Skocz do zawartości
andon96

Euro Truck Simulator 2 - wątek zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

W STDS masz wszystko ;) Deszcz wygląda dobrze, graficznie jest podobny do tego ze starych części, ale jest jakby gęściej na szybie i ładnie zamazuje obraz. Ba, nawet na bocznych szybach pojawia się deszcz i mało tego - deszcz pada pod jakimś kątem, więc czasem może być tak, że na którąś boczną szybę lub na przednią (jeśli stoimy) deszcz może w mniejszym stopniu lub w ogóle (!) nie kapnąć. :)

Polecam odpalenie opcji Dostawy w STDS lub ośrodka Scanii (jeśli macie tylko demko) i jak gra się załaduje to wciskacie "menu" i ponawiacie wyzwanie. W ten dość lipny sposób możecie zmienić sobie i porę dnia i pogodę. Jest i noc, zachód słońca, świt, deszcz, burza, mgła. Warto popatrzyć, bo mnie się podoba. :D

Edytowane przez kwietas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O, to coraz bardziej się przekonuję, że warto czekać na tego ETS'a 2...Chyba ściągnę sobie demko tej Scanii, by się przekonać o czym mówisz :thumbup:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gra ma wielki potencjał, ale zapewne nigdy nie zostanie wykorzystany ze względu na wąski rynek odbiorców. Jak już pisałem, jeśli ETS 2 będzie miał optymalizację na poziomie STDS'a to nic tej grze nie pomoże. Poza tym mandaty z d**y, ciężarówki, które na stacjach tankują w "locie" i wieeelka nuda :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam, tym bardziej, że ETS2 będzie wyglądać właśnie tak jak STDS. Wiadomo, że błędy z poprzednich części są, jak np. kolizje, albo do d... auta AI, ale dodali już zwężenia drogi do jednego pasa i tzw. mijanki. :) Na kolejny + jest to, że dźwięk jest naprawdę kozacki, słychać różnicę w pracy silnika zależnie od obciążenia, i w końcu pad od Xboxa 360 działa miodnie :) Lewa gałka sterowanie (jak dla mnie idealnie rozwiązane), prawa to rozglądanie się, triggerki jako gaz/hamulec, bumperki jako kierunki, później już jak kto woli. Ja mam ustawione klawisze do zmiany biegów, bo na manualu jeżdżę, wycierałki, wszystkie rodzaje świateł + awaryjne, zmiana kamery, podpinanie naczepy i klakson. Niestety pauzy nie mogę ustawić, więc klawisz "start" jest bezużyteczny :E

 

Gra ma wielki potencjał, ale zapewne nigdy nie zostanie wykorzystany ze względu na wąski rynek odbiorców. Jak już pisałem, jeśli ETS 2 będzie miał optymalizację na poziomie STDS'a to nic tej grze nie pomoże. Poza tym mandaty z d**y, ciężarówki, które na stacjach tankują w "locie" i wieeelka nuda :E

W ETS 2 to wszystko poprawią. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat do tej nudy to bym się nie przyczepiał, ponieważ taka jest forma gry...Już samo założenie jeżdżenia z jednego końca na drugi jest nudne jak flaki z olejem, ale to jest właśnie taka gra, dla "ludzi drogi" bym to określił...To nie intensywne i hałaśliwe Call of Duty, gdzie nawet nie ma czasu rozejrzeć się po mapie i podziwiać jako tako grafikę.

 

Pewnie, milionów egzemplarzy pewnie nie sprzedadzą, ale skoro wychodzą kolejne tytuły sygnowane jako truck simulator, to jednak dana firma musi coś z tego mieć. Coś tam na tym zarabiają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam warunków na kierownicę, więc pomykałem w podobne tytuły na klawiaturze. Zresztą w ogóle nie używam żadnych kontrolerów. Keyboard only. I też mi to sprawia frajdę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię że nie, ale co zrobić, zdaję sobie sprawę, że z kierownicą byłoby jeszcze fajniej, ale jak nie ma tego co się lubi, to się lubi co się ma ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawym jak padający deszcz będzie wyglądał na szybie. W poprzednich odsłonach było tak, że w sumie wycieraczki nie były potrzebne - deszcz ten tak delikatnie po szybie spływał, że nie trzeba było ich uruchamiać, i tak widoczność była doskonała - owszem, włączało się je dla podwyższenia realizmu i frajdy, ale element ten był totalnie niedopracowany. To samo można powiedzieć o nocy, która zawsze była za jasna - owszem, modyfikacje ją ściemniały, ale fajno, by i twórcy pomyśleli o tym już na starcie...

