Skocz do zawartości
Pioy

Monitory OLED - temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, kadajo napisał:

No faktycznie dziwne, nie czaje tego jakim cudem migocze ci obraz jeśli częstotliwość się nie zmienia. Na pewno masz wyłączony wtedy VRR ?

Mam włączony gsync caly czas i vsync w nvcp tak jak byc powinno. Migotanie monitora testowałem na 1000 różnych sposobów z netu. Nie powinno migotać z lockeim ale migocze nawet z lockeim poniżej 20 fps max czyli np lock 100 fps jak bez locka mam 120 fps...Opisywałem problem tu na pclab i kręciłem filmy nawet jak to wygląda jak i na reddit i dell forum. Rozwiązaniem w większości gier bylo odblokowanie locka (problem w ogóle zauważyłem wlasnie wtedy kiedy zmieniłem monitor a lock miałem 120fps w rtss). W SWO jako pierwsza gra zaczęła mi migotać z FG bo bez nawet z mniejszym wtedy FPS nie migotał. Nie wiem moze proc nie wyrabia i wydłuża frame time?

Natomiast jak teraz włączam SWO z FG i 80hz to nie migocze, klatki trzyma jest płynnie nie wiem o co chodzi Wam z tym input lagiem, gram z kontrolerem steam i wszystko śmiga i jest płynnie. To co pewnie pomaga w 80hz to włącza się vsync z nvcp no bo przecież karta produkować moze więcej fps niż 80 aleeee mam włączony gsync i jak w niektórych lokacjach spada klatkarz to nie szarpie tylko działa jak powinno dlatego nie gram z normalnym vsync bo w takiej sytuacji by szarpalo... ufff... 

Jesli cos jest głupie ale działa to nie jest głupie :P

PS, z lockiem tylko na 80 fps i FG gra migocze z tad 80hz na monitorze...

Edytowane przez aureumchaos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Kyle_PL

Cóż, nic dziwnego, że Ci nic nie rwie jak masz włączony vsync. Tylko jak z nim grać jak ekran pływa :) Vsync wprowadza zauważalnego laga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, aureumchaos napisał:

Mam włączony gsync caly czas i vsync w nvcp tak jak byc powinno. Migotanie monitora testowałem na 1000 różnych sposobów z netu. Nie powinno migotać z lockeim ale migocze nawet z lockeim poniżej 20 fps max czyli np lock 100 fps jak bez locka mam 120 fps...Opisywałem problem tu na pclab i kręciłem filmy nawet jak to wygląda jak i na reddit i dell forum. Rozwiązaniem w większości gier bylo odblokowanie locka (problem w ogóle zauważyłem wlasnie wtedy kiedy zmieniłem monitor a lock miałem 120fps w rtss). W SWO jako pierwsza gra zaczęła mi migotać z FG bo bez nawet z mniejszym wtedy FPS nie migotał. Nie wiem moze proc nie wyrabia i wydłuża frame time?

Natomiast jak teraz włączam SWO z FG i 80hz to nie migocze, klatki trzyma jest płynnie nie wiem o co chodzi Wam z tym input lagiem, gram z kontrolerem steam i wszystko śmiga i jest płynnie. To co pewnie pomaga w 80hz to włącza się vsync z nvcp no bo przecież karta produkować moze więcej fps niż 80 aleeee mam włączony gsync i jak w niektórych lokacjach spada klatkarz to nie szarpie tylko działa jak powinno dlatego nie gram z normalnym vsync bo w takiej sytuacji by szarpalo... ufff... 

Jesli cos jest głupie ale działa to nie jest głupie :P

PS, z lockiem tylko na 80 fps i FG gra migocze z tad 80hz na monitorze...

Ty cały czas popełniasz błąd z Gsync, migocze ci dlatego ze FR się potrafi czasem zmieniać, a 80Hz masz dlatego, że masz 80 FPS.
Jak tylko FPS ci spada to tak samo będą spadały Hz, na tym polega Gsync.
Wyłącz całkowicie Gsync w NVCP i monitor przestanie migotać.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jak wylacze gsync i klatki spadaja w niektorych lokacjach to potwornie szarpie... Jak mam 80hz i wlaczony gsync to jak gdzies spadnie do 77 czy 72 fps to gsync nie szarpie... i nie migocze... 

