Skocz do zawartości
Camis

Transformacja energetyczna - OZE / paliwa kopalne / CO2 / ceny energii / Elektromobilność

Rekomendowane odpowiedzi

23 godziny temu, rzymo napisał:

Akurat u mnie z tym "rób wszystko po 22" jest problem, bo normalnie wstaję kilka minut po czwartej :D 

Tak absurdalne godziny pracy to nie moja wina ale komunistycznych świń z PRL. Zapewne chodziło o to by upodlić wszystkich, by każda zmiana 123 miała źle (gdyby pierwsza pracowała 9-17 czy 10-18 to by miała dużo lepiej, a komuchy wymyśliły 6-14, po co tak wcześnie wstawać, potem tak absurdalnie wcześnie wracać no i kłaść się spać o 20:00 - absurdy PRL wiecznie żywe). Była nawet ostatnio propozycja odnośnie godzin dzieci do szkoły, ale szybko znikła.

Nie wiem jak w innych krajach, ale bodajże w USA chodzą do pracy na normalniejsze godziny. Zaś pracusie niech sobie biorą G12w. Obecnie ogromna ilość rodzin to emeryci lub z babcią emerytką.

Ba nawet mamy "sukces": https://www.money.pl/gospodarka/mieszkan-w-polsce-wkrotce-bedzie-duzo-ale-nie-tam-gdzie-trzeba-7080592661666400a.html - "W 2023 r. w Polsce było 420 mieszkań na 1000 mieszkańców, w porównaniu do 412 w 2022 r. i około 350 w 2010 r" (nie dodają, że to dzięki złej demografii). Dzięki "transformacji energetycznej" będzie gorzej, bo ogromna ilość mieszkań pójdzie na śmietnik (nie będą remontowane, a więc i sprzedane).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Keken napisał:

Ja mam serie J ale Split 

https://allegro.pl/oferta/pompa-ciepla-panasonic-9kw-hp-wh-sdc0709j3e5-wh-ud09je5-1-kit-wc09j3e5-1-16510139710

Edytowane przez DjXbeat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po raz kolejny słucham, że od nowego roku ceny samochodów spalinowych wzrosną bo sprzedaż elektryków leży i kwiczy. Żeby cenowo było "normalnie" producenci zakładali, że w 2025 r. zielone autka będą stanowiły około 25% rynku tymczasem jest to ledwo 13% bez tendencji wzrostowych. W tym samym czasie z dość swojsko brzmiących portali w stylu "elektrowoz.pl, gramwzielone.pl, elektromobilni.pl" i inne podobne czytam, miesiąc w miesiąc, że sprzedaż elektryków bije kolejny rekordy. Kto tu kłamie ??? 👿

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzaj dane o rocznej sprzedaży z podziałem na obszary (UE, WB, USA,, Chiny) tak elektryków jak hybryd. Będziesz widział jak to realnie wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
59 minut temu, Klakier1984 napisał:

ceny samochodów spalinowych wzrosną

to ze względu na to że unia dokłada kolejne klocki do samochodu 

limit co2 (CAFE) który właściwie spełniają tylko hybrydy

i od wakacji lista dodatkowego wyposażenia obowiązkowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, sino napisał:

Tak absurdalne godziny pracy to nie moja wina ale komunistycznych świń z PRL. Zapewne chodziło o to by upodlić wszystkich, by każda zmiana 123 miała źle (gdyby pierwsza pracowała 9-17 czy 10-18 to by miała dużo lepiej, a komuchy wymyśliły 6-14, po co tak wcześnie wstawać, potem tak absurdalnie wcześnie wracać no i kłaść się spać o 20:00 - absurdy PRL wiecznie żywe).

Od 6 do 9 mam zero produktywności, wiecznie zmęczony nie ważne o której idę spać. Dlatego przeważnie ten czas przesypiamy w pracy gdzieś po kątach. 