Pograj w Haulin albo Long Hsaul to będziesz wiedział czy można jeździć w deszczu lub śniegu bez wycieraczek. Już Scania Truck Simulator pokazała na co stać nowy silnik od SCS.

Co do zamulania gry i słabych FPS - nie tyle cienie co HDR potrafi dobić karty. Przynajmniej mojego GTX460SE 768MB zarzynało włączenie HDR, średni FPS przy 1080p to 30 ze spadkami do 20. Po wyłączeniu HDR (gra sporo traci na wyglądzie) średni to 40FPS ze spadkami do 35FPS

 

Edit:

Coś pokombinowali z plikami .scs, bo w przypadku STS nie można było ich edytować w celu zmiany parametrów jazdy (silnik, skrzynia, hamulce)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grałem praktycznie we wszystkie gry z serii Wheels of Steel, ale to były jednak inne gry niż te oznaczane jako truck simulator ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężko nazwać serię Truck Simulator symulatorem :E

Model jazdy cokolwiek średni, możliwości rozbudowy ciężarówki znikome (diabli wiedzą co oznaczają upgrade 1~3)). Jedynie system zatrudniania kierowców w German Truck Simulator był w miarę udany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ETS i GTS się nie jeździ tylko pływa :E A przynajmniej ja miewałem takie uczucie pokonując zakręty. Poza tym, mandaty, beznadziejny system.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zainstaluj go GTS patch 1.32 usprawnia przyczepność kół na zakrętach. Ew. poszukaj moda (pasuje i do ETS1 i do GTS)

W Scania Truck Simulator model jazdy jest dość dobrze odwzorowany. Szczególnie czuć to na mokrej nawierzchni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajny pomysł też z tą kamerą, gdzie możemy się wychylić i patrzeć na naczepę :thumbup: - gra to jedno, modów zapewne będzie mnóstwo ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alejajca, poczytaj co sie zmieni w ETS2 i zobaczysz, ze roznica naprawde jest duza. Od napisania fizyki od nowa po drogiazgowy tuning itd itp. Zobacz, ze nawet odwzorowali przechylania sie kabiny w zaleznosci od tego co robimy. Ja tam jestem wielkim fanem tych gier i o ile oryginalne mapy w ETS/GTS byly nudne to mody robily swoje, ale teraz to troche maja poprawic i zamiast samych autostrad bedzie duzo innych drog. Nie ma co, z kazda czescia bedzie coraz lepiej i czekam na pelnoprawne multi ;) cos jak w TDU :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no na razie EST-a odstawiłem, poczekam na 2 a do 1-szej części wrócę jak w końcu wydadzą mapę z teamu polish-gts

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alejajca, poczytaj co sie zmieni w ETS2 i zobaczysz, ze roznica naprawde jest duza. Od napisania fizyki od nowa po drogiazgowy tuning itd itp. Zobacz, ze nawet odwzorowali przechylania sie kabiny w zaleznosci od tego co robimy. Ja tam jestem wielkim fanem tych gier i o ile oryginalne mapy w ETS/GTS byly nudne to mody robily swoje, ale teraz to troche maja poprawic i zamiast samych autostrad bedzie duzo innych drog. Nie ma co, z kazda czescia bedzie coraz lepiej i czekam na pelnoprawne multi ;) cos jak w TDU :E

Zmiany można zauważyć już w Scania Truck Simulator.

Co do map - tu od czasu ALH szli po równi pochyłej, traktując modele miast jako zło konieczne. Mam nadzieję, że w ETS2 miasta będą o wiele rozleglejsze, a nie kilkanaście pudełek domków, magazyn(y), garaż, salon.

