Skocz do zawartości
xede

nowy rower - decatlon

Rekomendowane odpowiedzi

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-rockrider-120-nx-eagle-aluminiowa-rama/_/R-p-330101

warto w cos takiego uderzyc? zastanawialem sie ogolnie nad gravelem ale lubie czasem w kraweznik uderzyc i jechac w miejsca mniej dostepne, zjazdow ala downhill nie uprawiam a nawet jesli to taki hardtail mi wystarczy jak cos, cos innego w tej cenie?

Edytowane przez xede

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężko jest znaleźć MTB o podobnej konfiguracji taniej. Dobry, lekki, powietrzny amor, dobry osprzęt, hamulce takie sobie ale bez dowhila może wystarczą, koła jak każde systemowe, całkiem przyjemna waga jak na aluminium.

A może zamiast MTB to jednak cross, też można krawężnik zaatakować, lepiej będzie jechał w mieście i na asfalcie, w lesie da radę. Moim zdaniem wygodniejsza pozycja od MTB. Całkiem dobry powietrzny amor, hamulce jak sram level czy shimano MT200, bardzo fajne koła i opony (CST robi Maxxisa), napęd też dobry. 

https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-920/_/R-p-329787?mc=8610495 (tak wiem większość ludzi odrzuca wygląd) 

 

Edytowane przez ernorator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ernorator dzieki za propozycje, jednak kupilem tego rockridera, pierwsze przejazdzki za mna, wczesniej mialem rower sprzed 10-12 lat i nie moge sie przyzwyczaic do szerokosci kierownicy :D ale jezdzi sie fajnie, jedyne co mnie zdziwilo ze pokretlo na kierownicy nie blokuje amorka a tylko zmienia kompresje na twardsza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie linka za mało naciągnięta i nie blokuje w pełni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 28.06.2023 o 08:43, Bono[UG] napisał:

Pewnie linka za mało naciągnięta i nie blokuje w pełni.

na widelcu jest napisane "compression" a nie block czy kłodka, ma to sens

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Blokada to domknięte do końca tłumienie kompresji.
Nie ma mowy, żeby porządny widelec nie miał blokady, a jedynie sterowanie tłumieniem kompresji.

Teraz nie mam jak się przyjrzeć zdjęciom.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na stronie sklepu jest takie zdjęcie

rower-gorski-mtb-xc-rockrider-120-nx-eag

Ja tam wyraźnie widzę kłódkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ta blokada to chyba nie będzie nigdy taka „na idealnie sztywno”? Jakiś mały ruch będzie dopuszczony ze względów bezpieczeństwa konstrukcji, nigdy to nie będzie „sztywniak”, nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie znalazłem nigdy takiego sztywnego na blokadzie. Ale może to była wina 110kg jak to robiłem 😜 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kwestia modelu. Niektóre blokują praktycznie na sztywno, innym zostaje niewielki skok, jeszcze inne mają zabezpieczenie, które przy mocnym uderzeniu na chwilę odpuszczają blokadę.

Nie spotkałem się jeszcze z modelem, w którym blokada działa wyłącznie na zasadzie zwiększonego tłumienia i pełny skok nadal jest dostępny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem o rowerach z Deca, że kaseta z tyłu ma bicie itp. i nie jest to wada tylko cecha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wiec w poprzednim rowerze mialem blokade taka na 95%, tutaj zdecydowanie tylko utwardza kompresje, widelec RockShox Recon GOLD RL 100 mm, akceptuje taki jaki jest, po dopompowaniu widelca jest ok. w sensie jest miekki i twardy ale zdecydowanie to nie blokada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 1.07.2023 o 13:44, zgreg napisał:

Słyszałem o rowerach z Deca, że kaseta z tyłu ma bicie itp. i nie jest to wada tylko cecha

Może to kwestia kiepskiego montażu (niedokręcenie? zły dystans?), może problem z piastą, a konkretnie z bębenkiem mającym luzy. Jest to raczej wada, ale czy dokuczliwa na tyle, żeby znacząco wpłynąć na pracę napędu? Kwestia jak duży problem jest, zwłaszcza pod obciążeniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, xede napisał:

ale zdecydowanie to nie blokada

Czyli zdecydowanie do regulacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Bono[UG]w sklepie gosciu potwierdzil ze to nie blokada wiec jestem obecnie glupi :/ ogolnie dobrze dziala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głupoty gada, chyba że na stronie sklepu kłamią:

Cytat

Amortyzacja

Widelec powietrzny RockShox Recon GOLD RL 100 mm. Blokada na kierownicy.

Cytat

Widelec powietrzny

RockShox RECON GOLD RL standard BOOST,skok 100 mm,blokada Combolock 2 na kierownicy,sztywna oś.

