dodatek te wyostrzenia działają z opóźnieniem, nie ma znaczenie czy użyje tego w grze czy tego od Nvidii, trzeba poczekać ułamek sekundy na wyostrzenie obrazu po jakimkolwiek ruchu kamery. Gram na takich ustawieniach:Przy rozdzielczości 1920x1080 daje to około 65-75 FPSA przy skalowaniu do 2880x1620 około 40-50 FPS Gdyby jeszcze nie było tych przycinek na shift'cie na vulcan'ie to było by idealnie, na DX12 ich nie ma i gra chodzi bardzo płynnie przy niskim FPS, ale wywala mi się co parę minut. Na Vulcanie nie było puki co żadnego crash'a a trochę już pograłem. To nie wyostrzenie działa z opóźnieniem tylko TAA Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azgan 8797 Napisano 11 Listopada 2019 (edytowane) Ja na AA mam prosty ale bardzo zasobożerny sposób, TAA Średnie + skalowanie rozdzielczości z 1920x1080 na 2880x1620 (Używam Nvidia DSR, ponieważ na tym w grze są zbugowane cienie w cutscenkach) + mieszanka ustawień wysoko-średnichUpskalowanie rozdzielczości to proteza nie sprawia że widać więcej detali. DSR nie jest w stanie zastąpić natywnego 4K może jedynie poprawić wygładzanie ale ostrości nigdy takiej nie będziesz miał. Wyższa rozdziałka w UHD to więcej widocznych drobnych detali (informacji przypadających na pixel). Nawet dobrze zrobiona szachownica nie może się ruwnać z natywnym 4K (obraz jest krystalicznie czysty 0 artefaktów). Edytowane 11 Listopada 2019 przez azgan Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KonKor 0 Napisano 11 Listopada 2019 Mógłbyś bardziej rozwinąć to z tym SWAP'em bo nie za bardzo rozumiem ? To dobrze czy źle ? Coś zmienić ? Plik wymiany na dysku. Jeśli jest mało ramu, a system potrzebuje więcej - to używa do tego pliku wymiany na dysku. Oczywiście jest to kiepska sprawa (szczególnie na SSD jeśli chodzi o jego żywotność) i najlepiej jeśli swap jest zaadresowany (nie wyłączamy go nawet jak mamy 128GB RAM), ale nie używany wcale . 8GB RAM przy RDR2 to moim zdaniem po prostu za mało, bo widzę dużo większe użycie RAM przy samej grze uruchomionej - a większość z nas ma jeszcze inne procesy w tle (przeglądarki itp.) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukadd 9034 Napisano 11 Listopada 2019 (edytowane) To jak Wy to robicie, że macie jej za dużo ? Mowa tutaj o singlu tak ? W końcu jesteś przestępcą, rabujesz banki, pociągi dyliżansy, okradasz domy, mordujesz ludzi itd. Jakieś sposoby na wyostrzenie TAA ? Mam pasek wyostrzania na maksa, ale dalej do mnie takie wszystko rozmyte... Inny aliasing nie wchodzi w grę. FXAA, no aa wygląda mega słabo. Chyba z 50 razy było już pisane. W grze pasek umożliwia wyostrzenie tylko do poziomu 1.00000. Jak ktoś chce więcej to grając w DX12 w sterowniku nvidia, ustawienia 3d, druga opcja jest suwaczek wyostrzania. A jak ktoś gra na Vulkanie to edytuje system.xml i zmienia <sharpenIntensity value="1.000000" /> na np. 3.0000001.0000 to jest max co można ustawić w ustawieniach gry, więcej tylko ręcznie w pliku konfiguracyjnym. Edytowane 11 Listopada 2019 przez lukadd Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KamileN7 79 Napisano 11 Listopada 2019 (edytowane) Upskalowanie rozdzielczości to proteza nie sprawia że widać więcej detali. DSR nie jest w stanie zastąpić natywnego 4K może jedynie poprawić wygładzanie ale ostrości nigdy takiej nie będziesz miał. Wyższa rozdziałka w UHD to więcej widocznych drobnych detali (informacji przypadających na pixel). Nawet dobrze zrobiona szachownica nie może się ruwnać z natywnym 4K (obraz jest krystalicznie czysty 0 artefaktów). Ale mocno redukuje rozmycie obrazu spowodowane przez TAA, i tylko o to mi chodzi. Bez tego nie potrafię na tą grę spojrzeć i mam ochotę od razu wyłączyć. To jedyny według mnie skuteczny sposób na AA. Na przykład takie MSAA x4 daje bardzo podobny spadek wydajności a i tak wygląda znacznie gorzej niż połączenie TAA z upskalowaną rodzielczością. Jak naprawią MSAA to może przesiądę się na takie rozwiązanie, puki co zostaje mi to co wyżej. Edytowane 11 Listopada 2019 