I do ciężkiej cholewki - niech dadzą prawdziwą policję a nie protezę z widmowymi fotoradarami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ściągnąłem demo SDTS, pograłem, i wygląda oraz brzmi to naprawdę fajnie. A'propos optymalizacji, miałem wszystko ustawione na max przy FullHD, i gra na moim sprzęcie działała w każdym momencie płynnie, zero ścinek i lagów. Jedyne na co można ponarzekać, to kiepskie AA, ale to już czepialstwo. Warto więc chyba czekać na tego ETS'a 2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MLAA chyba lepiej wyłączyć i podnieść skalowanie. :) Już na HD5850 i wszystkim na max w FHD daje radę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak juz o optymalizacji mowa - u mnie na max ale nie w fullHD miałem średnio 35 FPS :E. Coś jest na rzeczy z tą koszmarna optymalizacją, zwłaszcza że graficznie to gra jakoś szczególnie nie zachwyca, oględnie mówiąc... co tak pożera moc, to ja nie wiem, daleko temu przecież i do TDU2. Poziom WRC od Milestone... ok, mapa spora, no ale...

 

choć oczywiście nie chce napisać, że gra jest brzydka, od tego typu niszowego smulatora więcej bym się nie spodziewał. A już same swojskie krajobrazy, europejskie drogi, roślinność, dają masę frajdy osobie bez prawka na cokolwiek...

 

Niestety, nie jest to gra dla mnie... Za cholerę nie potrafię wycofać ciężarówka z naczepą :E, a i wyzwania gdzie jedziemy tylko do przodu - droga śmierci z dema - raczej słabo mi idą - tyle rys na lakierze... :D

Edytowane przez Zas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pobaw się ustawieniami cieni, HDR oraz AA.

