Skocz do zawartości
azgan

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Checkerboard Rendering oraz inne

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Phoenix. napisał:

Bo tworzenie klatki przez TV a FG to nie to samo, trudno zrozumiec:lol2: Jedyne co maja wspolnego to  wstawanie miedzy klatke udawanej klatki. Ale przeciez dla ciebie to ta sama jakosc i to samo wykonanie :szczerbaty:

Jak mi udowodnisz, ze tv tworzy tej samej jakosci klatke co FG to wysylam ci flaszke ale twoje niedoczekanie :lol2:

A jak mam sie nie czepiac technicznych szczegolow jak od tego zalezy jakosc obrazu, nagle to nie ma znaczenia ?? :szczerbaty:

Nie od dzis wiadomo ze interpolacja w tv o cos na zsadzie AMF 1.0 AMD czyli jedna wielka sraczka na ekranie zrywajaca fps przy szybkich ruchach. No ale dla ciebie obie techniki robia to samo i ja sie czepiam technicznych szczegolow wykonnia tego:szczerbaty:

Ale gdzie ja napisałem, że jest to takiej samej jakości ?
Napisałem, tylko że obydwie technologie to interpolacja klatek, czyli wstawianie klatki pośredniej pomiędzy klatki prawdziwe.

To ty zacząłeś się kłócić ze to nie to samo, bo nie działają tak samo i nie mają tej samej jakości.

Można co najwyżej napisać ze FG nie jest klasycznym interpolatorem klatek tylko bardziej zaawansowanym, bo ma dostęp do większej ilości danych gdzie klasyczny interpolator ma tylko klatkę Video.
Definicja interpolatora klatek:

Interpolacja klatek wideo polega na analizowaniu istniejących klatek w filmie i tworzeniu nowych klatek, które są wstawiane pomiędzy oryginalnymi klatkami.
Proces ten polega na przewidywaniu ruchu i zmian pomiędzy klatkami, przy użyciu algorytmów do oszacowania, jak powinny wyglądać klatki pośrednie.

 

 

Zapytałem się czataGPT i też nie rozumie do końca, o co chodzi, ale ostatecznie na końcu przyznaje racje :E

 

Czy Frame Generation Nvidii jest interpolatorem klatek ?

 

ChatGPT
NVIDIA Frame Generation nie jest klasycznym interpolatorem klatek, chociaż jego funkcja jest podobna. Kluczowe różnice:

Interpolator klatek tworzy dodatkowe klatki na podstawie poprzednich i następnych klatek wideo, przewidując ruch między nimi.
Frame Generation Nvidii działa na bazie sztucznej inteligencji i danych dostarczanych przez grę, takich jak wektory ruchu, aby generować nowe klatki. To bardziej zaawansowana technologia, wykorzystująca AI do przewidywania, co powinno znaleźć się w nowych klatkach,
a nie tylko wypełnianie luk między istniejącymi klatkami.
Więc nie jest klasycznym interpolatorem klatek, ale pełni funkcję generowania dodatkowych klatek, jednak w bardziej zaawansowany sposób.

 

Więc jest interpolatorem czy nie ?

 

ChatGPT
Nie, NVIDIA Frame Generation nie jest interpolatorem klatek w klasycznym sensie. Chociaż generuje dodatkowe klatki, to robi to za pomocą sztucznej inteligencji, a nie przez interpolację istniejących klatek.

Technicznie rzecz biorąc, interpolacja polega na przewidywaniu pośrednich klatek między dwiema istniejącymi. NVIDIA Frame Generation tworzy całkowicie nowe klatki, bazując na analizie ruchu i danych z renderowania, a nie na interpolacji między sąsiadującymi klatkami.

Czyli: NVIDIA Frame Generation nie jest interpolatorem klatek, choć może mieć podobny efekt zwiększania płynności obrazu.

 

Ale przecież Frame Generation przewiduje klatkę tylko dzięki sztucznej inteligencji tylko robi to znacznie lepiej niż klasyczny interpolator.
Więc to nadal interpolator klatek tylko bardziej zaawansowany czy nie ?

 

ChatGPT
Masz rację co do tego, że NVIDIA Frame Generation przewiduje dodatkowe klatki i że proces ten jest bardziej zaawansowany dzięki sztucznej inteligencji. Zatem, pod względem funkcji – generowania nowych klatek w celu zwiększenia płynności – można uznać, że działa podobnie do interpolatora.

Jednak różnica tkwi w metodzie działania. Klasyczne interpolatory klatek przewidują pośrednie klatki na podstawie dwóch sąsiednich klatek wideo, często na podstawie prostych algorytmów analizy ruchu. Frame Generation Nvidii działa natomiast w oparciu o:

Dane z gry (np. wektory ruchu).
Sztuczną inteligencję, która przewiduje całe klatki, nie tylko na podstawie sąsiednich klatek, ale także bardziej kompleksowych danych.
Dlatego technicznie rzecz biorąc, nie jest to klasyczny interpolator klatek, ale bardzo zaawansowana metoda przewidywania klatek. Można go nazwać "generatorem klatek". Różnica jest więc bardziej semantyczna i techniczna:
Frame Generation to bardziej zaawansowana technologia niż klasyczna interpolacja, ale ostatecznie jego funkcja – tworzenie dodatkowych klatek w celu poprawy płynności – jest podobna.

W skrócie:

Tak, pełni rolę tworzenia dodatkowych klatek (więc w tym sensie spełnia funkcję interpolatora),
Ale nie, nie jest to klasyczna interpolacja, bo używa dużo bardziej zaawansowanych technik.

 

Ale ja się nie pytam, czy jest to klasyczny interpolator tylko, czy to ogólnie jest interpolator ?

 

ChatGPT
Tak, NVIDIA Frame Generation można uznać za interpolator klatek, ale bardziej zaawansowany. Chociaż nie jest to klasyczna interpolacja oparta na analizie sąsiadujących klatek, jego funkcja jest podobna — przewiduje i generuje dodatkowe klatki w celu zwiększenia płynności ruchu.

Więc w ujęciu ogólnym: tak, jest to interpolator, ale oparty na sztucznej inteligencji i bardziej zaawansowanych technologiach, które przewyższają tradycyjne metody interpolacji.

 

Czyli po prostu Frame Generator to zaawansowany interpolator klatek ?


ChatGPT
Tak, dokładnie! NVIDIA Frame Generation to zaawansowany interpolator klatek, który wykorzystuje sztuczną inteligencję i zaawansowane algorytmy do przewidywania i generowania nowych klatek.
W porównaniu do klasycznych interpolatorów klatek działa znacznie lepiej, ale jego podstawowa funkcja — tworzenie dodatkowych klatek w celu zwiększenia płynności ruchu — pozostaje taka sama.

Można więc powiedzieć, że Frame Generation to zaawansowany interpolator klatek.

 

END OF LINE

No i wszystko się zgadza, ja nigdzie nie napisałem ze interpolacja klatek w TV jest tak dobra jak FG tylko ze geneza/założenie działania jest takie same, czyli przewidywanie i generowanie dodatkowych klatek w celu zwiększenia płynności ruchu. Czyli w obydwu przypadkach interpolujemy klaki. Przecież artefakty, które powstają przy FG, powstają dokładnie z tego samego powodu jak te w klasycznych interpolatorach. Natomiast przez to ze technika FG jest bardziej zaawansowana powoduje ze tych artefaktów jest znacznie mniej a sama technologia jest bardziej wydajana. Ale koniec końców to jest nadal interpolator.

:)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie nie ma znaczenia jak ta klatka powstaje. Tu i tu są generowane a najlepsze jest to, że robi to jakiś tam śmieszny procesor z TV i jak już było wspomniane było to lata przed tym co dała Nvidia w RTX z rodziny 4xxx za grube tysiące. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FG to chyba pierwszy wyspecjalizowany interpolator klatek do grafiki 3D. Ale nie mam pewności czy ktoś wcześniej tego nie próbował. Na pewno nie można mu odebrać tego że działa nadzwyczaj dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...