przez KamileN7 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidoxx 4232 Napisano 11 Listopada 2019 Odpalaliście online, jesli tak to jak wrażenia? ja jeszcze nie włączyłem ani razu.. pierwsze co ogarne sobie single Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JeRRy_F3D 2573 Napisano 11 Listopada 2019 (edytowane) Jakby co to można spokojnie poluzować jakość oświetlenia na średnie i GI na wysokie. Ja niestety jestem zauroczony oświetleniem w tej grze więc wolałem poluzować Volumetrie która jest i tak gęsta (taka osobista preferencja) i mieć lepsze oświetlenie "sceny".Hmm... kompletnie nie rozumiem tego zdania, bo... volumetria to "creme de la creme" oświetlenia właśnie. Skoro zależy Ci na świetle, to nie wolno odpuszczać volumetrii! Oczywiście widzę, że i tak masz całkiem grubo poustawiane i nazywaniem tego "odpuszczaniem" nie do końca jest prawdziwe.Inna sprawa - co mówiłem już kilkukrotnie - że w tej grze między LOW vs ULTRA nie ma przepaści (oprócz fps) i oglądałem film właśnie z volumetrią LOW vs ULTRA i ten low wyglądał REWELACYJNIE (a można by się spodziewać, że będzie lipa, albo wcale) więc wszystko powyżej MED jest czadem w tej grze, ale...Nie rozdzielaj światła i volumetrii, bo w programach do raytacingu, to volumetria nadaje klimatu i realizmu - to wysublimowany efekt oświetleniowy (odpowiednik caustic dla płynów i szkła przy liczeniu światła) Edytowane 11 Listopada 2019 przez JeRRy_F3D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azgan 8797 Napisano 11 Listopada 2019 (edytowane) Zacznijmy może od tego że w TV procesor obrabia obraz w locie i wyciąga więcej detali w monitorach czegoś takiego się nie stosuje. Te nowsze TV to potrafią nawet podciągnąć jakość słabego 720p z dekodera więc przy natywnym 4K i TAA radzą sobie znakomicie. Gra była projektowana pod TV i w tych warunkach wygląda najlepiej. Wersja z XOX też ma świetną ostrość ale podrasowane ustawienia na PC to już totalna igła. Jak wasz monitor nie wyrabia z TAA to ratujcie się wostrzeniem w sterowniku NVIDII. Edytowane 11 Listopada 2019 przez azgan Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JeRRy_F3D 2573 Napisano 11 Listopada 2019 (edytowane) Odpalaliście online, jesli tak to jak wrażenia? ja jeszcze nie włączyłem ani razu.. pierwsze co ogarne sobie single Ja odpaliłem na 30 min i... jestem w szoku, że tak się zaczyna! Jak rasowa fabułka! Jeszcze nie pograłem, bo przecież czeka singiel, ale jestem w szoku że w online jest tak "fabularnie" na początku Ktoś ma również problem na vulcanie z małymi ścinkami podczas trzymania shift ?Ja mam i faktycznie odczuć można chrupnięcie (ale bez przesady, widzę, ale to tak delikatne, że nie zadałem sobie trudu, by to zniwelować).Słyszałem, że odpowiedzialny jest sam "shift", tak ,tak . Że ktoś podmienił "bieg / galop" na inny klawisz klawy i po problemie.Później sprawdzę. Edytowane 11 Listopada 2019 przez JeRRy_F3D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sideband 8805 Napisano 11 Listopada 2019 Ale mocno redukuje rozmycie obrazu spowodowane przez TAA, i tylko o to mi chodzi. Bez tego nie potrafię na tą grę spojrzeć i mam ochotę od razu wyłączyć. To jedyny według mnie skuteczny sposób na AA. Na przykład takie MSAA x4 daje bardzo podobny spadek wydajności a i tak wygląda znacznie gorzej niż połączenie TAA z upskalowaną rodzielczością. Jak naprawią MSAA to może przesiądę się na takie rozwiązanie, puki co zostaje mi to co wyżej.Nie naprawią - nie ma czego naprawiać.Jest MSAA w grze to kombinować z zastąpieniem na SGSSAA tylko będą slajdy na ekranie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phoenix. 