Skocz do zawartości
Ciachus4040

VR - temat główny

Rekomendowane odpowiedzi

Siema, posiadam laptopa gl753vd z i7 i 1050ti jest o czym marzyc czy moge sobie od razu odpuscic temat w przypadku htc vive ?

 

Jak byś w tym lapku miał np gtx 1070/80 to byłoby w miarę spoko.. 1050ti to jednak trochę za mało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapowiedziano Reverby 2. HP będzie je tworzyć wraz z Valve i Microsoftem. Ma w nich powalać wszystko...

 

Cena pewnie też będzie powalająca :E A później narzekania, że rynek VR się nie rozwija i nie opłaca się tworzyć gier / sprzętu. Bo powiedzmy sobie szczerze, bardzo mały procent graczy posiada google VR wiec dużym firmom nie kalkuluje się tworzenie gier z wysokim budżetem skoro potencjalnych odbiorców jest garstka. Z tego samego powodu konkurencja sprzętowa jest taka, a nie inna, bo osób gotowych wyłożyć grubszy hajs jest ograniczona ilość.

 

Swoją drogą średnio mi się podoba przejście na tracking za pomocą wbudowanych kamerek co wymusza grę przy włączonym świetle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Swoją drogą średnio mi się podoba przejście na tracking za pomocą wbudowanych kamerek co wymusza grę przy włączonym świetle.

 

gdzie wymusza? :D grałem nawet na gorszym zestawie hp mixed reality i w całkowicej ciemności kontrolery były cały czas widoczne - nie było żadnych problemów ze sledzeniem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą średnio mi się podoba przejście na tracking za pomocą wbudowanych kamerek co wymusza grę przy włączonym świetle.

To zobacz, jak sobie z tym radzić :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, czyli problem da się niby obejść. Z tego co przeglądałem to tracking wykorzystuje stałe elementy otoczenia do orientacji w przestrzeni i zastanawiałem się czy nie będzie z tym jakichś problemów przy lampce, wygląda, że nie ma takiej tragedii.

 

Swoją drogą ale ta gra rwie i skacze na tym gameplayu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cena pewnie też będzie powalająca :E A później narzekania, że rynek VR się nie rozwija i nie opłaca się tworzyć gier / sprzętu. Bo powiedzmy sobie szczerze, bardzo mały procent graczy posiada google VR wiec dużym firmom nie kalkuluje się tworzenie gier z wysokim budżetem skoro potencjalnych odbiorców jest garstka. Z tego samego powodu konkurencja sprzętowa jest taka, a nie inna, bo osób gotowych wyłożyć grubszy hajs jest ograniczona ilość.

 

Swoją drogą średnio mi się podoba przejście na tracking za pomocą wbudowanych kamerek co wymusza grę przy włączonym świetle.

No właśnie o to chodzi, by gogle kosztowały 100-200zł i każdy komp nawet paździerz z Pentium G, 4GB RAM oraz jakiejś tam 750Ti by sobie z tym poradził w 720p.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą ale ta gra rwie i skacze na tym gameplayu.

To przez nagrywanie. Normalnie jest 90 klatek :)

 

No właśnie o to chodzi, by gogle kosztowały 100-200zł i każdy komp nawet paździerz z Pentium G, 4GB RAM oraz jakiejś tam 750Ti by sobie z tym poradził w 720p.

VR i 720p jest ze sobą sprzeczne :P

Edytowane przez HDR'o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To przez nagrywanie. Normalnie jest 90 klatek :)

Na Threadripperze 3990WX by nie skakało i byś mógł jeszcze coś w tle renderować, oraz konwertować. :E

 

VR i 720p jest ze sobą sprzeczne :P

 

A co za problem zrobić bieda VR i premium VR dla bogatych, jak masz z samochodami, dla normalnych Kowalskich są samochody klasy B, dla bogaczy klasy G i G+ za miliony monet. :)

Edytowane przez Stjepan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co za problem zrobić bieda VR i premium VR dla bogatych, jak masz z samochodami, dla normalnych Kowalskich są samochody klasy B, dla bogaczy klasy G i G+ za miliony monet. :)

No to masz: od cardboardów po Pimax 8k X :P

 

