Skocz do zawartości
pawkot

Segment B do 20-25k PLN

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

szukam samochodu w segmencie B do 20-25k PLN. Samochód będzie w 90% używany na drogach klasy S/A. Dojazdy do pracy, 50km w jedną stronę. Samochód dla żony, która upiera się, że nie może być kompakt, bo za duży :)

Czy diesel ma sens? Są jakieś silniki, które można polecić w takim budżecie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

08 w 1.4HDI, albo jakieś Grande Pumto 1.4 w LPG.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy Twoja Żona obecnie jeździ te trasy autem podobnej (mniejszej) wielkości?

Mama jeździ/ła po Polsce swoim Grande Punto i o ile wokół komina spoko, o tyle dłuższa jazda tym po autostradach (krótka 5-biegowa skrzynia, kiepskie wyciszenie, mniejsza stabilność wynikająca z wagi/gabarytów auta) potrafiła denerwować; Kwestię dynamiki pomijam, bo w przypadku Jej GP to to nie problem.
To na co Mama zwróciła jeszcze uwagę, to to że brakuje jej tempomatu.
(Gdyby to było tak proste jak, np. w C2/C3 to dawno by wleciał).

A tak to chyba bym wybrał po prostu to, co najbardziej się spodoba.
Może siakaś Fiesta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Teraz jeździ Fiestą, która jest pod wieloma względami na wykończeniu. Ma chyba 21 lat i główne problemy to krótka skrzynia 5-biegowa, czyli wysokie spalanie przy ~120km/h. Słaby silnik benzynowy 1.2 75KM nie pomaga.

Edytowane przez pawkot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miesiąc temu miałem podobne poszukiwania i skończyło się na wpakowaniu kilku tys. do Astry z 2001 roku (sprzęgło, prawie kompletne zawieszenie, hamulce).

Popatrz sobie po otomoto i zdecyduj, czy hb do tych 20-25k nie będzie tylko aktualizacją rocznika.

Mniejsze auta "męczą się" przy prędkościach autostradowych (z reguły małe silniki), więc spalania znacznie się nie zmieni - ale tutaj to bardziej opinia subiektywna, dla mnie każde R4 do 2.0 pali 11l  :D 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Może coś doradzę, bo sam ostatnio przypadkowo nabyłem takie auto. Pojechałem po Clio III skuszony obiecującym ogłoszeniem i całkiem w porządku rozmową telefoniczną (tzn bez zbędnego pitolenia o cudownym aucie na sprzedaż). Auto ma 1.2 TCE pod maską (to jeszcze stary dobry D4F tylko z dołożonym turbo) i chociaż może dalej nie grzeszy osiągami to jest naprawdę fajnie elastyczne, zupełnie dobrze nim się wracało do domu jadąc po autostradzie. Bardzo miłe są przełożenia skrzyni i stąd auto nawet na autostradzie nie wyje, właściwie niezbyt słychać pracę silnika (dużo bardziej odczuwałem szum z opon i gdzieś z uszczelek drzwiowych). 

Tylko ważna uwaga, długa skrzynia była montowana bodajże od 2011r. Ja nawet o tym nie wiedziałem, po prostu pojechałem po obiecujące auto i kupiłem, bo okazało się właściwie niemal idealne z pełną krajową historią i jak na rocznik to z śmiesznym przebiegiem. Na duży plus spalanie, wykręcić tym powyżej 6,5 litra to trzeba już naprawdę chcieć. Tak po 300km mieszanej jazdy (z lekką przewagą autostrady) wychodziło 6,4 na komputerze, a dość sporo było "tłuczenia" się po Łodzi gdzie jazda naprawdę nie należy do najprzyjemniejszych ;). To auto generalnie dla (jak w Twoim wypadku) żony, ale osobiście uważam, że fotele nie są zbyt dobre. Trochę za krótkie siedziska, brakuje regulacji odcinka lędźwiowego i jak na moje 185 cm wzrostu to trochę doskwiera, ale ja też w tym temacie jestem wyczulony z racji problemów z kręgosłupem i cyklicznie wyskakującym dyskiem...

Tutaj masz temat z rozpiską jaka jest różnica pomiędzy długą, a krótką skrzynią w tym modelu. 
SWAP skrzyni biegów w Clio III 1.2 TCE - Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum
Skrzynie biegów Clio III - Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum

Edytowane przez zdunzdun
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Diesel jest dyskusyjny - niby bez centrów miast to potencjalne strefy nie dotyczą, ale kurde potencjalne problemy dwumasa, wtryski, turbina...
Z drugiej strony nowe benzyny mają to samo,a koszty paliwa będa zauważalnie niższe ;-)

Problem taki że przy obecnych cenach to za 20-25k będzie auto raczej kilkunastoletnie.

Ode mnie np Ibiza ok 2013-2014. To już chyba sa poprawione silniki tsi 1.2 i 1.4 na pasku nie wiem jak wyglądają diesle.

 

Edytowane przez Tomcat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chyba diesel odpada, bo "śmierdzi". LPG odpada, bo nie będzie mogła wjechać do garażu w pracy. Nie mam siły się kłócić z moją lepszą połówką. Musi więc być benzyna.

Jeśli TSI z 2013/14 jest poprawiony, to spojrzę.

Patrzyłem jeszcze na Yarisa z silnikiem 1.33 i widzę, że ma skrzynię 6. Ktoś coś wie na temat tego silnika?

Niestety wiem, że 25k to będzie 10-letnie auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.03.2024 o 17:38, pawkot napisał:

LPG odpada, bo nie będzie mogła wjechać do garażu w pracy.

Może może :)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam siły się kłócić z moją lepszą połówką.

Każdy mój argument będzie inwalidą 😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po prostu to będzie 'Wasza wspólna decyzja'

Więc... może po prostu pokaż jej wszystko co ma 'bezpieczny' silnik, olej spalanie i niech wybierze, co Jej się spodoba :D 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.03.2024 o 15:15, pawkot napisał:

Samochód dla żony, która upiera się, że nie może być kompakt, bo za duży 

Mi zajęło 5 lat, żeby przekonać żonę do przesiadki z Fiata 500 na Octavię. Teraz nie chce jeździć niczym mniejszym i chwali bagażnik 😂

Jak ma 50 km w jedną stronę to nie ma lepszego wyboru jak diesel! 1,6 TDI albo HDI - psuć się nie będzie, palić też prawie nie będzie 😜

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że jest coś lepszego od Diesla... LPG ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Chyba jednak diesel. W tym budżecie (rocznikach) to chyba jednak było więcej udanych diesli niż benzyniaków. Inna sprawa znaleźć coś niezarżniętego.

Edytowane przez marko125-91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie jeździ BMW 118i i jest za duże dla niej. Także kompakt odpada. Upiera się na benzynę. Mam kilka typów i pewnie poszukam Yarisa 1.33 ze skrzynią 6. Wygląda najsensowniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma dwie nogi, dwie ręce i głowę. Wygląda jak standardowy człowiek 😁

I tak dobrze, że może być Yaris, a nie Aygo albo Picanto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przez chwilę przewinęło mi się Twingo RS 1.6 133km, poniżej 9s do 100, na autostradzie 150 nie zmęczy, silnik lubi LPG...
No ale krótkie 5 biegów może tutaj męczyć :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...