Skocz do zawartości
Jaycob

Horizon Forbidden West Complete Edition

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie tak, nawet po mocnym UV 350W to przecież kosmos pobór 🙈 Co najwyżej można mówić o dobrej wydajności na wat. 

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Myślałem, że to oczywiste, że na kartę patrzy się pod kątem wydajności na Wat. Tak zresztą skonstruowałem tego poprzedniego posta. Generalnie chodzi mi o to, że wybierając ustawienia symulujące PS4, nawet na moim sprzęcie można osiągnąć 150-200 W na platformę.

Edytowane przez tgolik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, Phoenix. napisał:

@Art385Wgraj sobie FG tylko tego dobrego, mogę ci podesłać linka. On chyba nawet płatny był ale działa dobrze. 

Można prosić o podesłanie.

Bo te które stosowałem z nexusa działają tylko bez skalowania.

W FW gram na TV a tam 4K z kartą 3080Ti. 

Normalnie gram na DLSS jakość i jest dobrze (ale zawsze może być lepiej ;-)). W przypadku wgrania moda FG muszę grać w "czystym" 4K i wtedy odczucia są podobne do grania bez FG ale z DLSS. Poza przerywnikami gdzie wtedy FPS spada jak wcześniej ktoś opisywał.

W przypadku włączenia jakiegokolwiek skalara z FG mimo, że FPS pokazuje większy to odczucia są tragicznie. Już lepiej jest w natywnym 4K bez FG.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, tgolik napisał:

Generalnie chodzi mi o to, że wybierając ustawienia symulujące PS4, nawet na moim sprzęcie można osiągnąć 150-200 W na platformę.

Znowu nie za bardzo się to klei bo wtedy jaki sens mieć 4090 w kompie? :E 

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest mi smutno, nikt mnie nie rozumie. Czy ktoś mnie przytuli?:Up_to_s:

  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, po co komu najszybsze GPU na rynku żeby potem mu założyć kaganiec.
Ogólnie nie rozumiem obniżania wydajności przy karcie która ma dobre chłodzenie i jest w miarę cicha.
Chyba nikt nie kupuje RTX 4090 dlatego ze ma dobry performance per watt tylko dlatego ze to piekielnie wydajna karta.

  • Like 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, Kabor napisał:

Można prosić o podesłanie.

 

Nie wiem jakiego używałeś ale polecam tego https://www.nexusmods.com/site/mods/738?tab=files - wersja universal. Wrzucasz oba dll z folderu dll_version tam gdzie jest exe gry. Wtedy możesz używać DLSS upscaler + DLSS framegen (który jest faktycznie FSR frame gen).

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem, że gram na RTX 4090 z kagańcem na 100 W. Po prostu fascynuje mnie skalowalność tej karty.

Mam kilka profili UV ale często dla +5 klatek zdarza mi się grać na profilu z podkręconą kartą (np. CP2077 z PT) - wtedy dobija mi 450 W.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Do mnie też nie trafiają argumenty za UV. Jeśli dla zachowania częstotliwości X można zmniejszyć napięcie o 10%, to równie dobrze można bez zmniejszana napięcia podbić wydajność o Y%. Ja się z moją 3090 też na początku bawiłem w UV ale stwierdziłem że to nie ma sensu i po prostu śmiga mi na sztywno na +100 MHz względem fabrycznych zegarów i fajrant. Te 50W więcej niż po UV mnie nie zbawi a zawsze to kilka FPS więcej. 

Edytowane przez cichy45
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Są gry w których osiągam maksymalny fps (dla mnie 120) przy wykorzystaniu ułamka mocy karty. Wtedy UV+PL 70% może dać 100W mniej przy zachowaniu wydajności zapewniającej te 120 klatek.

 

Edytowane przez tgolik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
37 minut temu, Kabor napisał:

Można prosić o podesłanie.

 

 

Podeslane, to mod ktory podmienia tez FSR 2.0 na 3.0 ;)

 

Edytowane przez Phoenix.
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomiędzy mocnym UV a OC może być nawet 15% wydajności wiec to już są całkiem wyraźne różnice jak na darmowy FPS.

To może być granica np. stabilnego 60/120/165 fps

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OC stosuję właśnie w takich przypadkach, gdzie brakuje kilku klatek do stabilnego fps.

Z kolei np. w przypadku Banishers: Ghosts of New Eden, UV+PL 70% dalej zapewnia mi stabilne 120 fps.

A takie minus 100 W, kiedy odbywa się to bez utraty jakości, ma znaczenie - choćby dla kultury pracy komputera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, tgolik napisał:

Są gry w których osiągam maksymalny fps (dla mnie 120) przy wykorzystaniu ułamka mocy karty. Wtedy UV+PL 70% może dać 100W mniej przy zachowaniu wydajności zapewniającej te 120 klatek.

 

Równie dobrze możesz rozpędzić kartę do 165 fps. Technicznie obydwa podejścia są ok. Natomiast jaki jest sens kupowania RTX 4090 jeśli nie wykorzystujemy jego potencjału.
Każda karta ma te same widełki bo każdy dobiera je pod siebie w zależności jakie ma wymagania. Takie potężne GPU jak RTX 4090 można fajnie wykorzystać na dwa scenariusze, grać "na luzie" w 4k albo uzyskać HFR w 2,5k/2k.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co mi 165 klatek na TV 120Hz?