Mam Recona w wersji prawdopodobnie silver, czyli oczko niżej. Blokada działa tak jak powinna, zostaje trochę skoku (z 2cm?), a potem nie idzie już mocniej dobić.
Jeżeli masz zachowany cały skok lub większość, to blokada jest źle wyregulowana. Możliwości dwie:
- linka za słabo napięta i kompresja nie jest przestawiana na blokadę
- linka za mocno napięta i zawór jest przekręcany zbyt mocno, co powoduje brak blokady (mniej prawdopodobne ale w tylnym tak mi się kiedyś ustawiło)

Oczywiście nie można wykluczyć wadliwej sztuki lub niedopasowanej manetki do widelca (za mało/dużo linki ciągnie).
Jeszcze ewentualnie trzymasz rower w pozycji pionowej, wtedy po postawieniu na kołach potrzeba trochę czasu, żeby olej spłynął we właściwe miejsce i blokada prawidłowo działała. Z Reconem nie miałem tego problemu (lub nie pamiętam) ale przeważnie wieszam z załączoną blokadą. Paragon wisi odblokowany i potrzebuje postać na koła żeby blokada zaczęła działać.

 

W większości amortyzatorów manetki blokady mają tylko dwie pozycje, otwartą i zamkniętą/zablokowaną.
Czasami trafiają się 3 pozycyjne ale głównie do tylnego amortyzatora, gdzie pozycja środkowa jest na podjazdy.

Kiedyś RST miało manetki wielopozycyjne, gdzie faktycznie można było sobie dobrać stopień tłumienia kompresji, aż do zablokowania. U innych producentów nie kojarzę.
Inaczej ma się z pokrętłami na goleni, tam z kolei regulacja jest teoretycznie płynna, choć w Paragonie nie czuję tego i dopiero pod koniec zaraz przed blokadą czuję jakąś większa różnicę.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie mam wieksze pole manewru niz 2cm, przetestuje to dzisiaj i dam znac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 1.07.2023 o 14:44, zgreg napisał:

Słyszałem o rowerach z Deca, że kaseta z tyłu ma bicie itp. i nie jest to wada tylko cecha

Ja słyszałem ,że jak kupisz  droższy rower to szybciej jedzie i mniej trza pedałować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, kiko81 napisał:

Ja słyszałem ,że jak kupisz  droższy rower to szybciej jedzie i mniej trza pedałować

I jeszcze powiedz, że się z tym nie zgadzasz 😂

 

@xede - mam trzy amorki obecnie, DT Swissa, Xfusion, Suntour Axon. W żadnym blokada nie działa na beton i minimalne ugięcie jest możliwe.

 

W dniu 1.07.2023 o 14:36, Bono[UG] napisał:

Nie spotkałem się jeszcze z modelem, w którym blokada działa wyłącznie na zasadzie zwiększonego tłumienia i pełny skok nadal jest dostępny.

 

No nie wiem. Tłumik działa liniowo, przepływ oleju jest po prostu ograniczany albo całkiem blokowany. Głowica nie wie czy jest w pozycji na początku skoku czy na końcu, więc oczywiście, że pełen skok byłby możliwy. Problem w tym, że sprężyna działa progresywnie, więc im bardziej uginasz, tym większy stawia opór. Skoro masz napompowany widelec tak, że przy otwartym tłumieniu nie jesteś w stanie zamknąć skoku, to logicznym jest, że przy tłumieniu maksymalnym potrzebujesz mega więcej energii wcisnąć w ugięcie, aby skok zamknąć. Prosty test, sprawdź w czasie serwisu dolnych goleni. Otwórz tłumienie i przeleć tłumikiem w jedną i drugą - przejdzie liniowo. Potem zamknij i zrób to samo - wynik będzie identyczny, będzie po prostu trudniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Progresja ugięcia nie jest na tyle duża, żeby tak drastycznie wpłynąć przy zamkniętej blokadzie, opór zbyt gwałtownie narasta.
Gdyby blokada nie była całkowita, to samym swoim ciężarem można by w końcu dojść przynajmniej do połowy skoku. Po prostu chwilę by to zajęło zanim olej by się przecisnął.

Miałem RST-ka z wieloma pozycjami na manetce i ostatnia dawała wyraźną różnicę w usztywnieniu.
Podobnie mam w Paragonie z pokrętłem na goleni.
Podobnie w damperze, gdzie zła regulacja powodowała brak blokady. Zbyt mało napięta linka dawała spory skok, zbyt mocno podobnie.

Serwisu sam nie robię ale spuścić powietrze i jakimś wężykiem od zwykłej pompki zostawić komorę otwartą mogę spróbować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pobawiłem się trochę.

Paragon Gold, deklarowane 65mm skoku.
Na moim standardowym ciśnieniu dałem go radę dobić na sucho do 50mm.
Z załączoną blokadą około 15mm.

Po spuszczeniu powietrza.
Bez blokady pełne 65mm jak w masło (ciepłe, żeby nie było ;) ).
Z blokadą około 20mm ale idzie dopompować do pełnego ugięcia. Tylko właśnie, to nie jest obciążenie i powoli zjeżdża się do pełnego skoku, to seria na prawdę solidnych wciśnięć. Podejrzewam, że przy spuszczonym powietrzu dałem radę "przebić się" przez zabezpieczenie blokady.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...