Edytowane przez aureumchaos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo jak wyłączysz Gsync to wyłącz też Vsync, ustaw w panelu "kontrolowane przez aplikacje".

Poza tym tak Vsync jest gorszym rozwiązaniem i tego nie unikniesz. Musisz sobie wybrać.

Możesz ewentualnie ustawić Fast sync.

11 minut temu, aureumchaos napisał:

Jak mam 80hz i wlaczony gsync to jak gdzies spadnie do 77 czy 72 fps to gsync nie szarpie... i nie migocze... 

Ok, jak ci 80 FPS wystarcza to luz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kadajo

Jako, że jesteś nowy w temacie gsynch ;-) i dopiero odkryłeś, że ta technologia bardzo upłynnia odczucia z grania to niektórzy nie chcą z niej rezygnować. Jednak to cholerne migotanie zmusza nas do tego.

Jak poczyta się w interentetach czy innych reditach są metody na ograniczenie migotania z VRR.

Często jest informacja, że jak masz stały FPS to nie będzie migotało. U mnie to nie zawsze się sprawdza bo np. w takim hadesie 2 gdzie mam stałe 237 FPS to ekran bardzo migocze (również w menu). Natomiast np. w takim ER gdzie jest cap na 60 Hz tego migotania nie widzę.

Są dwa podejścia.

Jedno przez dodanie dodatkowego profilu rozdzielczości gdzie w ustawieniach mamy mniejszą częstotliwość odświeżania niż maksymalną np. zamiast 240 dajemy 230 Hz (jednak nie chodzi tutaj o blokowanie max FPS). To właśnie robi kolega @aureumchaos i jak widać  mu to pomagało w niektórych sytuacjach. U mnie zmiana na inne standardowe rozdzielczości z mniejszą ilością herców nie wpływa na migotanie.

Drugie to zmiana zakresu działania VRR zarówno od górnej granicy (tutaj też trzeba pamiętać aby zmienić blokadę na maksymalny FPS poniżej wartości max VRR) oraz podniesienie dolnej granicy. Na internatach piszą, że niektórym to pomaga.

Zmianę zakresu VRR można zrobić za pomocą programiku CRU. Problem u mnie jest taki, że zmiana ustawień robionych programem CRU jest nieuwzględniana przez stery NVIDI gdy używana jest kompresja DSC, więc nie mogę tego u siebie potestować.

 

https://www.monitortests.com/forum/Thread-Custom-Resolution-Utility-CRU

https://forums.guru3d.com/threads/fixing-vrr-flickering-for-the-lg-c2-and-other-oled-qd-oled-displays.450983/

 

 

 

Edytowane przez Kabor
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, razeks napisał:

Ja po zakupie qd-oleda (MSI 271qrx) wróciłem do LCD mini leda. I to w sumie z żadnego wymienionego powodu a faktu że mam ultra jasne stanowisko i gram tylko w dzień. Czerń w takich warunkach nie miała nic wspólnego z czernią no i brakowało jasności w trybie sdr, a dużo też pracuje na monitorze, czasami po 8h dziennie.

I patrzysz 8h dziennie na naświetlony monitor? Nawet 600 nitów w ciągu dnia jak masz nasłoneczniony pokój nie zwalczy refleksów, przerabiałem u siebie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@galaktyRefleksów nie zwalczy ale czerń i tak jest dużo lepsza niż na oledzie. Do tego jasność 250 nit w sdr jest dla mnie za mała. 8h dziennie bez przerwy nie patrzę, po prostu używam monitora jako drugiego ekranu do laptopa służbowego i od czasu do czasu muszę na niego spojrzeć. Ale tak, jest włączony przez 8h na statycznym obrazie i wysokiej jasnosci.

Edytowane przez razeks

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja mam inne zdanie, przy takim naświetleniu problem czerni jest najmniejszy, chyba że błyszczące QD tak okropnie wyglądają, na WOLED jest lepiej niż miniled. 

Tylko ja i tak przyciemniam pokój, zmieniłem nawyki i nie lubię już bezpośredniego słońca jak pracuję. 