  • Haha 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ale przecież jak karta może generować 165 FPS w 4K a generuje 116 (bo reflex na 120Hz) to nie będzie brać 450W tylko odpowiednio mniej. Bawienie się wtedy w UV to już takie liczykrupstwo bo zamiast 120W będzie 100W.

Edytowane przez cichy45
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś czuję, że od połowy roku zużycie energii będzie nie mniej ważne jak FPS-y i  te 10% będzie ważne :szczerbaty:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, cichy45 napisał:

Do mnie też nie trafiają argumenty za UV. Jeśli dla zachowania częstotliwości X można zmniejszyć napięcie o 10%, to równie dobrze można bez zmniejszana napięcia podbić wydajność o Y%. Ja się z moją 3090 też na początku bawiłem w UV ale stwierdziłem że to nie ma sensu i po prostu śmiga mi na sztywno na +100 MHz względem fabrycznych zegarów i fajrant. Te 50W więcej niż po UV mnie nie zbawi a zawsze to kilka FPS więcej. 

Za 2 miesiące podwyżka prądu :E

Wtedy te 100W różnicy to już może być istotne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, tgolik napisał:

Po co mi 165 klatek na TV 120Hz?

Może czas zmienić ekran na coś nowocześniejszego dla gamingu.
120 fps jest ok ale 165fps jest jeszcze lepsze i mógłbyś to mieć a tak karta się "nudzi".

Z drugiej strony w 4k, bo ty zdaje się grasz na oledzie, musisz używać DLSS lub ciąć detale aby uzyskać 120 fps wiec dla kogoś kto oczekuje bezkompromisowej grafiki taki RTX 4090 i jego maksymalna wydajnosc w 4k to jedyne wyjście i to żeby utrzymać chociaż stabilne 60 fps. Oczywiście nie będzie tak w każdej grze ale w kilerach graficznych, tam gdzie ta grafika faktycznie bryluje raczej tak.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, tgolik napisał:

Po co mi 165 klatek na TV 120Hz?

Dokładnie i to już nie chodzi nawet o obciążenie karty graficznej tylko płynność animacji, idealny frame pacing i brak rozrywania obrazu.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Gram na LG TV OLED GX. Zmienię, jak się kiedyś wypali. Używam wszystkich możliwych technik, żeby mieć 4k@120, wszystko na ultra z RT, PT. Detali nie tnę natomiast nie mam zastrzeżeń do DLSS Quality czy FG.

Ostatnio użyłem nawet skalowania rozdzielczości w HFW. Ładnie ustabilizowało mi frame time w wiosce złomiarzy a efekt wizualny jest bardzo dobry.

Edytowane przez tgolik
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kadajo, dobra rada, później tylko czekać na RTX 5090, żeby nowy telewizor nie marnował się z tym przestarzałym RTX 4090. I tak w kółko. 😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, Phoenix. napisał:

Podeslane, to mod ktory podmienia tez FSR 2.0 na 3.0 ;)

Dzięki potestuje dzisiaj po pracy.

35 minut temu, cichy45 napisał:

Nie wiem jakiego używałeś ale polecam tego https://www.nexusmods.com/site/mods/738?tab=files - wersja universal. Wrzucasz oba dll z folderu dll_version tam gdzie jest exe gry. Wtedy możesz używać DLSS upscaler + DLSS framegen (który jest faktycznie FSR frame gen).

Sprawdzałem te:

https://www.nexusmods.com/horizonforbiddenwest/mods/12?tab=description

https://www.nexusmods.com/horizonforbiddenwest/mods/13

Sądzę, że to są te same (przynajmniej ten pierwszy) co podlinkowałeś tylko ktoś to wrzucił bezpośrednio do HFW na nexusie.

Ja mogłem włączyć FG oraz scalery. Problem był taki, że odczucia płynności były słabe. Mimo że wskazywany FPS był na odpowiednim poziomie. Bez scalerów z TAA było widać dużą poprawę.

 

Dodatkowe pytanie jakie powinienem mieć ustawienia do FG.

W panelu Nvidia mam włączony gsynch + synchronizację. W grze wyłączona synchronizacja.

Dodatkowo mam capa na 141 FPS ale to pod monitor jest ustawione na TV mam 120 więc sprawdzę jeszcze z niższym capem. Jednak nie powinno to wpływać w grze bo i tak FPS nie dobija do tych 120.

Jak macie jakieś sugestię to z chęcią potestuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@Kabor

Ja mam tak: panel nV to vsync ON, gsync ON, low latency ON (nie ultra), fps cap off (bo vsync jest ON). W grze: vsync off, cap limit off (albo największy jaki możliwy).

Przetestuj jeszcze tego co Ci podlinkowałem, koniecznie ten universall / dll_version. To jest prosto od autora moda (nukem).

Edytowane przez cichy45
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Kabor napisał:

 

Dodatkowe pytanie jakie powinienem mieć ustawienia do FG.

W panelu Nvidia mam włączony gsynch + synchronizację. W grze wyłączona synchronizacja.

Dodatkowo mam capa na 141 FPS ale to pod monitor jest ustawione na TV mam 120 więc sprawdzę jeszcze z niższym capem. Jednak nie powinno to wpływać w grze bo i tak FPS nie dobija do tych 120.

Jak macie jakieś sugestię to z chęcią potestuje.

Zostawiasz tak jak masz, tylko wylaczasz capa ktory masz na 141fps. Nie ma tu zadnej filozofi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...