 

1 godzinę temu, Klakier1984 napisał:

Po raz kolejny słucham, że od nowego roku ceny samochodów spalinowych wzrosną bo sprzedaż elektryków leży i kwiczy. Żeby cenowo było "normalnie" producenci zakładali, że w 2025 r. zielone autka będą stanowiły około 25% rynku tymczasem jest to ledwo 13% bez tendencji wzrostowych. W tym samym czasie z dość swojsko brzmiących portali w stylu "elektrowoz.pl, gramwzielone.pl, elektromobilni.pl" i inne podobne czytam, miesiąc w miesiąc, że sprzedaż elektryków bije kolejny rekordy. Kto tu kłamie ??? 👿

 Rynek jest jaki jest, dociskanie ludzi kolejnymi daninami, wymogami nie spowoduje, że będzie stać nas na nowszy droższy samochód. Po prostu od czasu covida widać spowolnienie, to będzie się odbijało na wynikach wszystkich firm. By rozbujać trochę gospodarkę potrzeba "zluzować majty" a nie wprowadzać kolejnych wymogów. 

Takie portale zawsze będą wychwalać, w końcu z tego mają kasę, to trochę jak by się pytać sprzedawce butów, czy już czas kupić nowe. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Klakier1984 napisał:

Po raz kolejny słucham, że od nowego roku ceny samochodów spalinowych wzrosną bo sprzedaż elektryków leży i kwiczy. Żeby cenowo było "normalnie" producenci zakładali, że w 2025 r. zielone autka będą stanowiły około 25% rynku tymczasem jest to ledwo 13% bez tendencji wzrostowych. W tym samym czasie z dość swojsko brzmiących portali w stylu "elektrowoz.pl, gramwzielone.pl, elektromobilni.pl" i inne podobne czytam, miesiąc w miesiąc, że sprzedaż elektryków bije kolejny rekordy. Kto tu kłamie ??? 👿

I jedni i drudzy po części mają rację. 

W UE spadła sprzedaż elektryków i jednocześnie wzrósł popyt na samochody spalinowe na które znowu nie raz trzeba czekać w kolejce po kilka miesięcy. Elektryki się nie sprzedają, wzrósł popyt więc jest sposobność do podniesienia cen. Oczywiście w tej podwyżce są wliczone również nowe Unijne limity. 

Na pozostałych rynkach światowych sprzedaż elektryków systematycznie rośnie i tu Chiny biją wszystkich na głowę.

Edytowane przez DjXbeat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@DjXbeat Możesz podać źródło dla informacji o spadku sprzedaży elektryków w UE ? Kojarzę tylko że pierwsza połowa 2024 wyszła jednak minimlanie lepiej niż 2023. Danych za 3 kwartały chyba jeszcze nie ma ogłoszonych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem wynika tez z samego zrozumienia przekazu - procentowa sprzedaz auta danego typu zasilania, to nie jest to samo co calkowita ilosc aut bedaca w obiegu. 

. https://www.acea.auto/pc-registrations/new-car-registrations-18-3-in-august-2024-bev-market-share-down-by-almost-one-third/

BEV - jan-aug 23/24 to odpowiednio 13,9 i 12,6%

gdzie odpowiednio  diesel to 14.2/ 12,7% , benzyna 36,5/34,9%, a hev - 24,9/29,8%

ogolnie wzrosla tylko sprzedaz HEV, ale to wynika z faktu,, ze "zjadla " ona non-hevy - producenci wkladaja baterie juz wszedzie, aby utrzymac poziom emisji CO2. jednak w 2025 po wprowadzniu nowych norm bzdura dot emisji CO2 przez HEV sie skonczy i wtedy ta sprzedaz bedzie wygladala zupelnie inaczej. tak jak juz pisalem, rok 2025 zapowiada sie bardzo ciekawie jezeli chodzi o ICE

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Badalaman napisał:

@DjXbeat Możesz podać źródło dla informacji o spadku sprzedaży elektryków w UE ? Kojarzę tylko że pierwsza połowa 2024 wyszła jednak minimlanie lepiej niż 2023. Danych za 3 kwartały chyba jeszcze nie ma ogłoszonych.

To może nie o sam spadek sprzedaży chodzi a o dynamikę udziału elektryków, planowane było że w 2025 w EU będzie ich 25%, a jest 13% jeśli dobrze pamiętam, te przepisy co wejdą od 2025 też już są znane producentom od 10 lat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szerze to nie wiem czy CAFE wejdzie bo idąc do salonów można normalnie zamówić nowe samochody, które zostaną wyprodukowane w 2025r i cenniki są już na przyszły rok. Jakiegoś spektakularnego wzrostu cen nie ma. Ot dla przykładu Toyota zaktualizowała cenniki i ceny podniesione o 1000 zł dla najpopularniejszych modeli jak Corolla czy Rav 4. Inna firma jak Cupra także ma zaktualizowane cenniki i wzrosty cen to ok 3-4 tys zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.10.2024 o 11:02, Badalaman napisał:

@DjXbeat Możesz podać źródło dla informacji o spadku sprzedaży elektryków w UE ? Kojarzę tylko że pierwsza połowa 2024 wyszła jednak minimlanie lepiej niż 2023. Danych za 3 kwartały chyba jeszcze nie ma ogłoszonych.

