Skocz do zawartości
Pioy

Monitory OLED - temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

Fajna oferta. Zawsze też na takim oledzie można sobie ustawić customową rozdziałkę i grać np 3840x1440p z ładnymi czarnymi pasami bez żadnego przeciekania światła. 

Nie wiem czy C3 42" ma MLA matrycę? Chyba nie, to byłoby zbyt piękne. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MLA mają od 55 cali w górę i tylko seria G.

Ten co wrzucałem sprzedaje morele i powinna być polska dystrybucja jeżeli komuś zależy.

  • Sad 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na oledzie też używałem uplynniacza, brakuje mi tego na projektorze (nowsze modele już mają).

Pamiętam jak kiedyś pierwszy raz odkryłem interpolację na PC i w koncu te materialy 24fps tak nie rwały  :D tylko cisnęło GPU i wtedy jeszcze sporo artefaktów powstawało

 

8 godzin temu, kadajo napisał:

Avatar 2 jest natywnie nakręcony w HFR w wersji 3D ;)

I kto go tak z was widział w kinie ? :)

A to ktoś oglądał inaczej? Przecież o to chodziło w tym filmie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
17 minut temu, Wu70 napisał:

 

Pamiętam jak kiedyś pierwszy raz odkryłem interpolację na PC i w koncu te materialy 24fps tak nie rwały  :D tylko cisnęło GPU i wtedy jeszcze sporo artefaktów powstawało

Ja jeszcze jak GPU były za słabe, przekodowywałem DViXy na 60 klatek z interpolacją. Najpierw się 5 godzin ściągało a potem kolejne 5 dekodowało i encodowało...

Edytowane przez MSky7
  • Like 2
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Wu70 napisał:

To ktoś oglądał inaczej? Przecież o to chodziło w tym filmie

Pewnie większość bo hfr nie dość że był tylko w wersji 3D to jeszcze wymagał specjalnego sprzętu którego większość kin nie posiada.

https://rozrywka.spidersweb.pl/avatar-istota-wody-2d-czy-3d-hfr-48-fps-imax

Tu masz opisane wrażenia i nie są pozytywne. Ja z tego samego powodu nie przepadam za hfr w filmach czy to natywnym czy interpolowanym. Wybija z immersji i człowiek czuje się jakby oglądał grę a nie film. Może jakby wszystko nagle było w tej technologii to by się umysł przystosował, ale nie jest i mi to przeszkadza i nie tylko mi. Patrząc że branża w ta stronę nie idzie to raczej większości albo to wisi albo przeszkadza skoro tego nie chcą przepychać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed wyborem sprawdzałem np. na wykopie na jaką iść to już wtedy wszyscy polecali tylko i wyłącznie hfr 3d. Oczywiście chodzi konkretnie o avatara2 który raczej nie miał nic innego do zaoferowania.

Ja myślę że to głównie efekt przyzwyczajenia z tymi "preferencjami" 24fps i płynny materiał może na początku wydawać się dziwny, nie widzę żadnego innego logicznego wytłumaczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapewne tak. A jednak większość nawet w rynku amatorskim wybiera świadomie 24 klatki gdzie mają dostępne 60. I robią to bo podoba im się te kinowy feeling, I ja ich rozumiem bo widzę to dokładnie tak samo. Logika podpowiada że powinno się podobać bardziej to co ma więcej klatek ale jednak tak nie jest. Żeby się wszyscy mogli przestawić to nagle wszytko musiałby być w hfr. Ogólnie to jak wcześniej ktoś pisał hfr to nie tylko kwestia ilości klatek ale i inne podejście do tworzenia ujęć itd. To nie jest takie hop siup jak z grami. Można się śmiać z twórców gier którzy gadają o "cinematic experience" problem w tym że gry to nie film. Może jeszcze w przerywnikach tak ale to też z immersji wybija a jest dokładnie w drugą stronę jak z kinem. Przykład mortal kombat chyba 9 albo 10 który ciosy xray czy fatality miał 30 FPS pomimo że na pc gra działa w 60. Nie muszę nikomu chyba tłumaczyć jakie to dziwne było. A tu jeszcze czytamy że w avatarze 2 tylko część scen była w hfr więc wtf się pytam. Ta nie konsekwentność jest dla mnie osobiście męcząca. Tak samo dziwię się ze tylu graczy nie widzi w vrr ze zmienia się FPS gdzie jednocześnie chcą grać w hfr. Ja mogę grać w 30, 60, 120, 144, 165 czy 240 fps bez najmniejszego problemu byle ten fr był stały. Bo jak się zmienia to szlag mnie trafia i psuje mi to rozgrywkę. Synchronizacja klatek tylko powoduje nie rozrywanie obrazu, nie powoduje że nie widzę że z płynnych 165 fps nagle spada do 120  czy 120 na 80, 60 na 40. Po prostu dla mnie ta zmienna płynność jest nie do przyjęcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jeden przypadek, gdzie schodzę z klatkami,. Jak montuję nagrania z mojego sportu, gdzie jest dużo dynamicznego ruchu, to mimo, że nagrywam w 60 fps, renderuję w 25 fps, bo tylko wtedy jest wrażenie dynamiki. Te same ujęcia wyrenderowane na 60 klatkach dają wrażenie, jakby się wszyscy w smole ruszali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe. Czyli osiągasz jakieś efekt obniżając FPS. Podobnie jest w kinie. Film który został nakręcony w 24 FPS gdy go odtworzymy interpolujac klatki też sprawi że nagle rzeczy będą wyglądały inaczej, niekoniecznie lepiej. I o tym właśnie mówią twórcy filmów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, kadajo napisał:

Czyli osiągasz jakieś efekt obniżając FPS.

Ale tylko jak jestem jednocześnie twórcą i tworzywem ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to że w filmie frame rate to coś więcej niż tylko liczba. 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, someI napisał:

A to BFI nie upłynnia? ;)

Faktycznie nie jest to system interpolacji ale jak ktoś pisze o upłynniaczach to nie wiadomo co ma na myśli. Jedno i drugie często nawet ciężko odróżnić w opcjach TV (LG Oled Motion vs TruMotion).

BFI ma zadanie redukować smużenie widoczne dla oczu i w przypadku OLED-a po prostu w określonym czasie i częstotliwością panel przestaje wyświetlać obraz. I właśnie stąd spadek jasności i im dłużej matryca jest "wyłączona" tym następuje większa redukcja jasności. Jako, że BFI powoduje wyłączenie Gsync w praktyce z BFI odczuwalna płynność spada w przypadku gier :szczerbaty: Pomijając ten fakt BFI nie ma wpływu na poprawę płynności.

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, sideband napisał:

 Pomijając ten fakt BFI nie ma wpływu na poprawę płynności.

"Pomijając fakt, że poprawia płynność, BFI nie ma wpływu na poprawę płynności" 🤣

 

Poprawa płynności po włączeniu BFI jest taka sama, jak po włączeniu interpolatora. 60 FPS + BFI odbieramy jak 60 FPS + framegen. Zmysł wzroku tak już działa, że jeśli czegoś nie widzi, odpala własny interpolator ;) 

Działanie BFI każdy może przetestować prostą animacją:  https://www.testufo.com/blackframes#count=2&bonusufo=1&equalizer=1&background=000000&multistrobe=1&pps=960

Wady BFI są takie same jak stroboskopu. Migotanie przy niskich częstotliwościach i utrata jasności. Więc o ile da się tego używać z treściami SDR, to z HDR przy obecnych ograniczeniach wyświetlaczy raczej mija się z celem. Może jak doczekamy ekranów 10000 nit...

Właściwie dałoby się bez problemu zrobić BFI współpracujące z Gsync po stronie GPU, wykorzystując istniejące frame generatory. Zamiast generować obrazki pełne artefaktów, wstawiać tam po prostu czarne klatki. Ale główne wady BFI sprawiają, że zainteresowanie tematem jest nikłe.

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tobie się myli smużenie z płynnością :)

BFI ma za zadanie wyeliminować problem Sample and Hold i poprawić ostrość każdej klatki, jaka generuje taki ekran, nie ma nic wspólnego z interpolacją, czyli dodawaniem sztucznych klatek, aby płynność obrazu była większa.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
16 godzin temu, MSky7 napisał:

27GS to ubiegłoroczna matryca,

 

Nie wprowadzaj ludzi w blad bo nie jest to ubiegloroczna matryca, jest to ta sama nowa matryca, ktora jest w tegorocznych 21:9 (34GS95QE-B). Gdyby byla ta sama to by nie bylo roznic miedzy matrycami.