I wtedy 100-125 nitów wystarczy spokojnie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Kabor napisał:

@kadajo

Jako, że jesteś nowy w temacie gsynch ;-) i dopiero odkryłeś, że ta technologia bardzo upłynnia odczucia z grania to niektórzy nie chcą z niej rezygnować. Jednak to cholerne migotanie zmusza nas do tego.

Jak poczyta się w interentetach czy innych reditach są metody na ograniczenie migotania z VRR.

Często jest informacja, że jak masz stały FPS to nie będzie migotało. U mnie to nie zawsze się sprawdza bo np. w takim hadesie 2 gdzie mam stałe 237 FPS to ekran bardzo migocze (również w menu). Natomiast np. w takim ER gdzie jest cap na 60 Hz tego migotania nie widzę.

Są dwa podejścia.

Jedno przez dodanie dodatkowego profilu rozdzielczości gdzie w ustawieniach mamy mniejszą częstotliwość odświeżania niż maksymalną np. zamiast 240 dajemy 230 Hz (jednak nie chodzi tutaj o blokowanie max FPS). To właśnie robi kolega @aureumchaos i jak widać  mu to pomagało w niektórych sytuacjach. U mnie zmiana na inne standardowe rozdzielczości z mniejszą ilością herców nie wpływa na migotanie.

Drugie to zmiana zakresu działania VRR zarówno od górnej granicy (tutaj też trzeba pamiętać aby zmienić blokadę na maksymalny FPS poniżej wartości max VRR) oraz podniesienie dolnej granicy. Na internatach piszą, że niektórym to pomaga.

Zmianę zakresu VRR można zrobić za pomocą programiku CRU. Problem u mnie jest taki, że zmiana ustawień robionych programem CRU jest nieuwzględniana przez stery NVIDI gdy używana jest kompresja DSC, więc nie mogę tego u siebie potestować.

 

https://www.monitortests.com/forum/Thread-Custom-Resolution-Utility-CRU

https://forums.guru3d.com/threads/fixing-vrr-flickering-for-the-lg-c2-and-other-oled-qd-oled-displays.450983/

 

 

 

Próbowałem z CRU i tez nie pomagało. Tak jak piszesz jest to zależne od gry tez czyli silnika. Z migotaniem grać się nie da, nie da się tez bez gsync bo ja po prostu drgawek dostaje jak jest sam vsync i nagle szarpnie bo 1 fps mniej będzie... Jak gra mi fruwa s fpsem od 75 do 100 nawet jak swo (na smigaczu nawet 55) to bym chyba opluł się piana leząc na podłodze w drgawkach od szarpania w vsync... To juz wole uśrednione prze z 80% gry 80 fps i spadki do 70 z gsync bez szarpania... bez vsync i gsync to tearing doprowadziłby mnie chyba do wylewu.... Laga nie czuje na szczęście, na to odporny jestem i nie mam pojęcia co to jest pływanie z vsync... Ograniczenie hz działa, nie migocze, nie szarpie przy spadku fps tu i tam... tak jest ok... :boink::E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, galakty napisał:

No ja mam inne zdanie, przy takim naświetleniu problem czerni jest najmniejszy, chyba że błyszczące QD tak okropnie wyglądają, na WOLED jest lepiej niż miniled. 

Tylko ja i tak przyciemniam pokój, zmieniłem nawyki i nie lubię już bezpośredniego słońca jak pracuję. 

I wtedy 100-125 nitów wystarczy spokojnie. 

Błyszczące qd OLED w słońcu wyglądają fatalnie. Pokoju nie mam jak przyciemnić bo 90% słońca idzie z okna dachowego. Nawyków również nie mam jak zmienić bo nie mogę pracować w innych godzinach. Tak więc do moich zastosowań qd OLED okazał się porażka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest tu ktoś na tyle mądry co ogarnia support ultra wide w grach?

 

Ciągnę dyskusje na steamie a propo nadchodzącego nowego dragon ball sparking zero czy będzie support dla ultra wide

 

Dla devow to nie jest chyba nic trudnego do zrobienia czy się mylę? Tam pewnie ból dupy mają na steam że na taki monitor to mogą sobie popatrzeć w sklepie tylko :E

 

Jeden gościu z całego serca życzy aby nie było supportu dla ultra wide XD 😆  jak to nie zrobi różnicy dla innych graczy gdy bedzie support dla ultra wide.