Na Threadripperze 3990WX by nie skakało i byś mógł jeszcze coś w tle renderować

No, chyba tylko TP 3990X podołałby zadaniu :P

Edytowane przez HDR'o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty Hydro wiesz że VR służy nie tylko do grania, w CDA najnowszym przeczytałem że są ludzie którzy malują obrazy w VR, tworzą sztukę, a nie tylko grają. cool.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem. Gry to jedno z min 10 zastosowań VR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie podpuszczaj go :E

Nie wiem czy on umie sztukę. :E

Ale są ludzie którzy potrafią np. takie coś. thumbup.gif

 

robots.jpg

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy on umie sztukę. :E

Ale są ludzie którzy potrafią np. takie coś. thumbup.gif

 

robots.jpg

Owszem, oni bardziej niz ja. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hydro VR by ci się w Altered Carbon podobało, nie trzeba żadnych gogli itd, a jest pełna immersja, możesz odczuwać ból, podniecenie, wszystko, są tam wielkie VR konstrukty gdzie możesz wszystko, możesz nawet przejść Krajzisa jeszcze raz w świecie Krajzisa. :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co wybrac z ponizszych:

-Lenovo Explorer

-Oculus CV1 + touch

-Samsung Odyssey+ z USA - tutaj mam watpliwosci co do naliczania cla, na wielu portalach czytalem ze elektronika ze Stanow nie podlega clu, ale mocno w to watpie.

 

Obecnie uzywam GearVR + Note4 podlaczony do SteamVR przez Riftcat, poczatkowo byl tylko do Elite:Dangerous ale z czasem zrobilem setup z 3xPS Move i 4 kamerkami PS3Eye, tylko raz udalo mi sie poprawnie skalibrowac, tracking dzialal dobrze ~2 tygodnie, po czym stopniowo coraz gorzej az w koncu nie dalo sie uzywac, nidgy nie udalo sie tego powtorzyc. W tym czasie ogralem Sairento, Skyrim VR, Pirate Trainer i inne gry z pelnym roomscale.

 

Jak tracking wymienionych gogli i ich kontrolerow bedzie nadawal sie do gier roomscale? Kontrolery WMR nie beda mialy problemu przy strzelaniu z luku/broni?

Czy bedzie roznica miedzy rozdzielczoscia na obecnym zestawie, a CV1?

Duża jest szansa na usterki? Na znanym portalu aukcyjnym jest pełno headsetów WMR z tylko jednym działającym ekranem

Edytowane przez b3nz0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co wybrac z ponizszych:

-Lenovo Explorer

-Oculus CV1 + touch

 

-Samsung Odyssey+ z USA - tutaj mam watpliwosci co do naliczania cla, na wielu portalach czytalem ze elektronika nie podlega clu, ale mocno w to watpie

Najlepsze wrażenie na Odyssey, ale najoptymalniejszy będzie Rift CV1

 

Hydro VR by ci się w Altered Carbon podobało, nie trzeba żadnych gogli itd, a jest pełna immersja, możesz odczuwać ból, podniecenie, wszystko, są tam wielkie VR konstrukty gdzie możesz wszystko, możesz nawet przejść Krajzisa jeszcze raz w świecie Krajzisa. :E

Ooo, to chce. Dawaj link :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ooo, to chce. Dawaj link :E

Masz opis:

 

Wirtualne konstrukty w uniwersum Modyfikowanego Węgla zapewniają pełną immersję swoim użytkownikom. To nie Oculus czy PSVR. Opisując zastosowania wirtualnej rzeczywistości, Richard Morgan i scenarzyści serialu Netflixa skupili się na mrocznej stronie tej technologii. Wirtualne domy publiczne, VR-tortury (pełna immersja oznacza też odczuwanie bólu, którego intensywność można dodatkowo zwiększyć) trwające w nieskończoność, podczas których każda sesja kończy się wirtualną śmiercią – brzmi to przerażająco. Zastanówmy się jednak nad możliwościami, jakie daje w pełni rozwinięta technologia VR zwykłym konsumentom. Gry MMO, wirtualne wycieczki, bezpieczne uprawianie nawet najbardziej ekstremalnych sportów – to wszystko prawdopodobnie jest możliwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

To może ja dorzucę swoje 3 grosze do tematu bo stałem się nie tak dawno posiadaczem Oculus Quest'a.

 

Zestaw kupiłem za namową kumpli bo mieliśmy grać razem. Czy było warto? Cóż, ciężko jednoznacznie to określić. Biblioteka gier dedykowanych na te platforme rośnie ale narazie jest skromna i nie ma tam raczej niczego co wywołuje efekt "wow". Quest jednak pozwala na granie w gry SteamVR na dwa sposoby:

 

- Oculus Link albo zamiennik innej firmy (kabel).

- Virtual Desktop, specjalna apka pozwalająca streamować również gry SteamVR na Questa poprzez odpowiednio dobre WiFi.

 

Ja wybrałem to drugie rozwiązanie i.. no szału jakiegoś nie ma. ;) Nie jest też jednak źle.

 

Obecnie pogrywam w Skyrima VR, jako tako działa nawet na starym GTX 1060 3gb ale zmieniam niedługo grafikę więc powinno być dużo lepiej. Tak czy owak, uważam, że te wszystkie gogle, które obecnie mamy to trochę prototypy.. bardzo kompromisowe urządzenia, dające namiastkę tego czym VR być powinien. Przedewszystkim rozdzielczość i FOV, ciągle mam wrażenie, że to co widzę jest bardzo rozmyte, jakieś nieostre, screen door effect też się wdziera. Do tego mam na gębie wielkiego klamota, który super wygodny nie jest. :E Mimo wszystko jednak imersja i prawdziwe rozglądanie się robią mega robotę, gra zyskuje bardzo dużo na klimacie. Częstotliwość odświeżania powinna być jak największa, Quest ma 72 hz i no.. wypada to tak sobie, ale ja jestem bardzo wyczulony na płynność, więc może to dlatego.

 

Generalnie uważam, że prawdziwa era VR'u nastanie gdy zwykłe gogle będą miały conajmniej parametry PiMax'a 5k/8k i jakiś zajebisty FOV dający prawdziwe, ludzkie pole widzenia. Do tego ZERO kabla, wszystko streamowane by default. No i cena. Niech kosztują połowę tego co teraz i będzie naprawdę zajebiście.

 

Jeśli chodzi o zwykłe gry to ja osobiście jestem już totalnie wypalony. Czego mi się nie pokaże to jest "meh", zero wrażenia, zero emocji. Widziałem już wszystko a tymczasem ktoś próbuje mnie kupić nowym CoD'em. :E Za stary jestem toteż trochę rozumiem zachwyty i fanbojstwo HDR'o (pamiętam Cię jeszcze jak byłeś fanatykiem pierwszego "krajzisa" :E).

 

W VR pokładam spore nadzieje ale myślę, że musi upłynąć jakieś 5 - 6 lat aby technologia rozwinęła skrzydła. Te dzisiejsze Oculusy to przy przyszłych goglach taka Amiga 64 zestawiona ze współczesnym PC. Przynajmniej taką mam nadzieje. ;)

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie VR jest właśnie, jqak pierwszy Crysis. Zagraj na Queście w Alyx. To prawdziwe VR. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie VR jest właśnie, jqak pierwszy Crysis. Zagraj na Queście w Alyx. To prawdziwe VR. :)

Prawdziwe VR to w Altered Carbon to co ja napisałem wyżej, gdzie masz pełną immersję razem z odczuwalnym bólem, a nie to co dzisiaj jest, raczkujące VR. ;):E

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdziwe VR to w Altered Carbon to co ja napisałem wyżej, gdzie masz pełną immersję razem z odczuwalnym bólem, a nie to co dzisiaj jest, raczkujące VR. ;):E

Z chęcią bym połączył obie "technologie" VR :)

Edytowane przez HDR'o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z chęcią bym połączył obie "technologie" VR :)

Oni tam nie potrzebują żadnych gogli itd, tylko malutkie urządzenie połączane z mózgiem i mają wszystko. :E

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Dzisiaj stwierdziłem, że to nie dla mnie.

 

Gdyby ktoś chciał kupić Oculus Quest kupiony jakiś miesiac temu to zapraszam na priv. ;)

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...