Edytowane przez Phoenix.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie wprowadzam. GS to tegoroczny model z ubiegłoroczną matrycą ustawioną w tym roku jaśniej. 

LG robi to w telewizorach co rok zmieniając cyfry (C2, C3, C4 - 2022, 2023, 2024)

a w monitorach oled zmienia litery (GR, GS - 2023, 2024).

 

Nowa matryca 27 będzie pod koniec roku z układem RGWB.

Edytowane przez MSky7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, kadajo napisał:

Tobie się myli smużenie z płynnością :)

BFI ma za zadanie wyeliminować problem Sample and Hold i poprawić ostrość każdej klatki, jaka generuje taki ekran, nie ma nic wspólnego z interpolacją, czyli dodawaniem sztucznych klatek, aby płynność obrazu była większa.

Wyświetl to demo BFI na oledzie i wytłumacz czym się różni płynność ufoka@120 fps kontra płynność ufoka@60 fps + BFI. Różne techniki, dla obserwatora efekt jest ten sam:

https://www.testufo.com/blackframes#count=2&bonusufo=1&equalizer=1&background=000000&multistrobe=1&pps=960

Co najwyżej przy "kinowym" 24 fps BFI samo w sobie nie da dostatecznie dobrego efektu ze względu na widoczne migotanie przy tak niskiej częstotliwości. Generalnie BFI zaczyna samo z siebie dobrze działać gdzieś od około 40-50 FPS. 

W przypadku matryc LCD masz jeszcze fizyczne smużenie matrycy i tam BFI, a właściwie stroboskop synchronizowany z odświeżaniem matrycy dodatkowo eliminuje ten problem. Ale jesteśmy w wątku OLED ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie jest zwiększenie płynności, po prostu BFI sprawiło ze klatki mniej smuża, a że dla ciebie to większa płynność, no nich ci będzie.

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
9 minut temu, someI napisał:

Jak dla mnie to wodząc wzrokiem za ufokami to zarówno full Hz display i 1 display + 1 blank wygląda tak samo.

Ale jak już patrzę na nieruchomy obiekt (powiedzmy kursor myszki na tle tych latających ufoków) to ten z 1 display + 1 black jest zdecydowanie bardziej ostry. Ufo z BFI jest wtedy mniej płynne (te z wszystkimi klatkami wyświetlanymi przemieszcza się płynniej, ale jest bardziej rozmyte). A to tylko na 100 Hz ( czyli BFI to 50 + 50). Na większej ilości Hz pewnie efekt byłby lepszy.

Edytowane przez cichy45

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
20 minut temu, MSky7 napisał:

Nie wprowadzam. GS to tegoroczny model z ubiegłoroczną matrycą ustawioną w tym roku jaśniej. 

LG robi to w telewizorach co rok zmieniając cyfry (C2, C3, C4 - 2022, 2023, 2024)

a w monitorach oled zmienia litery (GR, GS - 2023, 2024).

LG nie klasyfikuje matryc w monitorach LG jako generacje i jest oficjalne info od LG.

I nie nie jest zeszloroczna matryca ustawiona jasniej, no ale Ty wiesz lepiej od LG :rotfl:😜

20 minut temu, MSky7 napisał:

Nowa matryca 27 będzie pod koniec roku z układem RGWB.

To, ze jest ten sam uklad pixela nie oznacza ze matryca jest stara, tak samo w ips masz ciagle ten sam uklad pixela, a matryce wychodza nowsze i bardziej usprawnione i tak jest w tym przypadku.

Edytowane przez Phoenix.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie klasyfikuje to sam sobie odpowiedziałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ja się nie obrażam że mi do C4 włożyli ta sama matrycę co C2, tylko podkręconą na 144hz, a nie wyprodukowali wersję plus jak dla Was w 27GS. Naprawdę nie potraficie czytać tej marketingowej nowomowy?

Edytowane przez MSky7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobili korekty na poziomie hardware/software, co pozwoliło uzyskać większą jasność. Normalna ewolucja, czego tu nie rozumieć? Napisałeś, że wzięli dokładnie te same panele i po prostu podbili jasność, co jest nieprawdą. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...