Edytowane przez Broly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Support ultrawide w grach 3d jest generalnie trywialny, dodać nową rozdzielczość, regulację FOV i już. Problem robi się z elementami 2D, interfejs, menu, UI, to może się rozjeżdżać i developer nie będzie chętny tego poprawiać.

W grach 3D z zafiksowaną kamerą (bijatyki, platformówki, albo rzut izometryczny) dodatkowy problem jest taki, że na ultrawide kamera może pokazywać więcej niż było zaprojektowane. Na przykład przeciwnika w sąsiednim pomieszczeniu, które znajdowałoby się poza ekranem 16:9. Albo artefakty na krawędzi mapy, bo kamera wychodzi poza "świat gry" obliczony dla klasycznych proporcji. Dlatego na przykład twórcy tłumaczyli brak ultrawide w Little Nightmares. W Diablo Resurrected ograniczyli ultrawide do 19:9, bo kamera wychodziła poza zasięg dla którego gra liczy AI, więc widziałeś moby stojące w miejscu.

No i w grach competitive ultrawide, a właściwie większy FOV, może dawać przewagę. Z tego powodu w Starcraft II wsparcia dla ultrawide nie ma i nie będzie. Ale to jedyna gra, którą znam z takim podejściem.

Edytowane przez someI
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, MaxaM napisał:

@Kyle_PL

Cóż, nic dziwnego, że Ci nic nie rwie jak masz włączony vsync. Tylko jak z nim grać jak ekran pływa :) Vsync wprowadza zauważalnego laga.

Pływania nie widzę - w sensie celownik nie zachowuje się "jak na lodzie" (nie mam spadków fps poniżej docelowego - to też ma wpływ). Nie twierdzę oczywiście, że opóźnienia nie ma - takie rzeczy widać, ale dopiero w wynikach na tabeli w jakimś Battlefield online itp. Teraz ciupię w Resident Evil 3 (remake) single player - nie ma w takich grach problemu.

Edytowane przez Kyle_PL
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, someI napisał:

w grach competitive ultrawide, a właściwie większy FOV, może dawać przewagę. Z tego powodu w Starcraft II wsparcia dla ultrawide nie ma i nie będzie. Ale to jedyna gra, którą znam z takim podejściem.

Dota 2 ma support na ultra wide, tam to jest dosłownie hax XD diablo 4 ma support dla ultrawide również.

 

W takim sparking zero nie dało by to przewagi ponieważ jest zbyt dynamicznie i tak widzisz przeciwnika w polu widzenia "normalnym"

Edytowane przez Broly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diablo 4 czy Diablo 2 to nie zbyt jest jakieś wielkie competitive. Ale na pewno zdecydowanie przyjemniej się gra jak więcej widać :E

Zresztą tryb 21:9 i tak można odpalić na 16:9 przecież :E A jak ma się duży ekran to nie boli.

Gorzej jak ma się małe UW np ~34" 3440x1440 i przyjdzie grać w 16:9 jak np. Elden Ring gdzie obetnie boki i zrobi się z tego miniaturka.

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W wielu grach wystarczy zmienić w hex editorze jedną wartość i 21:9 śmiga bez problemów. 

Ciężko mi zrozumieć czemu w wielu grach brakuje pełnego ultrawide. Chyba szkoda zasobów aby jedna osoba obejrzała wszystkie cut scenki itp. czy coś się nie rozjeżdża :/

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, lukadd napisał:

Gorzej jak ma się małe UW np ~34" 3440x1440 i przyjdzie grać w 16:9 jak np. Elden Ring gdzie obetnie boki i zrobi się z tego miniaturka.

jaka miniaturka? zrobi się z tego zwykłe 27"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak 27" i to na dzisiejsze czasy już maleństwo.

Edytowane przez lukadd
  • Haha 7
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na dzisiejsze czasy to normalne monitory, mało kto fisiuje po kosztach z tv na biurku, a tych 32:9 40"+ też wiele statystycznie nie ma

  • Like 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...