Cofanie z widokiem z kabiny to podstawa, bo jazda do przodu to żadna zabawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cóż, jak widać prawo kategorii C (+E?) nie dla mnie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od widoku z góry, ale tak naprawdę korzystaj z lusterek. Gdy załapiesz jak zestaw zachowuje się w trakcie cofania przejdź na widok z kabiny. I nie martw się czasem, potem będziesz się z nim ścigał. Chyba każdy tak zaczynał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie kompletnie nie rozumiem, jak sie zachowuje... moze zainstaluje jeszcze raz demko i pokombinuje, bo samo nudne jeżdżenie to nawet mi się podoba :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Chyba zapomniałeś co było jeszcze przed premiera RTX'ow, tak w czasie premiery GTX 1080Ti, który z 3500 poszybował na prawie 5000. To właśnie wtedy Nvidiia się obudziła. Wszytko co bylo potem i dzieje się dziś jest skutkami, ale krypto z 2017 roku, a nie 2020 A najlepsze jest to ze kazdy cymbal kotry wtedy kopal i przylozyl do tego reke dzis zostal z niczym ale ceny kart zostaly. O dzieki wam krypto dziwki bez mozgow
    • Fire Emblem: Three Houses ukończone, a zajęło mi to tyle oto godzin   Co za gra! Naprawdę nie dziwią mnie opinie, że Three Houses to jedna z najlepszych gier, kiedykolwiek wydanych na Switcha, i przychylam się do tej opinii. Złożona, ciekawa i wielowątkowa historia, z wieloma grywalnymi postaciami, gdzie każda z nich ma do opowiedzenia swoją własną historię. Bardzo fajny i wyjątkowo przyjemny turowy system walki taktycznej; dostępnych jest także wiele klas, które można dowolnie rozbudowywać i zmieniać wedle upodobań; bardzo ciekawy system interakcji, trochę podchodzący pod Persony, sporo questów pobocznych, jest też trochę grindu jeśli chce się wymaksować postacie w danej klasie. Do tego bardzo przyjemna oprawa graficzna i fajna, wpadająca w ucho muzyka. Kolejna świetna rzecz - wszystkie postacie z wszystkich domów posiadają pełny voice acting, zarówno podczas misji głównych, dodatkowych, podczas interkacji czy zwykłych rozmów na dziedzińcu - świetna sprawa, totalna rzadkość w jrpg'ach.  Już na samym początku gra zmusza nas do podjęcia bardzo ważnego wyboru - który dom będziemy prowadzić, a do wyboru mamy 3: Blue Lions (Dimitri), Golden Deer (Claude) i Black Eagles (Edelgard). Wybór ogromnie rzutujący na fabułę całej gry, bowiem gra dzieli się na dwie części: pierwsze 11 rozdziałów dzieje się głównie w Akademii, i wszystkie historie aż do tego momentu toczą się podobnie, jedyne duże różnice to questy związane z członkami danego domu. Po rozdziale 11-tym, w zależności od wybranego domu, ze względu na ogromny zwrot fabularny, historia dla każdego domu toczy się inaczej i realizujemy zupełnie inne cele. Historia Dimitriego to historia zemsty, Claude'a to historia przetrwania a Edelgard, cóż, to nieco bardziej skomplikowane  A więc grałem sobie i grałem, mija jakieś 60-70h, kończę historię Dimitriego, bardzo jestem zadowolony z tego co widzę a tu nagle HALO - napisy końcowe. W tym momencie zdałem sobie sprawę, że KOMPLETNIE NIC NIE WIEM - ani co się tak naprawdę wydarzyło w finale, kim były niektóre osoby z którymi walczyłem, kto to wszystko sprokurował, dlaczego to i tamto - mnóstwo pytań, zero odpowiedzi! No i wtedy okazało się, że żeby poznać CAŁĄ historię, trzeba zrobić... wszystkie 3 domy. No ale że historia dobra, to jadę NG+, tym razem wybierając dom Claude'a - pierwsze 11 rozdziałów niestety prawie to samo, ale potem o Panie - zupełnie inna linia fabularna, inne questy, inne postacie, mnóstwo się dowiedziałem... aż znowu wpadłem na napisy końcowe i nadal widzę, że sporo nie wiem. Heh, no to jadę z Edelgard... i ostatecznie zakończyłem całą historię na 183h  A po prawdzie i to nie jest koniec, bo w historii Edelgard jest taki moment, że musisz podjąć bardzo ważną decyzję - i od tego po której stronie staniesz, zależy co będzie dalej. Ale teraz, po ukończeniu tej historii, kiedy mam już pełen obraz wiem jedno - było warto. Mega gra, mega historia. Osobiście najbardziej podobała mi się historia Dimitriego, potem Edelgard, na końcu Claude'a. Bardzo fajną opcją jest to, że pomimo iż na początku masz z góry przypisane postacie do swojego domu - różnymi decyzjami, prezentami, okazywaniem wsparcia czy zapraszaniem gościnnie na misje, możesz sprawić że postacie z innych domów dołączą do Twojego - i będą mogły prowadzić nie tylko te pro-Personowe interakcje z Tobą, ale też z innymi członkami Twojego domu. Bywa jednak ze niektóre nie dołączą (względy fabularne), a inne odejdą na skutek podjętych przez Ciebie decyzji (np. zdrady), także trzeba uważać - do tego, na samym początku gry podejmujesz bardzo ważną decyzję, której nie można zmienić w trakcie gry - czy postacie, które zginą w trakcie misji, giną na amen i wszystko co z nimi związane (interakcje, questy dodatkowe, ewentualne romanse) przepada, czy po ewentualnej śmierci podczas misji będą na Ciebie czekały w Akademii, już po jej ukończeniu. Na standardowym poziomie trudności oczywiście z góry wiadomo co wybrać, ale na wyższym radziłbym się dwa razy zastanowić, nieraz naprawdę bywa trudno.  Tak naprawdę jedna jedyna rzecz, która mnie w tej grze drażniła, to rozwiązanie gameplayowe zaserwowane przez twórców - żeby poznać całą tą historię, trzeba się przebijać 3 razy przez te same 11 rozdziałów początkowych dla każdego domu - za pierwszym razem to było nowe więc grało się super, za drugim już trochę nużyło i zaczęło się przeklikiwanie, za trzecim już ewidentnie wkur... i robiłem speedruna aż do 11 rozdziału. Mogli to rozwiązać inaczej w opcji NG+, spokojnie zaoszczędziłbym sobie jakieś 30-40h.  Sądzę, że z czystym sercem, mogę dać jej ocenę 9/10, odejmując te pół punktu za te 11 rozdziałów x3. Naprawdę bardzo dobra gra, mam nadzieję że trafię jeszcze na coś podobnego. 
    • Jak nvidia wypuszczała 3090 i ustalała jej cenę to jeszcze nie było cryptoszału. Wyszła z MSRP $1499 czyli niewiele mniej niż 4090 z $1599. A z 4080 polecieli z ceną mocno fakt.
    • Ale część posta była też skierowana do mnie, stąd odpowiedziałem
    • Jeśli chodzi o drony to spora część która jest na froncie produkowana jest w polskich fabrykach. W jednej z nich pracuje mój znajomy i od września zeszłego roku mają takie obłożenie w produkcji na Ukrainę że zmienili system pracy z jedno zmianowego na 3 zmiany od poniedziałku do soboty. 90% produkcji leci na Ukrainę.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...