Nie pamiętam dokładnie widziałem te dane ale w historii przeglądarki poszukam i przytoczę je tutaj. Z danych wychodziło, że w UE spadła sprzedaż elektryków i nastąpił spory wzrost sprzedaży aut spalinowych. Z tego co pamiętam głównym powodem takiej sytuacji było wycofanie dotacji na EV. 

21 godzin temu, 8V32 napisał:

To może nie o sam spadek sprzedaży chodzi a o dynamikę udziału elektryków

Możliwe, że tak było. 

 

Edit za wrzesień RCEm w netbilingu 0.22zł/kW.

We wrześniu 375kW przyjął elektryk prosto ze słoneczka i przejechałem na tym 2500km. Gdybym wprowadził to do sieci dostał bym za to 83zl :E

 

 

 

Edytowane przez DjXbeat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

375kW i 2500km zasięgu. Wow to dwa razy tyle ile oszczędny diesel? Czy coś źle liczę? 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

15kWh/100km to chyba nie jest jakiś ekstremalny wynik? Zwłaszcza jeżeli to jazda miejska, z małymi prędkościami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeliczając na $ to wychodzi 15zł za 100km, chyba tylko gaz jest w stanie się do tego zbliżyć i to jakiś mały wypierdek. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, gret napisał:

375kW i 2500km zasięgu. Wow to dwa razy tyle ile oszczędny diesel? Czy coś źle liczę? 

 

Mam jeszcze diesla MK5 Kombi 2.0 TDCI 180km i spala ~6.8l/100km przy dość dynamicznej jeździe. Żeby przejechać te 2500km musiał bym wydać ponad 1000zł na ON. 

15kWh/100km to mniej więcej 2l ON bo w taryfie G12W w nocy i w weekendy 1kW kosztuje mnie 0.78gr.

45 minut temu, Bono[UG] napisał:

15kWh/100km to chyba nie jest jakiś ekstremalny wynik? Zwłaszcza jeżeli to jazda miejska, z małymi prędkościami.

Po mieście zrobiłem może z 500km i jeżdżąc zgodnie z przepisami wychodzi ~13kWh/100km. Tyle samo zrobiłem autostradą A2 z prędkością 130-140km/ w zależności od warunków i możliwości. Pozostały przejechany dystans ~1500km to trasy 90-120km/h. Jeżdżę takim samym stylem jak Mondeo. 

 

33 minuty temu, gret napisał:

Przeliczając na $ to wychodzi 15zł za 100km,

Mi wychodzi 12zł ;) 

15 x 0.78zł = 11.7zł.

Edytowane przez DjXbeat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, gret napisał:

Przeliczając na $ to wychodzi 15zł za 100km, chyba tylko gaz jest w stanie się do tego zbliżyć i to jakiś mały wypierdek. 

Tylko, że to tak wychodzi jak ładujesz się na chacie po domowej cenie prundu z pełnymi benefitami i cenami regulowanymi dla gospodarstw domowych.

Jakbyś chciał "tankować" na szybkiej ładowarce na CPNie tak jak normalnie tankujesz spaliniaka to wyjdzie ~3x drożej :E

PS. tankując rower elektryczny w domu. Płacisz ~50 groszy i przejeżdżasz ~100km :E Gdzie w mieście i ruchu miejskim jesteś zwykle tak samo szybko, a w szczycie i korkach nieraz nawet zdecydowanie szybciej niż autem u celu. To dopiero oszczędność :E

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no, ale przeciez posiadacz auta spalinowego tez ma wybor i moze tankowac "na chacie po domowej cenie paliwa z pełnymi benefitami i cenami regulowanymi dla gospodarstw domowych." tylko nie chce. a nie. wroc. to nie ta bajka :rotfl:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...