11152 Napisano 11 Listopada 2019 Polecam skalowania uzywac, ja ustawilem do 1440p 1,5x i nie ma zadnego juz mydla z TAA, na 1,25x jeszcze lekko widac ale bez TAA ta gra jest niegrywalna, MSAA nie dosc ze zjada wydajnosc to wszystko migocze i wyglada zle, FXAA to takie placebo w tej grze. Phoenixsuple nie wiem co Ci mam powiedzieć? Mnie zadowala taka jakość i płynność w tej konkretnej grze jestem przyzwyczajony do grania na konsoli i padzie więc dla mnie to absolutnie żaden problem. Gram w wyraźnie lepszych warunkach od tego co serwuje XBOX ONE X - lepsza grafika, lepsza płynność, mniejszy lag na sterowaniu padem Zazdrościć też nie ma czego bo wiadomo że mogłoby być lepiej. Osobiście wole grać na większym ekranie OLED w 4K niż kombinować z WQHD i 144Hz. Gra jaka jest każdy widzi. Rozgrywka tutaj jest powolna to nie jest dynamiczna gra więc można postawić na lepszą jakość obrazu jeśli wolisz więcej klatek to w jakości z XOX na sprzęcie Twojej klasy spokojnie pograsz w praktycznie stałych 60k/s i 4K - kto co woli , kto co lubi. Możliwości konfiguracji masz multum więc każdy dobiera je pod siebie a ja obrałem właśnie taki kierunek i z efektów jestem zadowolony . Zamieściłem swoje ustawienia, bo byłem o to proszony a nie po to by się spierać czy przekomarzać a tym bardziej coś udowadniać, bo kompletnie mi na tym nie zależy. Gram i cieszę się, że udało mi się znaleźć dobre ustawienia pod mój sprzęt balansujące między jakością a wydajnością - tyle albo aż tyle. EDIT: Dodałem screena z wynikami Jak robiłem test to jakość oświetlenia była ustawiona na średnie a GI na wysokie - tak jak polecałem żeby sobie przestawić. PS> Tak wiem że ten Benchmark nie jest najlepszy ale miało być na szybkoTeraz zaluje ze nie mam TV bo pewnie tez bym ogrywal i to na padzie, twoje ustawienia a konsolowe to niebo a ziemia wiadomo. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukadd 9034 Napisano 11 Listopada 2019 (edytowane) Ale mocno redukuje rozmycie obrazu spowodowane przez TAA, i tylko o to mi chodzi. Bez tego nie potrafię na tą grę spojrzeć i mam ochotę od razu wyłączyć. To jedyny według mnie skuteczny sposób na AA.Zgadza się, DSR, skalowanie wyżej rozdzielczości wyostrza obraz. Najlepsza jest natywna wysoka rozdzielczość, ale jak ktoś ma monitor o niskiej rozdzielczości to może sobie tak pomóc z rozmyciem. Dla mnie TAA w 4k + wyostrzenie i obraz wygląda pięknie, nawet jak gram w 3840x1440 to jest wystarczająco dobrze, każde jedno źdźbło trawy widać i jest wyraźne. Bez AA lub z FXAA czy MSAA, mam masę migotań, śnieżenia, artefaktów, bugów i przekłamań w obrazie czy nawet kolorach . Np. drzewa, krzaki etc. Wystarczy zbliżyć się na pewną odległość i wyskakuję taki syf jak na screenie, następnie 3 kroki w przód i znika, 3 kroki w tył i znowu artefakty. Z TAA obraz jest stabilny bez takich wynalazków, ale trzeba go odpowiednio wyostrzyć i dać w miarę wysoką rozdzielczość, aby fajnie to wyglądało. Edytowane 11 Listopada 2019 przez lukadd Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phoenix. 11152 Napisano 11 Listopada 2019 Hmm... kompletnie nie rozumiem tego zdania, bo... volumetria to "creme de la creme" oświetlenia właśnie. Skoro zależy Ci na świetle, to nie wolno odpuszczać volumetrii! Oczywiście widzę, że i tak masz całkiem grubo poustawiane i nazywaniem tego "odpuszczaniem" nie do końca jest prawdziwe.Inna sprawa - co mówiłem już kilkukrotnie - że w tej grze między LOW vs ULTRA nie ma przepaści (oprócz fps) i oglądałem film właśnie z volumetrią LOW vs ULTRA i ten low wyglądał REWELACYJNIE (a można by się spodziewać, że będzie lipa, albo wcale) więc wszystko powyżej MED jest czadem w tej grze, ale...Nie rozdzielaj światła i volumetrii, bo w programach do raytacingu, to volumetria nadaje klimatu i realizmu - to wysublimowany efekt oświetleniowy (odpowiednik caustic dla płynów i szkła przy liczeniu światła) Tez dalem oswietlenie nas Ultra a Wolumetrie na srednie bo o ile w wolumetri az takiej roznicy wizualnej nie ma to w oswietleniu juz jest znaczna co zreszta bylo pokazane na filmie z DF. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kadajo 17728 Napisano 11 Listopada 2019 Ale mocno redukuje rozmycie obrazu spowodowane przez TAA, i tylko o to mi chodzi. Bez tego nie potrafię na tą grę spojrzeć i mam ochotę od razu wyłączyć. To jedyny według mnie skuteczny sposób na AA. Na przykład takie MSAA x4 daje bardzo podobny spadek wydajności a i tak wygląda znacznie gorzej niż połączenie TAA z upskalowaną rodzielczością. Jak naprawią MSAA to może przesiądę się na takie rozwiązanie, puki co zostaje mi to co wyżej. To jest bardzo dobre rozwiązanie, sam z tego korzystam w wielu grach. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azgan 8797 Napisano 11 Listopada 2019 (edytowane) Hmm... kompletnie nie rozumiem tego zdania, bo... volumetria to "creme de la creme" oświetlenia właśnie. Nie panie kolego. Już tłumaczę na moich ustawieniach masz wyśmienitą jakość mgły, i ładne chmurki etc. (nadal są wystarczająco gęste i kłębiaste) a podkręcone zostało oświetlenie slońca i ksieżyca czyli w dzień i noc lepsze doświetlenie sceny. Dodatkowo odbicie światła globalnego. Wszelkie promenie np. snopy przenikające przez chmury są na max. Obniżona została jakość cząsteczek i sama jakość renderowania pyłu, dymu ect. Zjechanie z oświetleniem na średnie i GI na wysokie to nadal świetna jakość i dobry balans między jakością a wydajnością. Długo analizowałem te ustawienia i kilka razy ogladałem materiały od DF słuchając co ma do powiedzenia Alex. Opisy opcji graficznych też sugerują co przycinamy lub poprawiamy. Rozdzielczość bliskich chmur, wszelkich mgieł i dymów jest opisana jako wolumetria i zabiera najwięcej mocy. Za globalne oświetlenie odpowiada inna opcja i ma mniejsze wymagania. Nie zapominaj że gram w 4K więc jakość obrazu jest kilkukrotnie większa nie tylko dla samych efektów. Tutaj liczy się każdy FPS nie można pozwolić sobie na marnowanie cennych zasobów. Edytowane 11 Listopada 2019 przez azgan Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JeRRy_F3D 2573 Napisano 11 Listopada 2019 (edytowane) Nie panie kolego. Już tłumaczę na moich ustawieniach masz wyśmienitą jakość mgły, i ładne chmurki etc. a podkręcone zostało oświetlenie slońca i ksieżyca czyli w dzień i noc lepsze doświetlenie sceny. Dodatkowo odbicie światła globalnego. Wszelkie promenie np. snopy przenikające przez chmury są na max. Obniżona została jakość cząsteczek i sama jakość renderowania pyłu, dymu ect. Zjechanie z oświetleniem na średnie i GI na wysokie to nadal świetna jakość i dobry balans między jakością a wydajnością. Długo analizowałem te ustawienia i kilka razy ogladałem materiały o d DF słuchając co ma do powiedzenia Alex. Opisy opcji graficznych też sugerują co przycinamy lub poprawiamy. Rozdzielczość bliskich chmur, wszelkich mgieł i dymów jest opisana jako wolumetria i zabiera najwięcej mocy. Za globalne oświetlenie odpowiada inna opcja i ma mniejsze wymagania.Rozumiem. Rozkminiłeś to na elementy. Brawo. Po prostu nie pasowało mi zderzenie "kocham światło, więc odpuszczam volumetrię" (bo wolumetria, to element światła), ale spoko. Nie no, ta gra jest PIĘKNA!Ja przypinam się do kaloryfera i będę tak przypięty siedział nawet 7 minut (!) postulując do R* (lub moderów) za TEKSTURY! Tekstury! Tekstury! Widzę, że na nexusie pojawił si mod do regulacji długości dnia.W W3 bardzo mi się taki mod podobał. Ciekawe, jak tu będzie? Fajnym modem też wydaje się być Slow Motion.Niebawem zacznę się interesować modami Edytowane 11 Listopada 2019 przez JeRRy_F3D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azgan 8797 Napisano 11 Listopada 2019 (edytowane) Rozumiem. Rozkminiłeś to na elementy. Brawo. W ustawieniach gry światło i wolumetria ma odzielne ustawienia zostało to podzielone na kategorie. Dzięki takiemu "rozbiciu" detali masz większą kontrolę nad optymalizacją gry. Gdyby władowali światło, chmurki, dym, mgły, pył, śnieg, deszcz, iskry etc. do jednego "worka" to byłby dramat. Wyodrębnienie pozwala idealnie dopasować jakość efektów i post-procesów do ogólnej rozdzielczości czy też ilości klateczek. To bardzo dobre rozwiązanie dzięki czemu ładnie się skaluje do sprzętu. Wyjaśnia też w jaki sposób R☆ uzyskał natywne 4K na XBOX ONE X. Edytowane 11 Listopada 2019 przez azgan Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach