Skocz do zawartości
Ciachus4040

VR - temat główny

Rekomendowane odpowiedzi

Gogle VR są za drogie!

 

Tak serio to gdzie jest ten postęp, odkąd gogle VR weszły na rynek zawsze kosztowały powyżej 2k pln (mam na myśli nowe, nie używki). Niby pojawiają się Rifty S, Cosmosy itp. ale ceny 'starych' rozwiązań się nie zmieniają. Nowe modele zastępują stare ale nie pojawia się "średnia półka" bo niska się pojawiła w postaci Oculus Go ale nie oferują one tego co oferował nawet stary zwykły Rift. Widzimy za to przesuwanie granicy cenowej coraz dalej w postaci Valve Index.

 

Koszta tej nowej cudownej technologii są tak wysokie czy producentom nie specjalnie zależy na rozwoju rynku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gogle VR są za drogie!

 

Tak serio to gdzie jest ten postęp, odkąd gogle VR weszły na rynek zawsze kosztowały powyżej 2k pln (mam na myśli nowe, nie używki). Niby pojawiają się Rifty S, Cosmosy itp. ale ceny 'starych' rozwiązań się nie zmieniają. Nowe modele zastępują stare ale nie pojawia się "średnia półka" bo niska się pojawiła w postaci Oculus Go ale nie oferują one tego co oferował nawet stary zwykły Rift. Widzimy za to przesuwanie granicy cenowej coraz dalej w postaci Valve Index.

 

Koszta tej nowej cudownej technologii są tak wysokie czy producentom nie specjalnie zależy na rozwoju rynku?

Holodek to lepsza technologia niż VR, nic nie musisz zakładać, a masz wygenerowany świat ze wszystkim, który wygląda jak nasz, tylko do tego potrzeba energii i kompa lepszego niż El Capitan, bo związać fotony w pola siłowe nie jest prosto, no i masz odwzorowaną materię 1:1. :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gogle VR są za drogie!

 

Tak serio to gdzie jest ten postęp, odkąd gogle VR weszły na rynek zawsze kosztowały powyżej 2k pln (mam na myśli nowe, nie używki). Niby pojawiają się Rifty S, Cosmosy itp. ale ceny 'starych' rozwiązań się nie zmieniają. Nowe modele zastępują stare ale nie pojawia się "średnia półka" bo niska się pojawiła w postaci Oculus Go ale nie oferują one tego co oferował nawet stary zwykły Rift. Widzimy za to przesuwanie granicy cenowej coraz dalej w postaci Valve Index.

 

Koszta tej nowej cudownej technologii są tak wysokie czy producentom nie specjalnie zależy na rozwoju rynku?

Reverb, 4k na oko za 2400. Słabszy Wmr z 1440p na oko nówka za 1000 zl Czego Ty chcesz ? Jak by dla Ciebie bylo ok? Mam Ci przypomnieć o prawie dwoch tysiach za DK1 z 480p na oko? I co, nie jest postęp?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

WMR za 1000, Reverb za 2400, a coś pośrodku ? Jakby nie patrzeć Reverb ponad dwa razy tyle co WMR więc oczekiwałbym zauważalnej poprawy jakości i zapewne tak też jest.

 

Jest jakiś middle ground? Czego bym chciał? Czegoś dobrej klasy bez SDR za mniej niż 2k.

Bo to wygląda dla mnie jak wybór między GTX 1060, a GTX 1080 :D

 

Niezależnie od postępu technologii nie mam zamiaru wydać więcej jak 2k na VR. Dla tego ten postęp dla mnie jest ale go nie ma. Co z tego, że teraz za 2500 dostajemy więcej jak wcześniej za 2500 skoro to nadal jest cały czas ta sama półka/kwota.

Edytowane przez FredPL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Reverb, 4k na oko za 2400. Słabszy Wmr z 1440p na oko nówka za 1000 zl Czego Ty chcesz ? Jak by dla Ciebie bylo ok? Mam Ci przypomnieć o prawie dwoch tysiach za DK1 z 480p na oko? I co, nie jest postęp?

 

Hydro sprawdź sobie specyfikacje Reverb, na oko jest 2160 x 2160 nie 4k.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Hydro sprawdź sobie specyfikacje Reverb, na oko jest 2160 x 2160 nie 4k.

Tak i w reckach jest to nazywane, jako 4K (choc wiem, co masz na myśli) Póki co nawet Pimax 8K+ nie oferuje takiej jakości obrazu. Dopiero Pimax 8k X ma to bardzo delikatnie przebije, ale zapomnij o nim przed premierą Alyx, zwłaszcza w dobie Koronawirusa, zwłaszcza, że to chińczyk :P

Edytowane przez HDR'o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Natywne 4k masz na całym ekranie, a nie na każde oko i wszędzie jest to poprawnie napisane tylko Ty ponownie wprowadzasz w błąd, że to 4k na każde oko.

Edytowane przez hennepin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra a jak ze śledzeniem w tym Reverb (tylko 2 kamerki)? Trzeba pewnie jasny pokój. No i można dokupić joye z Indexa, będzie to działało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

No dobra a jak ze śledzeniem w tym Reverb (tylko 2 kamerki)? Trzeba pewnie jasny pokój. No i można dokupić joye z Indexa, będzie to działało?

W Reverporaz pierwszy w WMR jest idealnie mimo dwóch kamerek :D Wystarczy jedna mała lampka :D Cosmos potrzebuje trzech lamp. Mało tego, Reverb uczy się trackingu za pośrednictwem dongla Bluetooth, ale musisz mieć taki za min 60zł. Kiedy już się nauczy , to następnym razem nawet, jsk kontrolery będą poza zasięgiem kamerek, to i tak nie zgubi trackingu. Ale jest jedno ale: jeśli Twoje IPD nie mieści sie w przedziale 59-67, zapomnij o zakupie Reverba !! Ja mam 65.8, więc mam idealne, ale jeśli sie nie miescisz w tym przedziale, to sweet spot bedziesz mial tak maly, ze stracisz całą przyjemność z użytkowania headsetu.

 

Natywne 4k masz na całym ekranie, a nie na każde oko i wszędzie jest to poprawnie napisane tylko Ty ponownie wprowadzasz w błąd, że to 4k na każde oko.

To po co te recki? Przeczytaj, w kazdej jednej bez wyjątku masz to tak oznakowane. W VR w nowych headsetach bardziej liczy sie liczba pikseli w pionienie. To nie monitor, tv, czy projektor :)

Edytowane przez HDR'o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

...ale ty bzdury piszesz, wszędzie podają prawidłowo rozdzielczość 2160x2160 na oko a Ty dalej w zaparte że to 4k, i liczy się to dokładnie tak samo, ostatnio tak zapierałeś się z tym swoim projektorem pseudo 4k, który ma przetwornik FullHD i tylko skaluje obraz, parę lat temu wmawiałeś, że DSR to to samo co natywne 4k.

Ok 2160x2160 to jest 4k niech Ci będzie, tylko wiesz, tutaj ludzie trochę są bardziej ogarnięci i tu te bajki co na GOLu sprzedajesz nie przejdą.

Edytowane przez hennepin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Raz

Nagłówek i trzecia linijka

 

Dwa

Trzecia linijka pod rysunkiem w nawiasie

 

Trzy

Tytuł

 

Moge tak bez konca. Jak sie do tego ustosunkujesz?

Zresztą, kto z nas nie ma racji fakt jest jeden. Nie ma na świecie headsetu z ostrzejszym i lepszym obrazem. Koniec kropka. Peace :)

Edytowane przez HDR'o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

^^ Proszę bardzo cytat z pierwszego linka co podałeś

HP oficjalnie zapowiedziało nową wersję swoich gogli VR. Reverb tym razem może zaoferować więcej od konkurencji: obraz 4K (4320x2160 pikseli), co daje 2160x2160 pikseli na jedno oko.

 

cytat z druigiego linka:

 

HP Reverb oferuje przede wszystkim rozdzielczość wyświetlacza na poziomie 2160 x 2160 na oko.

 

Cytat z 3go linka

 

Teraz możesz doświadczyć VR w rozdzielczości 2160 x 2160 na każde oko.

 

..i gdzie masz to 4k na każde oko o którym pisałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie tłumacz mu bo i tak do niego nie dotrze. Czytanie ze zrozumieniem to jest ciężki kawałek chleba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

^^ Proszę bardzo cytat z pierwszego linka co podałeś

HP oficjalnie zapowiedziało nową wersję swoich gogli VR. Reverb tym razem może zaoferować więcej od konkurencji: obraz 4K (4320x2160 pikseli), co daje 2160x2160 pikseli na jedno oko.

 

cytat z druigiego linka:

 

HP Reverb oferuje przede wszystkim rozdzielczość wyświetlacza na poziomie 2160 x 2160 na oko.

 

Cytat z 3go linka

 

Teraz możesz doświadczyć VR w rozdzielczości 2160 x 2160 na każde oko.

 

..i gdzie masz to 4k na każde oko o którym pisałeś?

A te 4K w tych cytatach co w takim razie oznacza? Zresztą mówię, co za różnica? Liczy się ostatnia część tej wypowiedzi i nawet jeśli Ty masz racje, fakt jest jeden: na rynku nie ma lepszego obrazu. I ta świadomość mi wystarcza :) Nawet porównując Index, Pimax 5K XR, czy nawet Pimax 8K, to wzgledem Reverba jest to jedno wielkie mydło :) O SDE nie wspominając :) Fov to nie wszystko, a 114 stopni to wystarczajacy progres ;)

 

Nie tłumacz mu bo i tak do niego nie dotrze. Czytanie ze zrozumieniem to jest ciężki kawałek chleba.

Ale co tp za różnica. Niech bedzie nawet 1K. Ostatnie zdanie powoduje, ze inne zdania nie mają znaczenia i powie to każdy, kto mial Reverba na glowie :) Nie ma panowie, co sie spinać o takie bzdety. 1k 7k czy 30k, jeden pies. Świadomość najlepszego ekranu na rynku wszystko wyjaśnia :)

Edytowane przez HDR'o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

A te 4K w tych cytatach co w takim razie oznacza? Zresztą mówię, co za różnica? Liczy się ostatnia część tej wypowiedzi i nawet jeśli Ty masz racje, fakt jest jeden: na rynku nie ma lepszego obrazu. I ta świadomość mi wystarcza :) Nawet porównując Index, Pimax 5K XR, czy nawet Pimax 8K, to wzgledem Reverba jest to jedno wielkie mydło :) O SDE nie wspominając :) Fov to nie wszystko, a 114 stopni to wystarczajacy progres ;)

 

 

To oznacza, wielki specu od VR, że jest to jeden ekran 4k, który dzielisz na połowę dla każdego oka i wychodzi 2160x2160 na jedno oko a Ty wszędzie piszesz, że 4k to na jedno oko jest. Nie masz zielonego pojęcia o czym w ogóle piszesz.

Piszesz za każdym razem, że te co posiadasz gogle to są najlepsze w tym momencie, jesteś zupełnie niewiarygodny, bo Reverb to średnia pólka z dostępnych na rynku. Niedawno najlepsze były Cosmosy a w ogóle tak wąski kąt widzenia do 114 stopni był dla Ciebie bee, a teraz nagle jest super :).

Edytowane przez hennepin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@HDR'o

W temacie o HL napisałeś, że jest to 4K na jedno oko, więc wprowadziłeś mnie w błąd (a ja nawet do tej pory nie sprawdziłem :E). 

 

Ponownie spytam: czy 2400zl za 4k na oko to dużo?

Tak czy inaczej... W jakiej mniej więcej odległości od oka mamy ekran z gogli? Chciałbym sobie wyliczyć czy 2160x2160 mnie zadowoli. Testowałem wcześniej gogle z niskim PPI (były widoczne spore piksele) i myślę że na dłuższą metę bolałyby mnie od tego oczy.

Edytowane przez Isharoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ale co tp za różnica. Niech bedzie nawet 1K. Ostatnie zdanie powoduje, ze inne zdania nie mają znaczenia i powie to każdy, kto mial Reverba na glowie :) Nie ma panowie, co sie spinać o takie bzdety. 1k 7k czy 30k, jeden pies. Świadomość najlepszego ekranu na rynku wszystko wyjaśnia :)

Ale zrozum w końcu, że rozchodzi się o to, że nie rozumiesz prostych rzeczy i wprowadzasz ludzi w błąd. Tak się pucujesz na speca od VR, a masz problem z przyswojeniem podstawowych informacji. Nie pisząc już o tym, jakie bajki potrafisz opowiadać o tych swoich goglach... Brakuje tylko informacji, że jeszcze Ci obiad gotują albo gacie piorą. Edytowane przez Kszyrztow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To oznacza, wielki specu od VR, że jest to jeden ekran 4k, który dzielisz na połowę dla każdego oka i wychodzi 2160x2160 na jedno oko a Ty wszędzie piszesz, że 4k to na jedno oko jest. Nie masz zielonego pojęcia o czym w ogóle piszesz.

Piszesz za każdym razem, że te co posiadasz gogle to są najlepsze w tym momencie, jesteś zupełnie niewiarygodny, bo Reverb to średnia pólka z dostępnych na rynku. Niedawno najlepsze były Cosmosy a w ogóle tak wąski kąt widzenia do 114 stopni był dla Ciebie bee, a teraz nagle jest super :).

 

Trafiony zatopiony - też już to zauważyłem :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jakiś zestawik VR w okolicach 2k złotych , żeby komfortowo grać np w hl Alyx i najlepiej będzie jakby był bez żadnych kabli podłączonych do PC ?

Edytowane przez Trixtah

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiś zestawik VR w okolicach 2k złotych , żeby komfortowo grać np w hl Alyx i najlepiej będzie jakby był bez żadnych kabli podłączonych do PC ?

 

 

Sam bezprzewodowy adapter tpcast do oculusa to koszt ok 1800 zł :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ale zrozum w końcu, że rozchodzi się o to, że nie rozumiesz prostych rzeczy i wprowadzasz ludzi w błąd. Tak się pucujesz na speca od VR, a masz problem z przyswojeniem podstawowych informacji. Nie pisząc już o tym, jakie bajki potrafisz opowiadać o tych swoich goglach... Brakuje tylko informacji, że jeszcze Ci obiad gotują albo gacie piorą.

Ale dobrze, co za różnica. Ten, kto kuoi te gogle, powie tylko to

(to, co nas interesuje, jest w przedziale 14:02 - 14:24 neleży przesluchac caly ten fragment i tylko jego jesli chodzi o ocenę jakosci obrazu) tylko to zdanie sie liczy i nic poza nim, choćby nie wiem, jak bardzo wprowadził w błąd, więc po co sie kłócić o takie coś? Skup sie tylko na tym zdanou i olej nieinteresujsce nikogo cyferki ;)

Poza tym czy 4k na oko czy 2160x2160 na oko akurat w VR (slowo klucz i na nim skup uwagę, bo to nie tv/monitor/projektor) nie jesteś w stanie wyłapać różnic, bo obraz jest tak hiper dobry, że zauwazyć roznice jest trudniej niz miedzy vhigh a ultra w grach. Wyżej pisalem, ze jakość jest juz jak monitor 1680x1050, ale pisalem to na podstawie Rewizji A i bez Boostacw Steam VR. Teraz mam Rewizje B i po ustawieniu Boosta w Steam VR na 120%, jakość to jest dokładnie taka, jak na monitorze full hd. To pierwszy i jedyny headset na rynku, który dla pojedynczej osoby (czyli tej noszacej headset) może wizualnie zastąpić monitor. Ale ponownie podkreślam, by mi nikt znów czegoś nie zarzucił - jeśli nie mieścisz sie z IPD między 59, a 67, to nawet pierwszy Oculus bedzie dla Ciebie lepszy, bo obraz bedzie czystszy, ale jak się mieścisz, masz idealny zamiennik monitora.

Trafiony zatopiony - też już to zauważyłem :E

Ale co trafiony? Ja bylem z Cosmosa bardzo zadowolony, bo ma prawie wszystko zajebiste, ale jak za te same pieniądze mam mieć dużo lepiej, to po co mam miec gorzej? I nie dla każdego Cosmosy będą gorsze, bo jesli ktos nie mieści sie w ww przedziale IPD, to Cosmosy będą lepszym headsetem, bo tam też SDE praktycznie nie występuje, a sam headset rozkłada na łopatki w każdym możliwym aspekcie Vive'a Pro. W każdym. Począwszy od możliwości poprzez jakość obrazu, a skończywszy na cenie. ;) Dlatego nie, ani nietrafiony, ani nie zatopiony ;)

 

Jakiś zestawik VR w okolicach 2k złotych , żeby komfortowo grać np w hl Alyx i najlepiej będzie jakby był bez żadnych kabli podłączonych do PC ?

Tylko Oculus Rift CV1 z adapterem tpcast spełnia te warunki. Niesyety, nówki sie już nie kupi, ale kupisz nowy....adapter tpcast, więc mie odczujesz dzięki niemu faktu, że ktoś obcy nosił to na głowie, a dodatkowo pograsz 5h bezprzewodowo. Ale zamisst adaptera lepiej kupic leiszy headset i haki z Castoramy za 10zł, by sobie podwiesić kable.

Edytowane przez HDR'o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Sam bezprzewodowy adapter tpcast do oculusa to koszt ok 1800 zł :E

1600. Jest promocja :P Ale jw - po co adapter, jak sa haki za 10 zł, które nie ograniczaja nam minut i są wygodniejsze?

Edit - sory za post pod postem. Bylem pewiwm, że mi go podwisi do powyższego.

Edytowane przez HDR'o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do mnie jeszcze nie doszly haczyki, ale zamówiłem ten zestaw z wysuwanymi linkami za niecałe 65 zł tylko wysyłka przez tego wirusa i chiński rok się wydłużyła :P

 

Tpcast jest za drogi.. Gdyby kosztował połowę tego co teraz to spoko.. Wziąłbym z rok temu, a tak nie chce już pchać kasy w oculusa.. Czas zmienić gogle na inne :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do mnie jeszcze nie doszly haczyki, ale zamówiłem ten zestaw z wysuwanymi linkami za niecałe 65 zł tylko wysyłka przez tego wirusa i chiński rok się wydłużyła :P

 

Tpcast jest za drogi.. Gdyby kosztował połowę tego co teraz to spoko.. Wziąłbym z rok temu, a tak nie chce już pchać kasy w oculusa.. Czas zmienić gogle na inne :E

I słusznie. Koniecznie daj znac, jak wrażenia z grania z haczykami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale dobrze, co za różnica. Ten, kto kuoi te gogle, powie tylko to...

Poza tym czy 4k na oko czy 2160x2160 na oko akurat w VR (slowo klucz i na nim skup uwagę, bo to nie tv/monitor/projektor) nie jesteś w stanie wyłapać różnic, bo obraz jest tak hiper dobry, że zauwazyć roznice jest trudniej niz miedzy vhigh a ultra w grach.

 

Otóż jest całkowicie na odwrót. To właśnie przy goglach VR PPI ma ogromne znaczenie, bo tu mamy ekran w mniejszej odległości od oczu, niż w przypadku siedzenia przed monitorem, a już tym bardziej przed TV.

 

Skup sie tylko na tym zdanou i olej nieinteresujsce nikogo cyferki ;)

Skoro ludzie zwracają ci na to uwagę, to znaczy że jednak te cyferki ich interesują, tym bardziej że są bardzo ważne. ;) Wszystko byłoby ok, gdybyś od razu napisał że jest 2160x2160 na oko, a nie prawie 2 razy więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...